• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

Ahoj, zdá se, že na časté regenerace DPF-ka (pokud má auto více najeto) pomůže pouze výměna vstřiků, ikdyž se zdají v pořádku...
 
Ahoj, zdá se, že na časté regenerace DPF-ka (pokud má auto více najeto) pomůže pouze výměna vstřiků, ikdyž se zdají v pořádku...
Alebo odpojiť EGR, teraz čerstvý prípad s jednou CX-5, ktorá regenerovala každých 50-70 km, tak bez EGR to vyskočilo na +/- 200 km, problém sa tým neodstráni, ale podmienky sa výrazne zlepšia.

Tí čo majú vstrekovače OK alebo po výmene, tak za optimálnych podmienok to vie ísť až k 400 km intervalu a vždy to spustí PM_GEN keď je na úrovni od 5,4 g/l.
 
Já jezdím rok s EGR OFF a regenerace se pohybují cca 150-200km podle stylu jizdy. Teď jsem byl na STK a měření emisí a na protokolu kouřivost 0,00 🤔
 
Alebo odpojiť EGR, teraz čerstvý prípad s jednou CX-5, ktorá regenerovala každých 50-70 km, tak bez EGR to vyskočilo na +/- 200 km, problém sa tým neodstráni, ale podmienky sa výrazne zlepšia.

Tí čo majú vstrekovače OK alebo po výmene, tak za optimálnych podmienok to vie ísť až k 400 km intervalu a vždy to spustí PM_GEN keď je na úrovni od 5,4 g/l.
Teraz som dal aditiva do nafty tak prebieha cca 100km predtym okolo 60-70km.
Co vsetko sa upravuje pri odstaveni EGR? Len EGR alebo aj nieco na klapke v sani? Kde ti to robili? Podla mna aj ta klapka ma vplyv na prietok vzduchu a mozno mensi prietok vzduchu a nieje spravny pomer nafta vzduch a tym motor akoby dymi a pochyta to dpf preto sa skor zaplni.

Já jezdím rok s EGR OFF a regenerace se pohybují cca 150-200km podle stylu jizdy. Teď jsem byl na STK a měření emisí a na protokolu kouřivost 0,00 🤔
Kourivost bude stale 0,00 ked tam je dpf a je funkcne. Ja som bol pred mesiacom na stk a ek a tiez 0,00.
 
Teraz som dal aditiva do nafty tak prebieha cca 100km predtym okolo 60-70km.
Co vsetko sa upravuje pri odstaveni EGR? Len EGR alebo aj nieco na klapke v sani? Kde ti to robili? Podla mna aj ta klapka ma vplyv na prietok vzduchu a mozno mensi prietok vzduchu a nieje spravny pomer nafta vzduch a tym motor akoby dymi a pochyta to dpf preto sa skor zaplni.
EGR odstavil @shr3k , z môjho pohľadu rýchla procedúra - pripojenie k OBD - SW úprava a nasledovalo odpojenie konektorov (2) a zrazu iné auto...
 
Já jezdím rok s EGR OFF a regenerace se pohybují cca 150-200km podle stylu jizdy. Teď jsem byl na STK a měření emisí a na protokolu kouřivost 0,00 🤔
ja presne take iste najazdy medzi regen ako Ty...za chvilku bude rok od casu ked mi Shrek odpojil EGR a vsetko fajn.
 
Ale vždy je to na základe PM_GEN a nie PM_ACC_(DSD) že?
ahoj....ano PM Gen to spusta....auto ale stale riedi olej ako dive..dnes som menil olej po 8250 km a bol uz nariedeny na 120 g a mechanik vravel ze bol zas cierny ako zadok africkej zeny v Keni :)...preto budem robit vymenu oleja tak po 6 az 8 tisic a vzdy aj s vyplachom s BG EPR tak ako doteraz.. o tieto motory sa teda clovek musi nadstandardne starat
 
Ahojte vsetci, uz nejaky cas citam toto vlakno a presiel som vsetkych 47 stran! Neskutocna tema! Mam ten isty problem. Tiez najprv vyhodi chyby SCBS a DSC. Ked auto nevypnem, po nejakom case sa rozsvieti kontrolka motora a uz raz hlasilo aj DPF filter. Najblizsi mazda servis je 100km, teda som skusal na okoli, ale nevedeli vycitat nic, len chybu baterie kluca(imobilizer) a nic co sa tyka zavady motora. Vymazali klucik a po par kilometroch znova to iste,izbaze uz bez imobilizera. Tak som siel pred par dnami na diagnostiku do mazdy a nasli-P01... uz presne neviem, vraj chybu vahy vzduchu. Samozrejme pred tym som uz kompletne decarbonoval sanie, EGR atd. ako tu uz bolo pisane. Senzor sania vzduchu 377 eur. Ziadna sranda. Neobjednal som, pretoze kamarat ma taku istu mazdu, tak mi pozical snimac, kedze jazdi aj druhe auto. Auto slo bez problemov dva dni. Teraz som bol na trochu dlhsiu trasu a v horach, kde je este sneh. Hned pri zjazde z kopca na snehu pri dobrzdovani a presmykovani sa hned rozsvietila kontrolka. Stale sa mi pred tym rozsvietila kontrolka pri zjazdoch z dialnice, ked som dobrzdoval so zaradenou rychlostou. No a teraz to iste. Ked som testoval vcera, tak pri tych istych podmienkach ale nie na snehu, tak to nerobilo. Teda uz som tu cital hocico, ale nie som si isty, ze taka varianta tu bola. Znova ist 100+100km do mazdy...., casu malo. Chcel by som teda vediet, ci to fakt nemoze mat nejaky suvis s abs nimacmi, ked sa to prejavuje aj pri tom presmykovani? Ako to zistim? Vstreky som nekontroloval a ani iny zasah do motora robeny nebol. Je pravda, ze som pred dvoma rokmi menil obidva predne naboje a mam pocit, ze prave predne koleso trochu huci. Uz v okolitych garaz spominali, ze to moze byt aj vduchuva pumpa, alebo snimac vyfukovych plynov, kedze je to pri deakceleracii. Lenze diagnostika ukazala len vahu vzduchu. Dajte vediet, ake mate navrhy, co s tym a co prekontrolovat. Najradsej by som vybral naboje kolies.
 
Ahojte vsetci, uz nejaky cas citam toto vlakno a presiel som vsetkych 47 stran! Neskutocna tema! Mam ten isty problem. Tiez najprv vyhodi chyby SCBS a DSC. Ked auto nevypnem, po nejakom case sa rozsvieti kontrolka motora a uz raz hlasilo aj DPF filter. Najblizsi mazda servis je 100km, teda som skusal na okoli, ale nevedeli vycitat nic, len chybu baterie kluca(imobilizer) a nic co sa tyka zavady motora. Vymazali klucik a po par kilometroch znova to iste,izbaze uz bez imobilizera. Tak som siel pred par dnami na diagnostiku do mazdy a nasli-P01... uz presne neviem, vraj chybu vahy vzduchu. Samozrejme pred tym som uz kompletne decarbonoval sanie, EGR atd. ako tu uz bolo pisane. Senzor sania vzduchu 377 eur. Ziadna sranda. Neobjednal som, pretoze kamarat ma taku istu mazdu, tak mi pozical snimac, kedze jazdi aj druhe auto. Auto slo bez problemov dva dni. Teraz som bol na trochu dlhsiu trasu a v horach, kde je este sneh. Hned pri zjazde z kopca na snehu pri dobrzdovani a presmykovani sa hned rozsvietila kontrolka. Stale sa mi pred tym rozsvietila kontrolka pri zjazdoch z dialnice, ked som dobrzdoval so zaradenou rychlostou. No a teraz to iste. Ked som testoval vcera, tak pri tych istych podmienkach ale nie na snehu, tak to nerobilo. Teda uz som tu cital hocico, ale nie som si isty, ze taka varianta tu bola. Znova ist 100+100km do mazdy...., casu malo. Chcel by som teda vediet, ci to fakt nemoze mat nejaky suvis s abs nimacmi, ked sa to prejavuje aj pri tom presmykovani? Ako to zistim? Vstreky som nekontroloval a ani iny zasah do motora robeny nebol. Je pravda, ze som pred dvoma rokmi menil obidva predne naboje a mam pocit, ze prave predne koleso trochu huci. Uz v okolitych garaz spominali, ze to moze byt aj vduchuva pumpa, alebo snimac vyfukovych plynov, kedze je to pri deakceleracii. Lenze diagnostika ukazala len vahu vzduchu. Dajte vediet, ake mate navrhy, co s tym a co prekontrolovat. Najradsej by som vybral naboje kolies.
Ahoj. Neries ziadne snimace abs. Vyber vstreky daj dole vrchny plastovy kryt hlavy motora a skontroluj vacku. Na 99 percent bude vacka vydrata stym sposobene opotrebenie podtlakovej pumpy atd. Ja som po vymene necelych 5tis km. Zatial bez chyby. Este bojujem s castou regeneraciou dpf ale to uz je ina tema.
 
Ano, myslel som aj na to. Bojim sa vsak dat vstreky dole, aby som potom vedel nastavit ich spravnu polohu. Niekde som tu videl link na video, ale uz to neviem najst. Skusal som kontrolovat kamerou, kde mi az dosla, viem, ze to nie je ziadna vypovedna hodnota, ale vacky, kde som sa dostal, vyzerali byt ok. Ale ano, viem,ze by ju trebalo skontrolovat. Mas nejaky rychly navod ako s tym dotahovanim vstrekov?
 
Tady na fóru je potřeba hledat. Ale ulehčím ti to. Jo a nešetři. Já jsem neudělal podložky a nesundal víko a výsledek se dostavil po 65tis. km. Chyba P0101 může souviset klidně i s ojetou vačkou kamaráde. Když nechodí výfukový ventily tak úplně rozhodí tlaky i v sání, což znamená jediné. Výfuková vačka.
 

Přílohy

  • FUEL INJECTOR REMOVAL_INSTALLATION -SKYACTIV-D 2.2-.pdf
    1,3 MB · Zobrazení: 15
Tady na fóru je potřeba hledat. Ale ulehčím ti to. Jo a nešetři. Já jsem neudělal podložky a nesundal víko a výsledek se dostavil po 65tis. km. Chyba P0101 může souviset klidně i s ojetou vačkou kamaráde. Když nechodí výfukový ventily tak úplně rozhodí tlaky i v sání, což znamená jediné. Výfuková vačka.
Tak vyzera to dost podrobne a bude to ok. Tie podlozky pod vstrekmi tiez odporucili v mazde vymenit. No zajtra sa idem do toho pustit, tak som zvedavy co tam najdem. Vianoce raz rocne mi uplne stacia. Dam vediet a dik za navod!
 
Tak som dal dole kryt, pootacal vacku a vacka je dobra. Ziadne vydrate plochy a motor z vnutra pekne cisty. Takze teraz co? 😓
Na jednej strane ok, usetril som love, ale zavada bude niekde inde. Bez diagnostiky nic. Snimac tlaku vo vyfukovom potrubi? Nic?
Zajtra idem pre podlozky pre vstreky a zmontujem to. Len jeden problem mam. Na maticiach na vstrekoch, nie su ziadne rysky. Nemam tusenie, ako to nastavim. Ked som ich povoloval, tak ledva drzali a vstreky som jemne zapacil a sli von.
 
Tak som dal dole kryt, pootacal vacku a vacka je dobra. Ziadne vydrate plochy a motor z vnutra pekne cisty. Takze teraz co? 😓
Na jednej strane ok, usetril som love, ale zavada bude niekde inde. Bez diagnostiky nic. Snimac tlaku vo vyfukovom potrubi? Nic?
Zajtra idem pre podlozky pre vstreky a zmontujem to. Len jeden problem mam. Na maticiach na vstrekoch, nie su ziadne rysky. Nemam tusenie, ako to nastavim. Ked som ich povoloval, tak ledva drzali a vstreky som jemne zapacil a sli von.
Podložky vypadaly dobře? Matice i podložky byly inovovány za nový tip. Je potřeba je vyměnit a utáhnout podle návodu. Buď rád, že máš vačku ok. Podložky pod vstřikama si měl ještě měděný nebo už stříbrný-ocelový? Jinak bez diagnostiky zjistíš prd. Za pár korun kup OBD scanner bluetooth a ForscanLite do mobilu bohatě stačí.
 

Podobná vlákna

Back
Top