• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

Zdar,

tak uz konecne zacinam videt svetlo na konci tunelu... pujdu svrhnout svou M6 ze skaly...

Takze po predchozim servisu, kde bylo vycisteno sani, EGR, klapky sani, vymena snimace tlaku sani, vymena podlozek vstrikovacu, korekce dodavky vstrikovacu mi zas zacalo svitit SCBS a auto padat do nouzaku (rekneme jednou za 200 km, ale dost zalezi na trase - kdybych nekde rychle nezabrzdil nebo nejel z kopce s opravdu velkym sklonem, pravdepodobne by se to vubec neprojevilo). Po nastartovani byl zas motor v normalnim provozu. Uz me to nebavilo, dal jsem auto na diagnostiku do AT, ukázalo to chybu naderne teploty chladici kapaliny a dosli k zaveru, ze je praskla hlava (vzduch probublavajici do chladici kapaliny) :triumph:

Navrhnute moznosti - vymena hlavy - cca 90-100 k, sehnat nekde motor (pry cca 50 k), oprava hlavy nelze (asi z pohledu autorizovaneho servisu?) nebo to prodat za nejakou mnohem nizsi castku v tomto stavu.
A ted co s tim? Ja tedy doufam, ze s tou hlavou pujde neco udelat, byt to take nebude za par kacek. Akorat se bojim toho, ze az se to udela, ze budou dal pokracovat tyhle SCBS patalie nebo zjisti, ze je jeste ohlodana vacka atd.
Znate nekoho, kdo dela Mazda motory, pripadne zvladne tohle (sundani hlavy) prumerny autoservis?
Jen nejak nechapu, ze pri tak zavaznem typu zavady se na autu nabitem cidlama na kazdou pitomost, rozsviti v podstate jen kontrolka nouzoveho brzdeni ve meste (SCBS), pripadne i-stop :bomb:
 
Praskla hlava..hm hm..jeste tedy dotaz...a ty mas olej ve vode nebo vodu v oleji..coz by byl jeden z prvnich priznaku...ale jeste ne prokazatelny...muze ti taky podfouknout tesneni pod hlavou..k tomu by urcite auto nepadalo jen do nouzaku....blbe by startovalo...asi by i nejelo....jinak zavarit se to sice da...nekdy..ale...vetsinou..to neni dobre reseni...kdyz uz praskla....praskne zase.
 
Ještě jedna zkušenost, jestliže to začne vypalovat při těch 30% tak je to po pár km hotové a nemusím jezdit půl hodiny kolem baráku. Ví někdo zda se dá servisem nastavit při kolika % se má vypalovat ? Nebo je to pevně dané 60% . Byl jsem před rokem na svolávačce a od té doby to auto žere o litr více, možná je to vina právě častého vypalování .
 
Už jsem to tu psal i dřív....kvuli regeneraci se zvedá spotřeba z duvodu přivstřikování nafty aby bylo dosaženo správně teploty pro vypalování..což při pasivním vypalování není až tak nutné jelikož spaliny při jízdě po dálnici mají teplotu dostačující kvuli stejným vyšším otáčkám...logicky teda jestliže ti auto vypaluje 2x víc (aktivně)...s ohledem na vypalování už při 30% bude spotřeba razantně..řekl bych právě klidně až o 1 l vyšší. ..nevím sice co jsou v Mazdě schopni zjistit...ale ja bych spíš řešil DPF..pokud by čidla davali správné hodnoty....řekl bych že bude zanesené...pokud se nepletu čidla srovnávají tlaky před a za filtrem..jakmile je tam rozdíl.... vyhodnotí že je potřeba spustit čištění a vypálí ti ho....to ale nemusí znamenat že ho opravdu vyčistí...podle mě ...bude dost asi rozhodující..kdo kde a jak s autem jezdil...některé filtry totiž klidně se ucpou i v 80 tis km...nekomu vydrží klidně i 250 tis.
 
Jen taková drobná poznámka, někde nahoře jsem viděl něco ve smyslu, že "pasivní vypalování se spouští". Ono se nespouští, od toho je ten termín pasivní, prostě díky katalytické funkci začnou při určité teplotě, která delší dobu vydrží (dálnice) saze samy odhořívat - a klesá tak rozdíl tlaků před a za filtrem.

dosli k zaveru, ze je praskla hlava (vzduch probublavajici do chladici kapaliny) :triumph:
To bude spíš jen zkroucená. Relativně běžná věc u utavených aut. A pro servis, nevím odkud jsi, ale zkus opraváře, ne měniče. Auto Dufek Měchenice třeba. I některé autorizované servisy umí opravovat, hlava se běžně nechává rovnat.
 
Poslední úprava:
Diky za odpovedi.

"k tomu by urcite auto nepadalo jen do nouzaku" - myslis kdyby byla praskla hlava?
"a ty mas olej ve vode nebo vodu v oleji" - nevypada to ani na jedno a v AT taky nic nerikali...
"A pro servis, nevím odkud jsi, ale zkus opraváře, ne měniče" - Beroun

Tak jsem mluvil s několika servisakama a dostal jsem z kazdy strany naprosto protichudny informace... Nekdo rika, ze to zavarit lze a je to bez problemu, nekdo ze varit nema cenu a volal jsem i do Auto Dufek Mechenice (shr3k: diky za kontakt) a ten rikal, ze to nejde ani srovnat a ze hlavy meni za starsi (odhad ceny material + prace 40 k bez DPH) a ze tyhle hlavy spis praskaj. Nebo tomu mam rozumet tak, ze dat nekam na rovnani hlavu je pracnejsi, takze je spis meni, ci je to u mazd nejake specifikum?
 
Nedávno jsem potkal v Auto Efektu pacienta a tomu hlavu normálně rovnali (nechali rovnat, samozřejmě, že na servisu nemají brusku a vše potřebné).
 
@Fic ..ODPOVĚDI K ODPOVĚDÍM :)
co člověk to názor, ale myslím že se tu shodnemem na pár věcech...prasklá hlava = nepadání do nouzáku, ale nouzak celeho motoru - ztrata vody, olej kde nemá být, voda kde nemá být..tudíž usuzovat z diagnostiky na prasklou hlavu mi příjde jako věštění z koule....
k tomu vaření hlavy..ano někdy to jde, jen je otázkou zdali se do toho pouštět....výsledek totiž nemusí být uplně jisty a po dalších pár km zjistit že to prasklo jinde, nebo byl problém s utěsněním...znamená opět vše za nemalé peníze rozdělávat a zjištovat příčinu..což z logiky věci podle mne nikdo kdo tomu rozumí nebude chtít dělat..kvuli záruce a tomu že by vypadal jak blbec..kdyby po opravě za desítky tisíc řekl..sorry jako jdem to dělat všechno znovu..takže proto asi by to nikdo moc vařit nechtěl..
Pokud bych měl řešit zkroucení hlavy..což by jak podotkl Shrek tady už ve Zlíně měli...rozhodně bych zkusil dát do kupy stávající...ono totiž ikdyž dáš jinou..buhví kde vzanou...stejně musíš udělat ty stejný úkony co na té tvé....at to bude jakakoli..musí jít na přetěsnění, přebroušení, idealně i s blokem válců a na nové těsnění pod hlavou..a to u stare nevíš co ventily ..takže určitě kontrola stavu těsnění a chodu ventilů..prostě zkrátka jinou hlavou si v případě že tvá bude zkroucená a ne praskla...v ničem nepomůžeš
a ve finále poslední věc..výměna celeho motoru...no to je ošemetné...kde sehnat takovy aby člověk aspon trošičku věděl že jede, nemá skrytý problém a ke všemu odpovídá autu ( konektory,čidla se u mazdy docela často mění a vše přizpůsobit nemusí být vůbec snadné)..takže asi tak :-(
 
Díky moc @Reddwarf, tohle dava smysl.
Akorat mi tedy jeden servisak rikal, ze dokud se ta hlava nesunda, tak se podle ostatniho neda poznat, zda je rupla nebo jen zkroucena (zda je to pravda nedokazu posoudit).
S tou vymenou motoru jsem si rikal to same... tenhle uz aspon znam - je to hroznej motor :joy:
Kazdopadne, mazda me hodne zklamala... je i par malickosti, ktere na radosti nepridaj - olupujici se lak z kol, sedreny volant atd. Jenze... ten vizual je skoro genialni a nova sould red barva je naprosto genialni. Takze, pokud jednou budu mit zas penize, tak se asi budu muset vratit.
 
jj ..s tím servisákem rozhodně souhlasím...na hlavě se těžko něco pozná pokud se to nerozebere..což je bohužel děsivý..sám jsem to zažil na svém autě..na druhou stranu...pokud se to poskládá jak má a všechno fachčí...motor si člověk pak užije..a pokud už s ním jezdí a dává pozor, chová se k němu ohleduplně (myšleno - olej,studene jízdy, sem tam vytočí a naopak dochladí turbo než vypne, hlída regenerace) pak to jezdí i spolehlivě.
A jak jsi řekl, zklamaných je nás tu víc..ale stejne jsme všichni nepochopitelně zamilovaní, odpouštíme chyby..a snažíme se..většinou ..přesvědčit i drahe polovičky..že to auto prostě má duši a nějaký koncernový kastrol, kterých jezdí po cestách jak kobylek...vedle toho nemá smysl ani stavět ..ne tak srovnávat s jízdou :), sám bojuju o další Mazdu až ta naše pujde do světa :) :) ale musím tomu dát čas :)
 
Nemyslel jsem primo na hlave, ale prave ty projevy okolo - ze se to podle nich poznat neda.
No, ja jsem na tom tak, ze tohle mozna uz neprekousnu - zvlast pokud se zas potom vratim k SCBS problemu...
Napsal jsi to presne - je az s podivem, ze jich jezdi tak malo - ale to je jedine dobre. Jen asi skoda, ze jsem tu prvni nepoznal v benzinu... :innocent:
 
No Podívej, dokud se to nesundá, jak vědí že není jen fouklý těsnění? Jinak souhlas s Reddwarf, prasklá hlava se projevuje sakra jinak, než že to elektronika hodí do nouzáku.
 
v AT tvrdili, ze to ocelovy tesneni se proste poskodit nemuze :innocent:
Je to v servisu, sundaj hlavu, poslou do Slanyho a uvidi se... Pri ty prilezitosti jsem poprosil, aby mrkli na vacku...
 
Aha nemuže poškodit :) zvláštní kolik věcí se poškodí poté co se prohlásí za nepoškoditelné :) :) Jinak vačku při tomot servisu jde dolů ..takže kdyby měla problém museli by to vidět a dáj určitě vědět ;)
 
Bude někdo vědět kolik práce dá demontáž DPF filtru? Jde to vrchem nebo spodem?
 
Tak se potvrdily nejcernejsi scenare... automechanik dokonce prohlasil, ze nic horsiho snad nikdy nevidel a aj co se tyce pristupu k motoru, ze strasny... hlava praskla (uz kdyz to privezl na test, tak panove jak slyseli mazda, tak meli jasno), vacka ohlodana na kost, piliny v motoru, ze pry vypada jako by mel za sebou 500tis km, vahadla v cudu... Takze nabidnuta nova hlava za 50k, vacka za 12k... o praci nemluvil... ale vidim to tak na stovecku celkem :mad::bomb: neskutecny
 
Praskla hlava..no tak to tu ještě něbolo :-( nechci být
teda špatnej prorok a jelikož vím co to je za problémy...myšleno když jde motor ven a hlava dolu...nechci strašit, ale když už do toho jdeš...hlavně si zkontroluj nejtek na turbu a vubec stav turba, stav spojky, a samozřejmě karbon v sání...čímž se dostávám k začátku a strašení..na to 100 nemusí stačit :-( :-( bohužel..jak říkáš lidi co maji servis..tohle u Mazdy moc dobře znají :-( :-(
 
jj, na ten nejtek porad myslim, to jsem mu zapomnel rict, a jeste mu to reknu... sani mi cistili v lete, to bylo na zacatku techto problemu...
 

Podobná vlákna

Back
Top