• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Kladky + řemen

Na 2.5 GH patří 2285, mám ho tam - Contitech, řekl bych že ten jedinej Bosch 2300mm v katalogu je tam omylem a nejsou k němu ani přiřazeny mazda OEM kody na rozdíl od varianty 2285

1.8 Má 2238 (klidně se asi může použít i těch 2240)

2.0 tam těžko říct podle katalogu to vypadá 108kw 2238 a DiSi (po FL) 2285

@Stan_86 doplň si do popisu jaký máš auto a motorizaci, bude jednodušší poradit
 
Ja som menil na jar, pri cca. 120k km. Kladky a vodná pumpa SKF, remeň Gates 6PK2285. Prvý problém bol vôbec ten Gates zohnať, druhý bol dostať ho tam. Nakoniec som ho tam dostal, ale bol to boj. Povolená napínacia kladka, potom nastaviť remeň na miesto, a potom som prišróboval kladku hore.
 
Tak potvrzuji ze i presto ze to neni dle katalogu, tak tam ta delka Bosch 2300mm sedi hezky. Nasazuje se uplne v pohode i v amaterskych podmínkách, kladka řemen napne v limitu a dostatečně. Takže, kdo se nechce trápit s 2285mm a sundavaním kladky, tak délka 2300mm usnadní práci.
 
Ja daval napinak loni na konci rijna novy. A uz je v prdeli. Cca 2 mesice mi neco pri jizde krokem drncelo/rezonovalo. Myslel jsem, ze je uvolneny nejaky plech okolo vyfuku. Delalo to jen v zaprahu pri nizke rychlosti, na N byl klid. Takze pri odjezdu nebo prijezdu ostuda, jak kdyz prijizdi nebo odjizdi nejaka popelnice No a cca tyden uz to obcas dela i na N. Jak jsem cistil snih u praveho predniho kola pred vjezdem do garaze, tak jsem si vsimnul, ze to jde od nej nejvic. Sundal jsem kolo a nastaroval a dela to napinak a kdyz jsem na nej prilozil tycku tak i vibruje. Tak uz jsem objedna novy. Vydrzel tedy ani ne rok. Vetsi obavy jsem mel pri rozbaleni remenice, jak je tam jen na prazdno, ktera byla made in Poland, ale bylo v ni kvalitni japonske lozisko, takze to me uklidnilo. Napinak jsem ted objednal skf a ten co vyndam poslu na reklamaci.
Dneska dorazil napinak SKF made in China a mrdka nejvetsi. Remenice se viklala kolem stredu jak camrda. To by hazelo jako krava, kdybych to namontoval. Proste je tam neco uplne v prdeli v lozisku, nebo tam neco treba ani neni :joy: Klec, jeden z krouzku, proste neco totalne spatne. To i ta Ashika tohle nedela. Tam zase odeslo neco vevnitr a vibruje a drnci. Tak jsem to hned posilal brachovi, dela tady v SKF nejakeho sefika, tak se smal. Rikal, ze to bude nejaka 3. vyroba, ze to je smejd a ze Cina dela SKF fejky. To uz je podruhe, co me SKF zklamalo a ted uz jsem na ne zanevrel. Prvne to bylo s lozisky do inlajnu. Sracky. Premazany, nejelo to jak slibovali a jeste v nich zaclo po par desitkach km cvakat a chrcet, jak ve stary babe s CHOPN. Tak jsem je reklamoval uspesne. Napinak jim poslu zpatky take. Vubec nechapu, jak to mohlo projit vystupni kontrolou a jak to muzou vubec poslat k zakaznikovi z prodejny. Zase voses zabalit, dovezt to poslat nekam, papir vyplnit... Proste zbytecny cas a energie, kvuli tomu, ze nekdo nedela svoji praci dobre. Kdybych to takhle ochcaval ja, tak bych si sel sednout.
Mam ted sto chuti koupit nejaky Polsko, protoze ve vysledku to bude stejne jedno. Spis lepsi nez to SKF. Stejne vymena neni slozita. Takze ted vyzkousim neco ze SNR, HERTH+BUSS JAKOPARTS, JPN, MAXGEAR. Ten MAXGEAR ma dobre vyreseno to, ze se nemusi brat za sroub remenice, kde prekazi podbeh, ale ma sestihran mimo (https://www.autodilyparts.cz/cs/kat...~100082~100441/1067577577/-14/SMAMP06319/6279).
 
Toto nemá s originálním / pravým SKF nic společnýho... Kde jsi to koupil? Pema?
 
Toto nemá s originálním / pravým SKF nic společnýho... Kde jsi to koupil? Pema?
Ten odkaz je ukazka, jak je reseny ten MAXGEAR, jak tam ma dalsi ten sestihran na manipulaci. Je to jen jiny vyrobce, ale lepsi obrazek.
"skf" jsem kupoval autodilos. Uz jsem objednal vcera HERTH+BUSS JAKOPARTS.
 
Já kupoval celou sadu SKF a po 3letech 60tkm bez problémů. Rict že jsem zanevřel na SKF když jsem koupil čínskou napodobeninu je trochu hloupý podle mě :)
 
Já kupoval celou sadu SKF a po 3letech 60tkm bez problémů. Rict že jsem zanevřel na SKF když jsem koupil čínskou napodobeninu je trochu hloupý podle mě :)
Sady si mozna hlidaji a kontroluji vice. Ja koupil dve sady SKF do brusli, jak jsem psal, made in Italy a obe sracky. A jelikoz mam docela najezdeno (3.5k/rok) a mel uz jsem dost lozisek, tak dokazu posoudit. A kdyz mi bracha rikal, ze to co se vyrabi u nas a klidne se na to pise made in Germany, tak si nedelam iluze, kde vsude to muze byt usite. Fake to mohl byt, ale take nemusel. V Cine SKF tovarny ma. Jestli to bylo SKF, tak to pri vystupni kontrole to nemelo projit. Takze jejich chyba. A jestli to byl fake, tak preci nebudu priste zase trnout, jestli mi prijde origo nebo fake. A pak mit voser zese s vracenim.
 
Mě tak nějak přijde že jeden se baví o hruškách a druhej o švestkách.
Rozvody řetězové (u benzínu) opravdu není potřeba preventivně měnit. Stačí pouze akustická kontrola + kontrola přes diagnostiku. Pokud něco nesedí,hlavně akusticky, tak potom se přistupuje k vizuální kontrole respektive rovnou k výměně.
Klínový řemen s kladkama má jistý interval výměny (průměrně to bývá 120000km nebo 6let - přesný údaj je v manuálu od auta), ale i tak se dá vizuálně (řemen) a i poslechem (kladky) odhadnout jeho další výdrž nebo případná výměna.
Je možný že když jsem měl mazdu s nájezdem 6800 koupenou v roce 2021 tak že když teď po roce a půl mám 41 000 najeto a od doby co mám nový řemen(22 000 cca ) , tak mi přijde že je to moc napnuté, měnil jsem volnoběžnou kladku, měla kaput ložiska, a hýbala se i na napínaku tak jsem si říkal, že to bude ten zvuk pouze ložisky, dal jsem nové kladky (ale na tu napinakovou pouze kladku, né celý napínák), no zvuk přestal (takové šmajdaní při každé otáčce)a teď po 20 000 mi zase přijde, že zase se začala hýbat napínací (zase šmajdá). Je tedy možné že je už věkem kaput napínak? Respektive ta hřídel na který je ta kladka, přijde mi divné že by přepínal, spíš by měl přestat tahnout)

Nechci ho zbytečně měnit jelikož opravdu napíná dost.

Také jsem koukal, že jsou 2 typy řemenu, jeden je lehce delší, je možné že bude spíše problém v řemenu?(který je následně moc napnutý a zničí ložisko napínací kladky?)

Děkuji za odpověď
 
@Hazik A co máš za auto a motor v něm ? Na profilový fotce máš GH, ale to mi nějak nesedí kilometry (6800km v roce 2021) ? Novější mazdy se skyactivem používají pouze jednu kladku, která je zároveň i napínákem na velkém klínovém řemenu a malý klíňák je samonapínací.

Jestli se bavíš o nějakym benzínovym MZR motoru, tak na napínáku jsou rysky. Pokud šipka co je zároveň na napínáku taky ukazuje na některou z těch rysek, tak je napnutí správný ať je řemen nový nebo starý, kratší nebo delší. Že by napínak napínal moc, tak to by musel být jedině měněný, za nějaký hodně laciný druhovýrobní, kde se nedodrželi specifikace. To spíš ta kladka odešla, protože už sama o sobě byla málo kvalitní (ložiska v ní) a nebo je opravdu osa na napínáku vybroušená a je potřeba vyměnit celý napínák. Ono je teda lepší ten napínák měnit komplet celý, když se dělají řemeny - cena je sice vyšší, ale když se to rezečte na těch cca 6 let co tam bude dál sloužit, tak je to zanedbatelná položka a hlavně se potom nemusí řešit další následné potíže.
 
Poslední úprava:
@Hazik A co máš za auto a motor v něm ? Na profilový fotce máš GH, ale to mi nějak nesedí kilometry (6800km v roce 2021) ? Novější mazdy se skyactivem používají pouze jednu kladku, která je zároveň i napínákem na velkém klínovém řemenu a malý klíňák je samonapínací.

Jestli se bavíš o nějakym benzínovym MZR motoru, tak na napínáku jsou rysky. Pokud šipka co je zároveň na napínáku taky ukazuje na některou z těch rysek, tak je napnutí správný ať je řemen nový nebo starý, kratší nebo delší. Že by napínak napínal moc, tak to by musel být jedině měněný, za nějaký hodně laciný druhovýrobní, kde se nedodrželi specifikace. To spíš ta kladka odešla, protože už sama o sobě byla málo kvalitní (ložiska v ní) a nebo je opravdu osa na napínáku vybroušená a je potřeba vyměnit celý napínák. Ono je teda lepší ten napínák měnit komplet celý, když se dělají řemeny - cena je sice vyšší, ale když se to rezečte na těch cca 6 let co tam bude dál sloužit, tak je to zanedbatelná položka a hlavně se potom nemusí řešit další následné potíže.
Ano měl jsem v roce 6 780 km cca, kupoval jsem to od paní v Lipsku z garáže, bez koroze v perfektním stavu, jak podvozek tak vše ostatní, I z doloženými servisními úkony (dle VIN od známého v Mazdě), ještě to vonělo novotou.

Je to 2.0 108kw LF17 2010 před FL,
Mám ji od 2021 od července teď akorát 42 000 najeto.

Nechal jsem měnit řemen, jelikož byl tvrdý po 20 000 km najeto + dlouha jízda 1300 km do Chorvatska mi odpálila těsnění mezi svody a středním tlumičem, stářím (gumy a těsnění je teď můj problém) občas pískal, takže mi tam mechanik dal nový od Gates (nevím či 2238 či 2285mm)
Vše by mělo být origo

20221117_095047.jpg IMG-20210613-WA0000.jpg
 
Jak vidím Contitech, tak se mi vždy otevírá kudla v kapse, respektive naběhnou vzpomínky na roztrhané řemeny po 20 tis km u Mazďáckých RF dieselů..
Ale tady jsme u benzínů tak to bude snad OK ;) Ať tu je info i pro hledající do budoucna, jednoznačně bych doporučil řemen GATES a kladky SKF :cool:
Na 1,8 benzínu jsem měnil u 200 tis. km a jak origo napínací, tak vodící kladka byla už docela za zenitem ;)

@Natural @Max6 @Labik
Podávám report - Mám najeto cca 88tkm / 51měsíců a vše drží, i přes to, že auto rozhodně nešetřím, jen některá z kladek se začíná ozývat , tak to asi zas nechám vyměnit komplet i s pumpou a to už bude u toho auta asi naposledy, přecejen každou chvíli tam bude 250tkm a dalších cca 90tis to asi nedá kvůli korozi která se asi časem už objeví.

P.S. pořád platí rada řemen Gates a kladky SKF?

P.S.2 Teď se dívám že na 2.5 dle VIN má jít Gates 6PK2290 - ten se ale nevyrábí, jen 6PK2285, potom délka 2287 pod kódem K060900RPM a pak až 2305 což už je dost volný.
6PK2290 dělá jen Dayco a SKF - má někdo zkušenost?
 
@Natural @Max6 @Labik
Podávám report - Mám najeto cca 88tkm / 51měsíců a vše drží, i přes to, že auto rozhodně nešetřím, jen některá z kladek se začíná ozývat , tak to asi zas nechám vyměnit komplet i s pumpou a to už bude u toho auta asi naposledy, přecejen každou chvíli tam bude 250tkm a dalších cca 90tis to asi nedá kvůli korozi která se asi časem už objeví.

P.S. pořád platí rada řemen Gates a kladky SKF?

P.S.2 Teď se dívám že dle vin tam má jít Gates 6PK2290 - ten se ale nevyrábí, takže 85 je moc krátkej a nepatří tam
Stále používám Gates a SKF a stále ani jedno auto nehlásí problém.
5mm na řemenu nevadí. Napínací kladka to pobere bez problémů a je stále v ryskách a i instalace je bezproblémová = 6PK2285 instaluji už hoooodně let.
 
@Max6 pumpu dáváš jakou? to tady tuším ještě nezaznělo

Výrobce termostatu jsem dlouhou dobu používal Mahle což byl originál od Mazdy. Ten se pak přestal vyrábět, ale když si člověk koupil termostat od Gates, tak měl v krabičce Mahle. Ale to už dneska neplatí (už je tam Gates). Takže teď používám termostat od Febi Bilstein 82°C
Vodní pumpu používám od Meyle nebo SKF nebo Gates nebo INA.
Teď už je to docela OK, ale poslední 3 roky byl docela problém s dílama a sehnat něco kvalitního byl trochu nadlidský úkol. Jeden týden díl byl, druhý týden zas nebyl. Takže se člověk naučil brát cokoliv co mělo předpoklad být kvalitní.

EDIT: špatně jsem si přečetl dotaz tak jsem odpovídal na to jestli dávám i novou pumpu:

U aut co neznám dávám i novou pumpu zároveň i s novým termostatem. U GH co servisuji dejme tomu od nova a kde si FL22 měním podle svýho intervalu maximálně 6let nebo cca 120000km tak tam dávám pumpu i termostat až u druhý výměny (240000km nebo maximálně 10-11 let). Prostě jsem si sjednotil interval chladící kapaliny a řemenu.

Pokud je dobrá chladící kapalina (nejde jen o bod zamrznutí) tak pumpa většinou vydrží bez problémů (byť je konstrukčně slabší než u Sky-G), ale termostat u MZR je extrémně náchylný na mazivostní přísadu v chladící kapalině a rád se přidře pokud je tam kapalina dýl (i FL22) než těch 6-7let co jsem vysledoval.
 
Poslední úprava:
Díky, termostat Gates jsem měnil cca před půl rokem, takže to už mám taky za sebou ;)
 
Kdyby někdo měl zájem, zbyla mě úplně nová pumpa SKF VKPC 84622 , bohužel jsem prošvihnul 14denni dobu na vrácení.
 
@Natural @Max6 @Labik
Podávám report - Mám najeto cca 88tkm / 51měsíců a vše drží, i přes to, že auto rozhodně nešetřím, jen některá z kladek se začíná ozývat , tak to asi zas nechám vyměnit komplet i s pumpou a to už bude u toho auta asi naposledy, přecejen každou chvíli tam bude 250tkm a dalších cca 90tis to asi nedá kvůli korozi která se asi časem už objeví.

P.S. pořád platí rada řemen Gates a kladky SKF?

P.S.2 Teď se dívám že na 2.5 dle VIN má jít Gates 6PK2290 - ten se ale nevyrábí, jen 6PK2285, potom délka 2287 pod kódem K060900RPM a pak až 2305 což už je dost volný.
6PK2290 dělá jen Dayco a SKF - má někdo zkušenost?
remen.png Original Mazda je 6PK2290 kód L51015909C
 

Podobná vlákna

Odpovědi
1
Zobrazení
150
Back
Top