• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Kladky + řemen

Na mém autě jsem dal také gates a kladky skf, teda jednu ještě musím vyměnit protože se nepovedla povolit, každopádně po 184 tkm a 13 letech už jsou mé originál kladky značně opotřebované a ložiska v nich dost vyvyklané.
 
Jak vidím Contitech, tak se mi vždy otevírá kudla v kapse, respektive naběhnou vzpomínky na roztrhané řemeny po 20 tis km u Mazďáckých RF dieselů..
Ale tady jsme u benzínů tak to bude snad OK ;) Ať tu je info i pro hledající do budoucna, jednoznačně bych doporučil řemen GATES a kladky SKF :cool:
Na 1,8 benzínu jsem měnil u 200 tis. km a jak origo napínací, tak vodící kladka byla už docela za zenitem ;)
Nejen u dieselů. Mě (a nejen mě) samovolně dělal řemen Contitech "prd+rup+křup a kontrolka" už na GE 2.0 benzín
Origo je tam stejně Gates a ty opravdu fungují dlouuuho :)
 
Poslední úprava:
Co si pamatuju z almery tak gates a contitech vypadaly stejně a měly stejný katalogový čísla stejně jako tady....
 
Co si pamatuju z almery tak gates a contitech vypadaly stejně a měly stejný katalogový čísla stejně jako tady....
Nj, když dva dělají totéž .... alespoň to můžeme ověrit. Já se hlásím že pokud řemen nezačne pískat tak do 200 tkm na něj nesáhnou, je to sice jen pár korun ale tak nějak mu věřím. Ty pro změnu otestuješ contitech, třeba už se poučili a bude OK. Pokud tě tedy chalani už nevylekali :eyes:
 
Tak stejně asi vypadat budou když je to na stejný auto (pod jedním OEM) a pokud jde o to výrobní číslo "6PK2285" tak to je asi jako 0W-40 ACEA bla bla u olejů.
Ale Gates je Gates a tamto je prostě jen zbytky z traktorový gumy od Continentalu.:):mask:
Když jde o klíňák tak to vem čert. To si to auto maximálně uvaříte když vám prdne i když jako klíňák "zupa" kvality se nejdřív roztřepí a ulítne třeba jen půlka (toto jsem řešil pánovy na tranzitu kupodivu taky s Contitechem) , ale jako rozvody (starý benzíny s řemenovým rozvodem motoru nebo nafty) tak bych na tomhle fakt nešetřil a zároveň koukal na zkušenosti s danou značkou. Když je tam origo od Mazdy Gates, tak při tý ceně ani nevidím důvod tam nedát zase Gates.
To je jako řetězový rozvodový sady motoru (třeba na MZR) z Číny za 6000Kč a origo za 20000Kč a ze zkušenosti je to neporovnatelný - obzvlášť jestli někdo plánuje s autem jezdit dýl než chvíli do prodeje nějakýmu nešťastníkovi

@Labik nečekej až zapíská, ale koukej i na praskliny v žebrech. To je dostatečná známka toho aby jsis zval montérky a i s kladkama ho vyměnil.
 
Poslední úprava:
Ja tim chtěl říct jestli není jeden přebalem druhýho. Myslel jsem že to 6PKxxx je kód výrobce. Na Contitechu mám zatím 20tkm
 
Ja tim chtěl říct jestli není jeden přebalem druhýho. Myslel jsem že to 6PKxxx je kód výrobce. Na Contitechu mám zatím 20tkm
6 - počet žeber
P - metrický systém
K - určeno pro automobily SAE J1459
2285 - použitelná délka v milimetrech (většinou měřená zvenku)

Občas se do kódu ještě zakonponovává třeba materiál atd...

Contitechy nejvíc selhávají při velkém namáhání.
 
@Max6
@Labik nečekej až zapíská, ale koukej i na praskliny v žebrech. To je dostatečná známka toho aby jsis zval montérky a i s kladkama ho vyměnil.

Ok, budu si ho více všímat. Mám tedy za to že jak pískání tak praskliny na žebrech mají stejnou příčinu v ztvrdnutí gumy řemene.

@Max6
Contitechy nejvíc selhávají při velkém namáhání.

Jak mi loni odešel aternátor, tak jsem až při jeho výměně zjistil že jeho řemenice je na volnoběžce. Ta má sloužit jak jsem se dočetl k vyrovnávání rázů spalovacího motoru a tím pádem vlastně chrání ten řemen, je to tak ? Jde o to že náhradní alternátor jsem sehnal z nějaké bouračky a ten volnoběžku nemá, takže u všech motorů to asi nebylo. Jediný rozdíl pozoruji při vypnutí motoru, teď se motor z volnoběhu zastaví tvrději, v ten moment předpokládám že řemen dostane štos od alternátoru. Nicméně ani to neurvalo ten původní řemen, rok to jezdilo bez problémů a teď už je to jedno.
 
@Labik řemen může pískat buď že už je guma ztvrdlá a nebo že je nějaká kladka přibržděná nebo rovnou přidřená a ten řemen po ní drhne.
Volnoběžka je na alternátoru hlavně kvůli setrvačným silám. Malý/málo výkonný altíky volnoběžku nepotřebují protože se dokáží dobře zpomalovat synchronně s motorem. Velký altíky mají ale velkou setrvačnou sílu a mohly by zpomalovat pomaleji než třeba hlavní řemenice klikovky. To by mohlo vést k velkýmu a rychlímu poškozování řemene. Ale to neznamená že když z altíku odendáš volnoběžku a dáš klasikou pevnou řemeničku že ten řemen zlikviduješ - záleží na stylu jízdy.
 
Max6 díky za vysvětlení, chvíli mi trvalo než jsem pobral vliv stylu jízdy na klíňák ... to bude asi hlavně o způsobu řazení a já jsem z těch co "jednou automat, vždycky automat" tak mi už nějak nedochází co vše lze fofrklackem zku..it:rolleyes:
 
Poslední úprava:
@Labik tak když si odendáš volnoběžku, tak ho můžeš ničit i s automatem. Stačí dát kick-down a potom naplno povolit když se ještě elektronika nepřepne do sport módu a je to stejnej problém. Prostě nesmí ti moc rychle padat otáčky. Taky aftomat drží otáčky v ekorežimu proklatě nízko a tam zase vznikají nejvíc torzní kmity který by ta volnoběžka taky vyfiltrovala
Ale třeba jsis z toho vrakáče koupil slabší altík a proto tu volnoběžku nemá a nemusíš se ničím stresovat už vůbec
 
Poslední úprava:
Ještě jeden dotaz ke kladkám co nejdou povolit, vím že tu Max6 někde psal že navaří k hlavě šroubů očkový klíč, ale nemůžu to vlákno najít ... Jde jen o to navařování, normálně el. obloukem ? Stačí před tím odpojit baterku, nebo je třeba ještě jiná opatření, aby to neodneslo něco elektroniky ?
 
Teď o víkendu jsem vyřešil vodící kladku co nešla povolit, šéf navařil na stržený šroub větší matku a pak už to šlo povolit. Jde to i elektrodou ale on to dělal COčkem, je tam prachmizerný přístup. Odpojit baterku stačí, spíš musíš dávat pozor ať svářečkou nepoškodíš něco v blízkosti kladky.
Resizer_15866313645424.jpg
 
Maxi, jaký doporučuješ vodní čerpadlo, taky SKF, nebo to nemá smysl měnit s řemenem a kladkami?
 
Maxi, jaký doporučuješ vodní čerpadlo, taky SKF, nebo to nemá smysl měnit s řemenem a kladkami?
Hlavne to, ktere nema lopatky z plastu. U me to menil nekdo, podle trojuhelnikoveho otlaku na kruhovem na remenici, a dal tam s lopatkami z plastu, ktere samozrejme selhaly. Daval jsem Valeo, to ma kovove.
 
Hlavne to, ktere nema lopatky z plastu. U me to menil nekdo, podle trojuhelnikoveho otlaku na kruhovem na remenici, a dal tam s lopatkami z plastu, ktere samozrejme selhaly. Daval jsem Valeo, to ma kovove.
Já dával Valeo rovněž a po 30tkm od montáže měnil za jiné, bo začlo téct přes hřídel...:confounded:
 
Teď o víkendu jsem vyřešil vodící kladku co nešla povolit, šéf navařil na stržený šroub větší matku a pak už to šlo povolit. Jde to i elektrodou ale on to dělal COčkem, je tam prachmizerný přístup. Odpojit baterku stačí, spíš musíš dávat pozor ať svářečkou nepoškodíš něco v blízkosti kladky.
Zobrazit přílohu 27723
Ja navaril do 16 ocka 10 orech a tim to slo povolit. Nechapu, jak nekdo mohl vymyslet tam dat sroub s takovou malou hlavou.

Já dával Valeo rovněž a po 30tkm od montáže měnil za jiné, bo začlo téct přes hřídel...:confounded:
No tvl. to abych to cekoval. Doufam, ze jsi mel zrovna ty nejakyho zmetka jen:grinning:
 
Poslední úprava moderátorem:
O víkendu jsem menil preventivně řemen po 12letech. Zkoušel jsem tam dávat délku 2285mm, ale v domácích podmínkách s maximálně uvolněnou kladkou jsem jej tam prostě nedostal. Poté co jsem zkusil porovnat nový se starým řemenem šlo vidět, jak ten nový kratší. Tak jsem zajel pro delku 2300mm která pri srovnani byla stejná jako starý řemen. A při povolene napínací kladka tam šel tak akorát. Jaké jsou vaše zkušenosti?
 

Podobná vlákna

Odpovědi
1
Zobrazení
150
Back
Top