• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Pískající přední brzdy / cvrlikání v motoru / Sedačka řidiče

pedro94GH

nový člen
27
Ahoj Mazďáci,
aktuálně na svém autě řeším 3 problémy, které mi pijí krev.
První problém jsou pískající brzdy, vím, že tento problém může způsobovat opravdu mnoho věcí, a nejsem ani žádný expert na rozdělávání brzd, proto popíšu jen symptomy
1) není pravidlem aby brzdy vyloženě pískaly za každé situace
2) brzdy pískají výhradně při nízkém zatížení brzdového pedálu - nazval bych to lechtáním až malé zmáčknutí pedálu
3) pokud brzdíte z prudka, pískání se neozve
4) řekl bych že to píská od obou kotoučů
5) kotouče jsou sjeté dejme tomu 1mm

Netuším, kdy byly brzdy měněné ale na autě se dodržoval oficiální servisní plán a nyní má auto najeto 174tis.

Setkali jste se s takovými symptomy ? Musím nechat měnit celé brzdy včetně destiček ? Brzdný účinek je jinak velmi dobrý, ale ty zvuky jsou fakt příšerné, dost mi to vadí. Chystám se s tím do servisu, ale nevím, jestli má GH něco spešl s brzdama, na co by se měli zaměřit. Autorizovaný servis to není. Prosím o radu :)

Další problém je cvrlikání v motoru. Byl mi měněný řemen a všechny kladky. Bez výsledku. Všiml jsem si, že se cvrlikání zvukovou intenzitou mění, pokud zapínám nejrůznější elektroniku v autě -> zejména tedy světla, dálkové osvětlení, mlhovky. Pokud třeba zapnu světla, tak v ten okamžik na cca 1-2s cvrlikání přestane a poté začne znovu. Takže by to mohlo možná souviset s alternátorem. Nicméně, je zvláštní, že za studena (ihned po nastartování cca 5 minut) to slyšet není. A za tepla někdy také ne. Je to slyšet z venku auta na straně řidiče. Přikládám video.
Baterku mi teď při přezutí měřili a je prý v pořádku, světla také svítí dobře, takže alternátor asi stíhá dobíjet.
V autorizovaném servisu mi řekli, že nic neslyší. Nevím no, na videu to jasně slyšitelné je. A druhé GH, které máme v rodině a s větším nájezdem toto určitě nedělá (se stejným benzínovým 2.0 MZR motorem)
čas 0:09 je to pěkně slyšet
Motor je jinak krásně kultivovaný, olej (zatím klep klep) nežere..


A jako poslední řeším sedačku řidiče, sedačka je lehce uvolněná a oproti sedačce spolujezdce s ní lze při chycení za opěrku hlavy kývat nahoru/dolů (je zde cca zhruba 3mm vůle při kývání, někdo by to možná ani neřešil, jen to porovnávám se sedadlem spolujezdce, které je pevné jak skála) - vím že na toto byla svolávačka, nicméně v Balvinovi v Brně mi řekli, že mé GH žádné otevřené svolávačky nemá. Do stran se sedadlo nekýve, na co bych se měl zaměřit zde ? Kde co utáhnout apod. Díval jsem se pod sedačkou a nic není nikde prasklého.

Díky moc za dočtení pánové, eventuálně, pokud se v tom v Brně někdo vyznáte, budu rád za každou osobní konzultaci.
 
1) u myho auta předchozí majitel jezdil jen do mazdy, takže jsem měl na autě origo kotouče a desky. Dělalo mě to samý. Teď mám brembo obyč kotouč za par stovek, ATE desky a pořádně pročištěný brzdiče komplet předek zadek a je klid. Navic pokud máš 1mm hranu je kotouč na výměnu. Uvádí se třeba u 2.5 síla kotouče 25mm a minimální šířka 23mm to jest odebranej 1mm z každé strany. U 2.0 je to stejně

2) ten zvuk zní jak načnutý ložisko u něčeho na řemenu příslušenství, měnil jsi i pumpu nebo je tam původní cca 11let stará? Případně ložisko v alternátoru.

3) Zkus napsat třeba uživateli shr3k ohledně té svolávačky, případně jestli se ty konzolky na sedačku dají koupit i když se tě to netýká
 
Back
Top