Zdravím ve spolek,
najde se se prosím dobrá duše, nejlépe z Prahy, která by mi napíchla moji CX-5 na diagnostiku? Potřeboval bych zjistit, jestli má moje Mazda malý problém a můžu s ní jezdit anebo je to velký problém na odstavení vozidla. Anebo můžete mě nasměrovat na někoho, kdo by mi mohl pomoci?
Abych upřesnil o co jde. Auto mi napsalo hlášku: Vehicle System Inspection Required. Měla by to být všeobecná hláška, pozvánka na servisní prohlídku. Servisní prohlídky jsem si v menu deaktivoval již před nějakou dobou. Ale svítí mi u toho na přístrojovce i červený trojuhelník. Volal jsem do autor. servisu. Samozřejmě termín na zkouknutí u nich je za dlouho a já potřebuji každý den funkční auto.
Problém může být závažný, tak jak to někde zmiňoval kolega v jiném vlákně, např. podpálená podložka pod vstřikovačem. Ale může to být i "banalita" typu auto nemaže. Ale jen z důvodu nezresetování intervalu výměny mot. oleje. Přikláním se k tomu druhému, protože jsem měnil olej, ne v autor. servisu a určitě mi ten interval nezresetovali. Po konzultacích s autor. servisem to může být tato příčina. Pokud to není zresetováno, řídící jednotka si myslí, že mám starý olej a po nějaké době to vyhodnotí rozsvícením červ. trojúhelníku. Vím, že existují návody na reset toho intervalu bez použití diagnostiky, ale zatím jsem nebyl úspěšný.
Našel by se někdo, kdo mi auto napíchne na diagnostiku, která by mi uměla zodpovědět tyto otázky?
Abych upřesnil, jak jsem k tomu příšel. Stalo se to na dálnici, když jsem vypaloval DPF, ve vyšších otáčkách, kolem 130 km/h. Protože se často courám v kolonách, dělám to tak cca každé 3-4 dny, cca 4000 ot na třeba 1 minutu. Opravdu málokdy umím odhadnout, kdy Mazda regeneruje DPF, nechápu proč v průběhu regenerace nemůže být o tom info někde na přístrojovce. Nemohla třeba nastat situace, že jsem to chvíli točil kolem 4000 ot. a nevěděl, že zrovna probíhá regenerace a ŘJ něco vyhodnotila špatně? Auto nespadlo do žádného nouzáku, po rozsvícení kontrolky jsem jel ještě asi 5 min, bez známek něčeho neobvyklého. Z práce jsem odjel s autem normálně, bez hlášky a rozsvíceného trojúhelníku. Auto se mi jevilo bez abnormalit. Množství mot. oleje je mezi ryskami v normě. Brzdovky je také dost. Auto normálně brzdí.
Díky všem za radu.
najde se se prosím dobrá duše, nejlépe z Prahy, která by mi napíchla moji CX-5 na diagnostiku? Potřeboval bych zjistit, jestli má moje Mazda malý problém a můžu s ní jezdit anebo je to velký problém na odstavení vozidla. Anebo můžete mě nasměrovat na někoho, kdo by mi mohl pomoci?
Abych upřesnil o co jde. Auto mi napsalo hlášku: Vehicle System Inspection Required. Měla by to být všeobecná hláška, pozvánka na servisní prohlídku. Servisní prohlídky jsem si v menu deaktivoval již před nějakou dobou. Ale svítí mi u toho na přístrojovce i červený trojuhelník. Volal jsem do autor. servisu. Samozřejmě termín na zkouknutí u nich je za dlouho a já potřebuji každý den funkční auto.
Problém může být závažný, tak jak to někde zmiňoval kolega v jiném vlákně, např. podpálená podložka pod vstřikovačem. Ale může to být i "banalita" typu auto nemaže. Ale jen z důvodu nezresetování intervalu výměny mot. oleje. Přikláním se k tomu druhému, protože jsem měnil olej, ne v autor. servisu a určitě mi ten interval nezresetovali. Po konzultacích s autor. servisem to může být tato příčina. Pokud to není zresetováno, řídící jednotka si myslí, že mám starý olej a po nějaké době to vyhodnotí rozsvícením červ. trojúhelníku. Vím, že existují návody na reset toho intervalu bez použití diagnostiky, ale zatím jsem nebyl úspěšný.
Našel by se někdo, kdo mi auto napíchne na diagnostiku, která by mi uměla zodpovědět tyto otázky?
Abych upřesnil, jak jsem k tomu příšel. Stalo se to na dálnici, když jsem vypaloval DPF, ve vyšších otáčkách, kolem 130 km/h. Protože se často courám v kolonách, dělám to tak cca každé 3-4 dny, cca 4000 ot na třeba 1 minutu. Opravdu málokdy umím odhadnout, kdy Mazda regeneruje DPF, nechápu proč v průběhu regenerace nemůže být o tom info někde na přístrojovce. Nemohla třeba nastat situace, že jsem to chvíli točil kolem 4000 ot. a nevěděl, že zrovna probíhá regenerace a ŘJ něco vyhodnotila špatně? Auto nespadlo do žádného nouzáku, po rozsvícení kontrolky jsem jel ještě asi 5 min, bez známek něčeho neobvyklého. Z práce jsem odjel s autem normálně, bez hlášky a rozsvíceného trojúhelníku. Auto se mi jevilo bez abnormalit. Množství mot. oleje je mezi ryskami v normě. Brzdovky je také dost. Auto normálně brzdí.
Díky všem za radu.