• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Konfigurátor olejů a náplní

Zdravím ve spolek. Nevím zda to psát tady ale snad ano .Mám mazdu 323 1.5 rv.98 a chci si vyměnit oleje. Chtěl bych se zeptat jaké oleje jsou vhodné jak do motoru tak převodovky. Díky.
 
Zdravím ve spolek. Nevím zda to psát tady ale snad ano .Mám mazdu 323 1.5 rv.98 a chci si vyměnit oleje. Chtěl bych se zeptat jaké oleje jsou vhodné jak do motoru tak převodovky. Díky.

navrhuju se podívat do prvního příspěvku tohoto topicu, dozvíš se tam v podstatě vše, na co se ptáš :)
 
Zdravím vespolek. Objednal jsem si z jaknaauto olej na dolívání. Dle fotky i popisu se mělo jednat o Dexelia 5W-30 se zeleno-černým štítkem "Zoom zoom". Určitě víte, který mám na mysli. Dorazilo mi však toto. Nikde na balení není uvedena specifikace ACEA ani API, což mě mírně řečeno zaráží.. Dle vyjádření obchodu se jedná o nový přebal. Je to pravda a mám to do auta s klidem lít nebo poslat zpět? Díky za váš čas..

o1.jpg o2.jpg
 
Čaute, mne prišiel podobný. Objednaval som z mytyres.co.uk. 91bf4437f332f1ce0d88904e8c39f4a4.jpg9b4ffe80840ecbffa7c58880c6fd9c23.jpg

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
 
Možno, ale ty tam máš Fuel save a ja DPF.

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
 
Fuel save bylo i na Dexelii. Ten tvůj je pouze pro diesely s DPF, můj pro benzíny a starší diesely. Já to potřebuju do benzínových motorů - viz. podpis. V tom bych problém neviděl. Mě vadí, že tam prostě není uvedená žádná norma. To je pro mě divné (asi zbytečně).
 
Na slovenskom fóre vraveli, že originál nikde inde nezozenies len v mazde. Ževraj to povedal dealer z totalu a čo kúpiš z eshopu sú fake. Tak teraz neviem či je to naozaj. Každopádne mám v zasobe kúpený ten mobil 0w40 c3 čo spomínal shr3k.

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
 
Na slovenskom fóre vraveli, že originál nikde inde nezozenies len v mazde. Ževraj to povedal dealer z totalu a čo kúpiš z eshopu sú fake. Tak teraz neviem či je to naozaj. Každopádne mám v zasobe kúpený ten mobil 0w40 c3 čo spomínal shr3k.

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
Na e-shopu Auto Palace se dá ten olej koupit za cca 250,-. EU je dost otevřená, že český Total se chová jak se chová, tak jinde to bude asi jinak.


Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
 
Ja som ho vždy kupoval z mytyres.co a nebol problém.

Odoslané z SM-G975F pomocou Tapatalku
 
Já jak v Auto Palace, tak např. oleje-pema a nemám problém a to na ten kupovaný mám najeto 200000km a celkově 338000km.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
 
zkusil jsem zadat pár aut do toho konfigurátoru z oleje.cz
Mazda 6 GH 2.5
Převodovka - špatná SAE 75W-90 (patří sem 75W-80)
Motor - (předepsáno A3 nebo A5) - hodilo to Acea A1 , C2 a nejvíc C3 oleje a jeden A5

Toyota Corolla TS 1.8
převodovka - SAE i API sedí
motor - (předepsáno A3) - hodilo to úplně to samý co u mazdy ale nic s A3 normou


Nissan Almera N15 1.4
Převodovka - špatná SAE 75W-90 (patří sem 75W-85), mimo jiný to házelo i 80W-90 což je úplnej nesmysl
motor - (předepsáno A3) - stejnej výsledek jak u Toyoty - nic s ACEA A3

Vypadá to , že tahá data ze stejný databáze jako většina konfigurátorů , tato databáze je dlouhodobě plná chyb hlavně u jakopnských výrobců
 
Ahoj,
nestalo se vám někomu, že po výměně oleje začaly cvakat hydroštely? Mám M6 GJ, použil jsem olej 5w30, specifikace A3, SL. Přesně jak říká manuál. Nevím zda začalo hned po výměně. Teď ale dělá. Na olej najeto 3000. Celkem cirka 84 tkm. Mechanik tvrdí, že je to řídkým olejem a že nemusím měnit hned, že vydrží do další výměny. Jsem z toho nějak ze všeho konsternován.

Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
 
@pepar tohle dělají s hydroštelama většinou nekvalitní oleje. Sice jsi dodržel specifikaci, ale každá specifikace má tolerance. Proto existují drahý a levný oleje i když mají stejnou specifikaci. Nebo ten olej prostě není jen vhodný pro tvůj motor (jestli stal víc než 200Kč/litr). Pamatuju jak jsem před 15 lety na zkoušku nalil Mogul 10w-40 do starý služební 626GE. No asi tak za 20km jsem ho šel vypustit protože jsem nechtěl ty hydroštely zlikvidovat. Pak jsem dal Valvoline 10W-40 naprosto stejný výkonnostní specifikace a bylo ticho.
Za sebe bych na nic nečekal (rozhodně ne dalších 7000km) a olej vyměnil. API SL je už docela pravěk právě z dob 626tek a prvních 6tek GG a u GJ je v manuálu napsaný jen jako to největší minimum z minima. Raději bych hledal API SN (xW-30 bych zachoval, to je dobrá volba).
 
@pepar tohle dělají s hydroštelama většinou nekvalitní oleje. Sice jsi dodržel specifikaci, ale každá specifikace má tolerance. Proto existují drahý a levný oleje i když mají stejnou specifikaci. Nebo ten olej prostě není jen vhodný pro tvůj motor (jestli stal víc než 200Kč/litr). Pamatuju jak jsem před 15 lety na zkoušku nalil Mogul 10w-40 do starý služební 626GE. No asi tak za 20km jsem ho šel vypustit protože jsem nechtěl ty hydroštely zlikvidovat. Pak jsem dal Valvoline 10W-40 naprosto stejný výkonnostní specifikace a bylo ticho.
Za sebe bych na nic nečekal (rozhodně ne dalších 7000km) a olej vyměnil. API SL je už docela pravěk právě z dob 626tek a prvních 6tek GG. Raději bych hledal API SN.
Použil jsem Shell. Předtím jsem měl taky shell ale krapet jiný. Tak jestli to nebyl třeba ležák. d2f678b6a3c97b28caf442505b2860c3.jpg9c87565df718de14ccb1a071acac1d8a.jpg

Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
 
@pepar tohle dělají s hydroštelama většinou nekvalitní oleje. Sice jsi dodržel specifikaci, ale každá specifikace má tolerance. Proto existují drahý a levný oleje i když mají stejnou specifikaci. Nebo ten olej prostě není jen vhodný pro tvůj motor (jestli stal víc než 200Kč/litr). Pamatuju jak jsem před 15 lety na zkoušku nalil Mogul 10w-40 do starý služební 626GE. No asi tak za 20km jsem ho šel vypustit protože jsem nechtěl ty hydroštely zlikvidovat. Pak jsem dal Valvoline 10W-40 naprosto stejný výkonnostní specifikace a bylo ticho.
Za sebe bych na nic nečekal (rozhodně ne dalších 7000km) a olej vyměnil. API SL je už docela pravěk právě z dob 626tek a prvních 6tek GG a u GJ je v manuálu napsaný jen jako to největší minimum z minima. Raději bych hledal API SN (xW-30 bych zachoval, to je dobrá volba).
Takže asi tuhle klasiku, že? :)


Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
 
Back
Top