• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Elektrický posuv sedačky

Kocicak

nový člen
7
Kolegové,
mohl by mne prosím někdo poradit, jak vyřešit narikajici motorek posuvu spolujezdcovi sedačky (viz tento odkaz:
) ? V servisu to promazali bez jakékoli změny. Řešením by prý bylo vyměnit cely spodek za 25k. Nějaký nápad na opravu a né výměnu?
Předem díky!
 
Ahoj, osobně bych rozdělal sedačku, vyndal motůrek a vyměnil v něm ložiska. Tenhle zvuk je typickej pro špatný ložiska v elektrických motůrkách.
3068a.jpeg 3068d.jpeg
 
Tož jsem to rozebral. Bohužel ložisko tam není ani jedno. Takže další a asi jediná možnost jsou uhlíky. Motorek vyrobila firma Asmo, vygůglil jsem, že sídlí ve Zruči nad Sázavou. Ihned jsem tam napsal, ale kdyby se mnou nechtěli komunikovat, napadá někoho kde jej sehnat, nebo uhlíky do něj o rozměru 3x4x7(8)mm?

IMG_0638.jpg IMG_0637.jpg
 
Tož jsem to rozebral. Bohužel ložisko tam není ani jedno. Takže další a asi jediná možnost jsou uhlíky. Motorek vyrobila firma Asmo, vygůglil jsem, že sídlí ve Zruči nad Sázavou. Ihned jsem tam napsal, ale kdyby se mnou nechtěli komunikovat, napadá někoho kde jej sehnat, nebo uhlíky do něj o rozměru 3x4x7(8)mm?

Zobrazit přílohu 31915 Zobrazit přílohu 31916
Ahoj, ložiska tam jsou, ale třecí nikoli valivý. Až budeš motorek skládat tak namaž obě strany rotoru, bude po tom hnusném zvuku suchého ložiska.
 
A máme tu happy end.
Ovšem byla to cesta trnitá. V několika mazda servisech se shodli, že samostatný motorek nejde objednat, jedině celý spodek za 51000 bez dph. Inu koupil jsem podobné uhlíky za 200 korun, které jsem upravil (díky za radu) a ložiska namazal. Motorek samostatně točil nádherně, ovšem než jsem sedačku opětovně zkompletoval, něco mne říkalo, abych spodní část ještě vyzkoušel. A starý známý jekot byl opět zde!!! Postupným vylučováním jsem došel k problému, kterým bylo vedení osy k protější ližině uložené v gumovém či jakém vedení. Masáž vazelínou a koupel wd40 vše vyřešila. Kdybych býval systematicky prošel možné chyby hned na začátku, ušetřil bych si spoustu času. Tož, poučte se prosím z mých chyb.

 
Tak před pár dny mě potkalo to samé. Musí sedačka ven, nebo se to dá vyřešit bez demontáže? To plechové propojení obou stran s motůrkem a pískající tyčkou, by možná mohlo jít vyndat samostatně. Na motoru konektor a povolit 4 matice.
 
Poslední úprava:
Pochybuji, ze by šel posuv vymontovat bez demontaze sedačky. Bez toho si to nedovedu představit. Není to nic náročného.
 
Hotovo! Je to práce na 5 minut. Stačí si zvednout sedačku do nejvyšší pozice, vzít si rukavice a ten kablík vycvaknou rukou z těch úchytů v rámu. Nejdříve ho vytáhnout na straně u motoru a pak z druhé strany. Povytáhnout z pouzdra, namazat vazelínou a opačným způsobem vrátit zpět.
 
Já mám se sedačkou jiný problém - vzhledem k tomu, že jsem vysoký, mám sedačku nastavenu do nejnižší polohy.
Nicméně i když ji dole zaprogramuju, tak po odemknutí auta se mi sama o něco zvedne. A pro mě to není to zrovna malej kousek. Tohle mě vážně štve, pokaždé to ručně sjet, nehledě na to, že se hůř nastupuje a furt se s tím pojíždí nahoru dolů. Chová se Vám to stejně? Dá se s tím něco dělat (servis) ?
 
Já mám se sedačkou jiný problém - vzhledem k tomu, že jsem vysoký, mám sedačku nastavenu do nejnižší polohy.
Nicméně i když ji dole zaprogramuju, tak po odemknutí auta se mi sama o něco zvedne. A pro mě to není to zrovna malej kousek. Tohle mě vážně štve, pokaždé to ručně sjet, nehledě na to, že se hůř nastupuje a furt se s tím pojíždí nahoru dolů. Chová se Vám to stejně? Dá se s tím něco dělat (servis) ?
No nic, odpovím si sám, došlo mi to až teď: chce to naprogramovat stejně i klíček ?
 
Hotovo! Je to práce na 5 minut. Stačí si zvednout sedačku do nejvyšší pozice, vzít si rukavice a ten kablík vycvaknou rukou z těch úchytů v rámu. Nejdříve ho vytáhnout na straně u motoru a pak z druhé strany. Povytáhnout z pouzdra, namazat vazelínou a opačným způsobem vrátit zpět.
Tak promazání bohužel dlouho nepomohlo a musel jsem objednat nový kablík. Cena je opravdu zanedbatelná, nějakých 300,- bez daně, což mě mile překvapilo.
 
Back
Top