• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Kouř z výfuku i u zahřátého auta

Jan Pavlíček

nový člen
4
Ahoj,
všiml jsem si, že moje mazda 6 (WGN 2.0i, 165, 2017) nadměrně kouří. Jedná se o bílý kouř. V zimních dnech jsem tomu nepřikládal žádnou váhu, ale teď jak byly teplé dny, tak auto stejně čoudilo. Kontroloval jsem a hladina oleje a chladící kapaliny furt stejná. Auto čoudí i když už je úplně zahřáté - když po 50 km na dálnici přijedu na benzinku, tak ve zpětném zrcátku vidím, jak se z výfuků line kouř (nebo když zařadím zpátečku, tak to vidím v kameře). Co mě asi nejvíc vyděsilo, tak u zahřátého motoru, jsem podřadil a šel do vyšších otáček (5 tis.). Najednou koukám a přes kouř skoro nevidím přes zadní okno. U benziňáku mě to fakt děsí. Tušíte, co by to mohlo být? Zítra mi vyprší 3letá záruka. Mám rovnou bez přemýšlení to zvést do autosalonu, kde jsem to kupoval? Díky moc za Vaše postřehy a rady.
 
Děkuji za radu, obratem udělám (pro jistotu zašlu i datovou schránkou). Vůbec žádná hláška ani kontrolka. Sledoval jsem v posledních 2 týdnech chladící kapalinu a hladina je pořád stejná. Paradoxně mi přijde, že teď má auto takový plynulejší chod (najeto 85 000).
 
malo pravdepodobne..., ale nemas ve vyfuku nejake mrtve zviratko, pripadne jiny predmet od nejakeho vtipalka
 
alebo si predtym nejazdil dlhsie obdobie na kratke trasy a teraz sa odparuje voda nazbierana vo vyfuku?
 
Ja sem tady psal to same. Volal sem i do servisu jestli mam hned prijet, ale nejak to zlehcovaly, ze to urcite neni nic vazneho, prej zima a kondenzace vody ve vejfuku, atd. Ted o mesic mam servisni prohlidku, tak je pozadam at se na to poradne podivaji.

Nelibi se mi to! Auto s benzinovym motorem by nemelo po zahrati kourit. Ja ale ujedu treba i 100km po dalnici, pak na sjezdu zastanu na semaforech, a v zrcadle vidim jasne stoupat kour od vejfuku...
 
ok a vidíš stoupat dým, který je bílý nebo nějak zabarveny? Smrdí to jinak než klasicky? Psal jsi že voda ti neubývá, když vytáhneš měrku na olej a čichneš k ní...není cítit benzín? A když tomu trochu dáš na té dálnici, kouří taky?
 
Není to jen tím, že celý výfuk je u GJ/GL dlouhej jak týden, navíc ještě díky "super" aerodynamice je ofoukávanej/ochlazovanej vzduchem pod autem a ten koncový tlumič se prostě pořádně neohřeje a nevypálí vodu obzvlášť v těhle venkovních teplotách ? To stačí jen umejt auto a omylem trochu střílnout vodu do koncovýho tlumiče (případně v tomhle počasí delší odstávka a voda vysrážená že vzduchu) a pokud se tomu opravdu nedá někde pořádnej a delší kotel pod plynem, tak se to pořádně nevypálí. Spíš než rychlostí (jízda na dálnici) bych ho donutil vyhřát někde při pomalejší rychlosti v zatáčkách, ale pod plynem. Čím rychleji pojedeš tím víc ho bude chladit proudící vzduch.
Ale jestli jedeš do servisu, tak si to určitě nechej zkontrolovat
 
Poslední úprava:
Jj servisem nic nezkazis..taky bych se ale priklonil k variante mnoho vody a kondenzaci v tehdle mlznych dnech
 
podle mě není ještě takové teplo, aby se ta voda odpařovala sama. samá mlha teď, rána pořád sychravá... nechci to zlehčovat, ale bude to jen pára.
 
Ahoj, díky všem za postřehy. Je to bez zápachu a nějakého zabarvení. Teď to budu dávat na kontrolu ke svému servisákovi - pro jistotu. V autorizáku nic nezjistili. Přiznám se, že se také teď osobně kloním k tomu, že to je způsobeno současným počasím a řešením výfukového potrubí u Mazdy 6 GJ. Když jsem to prohnal, tak čmoudění téměř zmizelo. Omlouvám se za případný planý poplach. Pak sem ještě hodím resumé po prohlídce u mého servisáka.
 
podle mě není ještě takové teplo, aby se ta voda odpařovala sama. samá mlha teď, rána pořád sychravá... nechci to zlehčovat, ale bude to jen pára.
Taky si myslim. Pozoroval jsem to letos na jare vzdy po vicedennim neprojeti auta, loni nikoliv, ale to jsem denne jezdil 120km. Pri ceste z nakupu zpatky, tzn. po nejakych 15km a zahrati, kdyz uz to obvykle prozenu, abych "vyhnal pavouky" (sport mod, vysoky otacky... mam tu takovy pekny dvouapulmetrovy cesty mezi polema, nula provoz, hezky povrch), uz to nekouri, ani pri opetovnem nastartovani. Ale uplne nezavisle zde na foru, kde mi vlakno uniknulo, jsem si toho taky vsimnul, ale ani jsem neplasil a pricital to prave te kondenzaci, delsim mezeram mezi jizdami (typicky treba 3 - 4 dny) a absenci vylozene dlouhych cest. Navic barva byla shodna, jako kdyz je mraz a auto "kouri" horky vzduch.
 
Včera jsem na to koukal po asi 5 km jízdě městem, lážo plážo a žádný hororový bílý oblaka kouře se nekonaly. A to teď taky denně nejezdím. Ten tvůj kouř po 50 km jízdě po dálnici mi nepřijde normální.
 
Moje poznatky, auto stojí přes noc a půl dne, pak najedu třeba 40-50km. Z výfuku se mě kouří po celou dobu jízdy. V noci, když zamnou na semaforu svítí auto, vidím že stoupá kouř až do dvou metrů a ztrácí se. Je to jenom spíš jemná pára než hustej kouř, kterej se tak rychle nevypaří. Bez zápachu, vejfuk čistej. Za mě kondenz, voda, pára.

Ale psal jsi, když si tomu šlápnul, že za tebou nebylo vidět. To se mě nikdy nestalo.
 
Zdravím , abych nezakládal něco dalšího tak ke kouři z výfuku mám také dotaz,Mazda 626 2002 2.0. benzin posledního půl roku mi při startu kouří bílej hustej kouř a po cca 1-2 km už není dělá to i při 15 stupňové teplotě venku což by nemělo . má někdo podobnou zkušenost? Dík
 
Zdravím hodím taky dotaz.
Bílej hustej kouř z výfuku čím víc plynu tím víc to hulilo Mazda 3 BL 2.0 DISI 111kW plus v tom dost cítím smrad jak olej.

Asi těsnění plus kroužky? Kolik by cca mohla stát oprava - nějaké rozpětí od do hodil by někdo odhad?

Hledáme něco pro přítelkyni dnes jsme koukali na tohle tak to natočila, říkám za 150 tohle nemá smysl ani projíždět a šli jsme.

Nicméně padl ještě nějaký návrh se slevou ale i tak nechce se mi do toho nicméně abych měl jasno na kolik tak vyjde oprava v případě levné varianty a na kolik tak pokud je to celé vylágrované - motor jinak tichý.
Ale když jsem otevřel víčko na olej tak sál jak vysavač.
 
Taky by mě zajímalo rozuzlení tohoto tématu. Mazdu mám od listopadu a taky pozoruji kouřivost auta nejen při studených startech, ale prakticky po celou dobu jízdy, což je vidět v zrcátkách, na kameře při couvání. Jasný, zima...ale děje se to i ve chvílích, kdy byly teplejší dny s teplotami vysoko nad nulou. Díky.
 
Back
Top