• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Jak vozíte v autě lyže ?

Vitus

správce
Člen týmu
5 942
každý, kdo jezdí byť jen občas lyžovat a vozí si svoje nebo půjčené lyže v autě jistě někdy vyrazil na cesty v poloprázdném autě, kdy se jen tak sklopí třetina zadních opěrek sedaček a tam se volně položí lyže. Protože jezdím lyžovat poměrně často a moc rád, vím že většina lidí uložení lyží moc neřeší a vesele se vydá na cestu s volně loženýma lyžema. To, že jsou za to v Rakousku poměrně vysoké pokuty ví kdekdo, ale kolik lidí vidělo tento již poměrně starý crash test zaměřený na převoz lyžarských cajků?

Jen mě to opět utvrdilo v tom, že fusak na lyže pevně připoutaný kurtou je sice menší opruz, ale naprosto nezbytný.


zdroj a další informace : https://auto-mania.cz/za-spatne-pre...*********************************************
 
Za mě rozhodně lyže nejlépe v rakvi na střeše.. byť má člověk sebeprázdnější auto,. Jasně, chápu, že se najdou tací, co s rakví nebudou souhlasit, z různých důvodů .. Ale u mě od jisté doby asi jedině rakev .. holt, když není zbytí, musí to být v autě, ale to teda říkám rovnou, že jsem ještě nezažila nikoho, kdo by je připoutával...
 
Většinou v autě ve vaku, s jedním zadním opěradlem sklopeným, ale přes ně vždy aspoň zapnu bezp. pás. Když jedu na otočku nebo víkend ve dvou nebo sám, tak se mi fakt nechce nasazovat rakev.
 
Takže lyže z půjčovny pod svahem... To by už stálo za úvahu na lyže letecky.
 
Myslím, že v Rakousku se lyže do auta ani dát nesmí... Takže do Rakouska na lyže jedině s rakví na střeše. Nebo?
 
Prodejcem CX5 jsem byl varován že v Rakousku je zakázano vozit lyže v autě,
byť mají uprostřed na to sklopný panel, pouze prý ve střešním boxu. Šel jsem
po tom. Samozřejmě nesmysl. Už dva roky je vozím pevně připoutané v obalu mezi
zadními spolujezdci a s sebou vytisknuté stanovisko rakouského automotoklubu a
v případě problémů se budu s policisty hádat i s tímto papírem. Absolutní zákaz
je fáma, prostě veškeré vybavení, nejen lyže a lyžáky, můžou být i uvnitř, akorát
vhodně a pořádně zajištěné.

https://www.mazdaklan.cz/media/rakousko-a-lyze-v-aute.4549/
 
Taky jsem je doteď vozil se sklopenou zadní sedačkou ve vaku připoutané v kufru i pásem vzadu. Byl jsem i v Rakousku a nebyl žádný problém a rozhodně jsme pod sjezdovkou nebyli sami, kdo by je vytahoval z kufru/auta. Nicméně jsme se nedávno rozrostli o jednoho člena rodiny a řeším co teď. Se sklopenou sedačkou už to nepůjde. To, že 6ka nemá průvlak na lyže je strašně hloupé.:mad:

Když už je tady toto vlákno, zeptám se zde. Ti, kteří máte střešní boxy, máte nějaké tipy? Docela si pohrávám s myšlenkou, že vezmu ten větší Thule, který je na stánkách Mazdy, jako originální příslušenství (410 EUR), v rámci Belgie dokonce vychází levněji než přímo od výrobce nebo i z dalších obchodů. Je to ok volba, nebo je to zbytečné a klidně se dá koupit něco levnějšího?
Jde mi o to, aby se tam vešly alespoň 170 cm dlouhé lyže. Příčníky mám Thule, taky z original příslušenství Mazdy.

Jinak jedna otázka pod čarou, jak rychle se s tím boxem dá tak jezdit po dálnici?:D O spotřebu mi nejde, ale při představě, že třeba celé Německo budu muset jet do 130 km/h o_O.
 
Taky jsem je doteď vozil se sklopenou zadní sedačkou ve vaku připoutané v kufru i pásem vzadu. Byl jsem i v Rakousku a nebyl žádný problém a rozhodně jsme pod sjezdovkou nebyli sami, kdo by je vytahoval z kufru/auta. Nicméně jsme se nedávno rozrostli o jednoho člena rodiny a řeším co teď. Se sklopenou sedačkou už to nepůjde. To, že 6ka nemá průvlak na lyže je strašně hloupé.:mad:

Když už je tady toto vlákno, zeptám se zde. Ti, kteří máte střešní boxy, máte nějaké tipy? Docela si pohrávám s myšlenkou, že vezmu ten větší Thule, který je na stánkách Mazdy, jako originální příslušenství (410 EUR), v rámci Belgie dokonce vychází levněji než přímo od výrobce nebo i z dalších obchodů. Je to ok volba, nebo je to zbytečné a klidně se dá koupit něco levnějšího?
Jde mi o to, aby se tam vešly alespoň 170 cm dlouhé lyže. Příčníky mám Thule, taky z original příslušenství Mazdy.

Jinak jedna otázka pod čarou, jak rychle se s tím boxem dá tak jezdit po dálnici?:D O spotřebu mi nejde, ale při představě, že třeba celé Německo budu muset jet do 130 km/h o_O.
Já mám Hapro Traxer 6.2, viz např. https://stresni-boxy.heureka.cz/hapro-traxer-6_2/ Mám jej již čtvrtou sezónu, dvě zimy jezdil na Mondeu, jednu zimu na 6ce a teď jezdí na CX-5ce. Musím říct, že jak jsem obecně jsem velkým fandou značky Thule, libí se mi promyšlenost jejich výrobků, snadná práce s nimi a celkově smysl pro detail, v případě boxu jsem si u nich nemohl vybrat mnou hledaný poměr délka/šiřka/výška boxu. Pak jsem v podstatě náhodou natrefil na tuhle holandskou značku a musím říct, že mě velice mile překvapila. Materiál, zpracování, nebo detaily typu způsob uchycení nebo třeba hlídání utahovacího momentu - nemám sebemenší výtky. Navíc je cenově stále o trochu níže, než Thule. Po těch více jak třech letech jej můžu s klidným srdcem doporučit. Vadí mi snad jen to, že zrovna tento model nelze otevírat do obou stran...
Co se praktičnosti týče, konkrétně tento box má 320 litrů, nosnost 75 kg a vejde se mi do toho výbava celé rodiny (2 dospělí, 2 děti), včetně lyžáků a helem. Zrovna minulý týden jsem přijel z hor a pro známého, který také zvažuje nákup boxu, jsem fotil, jak to vypadá naložené. Tak přikládám foto pro lepší představu. Plus přidávám i foto, jak to sedělo na mé tehdejší 6ce.
Co se rychlosti týče, do 130km/h (což je maximální rychlost doporučovaná výrobcem, jak boxu, tak i příčníků) je to na 6ce ještě docela v pohodě, je znát vyšší hlučnost, ale není to nikterak dramatické, tedy především v porovnání s CX-5kou, kde je box slyšet o dost víc. V obou případech počítej s cca 0,5 - 1 litrem vyšší spotřebou.

IMG_20200104_165239.jpg IMG_20190404_093917.jpg IMG_20190404_093927.jpg
 
Sedan má krátkou střechu, takže jsem zvolil krátký černý NEUMANN S-line... Nechtěl jsem, aby byly velké převisy, také jsem nechtěl moc vysoký box, dlouho jsem vybíral a zkoušel hledat fotky... došlo i na experimentování s kartonem, abych si to uměl představit :).

Thule mají třeba rodiče, nenašel jsem moc rozdíly, krom ceny a designu. Design Neumannu mi ale přijde hezký, auto s ním chválil kde kdo, nápis Neumann na zadní straně boxu by se dal snadno odstranit, což jsem chtěl udělat, ale nakonec jsem to už neřešil.

Všeobecně naprostá spokojenost, aspoň teda s boxem. Hlavní hučení při jízdě přidávají originál příčníky, které nejsou zrovna moc aero a mají přečnívající tyče, po nasazení boxu se to už téměř nezmění. Maximální rozumná rychlost, aby člověk neměl pocit, že mu bouchne z hvízdání a hučení hlava, byla s GL Šestkou Sedanem kolem 120 km/h, teď s novou a lépe odhlučněnou teprve uvidím.

Na 170cm lyže je S-LINE asi krátký, naše - myslím 163cm - jsou v pohodě. Objem 350 v pohodě na troje lyže, snowboard a boby, na to navrch a mezi bundy pro zamezení klepání obsahu, a taky aby nebyla střecha nebo box přetížený (lyžáky atp. imho patří na dno kufru, už kvůli těžšti auta).

Doporučuji se kouknout po jiných jejich boxech. Každopádně zpracování mi přijde fakt dobré, lak/povrch po třech letech taky jako nový, a to stál části roku i na světle (nešisuje).

Zvýšení spotřeby se Sedanem odhadem tak cca 1 litr na sto, při této nižší rychlosti, ale těžko říct přesně, kolik jde na vrub boxu, protože na hory je auto obecně hodně naložené.

Řešil bych tedy hlavně ty příčníky, které v případě originál Mazďáckých mají daleko do dokonalosti. Je možné, že jejich letošní model už bude lepší, ale na CX3 i 6 byly stejně ne-aerodynamické.

m6box.jpg
 
Poslední úprava:
Tak já mám na trojku Thule Motion XT sport a box to je super. Lyže se tam vejdou jen krátké do 175cm, ale požívám ho hlavně na letní dovolenou. Jezdíme (2x ročně Itálie) v autě ve čtyřech, plný kufr + plný box, rychlost 140 km/h, místama v Rakousku 150 km/h, a o boxu na autě ani nevím. A spotřeba do Itálie 5,9 a z Itálie 6,1.IMG_20180907_104419.jpg
 
IMG_20180904_100904.jpg Taky mam Thule Motion XT + pricniky Thule Wingbar Edge a naprosta spokojenost. Jak na letni dovcu, tak na lyze. Urcite doporucuju priplatit si za kvalitu, Thule je podle me porad nekde jinde nez konkurence ;)
 
Tak já mám na trojku Thule Motion XT sport a box to je super. Lyže se tam vejdou jen krátké do 175cm, ale požívám ho hlavně na letní dovolenou. Jezdíme (2x ročně Itálie) v autě ve čtyřech, plný kufr + plný box, rychlost 140 km/h, místama v Rakousku 150 km/h, a o boxu na autě ani nevím. A spotřeba do Itálie 5,9 a z Itálie 6,1.

To vážně nehučí ani ty samotné příčníky? Na Mazdě 6 Sedan i CX3 opravdu hodně hučí (a v některých rychlostech, myslím kolem 105, i hvízdají) samotné příčníky, není ani třeba box. Vypadají shodně, jako tyto na trojce. Dokonce mi přijde, že je to možná s boxem nepatrně lepší, nebo spíš jen jiný charakter zvuku. Nebo jsem na hluk příliš citlivý :).
 
Je pravda, že samotné příčníky hučí o dost víc samotné, než s boxem. Já na hluk nijak citlivý nejsem, teda kromě jízdy s koly na střeše, takže rozdíl nepociťuji. Stejně mi v autě fouká pořád klimoška, hraje rádio a kecá manželka nebo dcery.
 
Back
Top