• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Kabinový filtr

Poraďte mi, kde najdu ten kabinový filtr? O víkendu, plánuji měnit vzduchový, ten najdu logicky v motoru ale ten kabinový nevím jestli je za kastlíkem spolujezdce či jinde?
 
A jen tak mimochodem, kabinový filtr se dá nejdříve pořádně vysát vysavačem a potom prohnat myčkou na nádobí a pak už nesmrdí a je "recyklován".
Vzhledem k tomu, že kabinový filtr stojí 80Kč ten nejlevnější dokonce 60Kč to nemá velký smysl.
https://autodilyfojtik.cz/autodily/...8kw/filtr/kabinovy-vzduchovy-filtr?sort=price
Jedině snad, že filtr recyklujete za dvě hoďky a můžete jet ihned na dovolenou.
Za mě je lepší levnější filtr a časteji měnit.
 
Za mě je lepší kvalitnější filtr, např. Mann, který opravdu filtruje. Zkoušel jsem různé vč. origo od Mazdy, a jsou v tom zřetelné rozdíly. K čemu je mi filtr, který je jen atrapou a pouští smrady zvenku dovnitř? A ten jeden rok kvalitní filtr obvykle vydrží.
 
Zrovna včera jsem se leknul, že mi hoří motor.
V kabině dým a smrad, pak jsem si všimnul v zrcátku, že jsem projel kolem auta asfaltérů a větrák to natáhnul dovnitř.
Nevím jestli by tohle kvalitní filtr pobral ;).

Jinak mi stačí zachytávat jen mechanické nečistoty a většinou moc smradů na silnicích není.
 
Ahoj všem,
pakliže se zase dostanu, kam nemám ohledně tématu a typu auta, tak se omlouvám, ale chci se zeptat, zda mi někdo neporadíte ohledně klima.
Na Mazda 3 BM Skyactiv benzin G120, 2015 jsem si nechal vyčistit klima s pocitem, že se konečně zbavím smradu jako z mokrého hadru, ale bohužel nikoliv, Přes větrací mřížky jsem strčil pak snad téměř až dolů hadičku, ještě k tomu nastavenou kvůli délce a nastříkal čistič klima, pěna vyšla skoro až nahoru a smrad stále přetrvává. Pak jsem sundal u spolujezdce na středovém tunelu hadičku, co vedla do prostoru, kde byl mohl být výparník, opět jsem tam nastříkal docela dost a stále nic, smrad přetrvává. Už jsem z toho nešťastný. Někde jsem tu četl, myslím u Mazdy 6 o ucpané hadičce z výparníku. Myslím si laicky, že by to mohlo být ono, ale nemůžu tu zpropadenou hadičku najít :). Neporadíte někdo, kdo už jste toto podstupoval, kde se nachází a zda opravdu stačí to prošťouchnout a prostříkat čističem klima? Přiznávám, že mě vcelku udivilo, že na Mazdě BL jsem po vypnutí klimatizace občas míval loužičku, ale u této Mazdy jsem ji nikdy neviděl.

Děkuji všem předem
 
Ahoj,
jen ze zajímavosti a i když možná hloupý dotaz tak pro jistotu :) Když si stříkal u spolujezdce do té hadičky co vede k výparníku, nechal si to vykapat třeba do sklenice 10-20 minut?
 
Ahoj, no to jsem nenechal, ale ta hadicka vede nekam do stredoveho tunelu, jestli myslime oba tu stejnou.
Takze k vyparniku se dostanu tamtudy ze strany dole u spolujezdce?

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
Jo to bude ta hadička, musíš to znovu prostříkat včetně všech průduchů a nechat stéct tou hadičou dolu a uvidíš ten zelený koktejl co ti z toho vyteče :)
Takhle si to sice vyčistil ale vše ti steklo zpět takže toho smradu se nezbavíš.
 
Aha, diky moc, tak koupim opet sprej na cisteni a vyklopim ho tak cely a nechám odtect. Rikas 20 minut? Nebo asi radeji dele

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
Já si to nechal dělat u @Max6 a tuším, že to bylo tak 20 minut. :) Prostě dokud to teče tak tam tu sklenici měj. Pokud už nic neteče tak hotovo konec :)
 
Ok, diky moc, pri nejbližší prilezitosti zkusim.

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
Apropos, kde je ta hadicka, co by mela jit pod auto? Nebo je tam jen ta u spolujezdce?

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
Já si právě myslím že bude mít ucpaný odtok kondenzátu, a proto to tak smrdí. Prvně je potřeba pročistit ten odtok a až potom prostříkat čističem. Ano odtok je ta hadička u spolujezdce pod krytem.
 
Poslední úprava:
Ahoj, diky, ale ja jsem to tam posledne vystrikaval, tak rok zpet a ucpane to nebylo. Takze odvod jde do stredoveho tunelu? Protoze ta ne dlouha hadicka usti, pokud se nemylim, do stredoveho tunelu, z boku. Pak musi ale nekudy ustit ven z auta, ne? Zkusim dnes udelat fotku, co mam na mysli, abych nemyslel neco jineho. Nebo mas moznost udelat fotku, abych vedel?

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
Tak jsem vyfotil, co jsem myslel tou hadickou, doufam, ze je to ta spravna, mysleno ta spodni.c5513a6e7d620d5e7a00012317ed7562.jpg

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 
Super, dekuji ti za potvrzeni.

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
Jen si pohlídej až budeš nějaký čistič/pěnu stříkat přes tu odtokovou hadičku (za mě je to asi nejlepší způsob aplikace), aby se ti ta pěna nedostala nějak razatně až na větrák. Některý ty čističe, i pěnový, jsou dost agresivní a mohli by ten větrák poškodit.
Mě se osvědčil tenhle způsob:
1) Vyndám kabinový filtr abych viděl na větrák (u některých aut stačí odendat pár plastů aby bylo i na ten tunel mezi větrákem a klimatizací což bohatě postačí)
2) Zasunout hadičku od spreje/čističe do odtokový hadice výparníku klimy úplně nejdál co to jde.
3) Pořádně tu hadici s hadičkou zaizolovat aby to kolem hadičky od čističe neprofukovalo (potřebuješ aby ten sprej/pěna šli dál k výparníku a ne aby to odfukovalo tou odtokovou hadicí zpátky)
4) Nastavit ventilaci: nastavit rychlost větráku na nesilnější "fuk" (proudící vzduch pomůže natlačit pěnu skrz výparník a dojde asi tak o 1000% lepší účinosti čističe) - vypnout kompresor klimatizace (A/C OFF) - nastavit teplotu na nejnižší co jde dát (jinak si budeš čisti výměník tepla a ne klimu) - dát směr foukání na obličej (pro lepší čištění se to dá potom i měnit na jiný směry, kdy se vyčistí i zbylý výdechy) - při tomhle čištění je asi jedno jestli dáš vnitřní nebo venkovní okruh vzduchu
5) V třeba 10ti vteřinových intervalech stříkat čistič/pěnu a přitom koukat jestli se pěna nedostává k ventilátoru - jak se dostane až k hranici ventilátoru, tak hnedka přestat stříkat a počkat až se odfoukne/rozpustí/odteče (lopatky ventilátoru se čistí ručně)
6) Koukat jestli už čistič/pěna neleze moc z výdechů = asi nechceš mít v autě jak po sněhový vánici
7) Jak vystříkáš plechovku, tak nechat větráky takhle běžet i se zasunutou hadičkou od spreje cca dalších 5-10 minut
8) Vypnout větráky (vypnout klidně celý auto) a vyhodit hadičku od spreje a odtokovou hadici od výparníku rychle strčit do nějaký nádoby, aby bylo vydět co vytejká (ideálně) nebo zapojit odtokovou hadici zpět do odtoku aby to vykapávalo ven z auta

To vykapávání bordelu trvá různě dlouho podle toho kolik toho čističe/pěny jsi tam vystříkal. Může to být klidně i půl hodiny. Po cca půl hodině normálně zapnout klimu natvrďáka (A/C ON) a nechat to chvíli blafat. Po vypnutí klimy/auta by už mělo být krásně vidět jak teče ten kondenzát (ideálně čistý) zpod auta. Samozřejmostí je kontrola celý tý odtokový trubky/hadice jestli je průchozí a není ucpaná nějakým kekelem.(u tebe je to i kontrola průchodnosti toho bílýho plastovýho fundamentu co zůstal přicvaknutej v autě na středovym tunelu).
Jinak nejvíc se mi asi osvědčila čistící pěna BG 709 Frigi Clean. Je teda dost drahej, ale za mě opravdu funguje a není tak agresivní vůči jiným dílům jako ostatní/levnější čističe. Záleží ale jak moc je ten výparník zanesenej. Jelikož předchozí majitelka mýho auta na to cca 9 let úplně kašlala, tak já na odstranění plesňo-ponožkovo-houbovýho smradu splácal těch plechovek několik. V jednu chvíli jsem se už dokonce smiřoval s tím, že budu vyndavat palubku a ten výparník dám úplně novej, ale nakonec se povedlo.
 
Poslední úprava:
Ahoj, diky moc za super popis, jak budu mit cistic a cas, tak se na to vrhnu. Stve me, jak to smrdi, fakt jak stary mokry hadr. Zapnu klima, tak to jeste jde, ale i kdyz to vypinam tak, aby se vyparnik vysusil po vypnuti klima, tak to stale pachne. Kupoval jsem Mazdu v Bavorsku od duchodce, ktery s tim najel 17000,ale asi na to nesahl (17000 zase není moc, ale nevim, kde vsude s tim jezdil) , ja sice pak ano, ale az po nejake dobe, takze nevim, jak na tom vyparnik vlastne je.
Udelam to podle tveho navodu a uvidim, co z toho vytece.

Odesláno z mého STF-L09 pomocí Tapatalk
 

Podobná vlákna

Back
Top