• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Jaký vybrat olej a filtr do motoru SH

Vítek1

nový člen
11
Zdravím všechny klubáky,

často omílané téma, nicméně po pročtení mnoha diskuzí v tom mám absolutní chaos. Týden vlastním Mazdu (motorizace viz. nadpis) a nyní chci měnit olej a provést "prvotní" údržbu. Auto jezdilo doteď do autorizovaného servisu. To znamená pouze originální olej Mazda 5W30, měněný vždy po 10k. Zajímá mě co lejete do těchto motorů vy? Rád bych autu dopřál pokud možno to nejlepší, ale názory jsou různé. Někdo leje pouze originální olej, druhý doporučuje stejné označení, ale Shell, Castrol nebo s čím jsem se setkal asi nejčastěji, tak označení 0W40 od Castrolu...

Co doporučujete vy? Auto mám na normální rodinné ježdění, někdy krátké trasy a sem tam rychlejší jízda žádný extrém. Klidně do oleje zainvestuji trochu více, jelikož vím, že tyto motory jsou na olej dost citlivé. Také chci zkrátit interval výměny na 5-6tis. Km, výměnu si budu dělat sám.

Co se týče olejového filtru. Vždy jsem kupoval od Mannu, ale zde jsem se dočetl, že tento by měl být lepší / jemnější. Je tomu tak? Mohu ho použít?


Dále mě zajímá jak je to s ryskou ukazatele motorového oleje, nyní mám cca. 3mm nad X, je to velký problém? Na oleji najeto přesně 10k. Předpokládám, že dané X bych nikdy neměl překračovat (max. 5,1l). Autorizovaný servis mi po telefonu řekl, že olej doplňuje vždy tímto způsobem u všech vozidel a je to tak správně.
Jakou další údržbu byste na autě nutně dělali? Auto jede krásně, tiše bez vůlí. Všude čisté, bez známek úniků čehokoliv. Jediné co bylo podle servisky dělané bylo čištění klapky + dotahování šroubů?... Jinak klasické spotřebitelské věci, filtry, oleje včetně automatu, brzdy.

Předem vám moc děkuji za užitečné rady. Pokud jsem příspěvek umístil do nesprávné sekce, tak mě klidně přesuňte. Pokud se ptám na něco co bylo zodpovězené což předpokládám, tak se omlouvám, ale opravdu budu rád za ujištění.

Hezký večer, Vítek.
PS: nová kola už jsou na cestě ?


WhatsApp Image 2021-06-19 at 12.01.011.jpg
 
Ahoj co se týče oleje je tu přímo téma, kde se tím zabývá spousta členů a podle toho je i spousta názorů, když to vezmu za sebe, určitě je fajn měnit po 10 tis. a hlídat měrku.Já osobně jezdím na Shell a měním po 10 tis...problém vidím spíš u toho proč máš oleje 3mm nad bodem X...jseš si jistý? A to máš po výměně nebo před? protože to množství 5,1 l odpovídá na měrce zhruba lehounce pod vrchní čárkou..rozmezí oleje...značka x je od toho aby byl člověk upozorněn že dochází k nadměrnému ředění oleje a v tom případě by tě zřejmě elektronika už měla upozornit, že olej je znehodnocený..k čemuž může dojít buď častým přerušováním vypalováním DPF, nebo jeho poruchou.
Ještě pro zajímavost kolik máš najeto? A kde jsi koupil - dovoz?
 
Ahoj co se týče oleje je tu přímo téma, kde se tím zabývá spousta členů a podle toho je i spousta názorů, když to vezmu za sebe, určitě je fajn měnit po 10 tis. a hlídat měrku.Já osobně jezdím na Shell a měním po 10 tis...problém vidím spíš u toho proč máš oleje 3mm nad bodem X...jseš si jistý? A to máš po výměně nebo před? protože to množství 5,1 l odpovídá na měrce zhruba lehounce pod vrchní čárkou..rozmezí oleje...značka x je od toho aby byl člověk upozorněn že dochází k nadměrnému ředění oleje a v tom případě by tě zřejmě elektronika už měla upozornit, že olej je znehodnocený..k čemuž může dojít buď častým přerušováním vypalováním DPF, nebo jeho poruchou.
Ještě pro zajímavost kolik máš najeto? A kde jsi koupil - dovoz?
Ahoj, děkuji za odpověď. Téma jsem si pročítal a možná právě proto z toho mám hlavu v pejru ?. Na co přesně jezdíš? Mě bylo doporučeno od Castrolu buďto 5W40 turbo diesel a nebo od stejné značky 0W40 c3, tak nevím do čeho jít spíš a v čem by to mělo být jiné. Dále mi bylo doporučeno použít tuto sadu: https://aditiva.heureka.cz/bg-6575-kit-3-x-325-ml/#specifikace

Nicméně teď jsem se byl podívat na měrku za "studena" opravdu je cca. 3mm nad X, auto nic nehlásí a je před výměnou. Olej se mění každých 10k, vůz je místní od paní, kterou potkávám ve městě. Servis pouze Mazda, nyní si jela pro novou, tak starší pustila. Nájezd 102k. Auto jsem si nechal zkontrolovat, podle techniků vše ok, diagnostika nic nehlásí. Přímo na olej jsem se ptal v autorizovaném servisu, tam mi bylo řečeno, že toto je normální ať olej nyní vyměním a nic neřeším. Nicméně opět mi tam chtěli dát originální olej Mazda na který jsem nečetl úplně pozitivní recenze, tak váhám.
 
Ahoj, Mazdu mám cca 3 roky, o něco méně jsem tady. Mám sice v porovnání s Tvou MAzdou "stařenku" :) , ale myslím si, že v podstatě u dieselů platí stále to samé. Já mám předepsanou specifikaci oleje ACEA C1 a to tam dávám. Zatím pořád dávám Mazda ultra DPF 5W30, měním 10-15 max, filtr Mann nebo Mahle a zatím jsem nikdy problém neměl. Tzn., že olej mi ani neubývá a ani nepřibývá. Ale-dokončuji pravidelně regenerace, to je základ. Na to si dávám pozor od začátku, co mám Mazdu. Dost jsem toho načetl, takže bodu X na měrce se tímto úspěšně vyhýbám :). Diskuze o oleji tady čtu, ale co příspěvek, to jiný názor. Osobně se řídím tím, že když mi něco funguje, tak neexperimentuji. Až budu mít "problém", tak budu hledat řešení a třeba v rámci toho zkusím jiný olej. Pro mou Mazdu jich zase tolik není.... Tu regeneraci poznáš jednoduše tak, že budeš mít nenulovou okamžitou spotřebu, když budeš "brzdit" motorem-dojíždíš ke křižovatce a dáš nohu z plynu. Normálně Ti to bude ukazovat nulu, při regeneraci 2-3 lity a bude se to postupně snižovat, jak se bude filtr vypalovat. Ve městě regeneraci nedokončíš, chce to cca 20-30 km jet stabilně. Já volím vždy cestu po dálnici (mám ji kousek od domu). Tam se rozjedu a vypáleno je hned :). Ještě k té sadě BG. Tu jsem zkusil nedávno a mám několik postřehů. Ano-funguje to. Ale už bych si to tam nedal. Ledaže potom vyčistíš vanu, sací koš atd. Protože já předtím měnil turbo (už podruhé – ale repas, ten první repas mi v servisu přilepili tmelem koumáci, přicpali se výfukové kanálky a turbo za cca 2 roky odešlo – vysoký tlak, ulomil se kousek lopaky - rozhodila hřídelka a bylo to). Takže když jsem dával v jiném servisu druhý repas, rozhodl jsem se to pročistit pomocí BG – samé dobré ohlasy... Ale najel jsem cca 1000 km (zrovna jsem chtěl jet vyměnit opět olej a turbo začalo pískat. Takže opět rozdělání, posláno na diagnostiku a tentokrát to bylo z motoru-něco tam vletělo (uvolněný karbon, netuším, ale použil jsem sadu BG – jak do nafty, tak tu před výměnou oleje a potom do oleje... :). Takže tentokrát jsem nechal vše vyčistit, koupil NOVÉ turbo, nové trubky k turbu (co přivádí a odvádí olej), opět měnil 2x olej atd. Mám po výměně najeto cca 2000 km a zatím můžu říct, že motor jede úžasně, ztišil se atd. Nechci tady popisovat, jak jezdí "stará" Mazda. ALe jo, jezdí :). Taky jsem vyměnil brzdové kotouče, destičky, vše kluci uvedli do 100 % stavu. Vlastně už mi zbývají jen tlumiče a mám nové auto.... :) Tímto chci říct, že mnohdy se řeší je následky závad, ale pravé příčiny ne, a tak se závady opakují a odnese to potom auto, které jde z domu. Mně se Mazda líbí (i ta moje retro), líbí se mně, jak jezdí, jak mi vše funguje, jak má, netřepe se volant, když brzdím, funguje elektronika atd. Jen mě to už stálo 2x tolik za co jsem ji koupil. Ale co se dá dělat, láska je láska.... :). Omlouvám se za dlouhý příspěvek, nějak mě to chytlo. Každopádně Ti přeji, ať si najdeš tu svou konstelaci oleje, filtrů atd. a Mazda ať Ti dělá jen radost. Já si s tou svou užil a už měla namále. Ale nemohla za to :) . R:
 
...mám sice v porovnání s Tvou MAzdou "stařenku" :) , ale myslím si, že v podstatě u dieselů platí stále to samé. Já mám předepsanou specifikaci oleje ACEA C1 a to tam dávám. Zatím pořád dávám Mazda ultra DPF 5W30, měním 10-15 max, filtr Mann nebo Mahle a zatím jsem nikdy problém neměl. Tzn., že olej mi ani neubývá a ani nepřibývá. Ale-dokončuji pravidelně regenerace, to je základ. Na to si dávám pozor od začátku, co mám Mazdu. Dost jsem toho načetl, takže bodu X na měrce se tímto úspěšně vyhýbám :). Diskuze o oleji tady čtu, ale co příspěvek, to jiný názor...
Prosím držte se tématu, aby nedošlo ke zmatkům, tady je řeč o motoru SH a ne RF.

Ahoj, děkuji za odpověď. Téma jsem si pročítal a možná právě proto z toho mám hlavu v pejru ?. Na co přesně jezdíš? Mě bylo doporučeno od Castrolu buďto 5W40 turbo diesel a nebo od stejné značky 0W40 c3, tak nevím do čeho jít spíš a v čem by to mělo být jiné. Dále mi bylo doporučeno použít tuto sadu: https://aditiva.heureka.cz/bg-6575-kit-3-x-325-ml/#specifikace

Nicméně teď jsem se byl podívat na měrku za "studena" opravdu je cca. 3mm nad X, auto nic nehlásí a je před výměnou. Olej se mění každých 10k, vůz je místní od paní, kterou potkávám ve městě. Servis pouze Mazda, nyní si jela pro novou, tak starší pustila. Nájezd 102k. Auto jsem si nechal zkontrolovat, podle techniků vše ok, diagnostika nic nehlásí. Přímo na olej jsem se ptal v autorizovaném servisu, tam mi bylo řečeno, že toto je normální ať olej nyní vyměním a nic neřeším. Nicméně opět mi tam chtěli dát originální olej Mazda na který jsem nečetl úplně pozitivní recenze, tak váhám.
Do samotného oleje už nic proboha nelijte, celá sada je pro tento motor zbytečná. BG 109 před výměnou je OK a funguje dobře. Jestli 0W-40 nebo 5W-40 je jedno (za předpokladu výměny do 10, než se vyčerpá aditivace), stačí dodržet výkonovou specifikaci C3.
Jinak že nic nehlásí diagnostika, ta zcela určitě nepozná žádnou bolest tohoto motoru. I když snad jednu ano, vydřenou vývěvu jde změřit.
 
Poslední úprava:
Děkuji moc za odpovědi. Před chvilkou jsem dodělal výměnu oleje, která nebyla tak jednoduchá jak jsem čekal, ale povedlo se. Mám tam nyní na doporučení několika lidí toto:

https://www.autokelly.cz/Product/CA-194690100/11924556

Nicméně hned po výměně se mi objevila tato hláška: "Battery management system malfunction", auto jsem projel cca. 20km a hláška svítí furt, spolu s tím, bliká i-stop. Hlášku si přeložím, nicméně mě zajímá jestli to může mít něco společného s výměnou oleje (reset jsem zatím nedělal) a nebo jde baterka prostě do kopru. Po přeměření auto dobíjí normálně. Je fakt, že jsem dnes měl celý den auto otevřené (tři hodiny), včetně všech dveří, kufru, ale všechno vypnuté...

WhatsApp Image 2021-06-22 at 16.56.153.jpeg
 
Ahoj..volba oleje super, hláška znamená že baterka jde nenávratně do kopru :-( chvilku s tím můžeš jezdit..většinou tohle znamená pokles napětí a upozornění že už baterka není uplně ok, časem dojde..obzvlašt jakmile se sníží teploty k horšímu startování až nenastartování. Pokud budeš řešit baterku koukni tady https://www.mazdaklan.cz/threads/nova-autobaterie-aftermarket-ne-original.2922/
jinak co se týče ještě oleje..osobně jezdím většinou na Shell 5w30 specifikace C3, což je duležité dodržet kvuli aditivum a specifikaci motoru a DPF. Výměna jednou za 10 tis. by měla být z pohledu oleje dostačující, jen nechci tě hned zkraje strašit, pokud ale projdeš forum poctivě najdeš brzy hlavní problémy tohoto motoru dané jeho konstrukcí a obzvlast v tomto roce výroby, které tě asi začnou zajímat víc než typ oleje. Osobně doporučuji zjistit jestli auto má za sebou svolávací akce a co v rámci nich bylo vyměněno. V případě že budeš muset časem dělat větší opravu nějáké té zapeklité součástky (vačky,turbo, sání) ptej se, je nás tu spousta co už nějáké ty osobní zkušenosti máme za sebou.
Jinak dpokud máš aspon trošinku technické znalosti doporučuje se koupit OBD adapter + prográmek do mobilu kvuli načítání chyb a jejich vyhodnocování.
 
Ahoj..volba oleje super, hláška znamená že baterka jde nenávratně do kopru :-( chvilku s tím můžeš jezdit..většinou tohle znamená pokles napětí a upozornění že už baterka není uplně ok, časem dojde..obzvlašt jakmile se sníží teploty k horšímu startování až nenastartování. Pokud budeš řešit baterku koukni tady https://www.mazdaklan.cz/threads/nova-autobaterie-aftermarket-ne-original.2922/
jinak co se týče ještě oleje..osobně jezdím většinou na Shell 5w30 specifikace C3, což je duležité dodržet kvuli aditivum a specifikaci motoru a DPF. Výměna jednou za 10 tis. by měla být z pohledu oleje dostačující, jen nechci tě hned zkraje strašit, pokud ale projdeš forum poctivě najdeš brzy hlavní problémy tohoto motoru dané jeho konstrukcí a obzvlast v tomto roce výroby, které tě asi začnou zajímat víc než typ oleje. Osobně doporučuji zjistit jestli auto má za sebou svolávací akce a co v rámci nich bylo vyměněno. V případě že budeš muset časem dělat větší opravu nějáké té zapeklité součástky (vačky,turbo, sání) ptej se, je nás tu spousta co už nějáké ty osobní zkušenosti máme za sebou.
Jinak dpokud máš aspon trošinku technické znalosti doporučuje se koupit OBD adapter + prográmek do mobilu kvuli načítání chyb a jejich vyhodnocování.
Ahoj, děkuji za super odpověď. Fórum louskám čím dál víc, konkrétně toto téma o baterkách teď aktuálně. Vypadá to, že mě výměna nemine. Teď nabíjím, uvidím jak to bude vypadat ráno. Pokud jde o olej, tak jsem si nechal doporučit, jak zde, tak v obchodě. Věřím tedy, že to nebude úplný sajrajt, minimálně v to doufám. Intervaly dodržuji u všech aut nikdy ne více jak 10k.
Co se týče "svolávaček" máš typ jak to zjistit? Totiž minulý majitel kupoval auto jako dva roky staré, od té doby mám komplet servisku. Jediné co zde stojí za zmínku je čištění a seřizování vstřiků + čištění klapky. Dále akorát dotahování šroubů + běžné spotřební věci. Nicméně co se dělo předtím nevím. V servisce, žádné extra info není. Dokáže to třeba někdo zde, samozřejmě ne zadarmo zjistit podle VIN? Případně budu rád za kontakt (jsem od Kolína, Kutné Hory, ale nemám problém dojet).
Auto jsem si nechal zkontrolovat jak v autorizovaném servisu, tak u známého co dělá auta léta, všude mi to bylo doporučeno jako "sotva" zajeté auto. Rád si nechám poradit ať se podobných problémů vyvaruji, případně jim předejdu.
 
Ahoj, děkuji za super odpověď. Fórum louskám čím dál víc, konkrétně toto téma o baterkách teď aktuálně. Vypadá to, že mě výměna nemine. Teď nabíjím, uvidím jak to bude vypadat ráno. Pokud jde o olej, tak jsem si nechal doporučit, jak zde, tak v obchodě. Věřím tedy, že to nebude úplný sajrajt, minimálně v to doufám. Intervaly dodržuji u všech aut nikdy ne více jak 10k.
Co se týče "svolávaček" máš typ jak to zjistit? Totiž minulý majitel kupoval auto jako dva roky staré, od té doby mám komplet servisku. Jediné co zde stojí za zmínku je čištění a seřizování vstřiků + čištění klapky. Dále akorát dotahování šroubů + běžné spotřební věci. Nicméně co se dělo předtím nevím. V servisce, žádné extra info není. Dokáže to třeba někdo zde, samozřejmě ne zadarmo zjistit podle VIN? Případně budu rád za kontakt (jsem od Kolína, Kutné Hory, ale nemám problém dojet).
Auto jsem si nechal zkontrolovat jak v autorizovaném servisu, tak u známého co dělá auta léta, všude mi to bylo doporučeno jako "sotva" zajeté auto. Rád si nechám poradit ať se podobných problémů vyvaruji, případně jim předejdu.
Ahoj..volba oleje super, hláška znamená že baterka jde nenávratně do kopru :-( chvilku s tím můžeš jezdit..většinou tohle znamená pokles napětí a upozornění že už baterka není uplně ok, časem dojde..obzvlašt jakmile se sníží teploty k horšímu startování až nenastartování. Pokud budeš řešit baterku koukni tady https://www.mazdaklan.cz/threads/nova-autobaterie-aftermarket-ne-original.2922/
jinak co se týče ještě oleje..osobně jezdím většinou na Shell 5w30 specifikace C3, což je duležité dodržet kvuli aditivum a specifikaci motoru a DPF. Výměna jednou za 10 tis. by měla být z pohledu oleje dostačující, jen nechci tě hned zkraje strašit, pokud ale projdeš forum poctivě najdeš brzy hlavní problémy tohoto motoru dané jeho konstrukcí a obzvlast v tomto roce výroby, které tě asi začnou zajímat víc než typ oleje. Osobně doporučuji zjistit jestli auto má za sebou svolávací akce a co v rámci nich bylo vyměněno. V případě že budeš muset časem dělat větší opravu nějáké té zapeklité součástky (vačky,turbo, sání) ptej se, je nás tu spousta co už nějáké ty osobní zkušenosti máme za sebou.
Jinak dpokud máš aspon trošinku technické znalosti doporučuje se koupit OBD adapter + prográmek do mobilu kvuli načítání chyb a jejich vyhodnocování.
Pokud bude baterka i ráno případně chvíli poté KO, tak bych pravděpodobně šel do této: https://www.autodily-pema.cz/autobaterie-banner-running-bull-efb-12v-95ah-760a-595-00-1
 
jj baterku tohohle typu doporučuje určitě víc lidí z fóra, já osobne šel cestou AGM od Exide a jsem spokojeny. Co se týče servisu jsme kousek od Přerova, takže asi trochu z ruky, ale občas se stane že si někdo udělá výlet a přijede i z dálky. 100 tis nájezd na Mazdu bohužel v některých případech je vcelku hranice, ale pokud máš šťastnou ruku můžeš vydržet i dýl, mě se povedlo 180 ...bohužel dost často je to otázka méně km protože ne každý se k autu chová tak aby mu vydrželo. Udělané popřípadě neudělané svolávačky ti řeknou v autoservise po nahlášení VIN. Pro tvuj rok určitě byla svolávačka na zadní třmeny brzd,podložky pod vstřiky - tohle i kdyby neměls udělané rozhodně pro klid duše doporučuji nepodcenit a udělat i bez svolávačky - dále by tam měla být svolávačka na škrtící klapku, a možná i podtlakové čerpadlo...plus nějáké ty přehrávání softwaru jednotek. Jinak bohužel určitě si zkus vypátrat jestli někdo dělal vačky a pokud ne připrav se na to že je budeš dělat a to taky opravdu durazne radeji dřív než později. No a jak jsem říkal minule..zkus kontrolovat vypalování DPF hlavne kvůli výdrži a kvalitě oleje.
 
jj baterku tohohle typu doporučuje určitě víc lidí z fóra, já osobne šel cestou AGM od Exide a jsem spokojeny. Co se týče servisu jsme kousek od Přerova, takže asi trochu z ruky, ale občas se stane že si někdo udělá výlet a přijede i z dálky. 100 tis nájezd na Mazdu bohužel v některých případech je vcelku hranice, ale pokud máš šťastnou ruku můžeš vydržet i dýl, mě se povedlo 180 ...bohužel dost často je to otázka méně km protože ne každý se k autu chová tak aby mu vydrželo. Udělané popřípadě neudělané svolávačky ti řeknou v autoservise po nahlášení VIN. Pro tvuj rok určitě byla svolávačka na zadní třmeny brzd,podložky pod vstřiky - tohle i kdyby neměls udělané rozhodně pro klid duše doporučuji nepodcenit a udělat i bez svolávačky - dále by tam měla být svolávačka na škrtící klapku, a možná i podtlakové čerpadlo...plus nějáké ty přehrávání softwaru jednotek. Jinak bohužel určitě si zkus vypátrat jestli někdo dělal vačky a pokud ne připrav se na to že je budeš dělat a to taky opravdu durazne radeji dřív než později. No a jak jsem říkal minule..zkus kontrolovat vypalování DPF hlavne kvůli výdrži a kvalitě oleje.
Opět děkuji za odpověď. Nechám prověřit v servise. Přiznám se, že jsem Mazdu koupil opět jako auto na dva / tři roky a poté opět půjdu do něčeho jiného případně novějšího. Výběr Mazdy byl především kvůli vzhledu, ale po projetí i kvůli komfortu a příjemné jízdě. Po pročítání fóra mám mírný strach z případného servisu, nejsem typ člověka, který cpe peníze především do servisu auta. Doufám tedy, že se mě tyto výměny vyhnou a auto bude sloužit, tak jak má. Zatím jsem nadmíru spokojen. Nicméně místní fórum mě v některých věcech mírně děsí ? . Nikdy jsem podobné vady neřešil a to jsem jezdil Seatem, VW, Peugeotem, Oplem, Toyotou, Fordem. No uvidíme :)
 
nj všechno je jednou poprvé :) ale svezení je to parádní to jako jooo :)
Nestraš, přímo ve smlouvě mám záruku 6 měsíců prakticky na cokoliv. Nerad bych tím šel někoho mlátit po hlavě... Baterka, olej, brzdy to všechno je v pohodě, ale váčky, turbo to už tak optimisticky nezní... Ale ano svezené super, do té doby než jsem se zde začetl ? o_O

Prosím držte se tématu, aby nedošlo ke zmatkům, tady je řeč o motoru SH a ne RF.


Do samotného oleje už nic proboha nelijte, celá sada je pro tento motor zbytečná. BG 109 před výměnou je OK a funguje dobře. Jestli 0W-40 nebo 5W-40 je jedno (za předpokladu výměny do 10, než se vyčerpá aditivace), stačí dodržet výkonovou specifikaci C3.
Jinak že nic nehlásí diagnostika, ta zcela určitě nepozná žádnou bolest tohoto motoru. I když snad jednu ano, vydřenou vývěvu jde změřit.
Děkuji za odpověď. Diagnostika tedy "nic" nepozná. Čím se tedy řídit?
 
Stav výfukové vačky zjistíš jedině po sundání víka ventilů, stejně jako stav podložek pod vstřiky. Stav nýtku klapky u malého turba zjistíš po odstrojení trubice od filtru. Stav zanesení předního MAP senzoru karbonem zjistíš lehce po odšroubování jednoho šroubu a vyjmutí čidla.
 
Stav výfukové vačky zjistíš jedině po sundání víka ventilů, stejně jako stav podložek pod vstřiky. Stav nýtku klapky u malého turba zjistíš po odstrojení trubice od filtru. Stav zanesení předního MAP senzoru karbonem zjistíš lehce po odšroubování jednoho šroubu a vyjmutí čidla.
Super, děkuji za info. Předám info mechanikovi, ať si jsem jistý, že na to koukne ?. Ten MAP senzor. Kde to najdu? Mrknu na to.
 
Vlevo nahoře pod sáním. Mechanik ho určitě najde.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Každopadně pokud máš dobrého mechanika, vubec neváhej a ikdyž to bude stát pár korun domluv se s ním a určitě udělej kontrolu vaček a podložek pod vstřiky...může ti to ušetřit spoustu problémů a peněz do budoucna, protože ten rok a km co máš spadají na 100% do ohrožených aut. A než dojít k tomu že se to nechá dojít nějákého konce obětoval bych nějakou tu 1000 abych měl klid nebo jistotu - pokud sis to tu pročítal podle mých příspěvků zjistíš že mluvím hodně z vlastní zkušenosti..která nás dovedla až k tomu, že v servisu se snažíme pomáhat těm co to nevěděli, podcenili nebo došly do toho konce z buhví jakého důvodu.
 
Každopadně pokud máš dobrého mechanika, vubec neváhej a ikdyž to bude stát pár korun domluv se s ním a určitě udělej kontrolu vaček a podložek pod vstřiky...může ti to ušetřit spoustu problémů a peněz do budoucna, protože ten rok a km co máš spadají na 100% do ohrožených aut. A než dojít k tomu že se to nechá dojít nějákého konce obětoval bych nějakou tu 1000 abych měl klid nebo jisstotu
Určitě to mám v plánu. Spíš mě překvapuje to, že jsem auto nechal dvakrát zkontrolovat a ani jednou se neřešili tyhle věci. Mám mechanika za kterým jsem vždycky jezdil až s problémem, tak se optám zda by mi na to kouknul podrobněji. Každopádně díky za info, teď přesně vím co mám chtít...

Ještě dotaz. Tyhle problémy, to se nijak neprojevuje? Prostě to nakonec odejde a šlus? Překvapuje mě, že auto jede úplně nádherně, tiše, žádné zvláštní zvuky ani nic podobného. Kdyby člověk nenarazil na toto fórum, tak ho ani nenapadne, že by měl něco řešit. Krom základních věcí, které se vždy po koupi dělají...
 
jj přesně tak to bohužel funguje, v podstatě ty nejhorší možné stavy se v drtivé většině ze začátku vůbec ničím neprojevují a nejdou nijak zjistit (myšleno z čistě uživatelského laického hlediska) až se začnou projevovat bývá většinou dost pozdě. Auto dlouho vydrží jet pocitově tak že je v naprostém pořádku, obzvlášt když ho máš "nově" nemáš jak poznat že už třeba může mít nižší výkon, nebo častěji vypaluje apod. a je fakt že jen díky lidem tady na fóru a postupným probíráním se člověk dostane k věcem, které by ho ze zkušenosti z dřívějšími auty vůbec nenapadli řešit....k tomuje potřeba ještě dodat, že hodně to ovlivnuje právě i výměna oleje, kvalita oleje, způsob jízdy a to kam a jake vzdálenosti člověk jezdí. Obecně třeba pokud s tím někdo jezdil v klidečku, měnil olej po víc než 15 tis. a nedejbuh většinou po městě...může ten stený problém řešit klidně i kolem 100 tis., naopak právě pokud jezdí auto delší trati, je s ním ježděno svižněji projevujou se obvykle tyhle věci později..dá se jet právě až k 180-200 tis. bohužel myslím tím bez vyjímky to nakonec dieslové motory doběhne všechny :-(
 
Ahoj mám Mazdu 6 GJ rok 2017 diesel 110kw píše mi to chybu P258B je možné že to muže být tím že mám dost oleje v motoru u bodu X a tím jak je řitký tak je malý tlak podtlakové pumpy.Bod 3

Snímek obrazovky (72).png
 
Back
Top