• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Kladky + řemen

rizek955

výkonný člen KLANu
170
Cau,
Minulej tyden jsme s mechanikem koukali na kladky+řemen, protoze mi od nich jde takovej zvlastni zvuk, no vypozorovali jsme ze spodni kladka je pri otaceni trosku vyosena, takze nejspis budu menit a jeste ze remen je prilis napnuty, jde remen nejak povolit aby nebyl tak napnuty?

A jinak pokud bych chtel menit tu kladku tak mam rovnou vymenit vsechny(nevim ktere se meni) nebo jen tu co je vyosena?
 
Klíňák má samonapínací kladku a pokud ta funguje tak je řemen napnutý vždy správně. Pokud by samonapínací kladka nefungovala tak s největší pravděpodobností by byl řemen spíš povolený než přepnutý. Teda pokud zrovna ta vyosená kladka o který píšeš není zrovna ta samonapínací, to by pak klidně mohlo bejt i přetažený když už by byla takhle KO
 
Klíňák má samonapínací kladku a pokud ta funguje tak je řemen napnutý vždy správně. Pokud by samonapínací kladka nefungovala tak s největší pravděpodobností by byl řemen spíš povolený než přepnutý. Teda pokud zrovna ta vyosená kladka o který píšeš není zrovna ta samonapínací, to by pak klidně mohlo bejt i přetažený když už by byla takhle KO

Ta vyosena kladka je spodni a bliz k ridici/spolujezdci

Asi, zkusim vymenit remen jestli to nepomuze
 
A kudla, jako remen byl podle mechanika festovne napnuty a hlavne teda ta napinaci kladka se tocila vyosene no

Tak teda zkusim prvne remen a potom pripadne napinaci kladku
 
Vyměň tu kladku je KO, resp všechny 3 kladky. Když to vyměníš, máš na dlouho klid ja bych doporučil i pumpu pokud je původní ... Pro zichr po těch letech aby tě to někde nepřekvapilo ;)
 
Mám se svou GH 2.5 najeto necelých 140k a přemýšlím o preventivní výměně řemene a kladek. Je to při tomto nájezdu vhodné již udělat, nebo je to ještě zbytečné? Kdybych to nechal dělat, tak asi rovnou i s tou pumpou, ať mám klid.
 
vzhledem k tomu, že to auto má okolo 10 let a zřejmě to nikdy nikdo neměnil tak ti poradím udělej to komplet jako já. vyšlo to v dílech okolo 5 tis tuším a už s tím zřejmě to auto prodáš ;)
 
Já uvažuju úplně stejně, jen mě zajímalo zda na to není nějakej interval, abych třeba neměnil zbytečně brzo. Ale pokud vyjdou díly pouze okolo 5 tisíc, tak to rozhodně stojí za to udělat. Spíš kolik si řeknou za práci v servise... Přemýšlím, zda to nechat udělat v autorizovaném servise, nebo to zvládně každý servisák? Vše, co jsem zatím potřeboval na autě udělat jsem zvládl sám, a servis jsem nepotřeboval, na tohle si ale už netroufnu :)
 
V servisním manuálu je visual inspection po tuším 60 nebo 120tkm nebo po 4 letech. Zvládne to každej servisák, zvládl bys to i ty, stačí odpustit trochu vody aby hladina byla pod pumpou, odloupneš , očistíš od silikonu a mastnosty, na silikon dáš novou no a ostatní kladky jsou na klasických šroubech a jedna je napínací , to bys zvládl i sám ;) do autorizáku bych to nedával , bude to stát 3x tolik , nevymění vše, vymění něco cos nechtěl a ještě něco zkazí ;)
 
Ahoj,taky se chystám na preventivní výměnu kladek a klínového řemenu.Chci se navíc zeptat jak je to s rozvodovým řemenem,nebo řetězem. Mám benzín 2.0 108kW nájezd 130tis.Předchozí majitel mi říkal že motor má řetěz a ten se nemění. Je to tak?? Popř. kdy na výměnu?
 
Spíš bych řekl že se mění taky, ale počítej že sada v originále je oko 30 tis a neorigo se u Japonců moc nedoporučuje alespoň ne řetěz a napínák. Proto pokud nemáš problémy s volnoběhem, startem nebo ti diag nehlásí rozdílnou polohu vačky a kliky tak to neřeš. Nekupuj podezřele levnej olej z eshopů měň po 8-10tkm a vydrží to dlouho.
 
Nevím chlapi, ale preventivní výměna dílů mi moc smysl nedává. To můžeš po 10 létech vyměnit půl auta, bude to dražší než hodnota toho vozu a stejně se jako naschvál následně podělá něco jiného. Preventivní je antikorozní ochrana, pak samozřejmě měnit poctivě olej a další náplně, díly ale měním až jak se začne nějak projevovat opotřebení. Tak jsem se choval k svojí GG, která teď už půjde do šrotu, protože s tou korozi jsem to prohrál. Řemen, kladky, čerpadlo má ale původní, tzn. vydržely 17 let a 285 tkm, před rokem odešel alternátor, takže při preventivní výměně dílů co tady řešíte bych byl přesně v té situaci "těsně vedle". Nejsem automechanik, tak neradím, je to jen můj možná blbý názor ale vlastní zkušenost.
 
@Labik Ohledně řemenu a kladek. To mám počkám až mě praskne řemen? Nebo jak já takzv. lajk poznám, že kladky jsou K.O.? To samé platí u mechanika. Jeden ti řekne, že vypadají v pohodě a druhý ti řekne, že zase ne. Proto tu preventivní výměnu radši udělám podle toho jaká je doporučená výměna/kontrola. Mám rád svoje auto a až půjde z domu tak tomu dotyčnému co bude mít zájem o auto, řeknu a ukážu jak jsme se o auto staral.
 
Mě tak nějak přijde že jeden se baví o hruškách a druhej o švestkách.
Rozvody řetězové (u benzínu) opravdu není potřeba preventivně měnit. Stačí pouze akustická kontrola + kontrola přes diagnostiku. Pokud něco nesedí,hlavně akusticky, tak potom se přistupuje k vizuální kontrole respektive rovnou k výměně.
Klínový řemen s kladkama má jistý interval výměny (průměrně to bývá 120000km nebo 6let - přesný údaj je v manuálu od auta), ale i tak se dá vizuálně (řemen) a i poslechem (kladky) odhadnout jeho další výdrž nebo případná výměna.
 
Poslední úprava:
@Labik Ohledně řemenu a kladek. To mám počkám až mě praskne řemen? Nebo jak já takzv. lajk poznám, že kladky jsou K.O.? To samé platí u mechanika. Jeden ti řekne, že vypadají v pohodě a druhý ti řekne, že zase ne. Proto tu preventivní výměnu radši udělám podle toho jaká je doporučená výměna/kontrola. Mám rád svoje auto a až půjde z domu tak tomu dotyčnému co bude mít zájem o auto, řeknu a ukážu jak jsme se o auto staral.
Ahoj, tohle vlákno založil kolega, který slyšel "takovej zvláštní zvuk" od kladek a vyosenou napínací kladku. Takže i jako laik poznal že je něco špatně a je třeba to řešit. Rozhodně bych nikomu prevenci nerozmlouval, také mám mazdy rád, jen když jsem zvažoval jestli nějaké díly měnit preventivně, tak jsem došel do bodu že neumím určit co vyměnit a co né, abych neměnil půl auta. Od toho ale máme kluby / klany :p bychom se sdíleli a poučili se z problémů jiných, takže pokud bych se dočetl že klínový řemen praská bez varování, tak samozřejmě jdu také do preventivní výměny, ale na nic takového jsem nenarazil.
 
Jak vidím Contitech, tak se mi vždy otevírá kudla v kapse, respektive naběhnou vzpomínky na roztrhané řemeny po 20 tis km u Mazďáckých RF dieselů..
Ale tady jsme u benzínů tak to bude snad OK ;) Ať tu je info i pro hledající do budoucna, jednoznačně bych doporučil řemen GATES a kladky SKF :cool:
Na 1,8 benzínu jsem měnil u 200 tis. km a jak origo napínací, tak vodící kladka byla už docela za zenitem ;)
 

Podobná vlákna

Odpovědi
1
Zobrazení
150
Back
Top