• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor G120 vs G165

zavrelzdenek

nový člen
12
Zdravím mazďáky :)

Zvažuji kup tohodle vozu. Projel jsem se v G165 a dojmy výborné. Při toulání po netu jsem narazil na články, kde srovnávají tyto dva motory skoro na stejnou laťku. Rozdíl v převodovkách.

Spíš jsem chtěl znát názor, co by bodlo více mně osobně.

Nevyžívám se v dravém stylu jízdy, lítám převážně obec a mimo. Dálnice minimálně. Výkonnější motor jsem chtěl volit zejména kvůli předjíždění. Nesuďte mě :D 121kw se moc neobjevuje, proto zvažuji 88kw.

Hloupost?

Díky za Vaše názory :)
 
Reálně je o ceně a o tom, která převodovka ti sedne víc.

Pokud ti jde jenom o výkon, tak bych klidně šel do 88kw. Motory jsou úplně stejné a rozdíl mezi G120 a G165 je jenom v SW, který dovede místní guru @shr3k za drobnou úplatu přehrát a udělat ti z G120 G165.
 
Prevodovka slabsej verzie je tusim dlhsia, vhodnejsia na dialnice. Silnejsia skor na to predbiehanie. Aspon u 6 ked som kupoval to tak tusim bolo. Takze vybrat podla prevodovky.
 
Přřevodovka ideálně automat :D Těch je taky hrstka. Asi budu muset zkusit sednout do 88kw a zkusím polítat město. Jinak díky za odkaz, zvýšení výkonu by určitě bodlo :)
 
Rozhodnutí je na tobě. Obě verze mají stejný podvozek, v zásadě i výbavu, motor slabší verze ti bezpečně odemkne Shr3k na "skoro G165".
Co nezměníš snadno jsou 18" kola zapsaná v techničáku G165 na rozdíl od 16" u G122 a převodovka.
Na dlouhé poklidné jízdy po dálnici se hodí delší 6th stp u G122, která je pak tišší. Na jednorázové předjetí lze snadno podřadit o 2 stp dolů i u G122. Mazda jde velmi rychle a rovnoměrně do otáček, takže není problém. Pokud chceš dynamickou jízdu, přizpůsobení se terénu, časté řazení s min. časovou ztrátou a lepší ovladatelnost auta na limitu, hodí se kratší stp převodovky a 18" kola. Musíš si tedy odpovědět na otázku, jestli se v autě vozíš odněkud někam nebo tě řízení vysloveně baví :)
Odhaduju, že G165 se prodalo tak 10x míň, než G122 - takže je těžší sehnat zachovalý kousek (z vlastní zkušenosti pro kamaráda).
 
Myslím, že Buddha to popsal víc jak dobře :) Zatím to vypadá na 88kw :D Spíš se k řadím těm, co mají auto jako přibližovadlo. V každém případě sednu ještě do druhýho auta a zkusím si převodovku po městě.
 
Výkon stejný. 88kW má mnohem více v praxi. Slabší verze má delší převody a lepší na dálnici. Převodovka mi přišla poslusnejsi u silnější verze. Pokud nespechas tak čekej na 121kW a pokud ano tak slabší je rozhodně též super. Sám ji mám. Při dálniční rychlosti je lepší slabší verze... méně točí.
Buddha napsal:
Co nezměníš snadno jsou 18" kola zapsaná v techničáku G165 na rozdíl od 16" u G122.
To není pravda. Já mám u G122 v technicaku i na autě kola 18. Záleží na výbavě.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Poslední úprava moderátorem:
Mám "odemknutou" G120 a vyhovuje mi k tomu i ta dlouhá převodovka. Pokud potřebuji dynamiku např při předjíždění, stačí odřadit. Na dvojku to jde vytočit až kolem 90km/h, trojka pak k 150km/h. Naopak při 130 na dálnici na šestku to točí cca 2700ot, takže pohoda.

Odesláno z mého ANE-LX1 pomocí Tapatalk
 
Mám "odemknutou" G120 a vyhovuje mi k tomu i ta dlouhá převodovka. Pokud potřebuji dynamiku např při předjíždění, stačí odřadit. Na dvojku to jde vytočit až kolem 90km/h, trojka pak k 150km/h. Naopak při 130 na dálnici na šestku to točí cca 2700ot, takže pohoda.

Odesláno z mého ANE-LX1 pomocí Tapatalk
Dvojku musíš vytočit tak do 110-120 s těma dlouhýma převodama ne? Dvojka končí +- na 92 km/h na omezovači u G165 ;). Já osobně bych šel do G165, která bude vždy výrazně agilnější než G120 (platí i pro G120 po úpravě)
 
Nez jsem zakoupil G165, tak jsem si projel G120 jako demo a to auto bylo na muj vkus takove line az zdechle. O nejakem bezpecnem predjizdeni nemohla byt rec (opet z meho pohledu). Tim na to nijak neplivu. Kvalty u G165 mi dost vyhovuji. Tezko hodnotit, jak by se to chovalo s G120 prevodovkou, kazdopadne konstrukter mel asi jinou predstavu, nez takoveho kocko-psa?
 
U slabší verze vytocim dvojku do 106km na omezovač. Ale já mám nějaký zvláštní motor. Bez úpravy namereno téměř 160koni a celkem na pohodu překonám i hranici 200km v hodině. Za mě jede 88kW krásně. Sám @budha jakožto majitel G165 řekl že ta moje jede do 4 tisíc otáček stejně a možná i lépe. Nad tuto hranici jede lépe G165. Oba motory mají každopádně rádi otáčky. Po zahřátí běžné radim při třech tisících... Jinak i více... Oba motory jsou skvělé a @shr3k ti případně dokáže odemknout podle několika variant. Za mě je motor hlavní drahokam v tomto voze. A určitě bych sáhl po manuálu.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Však ony ty motory do 4 tis otáček jedou plus mínus stejně. Karta se obrací po překročení těch 4 tis otáček,kdy g165 má jednoznačně navrch, kdežto výkon g120 spíše stagnuje. Tzn, nestoupá,ale ani neklesá. Za mě sériový g120 určitě není drahokam. Drahokamem se stává,až po odemknutí. A logicky nemůže být točivý v sérii.
Samozřejmě,někomu výkon g120 plně dostačuje,pokud se pohybuje v dolních a středních otáčkách. Ale například při předjíždění se vždy hodí rezerva. Proto bych odemknutí motoru u g120 bral jako povinnost.

Polsilonside,moc nevěřím,že máš 160 koní na sérii. Nevím,kde by jsi je nabral,když máš uměle seříznutou výkonovou špičku. Jedině snad,že předešlý majitel motor odemknul a ani se ti o tom nezmínil. Máš graf z brzdy?

Dal bych si pozor i na manuální převodovku. U trojek se moc nepovedla. Zejména to platí pro verzi BM,ale i některé BN jsou problémové.
 
Přesně tak, BN/BM 120k mají jasně seříznutou výkonovou špičku v mapě Engine load limit.
 
Proč řešíš odemknutou. Podle mě to auto jede výborně i bez odemknuti.. Buď ti atmosféra vyhovuje nebo hold foukany moturek.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Řeším to, že by mohla bejt 88kw sama o sobě línější než odemknutá. A chtěl jsem to srovnat s jízdou z 121kw :)
 
Jak říkal Shrek, do 4k jsou to shodné motory takže mají stejnou dynamiku. Nad 4 je tam to omezení takže dokud ho netočíš rozdíl neuvidíš
 
Back
Top