• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor G120 vs G165

Přesně tak. Většina lidí jezdí do těch 4000tisic otáček a tam to jede stejně. Pokud vyuzivas často horní špičku tak je lepší G165 nebo máš možnost toho odemceni. Ale je to prostě atmosféra. Dnes spousta lidí dává přednost foukanym motorům pač ten ti dá výkon okamžitě a v horním spektru ztratí dech ale zase nemusíš tolik řadit. Záleží čemu dáš přednost. Já jsem velmi překvapen oproti běžným atmosferam. Ta vysoká komprese dělá velký rozdíl. Motor se zbira už od 1500 otáček což atmosféry běžné až tak od 3t otáček. Uvidíš sám...

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Já nevím proč ho furt presvedcujete že G165 bude lepší. Jezdil jsem obě verze a v nižších otáčkách jsem velký rozdíl tedy nepozoroval (Budha jezdil semnou a souhlasil s tímto pocitem) a naopak slabší verze má velkou výhodu v tišší dálniční rychlosti pro menší otáčky. Takže to se musí rozhodnout sám co chce a kde bude převážně jezdit. Mám celkem pocit že ta slabší verze jezdí každému trochu jinak. Někteří z ní dělají doslova linou mrchu a já patřím k těm kdo tvrdí opak. Sám Max6 uvedl že auto jede velice dobře nad rámec svých papírových hodnot. Navíc motor v obou verzích umí vyladit představám @shr3k...

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Trochu upřesním vyjádření co tu zaznělo. Polsonsidova 88kW jede velice hezky. 121kW jede úplně JINAK právě kvůli jinému hlavnímu převodovému poměru. Slovo JINAK neznamená líp ani hůř.
Za sebe:
Na delší trasy bych bral 88kW/G120 (ať origo mapa nebo vyladění) kvůli menším otáčkám motoru což má mimo hluku hlavně vliv na spotřebu.
Na jízdy po okreskách (rádoby blbnutí nebo sportovnější styl jízdy) nebo i jízdu po městě bych bral 121kW/G165 kde mi otáčky kvůli hlavnímu převodu přijdou zábavnější/příjemnější.

Není nic jednoduššího než sednout do obou verzí a porovnat co se bude hodit a líbit budoucímu majiteli. Je to lepší, než pak litovat nebo nadávat.
 
Přesně. S tím taky souhlasím. Přesně jak to napsal @Max6. Ale to už si musí zkusit sám. Já jsem se "slabší" verzí naprosto spokojen.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Dnes spousta lidí dává přednost foukanym motorům pač ten ti dá výkon okamžitě
To je dost nepřesné vyjádření. Přeplňované motory mají vysoký točivý moment při nízkých otáčkách, tedy nemusím řadit kvůli akceleraci. Ale hned to určitě není. Úplně jsem šílel, když jsem před pár lety půjčil R. Clio na Kanárech s asi litrovým motorem s turbem a na křižovatce se po sešlápnutí plynu minimálně vteřinu až dvě vůbec nic, ale naprosto nic, nedělo, a pak to s autem trhlo. I při výjezdu ze zatáčky a při předjíždění si musel dát člověk opravdu bacha, aby měl včas podřazeno. Třeba u Fordů až tak špatnou zkušenost nemám, ale zaplaťpánbu za mazďácké atmosféry.
 
Dvojku musíš vytočit tak do 110-120 s těma dlouhýma převodama ne? Dvojka končí +- na 92 km/h na omezovači u G165 ;). Já osobně bych šel do G165, která bude vždy výrazně agilnější než G120 (platí i pro G120 po úpravě)
Tak jasně že by šla točit dál, i vzhledem k tomu, že @shr3k posouvá i omezovač otáček, ale nad 6000 už to nemá valný efekt, to už pocitově zbírá lépe další kvalt. Převodovka G165 určitě udělá svý, ale kouknul jsem na původní katalog M3 BN, kde v technických datech udávají zrychlení 0-100 u G120 za 8.9s a u G165 za 8.2 s - pro mě nepodstatný rozdíl - nemám Mazdu na závodění.

A po úpravě VVT a naladění na 100 oktan se výrazně zlepšil záběr už od 2000 ot. Asi bych teď při koupi MAzdy tak neřešil zda G120 nebo G165, ale spíš koukal na stav/cenu/výbavu.
 
Tak jasně že by šla točit dál, i vzhledem k tomu, že @shr3k posouvá i omezovač otáček, ale nad 6000 už to nemá valný efekt, to už pocitově zbírá lépe další kvalt. Převodovka G165 určitě udělá svý, ale kouknul jsem na původní katalog M3 BN, kde v technických datech udávají zrychlení 0-100 u G120 za 8.9s a u G165 za 8.2 s - pro mě nepodstatný rozdíl - nemám Mazdu na závodění.
K tomu zrychlení z 0-100. Mezi G120 a G165 je hlavní rozdíl v tom, že u G165 musíš řadit 2x a dát tam trojku, abys dosáhl 100 km/h. U G120 stačí jednou, protože to dojedeš na dvojku. Proto ten rozdíl papírově není vidět.
 
Byl jsem v Lahovicich před zimou a po smlouvání ceny o pouhé zjištění výkonu jsem dostal pouze tištěný graf a ten se po stěhování už tři dni snažím najít ale někde bude. Každopádně max hodnota tam je 152PS..az najdu tak pošlu.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Jezdím tak 30% ve městě a zbytek okresky. Dálnice vyjímečně, takže zatím soudím, že by G120 mohla být v pohodě. Nicméně ji zkusím někde projet, ať testnu převodovku. Za mě asi vše :)

Díky
 
Na jízdy po okreskách (rádoby blbnutí nebo sportovnější styl jízdy) nebo i jízdu po městě bych bral 121kW/G165 kde mi otáčky kvůli hlavnímu převodu přijdou zábavnější/příjemnější.
přesně jak píše @Max6 , preferoval bych na tvůj profil cest právě G165. Ale i G120 bude v pohodě, jen to chce zkusit obě na stejné cestě ;)
 
@zavrelzdenek,já jezdím sem tam Olomouc. Mám odemknutou g120 od Disi Tune na nějakých 170 koní.
Akorát,teď jsem a delší dobu budu bohužel mimo provoz. Jinak bych neměl problém ti auto předvést na vyzkoušení.e52c9cfdee87a58c9d50d3704a38c273.jpg
 
Back
Top