• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

No tak ted mi to píše z google play :Tato aplikace není kompatibilní se žádným z vašich zařízení.
 
Na iOs nevim bohuzel...ehm bohudik nepouzivam o_O jinak mne to na androidu na Sony jelo uplne bezproblemu na 8 a pak 9...na samsungu android 9 to nefungovalo do aktualizace na 10 proto myslim ze mel problem samsung, nakonec to ale jede bezproblemu na android 10...ja pak zkousel vsechny mozny aplikace ale je fakt ze tak vymykany a jednoduchy jak to ma smart control jsem nenasel. Samozrejme umi to forscan ale musis si to uzpusobit. Tady je luxusni ze to jede hned bez nastavovani.
 
23% to je divný...Podívej nebylo to spíš tak že někdo jezdil dojel..a ty jsi sedl do auta vyjel a ono to začlo regenerovat, protože přetím nebyla dokončená regenerace? Protože ten prográmek bere data z OBD, které posílá automaticky data z jednotky...a ta sama urcuje, kdy dochází k regeneraci a sama kontroluje pruchodnost DPF podle čidel. Zkus si to pohlídat vynulovat km, a kontrolovat kolik mas km a jak moc je zaneseny filtr..obecne ´muzu rict že mi to vychazi pri jezdeni cca 10% zanešení na 30 km..jakmile je cca 60 % spoští regeneraci při najetí cca 180-200 km


Předtím dokončilo regeneraci, snažím se to hlídat. I další regenerace nastartovala kolem 25% cca po 130 km. Co se zanesení filtru týče nevím. Čistil jsem jen sání. Ale asi se podívám i na filtr DPF.
 
.jakmile je cca 60 % spoští regeneraci při najetí cca 180-200 km
Co jsem teď s tou apkou sledoval, tak to mám taky tak. Navíc jsem si potvrdil snížení výkonu (pocitově při jízdě) a poměrně vysokou okamžitou spotřebu při vypalování. Což jsem dříve regeneraci přisuzoval, teď jsem mohl sledovat, jak naběhlo vše současně. Jen to bylo asi 2km od baráku, tak jsem se jel ještě na čtvrt hodiny projet :) aby to proběhlo do konce. Ps jen ta apka mi hází nějaký přiblbý spotřeby typu 1,5l/100km, tak uvidím, jestli se to srovná tankováním a zadáváním plné nádrže.
 
Mně auto už regeneruje cca po 100km podle stylu jízdy i po 80km (před 40000km to bylo kolem 120km, nyní najeto 215000km), ale stále nemohu přijít na to proč. Po výměně čidel DPF-ka, čištění čidla sání, dekarbonizaci motoru, přidávání aditiv, tankování různých naft, výměn oleje po 10000km s proplachy a aditivy, statickým vypalování, nyní po výměně podložek pod vstřikama ( nemělo to vůbec vliv) už zbývá jen mechanická Dekarbonizace a nebo výměna DPF-ka :( padání do nouze už téměř úplně vymizelo, ale to vypalování... DPF-ko ale asi ještě nikdo neměnil,že? Ikdyž mám spotřebu celkem ještě v normě (cca 7,5l/100km) hrozně bych rád přišel na to proč tak často...
 
Častější vypalování ale co jsem kde četl způsobuje právě zanešení filtru. Začal bych právě tam ,podložkama pod vstřikama bych já u DPF filtru nic nečekal. Nechal bych ho vyčistit, zrovna Mazda tuším že neví co by za nový chtěli - přes 50 tis?.
 
Tak už to také sleduji přes Forscan Lite a vypaluje mi to po 130 km, což jak zde dost lidí uvádí, je asi při ježdění kratších tras do 50 km denně běžné.
Tím se vysvětluje měnící se spotřeba, která někdy začne na průměru 6,2 a postupně skočí až na 8. Stále stejná cesta do práce.
Vše vinou vypalování každých 100 km. Nějak se mi tím ztrácí smysl ekologických opatření u podobných aut.
Je na Forscanu PID kde je stav zanesení DPF v % ?
 
No 130 km je docela brzo, zkus vyčistit ještě ty čidla co jsem tu ukazoval na obrazcích..2,3 jsou od DPF a mě to pomohlo k tomu že vypaluju běžne při 200..na delších jízdách cca 230-250 km. Spotřebu to zvedá jak prase...zkoušel jsme schválně jet tak, že jsem vynuloval spotřebu před vypalováním a zkouknul po vypálení...ujeto cca 15 km, při spotřebě 10,2..jak říkám od začátku celá ekologie je postavená tímhle nahlavu..auto normálně mezi vypalováním mám změřený taky..spotřeba 6,7 bez šetření ..prostě klasická svižnější jízda. Ono stejně na to celá Evropa ted dojede když úředníci co neznají nic z fyziky určují automobilkám coo mají dělat.
 
Chlapi, jezdím denně 40 km, o víkendu i dál a vypalování co 200-220 km. Takže to nebude tím, že jedete krátkou trasu. Jinak spotřeba při regenaraci vzroste na celou trasu tak 1-2 l/100 km, oproti stavu bez regenerace. Dlouhodobá průměrná spotřebu u mého avatara.
 
a tady mám fotky dalšího sání ..jen pro ostatní..Mazda na dílně s turbem..problém s nejtkem a pak s netěsností, při tom kontrola sání..najeto 170 tis km docela pod plynem.. a takhle to dopada..at se jezdi jak se jezdi..ikdyž vydržela relativně dlouho.

IMG-20200925-WA0000.jpg IMG-20200925-WA0001.jpg IMG-20200925-WA0002.jpg
 
No je pravda, že tuhle mazdu nešetří, ale já to měl o něco míň a blblo mi to ke konci pořádně. Každopádně on zabil dvě mouchy jednou ranou..když už je motor venku rovnou se to vyčistí a jde to líp než když je motor na autě.
 
.jakmile je cca 60 % spoští regeneraci při najetí cca 180-200 km
Co jsem teď s tou apkou sledoval, tak to mám taky tak. Navíc jsem si potvrdil snížení výkonu (pocitově při jízdě) a poměrně vysokou okamžitou spotřebu při vypalování. Což jsem dříve regeneraci přisuzoval, teď jsem mohl sledovat, jak naběhlo vše současně. Jen to bylo asi 2km od baráku, tak jsem se jel ještě na čtvrt hodiny projet :) aby to proběhlo do konce. Ps jen ta apka mi hází nějaký přiblbý spotřeby typu 1,5l/100km, tak uvidím, jestli se to srovná tankováním a zadáváním plné nádrže.
Podívej tu spotřebu bych neřešil, je to v nastavení a musí se tam přidat nějaky korekce v nastavení profilu..konkretne je to číslo v položce "Corrective consumption" myslím že je tam standartně nastaveno 2, ja nastavil 3,8 a aspon trochu to odpovídá normálu, ale i tak na měření spotrřeby to nepoužívám, na to mám apku Fuelio a tam jsem daleko spokojenejsi..jen do ni nesmí nahlížet žena..zaznamenava všechny náklady ..dávám tam i mytí, tankování servis atd prostě vše co mě kdy auto stálo...no a to jsou teda nakonci čísla..tfuj tfuj :)
 
jj, mě celkem sedí, když to zkontroluju s tankováním a nájezdem, průměrná co je na displeji v autě. To mi stačí. Pro mě je primární možnost vidět vypalování filtru, což krásně funguje.
 
..@AR1 muzu ríct za sebe, že bez tehle appky bych byl v háji..tak přesně hodnoty ohledně vypalování a k tomu jistrota že se neznehodnocuje olej, to je k nezaplacení...a funguje to 100% i graficky. A ke spotřebe...i ja muzu rict že víceméně programek co počíta spotřebu se oproti tomu co je v Mazde dáno na palubce liší cca většinou maximalně v desetinkách - což není tak hrozný..hrozný je spíš celkový náklad na auto..tam se to liší v tisícovkách :-( :-(
 
Zdravím všechny, teď jsem 3x tankoval naftu bez bioslozky +VIF a regenerace se z cca 170 km posunula na cca 240 km , takže ty eko sračky mají mega vliv na vypalování. Je to možné ??
 
Nerikam ze nema vliv slozeni nafty ale spis bych vsadil na jizdu po dalnici nebo nekde stylem ze jsi jel delsi dobu konstantni rychlosti kolem 130 km/h cimz dochazi k pasivnimu vypalovani filtru a o to se prodluzuje dojezd na aktivni cisteni dpf.
 
Nerikam ze nema vliv slozeni nafty ale spis bych vsadil na jizdu po dalnici nebo nekde stylem ze jsi jel delsi dobu konstantni rychlosti kolem 130 km/h cimz dochazi k pasivnimu vypalovani filtru a o to se prodluzuje dojezd na aktivni cisteni dpf.
No právě, že ne silnice 2 třídy a pojižďky po městě
 
Tak to je hodne slusne...ja teda tankuju Vervu modrou.nic jinyho do toho od opravy nedavam..a obcas pridam svuj VIF..jinak vypaluju kolem 200 pravidelne..ale nerekl bych ze treba pred opravou a jezdenim i na obyc naftu bych zaznamenal rozdil...pominuli ze se to u me blbe srovnava ve vztahu ze vime hak vypadal muj motor pred opravou
 

Podobná vlákna

Back
Top