• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Jak vozíte v autě lyže ?

Poslední úprava:
U Wagonu to bude celkove asi jiny projev, nebot ma ty vysoke listy, ktere huci, i kdyz na nich nejsou pricniky (s vyssi rychlosti vic). Umim si predstavit, ze ten rozdil bez/s pricniky je tedy pak mensi, nez na Sedanu. Svoje asi taky udela, ze ted mame vsichni lip odhlucneny novy model auta, sam jsem na to zvedavy... Na te 2017 a CX3 to bylo vazne zly.

Kazdopadne souhlasim, ze je skoda, ze ty mazdacke original Thule jsou aero jen napul... cekal jsem, ze budou vyrazne lepsi, ale vracet uz jsem je nechtel.
 
Mám již dlouho box Thule a při vybírání jsem řešil i způsob uchycení - boxu i vnitřního nákladu, nosnost, zamykání jedním zámkem, nemožnost nezamčení či zapomenutí klíče v zámku při jízdě, a prostě takové praktické záležitosti, které tehdy třeba Neumann neměl dotažené. Tak pozor i na to.
 
Moc díky všem za příspěvky a zkušenosti.;) Na ten Neumann a Hapro kouknu jestli to tady vychází lépe. Samozřejmě i ten Motion XT od Thule se mi líbí a měl jsem ho ve výběru, ale přiznám se, že rozdíl 150 EUR v pořizovací ceně oproti Touring L, který je jako originální příslušenství se mi zdá už docela zbytečný.

Jinak, co se týká hučení příčníků, tam žádné zázraky nečekám, dostali jsme je k autu za nějakou zvýhodněnou cenu a ještě jsem je nepoužil, nicméně tím, že na předchozích autech jsem měl vždycky nějaké obyčejné základní, tak i přes střešní okno u 6ky to asi horší nebude.:D
 
Mám již dlouho box Thule a při vybírání jsem řešil i způsob uchycení - boxu i vnitřního nákladu, nosnost, zamykání jedním zámkem, nemožnost nezamčení či zapomenutí klíče v zámku při jízdě, a prostě takové praktické záležitosti, které tehdy třeba Neumann neměl dotažené. Tak pozor i na to.
S tím souhlasím, při výběru je určitě dobré neřešit jen cenu, rozměry a barvu :). Krom toho, co si zmínil ty, bych ještě dodal např. robustnost a kvalitu materiálu, se které je box vyroben. Já při mém výběru měl vedle sebe položené čtyři boxy v +/- stejných rozměrech a s +/- stejnou nosností. Ležel mi tam Neumann, Hakr, Thule a Hapro a měl jsem možnost si všechny ty věci přímo na všech boxech vyzkoušet a srovnat. No a vybral jsem tak, jak jsem vybral a rozhodně nelituji... ;) Pokud máte šanci, tak doporučuji takové přímé srovnání.
 
Je to jako s auty, jestli člověk chce platit za asistenty proti blbosti, nebo nikoliv ;). Crash testy a homologací má i Neumann v pohodě, a zkoušet co vydrží jeho horní plast se nesmí - AFAIK - u žádného boxu, důležitá je tedy hlavně tloušťka a odolnost vany. Max rychlost se taky porušovat nemá, osobně bych to neriskoval, jakkoliv normálně pro mě ani 200 není překážka. Čtvery tvrdé sportovní lyže jsou v podstatě max hmotnost, kterou unesl Sedan (střecha 50 kg, do toho se počítají i příčníky a box), takže třeba vyšší nosnost boxu by mi byla k ničemu.

Jednohlasně dodávám, že naprosto chápu, že pokud s tím někdo jezdí furt, že to připlatí, rozdíl je pár nádrží benzínu. Pro čtyři až šest cest ročně (šest naložení, praktikujeme střediska, kde nemusím jezdit autem ke sjezdovce), s maximální opatrností už kvůli horšímu těžišti auta a hluku, jako v mém případě, je i těch pět nádrží benzínu dost... ono to teda bylo i lehce o designu a rozměrech, ale je jasný, že kdyby Thule nabízelo revoluci ve vlastnostech, např. by samo skákalo na střechu, samo se centrovalo v T drážce, a samo se zavíralo, zavřel bych nad designem oči ;).

Oprava: Teď vidím, že 6 má nosnost střechy 100 kg, takže nejspíš 50 bylo na Cx3, kde jsem měl box poprvé. Aspoň že tam je rezerva, těch 50 jsme stejně měli vždy o chlup překročených.
 
Poslední úprava:
Tak já bral Thule ze dvou důvodů: 1. značka - kvalita, vítezství v testech, bezpečnost atd. 2. kvůli uchycení - nevím jak to má třeba Neumann nebo Hakr teď, ale jelikož mám příčníky na pevných bodech, tak potřebuju pohyblivé uchycení na příčníky a to mělo dřív jen Thule. Ostatní tam měli ocelové U třmeny, které byly po pěti cm, takže tam nebyla možnost box přichytit.
U Thule je jezdící systém Powerclick, takže dám na střechu jen box, začnu točit a čelisti se samy pěkně vycentrují na příčníky a indikátor sám cvakne, když je box dobře utažený. Výhodou je i, že klíč nejde z boxu vyndat, dokud není víko dobře zavřené na všech třech zamykacích bodech. A jelikož počítám, že mi box vydrží aspoň 20 let, tak jsem s investicí ani neváhal.
 
To vše má Neumann taky (T drážka s utahovacím kohoutem, klíče, které nelze vytáhnout před zcela perfektním dovřením...). Mně box určitě 20 let nevydrží, protože měníme rodinné potřeby i auta. S pěti dětma určitě budeme potřebovat výrazně větší, než ve dvou, na dlouhém autě by vypadal krátký box ošklivě, barva, atp.

Ja po Thule take koukal, ale box za 20 tis+ jsem si fakt ve svém kontextu nedokázal obhájit, a ty nejlevnější řady od Thule mi zas nepřišly snad o nic lepší (hlavně ošklivé). Kdybych jezdil častěji na hory a/nebo už měl děti velké, s radostí bych si připlatil...

A kdo ví, na čem budeme za dvacet let jezdit, nebo jestli bude ještě v Itálii na horách v zimě sníh i jinde, než v Livignu a Cervinii :).
 
No já, jak se na to teď v práci už skoro 2 hodiny dívám, tak mi z toho vychází buď, to co má @KlikPet , Hapro Traxer 6,2 což mi vychází na nějakých 270 EUR, pak Thule Touring L za 320 EUR (je to ten z originál mazda příslušenství, nakonec se mi jej podařilo najít levněji) a nebo Thule Force XT Sport za nějakých 370 EUR - tady se mi líbí, že je box stejně, jako u toho Hapro užší, takže co jsem viděl, tak se teoreticky vejde na střechu vedle něj i kolo.

Neumann se bohužel v Belgii neprodává, je jen v NL a od tama už to pro mne není tak výhodné. Jinak obecně jsem překvapený, že střešní boxy jsou očividně jedna z mála věcí, která je tady levnější než v ČR.

Obecně od toho vlastně čekám, jen to, že se do toho vejdou 3 - 4 páry lyží (nejdelší nějakých 175 cm, sám mám menší, ale spíše pro jistotu), centrální zámek mají všechny a co vidím, tak snad i ta instalace je už pomocí utahovacího kohoutu. Přiznám se, že vzhled moc neřeším, daleko důležitější je bezpečnost. Zároveň by to mohlo vydržet alespoň dlouhodobou jízdu na dálničním limitu.

Budu se na ně musím někam zajet podívat, bohužel většinou mají všude jen Thule a k tomu nějaké neznáme značky.
 
No já, jak se na to teď v práci už skoro 2 hodiny dívám, tak mi z toho vychází buď, to co má @KlikPet , Hapro Traxer 6,2 což mi vychází na nějakých 270 EUR, pak Thule Touring L za 320 EUR (je to ten z originál mazda příslušenství, nakonec se mi jej podařilo najít levněji) a nebo Thule Force XT Sport za nějakých 370 EUR - tady se mi líbí, že je box stejně, jako u toho Hapro užší, takže co jsem viděl, tak se teoreticky vejde na střechu vedle něj i kolo.

Neumann se bohužel v Belgii neprodává, je jen v NL a od tama už to pro mne není tak výhodné. Jinak obecně jsem překvapený, že střešní boxy jsou očividně jedna z mála věcí, která je tady levnější než v ČR.

Obecně od toho vlastně čekám, jen to, že se do toho vejdou 3 - 4 páry lyží (nejdelší nějakých 175 cm, sám mám menší, ale spíše pro jistotu), centrální zámek mají všechny a co vidím, tak snad i ta instalace je už pomocí utahovacího kohoutu. Přiznám se, že vzhled moc neřeším, daleko důležitější je bezpečnost. Zároveň by to mohlo vydržet alespoň dlouhodobou jízdu na dálničním limitu.

Budu se na ně musím někam zajet podívat, bohužel většinou mají všude jen Thule a k tomu nějaké neznáme značky.
Ještě k tomu Hapro boxu, úchyty na každé straně jsou volně posuvné v takové pogumované drážce, takže ti při utahování sami "dojedou" na pozici příčníku (ten může být i široký typu Wingbar Edge - ten mám nyní na CX-5ce), případně je možné s ještě neupevněným boxem hýbat dopředu nebo dozadu podle potřeby umístění (například kvůli otevírání víku kufru). Utahovací mechanismus cvakne v potřebný utahovací moment, stejně tak jej jednoduchým scvakutím uzamkneš, aby nešel povolit z venku. Klíček boxu ze zámku nevytáhneš, pokud není box dostatečně dobře uzavřen. Uvnitř jsou tři popruhy na uchycení nákladu. Detail k jednotlivým vychytávkám včetně videí viz stránky výrobce:

https://www.vdlhapro.com/en/travel/roof-boxes/model:traxer/tab:highlights.htm

Myslím, že je to stále box v dost zajímavém poměru cena/výkonn. Souhlasím s @Ondrej K , že nemá cenu to nikterak přehánět, také bych do boxu nedával více, než nějakých 10k, není to věc, kterou budeš používat denně, ale když už, tak tě nesmí štvát něčím vyloženě nedotaženým. A tady u toho já nic podobného nezaznamenal :)
 
Já jsem si pořídil Hapro Traxer 6.6, vlastnosti stejné jako verze 6.2 od @KlikPet , jen jiné rozměry. Doplním zpevněné dno, nevibruje , na příčníkách Thule Wingbar se chová skvěle. Vzhledem k šířce dám čtvery lyže vedle sebe a nad nimi je ještě spousta místa na lehké a celkem objemné věci.
 
Mám Thule Motion XT XL a nemůžu si ho vynachválit. Pravdou je, zatím jsem ho nezkoušel na moji Mazdě, na hory beru jiné auto. Poctivě lyže utahuji i v boxu. Jen jsem si dodelaval podložky na lyže. Návštěva HORNBACHu a nakup zateplení na trubky od topení.
Z mnoha testů o kvalitě boxů jsem rozhodl že chci tento.
 
Tak ještě jednou chci poděkovat @KlikPet ale i ostatním za rady. ;) Koupil jsem nakonec ten Hapro Traxer 6.2 a máme za sebou cestu z Belgie do Čech a zpět. Spotřeba do ČR nějakých 8,9 l/100 km (v D a ČR 145km/h GPS) zpátky asi 9,4 protože byla nad Německem a Belgií ta větrná "bouře". Byl jsem překvapený, že pokud mám zadělaný kryt střešního okna, tak o boxu hlukově vím až od nějakých 120- 130 km/h. Jinak vše stabilní, nic nevibruje a instalace jednoduchá). Takže za cenu o víc jak třetinu nižší než Thule mohu jen doporučit.
 
Tak ještě jednou chci poděkovat @KlikPet ale i ostatním za rady. ;) Koupil jsem nakonec ten Hapro Traxer 6.2 a máme za sebou cestu z Belgie do Čech a zpět. Spotřeba do ČR nějakých 8,9 l/100 km (v D a ČR 145km/h GPS) zpátky asi 9,4 protože byla nad Německem a Belgií ta větrná "bouře". Byl jsem překvapený, že pokud mám zadělaný kryt střešního okna, tak o boxu hlukově vím až od nějakých 120- 130 km/h. Jinak vše stabilní, nic nevibruje a instalace jednoduchá). Takže za cenu o víc jak třetinu nižší než Thule mohu jen doporučit.
a jaké máš k tomu příčníky?
 
@Ondrej Trochu pozdnější reakce.
Máme originál Mazda - objednáno přímo s autem od dealera. Pokud se nepletu jsou to Thule Wingbar. Na mazda.cz mi v sekci příslušenství nefungují obrázky, takže teď nejsem schopný říct přesné označení.;)
 
@Ondrej Trochu pozdnější reakce.
Máme originál Mazda - objednáno přímo s autem od dealera. Pokud se nepletu jsou to Thule Wingbar. Na mazda.cz mi v sekci příslušenství nefungují obrázky, takže teď nejsem schopný říct přesné označení.;)
díky za info
 
Back
Top