• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Hlášení Vehicle System Inspection Required a kontrolka červený trojúhelník

slavolino

nový člen
11
Zdravím ve spolek,
najde se se prosím dobrá duše, nejlépe z Prahy, která by mi napíchla moji CX-5 na diagnostiku? Potřeboval bych zjistit, jestli má moje Mazda malý problém a můžu s ní jezdit anebo je to velký problém na odstavení vozidla. Anebo můžete mě nasměrovat na někoho, kdo by mi mohl pomoci?
Abych upřesnil o co jde. Auto mi napsalo hlášku: Vehicle System Inspection Required. Měla by to být všeobecná hláška, pozvánka na servisní prohlídku. Servisní prohlídky jsem si v menu deaktivoval již před nějakou dobou. Ale svítí mi u toho na přístrojovce i červený trojuhelník. Volal jsem do autor. servisu. Samozřejmě termín na zkouknutí u nich je za dlouho a já potřebuji každý den funkční auto.

Problém může být závažný, tak jak to někde zmiňoval kolega v jiném vlákně, např. podpálená podložka pod vstřikovačem. Ale může to být i "banalita" typu auto nemaže. Ale jen z důvodu nezresetování intervalu výměny mot. oleje. Přikláním se k tomu druhému, protože jsem měnil olej, ne v autor. servisu a určitě mi ten interval nezresetovali. Po konzultacích s autor. servisem to může být tato příčina. Pokud to není zresetováno, řídící jednotka si myslí, že mám starý olej a po nějaké době to vyhodnotí rozsvícením červ. trojúhelníku. Vím, že existují návody na reset toho intervalu bez použití diagnostiky, ale zatím jsem nebyl úspěšný.
Našel by se někdo, kdo mi auto napíchne na diagnostiku, která by mi uměla zodpovědět tyto otázky?

Abych upřesnil, jak jsem k tomu příšel. Stalo se to na dálnici, když jsem vypaloval DPF, ve vyšších otáčkách, kolem 130 km/h. Protože se často courám v kolonách, dělám to tak cca každé 3-4 dny, cca 4000 ot na třeba 1 minutu. Opravdu málokdy umím odhadnout, kdy Mazda regeneruje DPF, nechápu proč v průběhu regenerace nemůže být o tom info někde na přístrojovce. Nemohla třeba nastat situace, že jsem to chvíli točil kolem 4000 ot. a nevěděl, že zrovna probíhá regenerace a ŘJ něco vyhodnotila špatně? Auto nespadlo do žádného nouzáku, po rozsvícení kontrolky jsem jel ještě asi 5 min, bez známek něčeho neobvyklého. Z práce jsem odjel s autem normálně, bez hlášky a rozsvíceného trojúhelníku. Auto se mi jevilo bez abnormalit. Množství mot. oleje je mezi ryskami v normě. Brzdovky je také dost. Auto normálně brzdí.
Díky všem za radu.
 
Pokud nechceš narychlo shánět třeba OBDLink SX, můžu ti to v pondělí přečíst.
 
Regeneraci poznáš podle okamžité spotřeby, která je o dost vyšší než normálně. Dále i-Eloop nefunguje.
 
Regeneraci hlavně neuděláš za 1 min při 4000 otáčkách..to bohužel tak nefunguje :-(
 
Dobrý den, mám úplně stejnou situaci. Chtěla jsem auto protáhnout a vypálit ve vyšších otáčkách tak kolem 4000 ot. se mi rozsvítil výstražný trojúhelník. Můžete mi prosím napsat co vám ukázala diagnostika za závadu? Nikdy jsem se totiž doposud na 4000 ot. nedostala a tak tento problém může u mojí Mazdy být dlouhodobý. Také mě zarazilo, že se spouští vypalování co cca 200-250 km. Také mám nevymazaný interval výměny oleje, protože si ho vyměňuji sama a tak nevím jestli to s tím také nemůže souviset.....
 
Poslední úprava:
@Boza napiš víc o jaký auto jde a trochu podrobneji....rok,najezd,kdy byla poslední výměna a jak často měníš..taky specifikace oleje,máš originál filtr oleje, pada do nouzáku a svítí jen trojuhelník??..protože s olejem to souviset může, ale určitě ne s nevymazaným intervalem..rozhodně to chce provést právě v prvé řadě diagnostiku..pokud nemáš..zkus zapátrat v okolí myslím že nápomocných lidí tu najdeš dost..ja jsem od Přerova....bez ní se nehneš jinak než pokus omyl...můžete to bý víc věcí (čidlo,tlak oleje apod.) ten problém mezitím se může vyřešit sám..bohužel pravděpodobně ne ku prospěchu věci, ale destruktivně...
 
Mám CX-5 r.v. 2016 2,2 AWD najeto 123.000 km. Olej se do 88.000 km měnil po 30.000 km olej 0W 30 od 88.000 km dále je interval 15.000 km a olej 5W 30. Výměnu jsem dělala teď při 123.000 km.
 
Ojooj..nejdriv po triceti tisicich..hm a pak po 15 tis. to je dost, a neni to pro motor moc dobre...no kazdopadne nejdulezitejsi bude pamet zavad. Bez ni muzem vestit jak zkristalove koule. Neni nekdo v okoli aspon s Forscanem na telefonu a OBD adapterem? Krome trojuhelniku zadna kontrolka nesviti? A auto se chova normalne? Me tohle udelalo ucpane sitko oleje..ale problem byl sdruzeny s karbonem a netesnosti pod vstrikovacem...obzvlast bych se k tomu priklanel kdyz rikas ze motor moc netocis a vymena je delana po takovych km.
 
Ojooj..nejdriv po triceti tisicich..hm a pak po 15 tis. to je dost, a neni to pro motor moc dobre...no kazdopadne nejdulezitejsi bude pamet zavad. Bez ni muzem vestit jak zkristalove koule. Neni nekdo v okoli aspon s Forscanem na telefonu a OBD adapterem? Krome trojuhelniku zadna kontrolka nesviti? A auto se chova normalne? Me tohle udelalo ucpane sitko oleje..ale problem byl sdruzeny s karbonem a netesnosti pod vstrikovacem...obzvlast bych se k tomu priklanel kdyz rikas ze motor moc netocis a vymena je delana po takovych km.
Výměnu po 30.000 km to dělal původní majitel a po 15.000 jsem to začala dělat já. Auto je teď den ze servisu zpět po tom co se rozsvítila kontrolka oleje. Čistilo se sítko oleje jinak nic jiného nedělali. Svítí jen trojůhelník nic jiného. Dnes se mi podařilo smazat upozornění na výměnu oleje, tak už mám jen tuto kontrolku trojúhelníku. Po znovunastartování když nevytáčím přes 3000 ot. trojůhelník neukazuje. Kromě svítícího trojúhelníku se neprojevuje žádnou anomálií Myslíte že intetval po 15.000 km není dostačující? Není tu prosím někdo z okolí Kamenice/Jesenice kdo by mi dokázal tuto chybu přečíst?
 
Poslední úprava:
Právě to že to dělá až po vytočení motoru by nasvědčovalo nejvíc na problém se sítkem (nízký tlak oleje) popřípadě s podfukem vstřikovačů, obzvlast jak uz jsem rekl, pokud nekdo měnil olej až po tak dlouhé době, nehledě k tomu, že asi i regeneraci nikdo moc nehlídá že a tím dochází k znehodnocování oleje....to už tam mohlo být karbonu jak nas... Kamenice bohužel mam z ruky, jinak by to nebyl problém.
 
@Boza v pondělí jedu z Běchovic do Měchenic k p. Dufkovi, tak to můžu vzít po okruhu a můžu to načíst.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
To by bylo skvělé. A nevadí, že kontrolka vždy po vypnutí motoru zhasla a už nesvítí?
 
Dnes se mi při dojezdu ke garáži rozsvítila kontrolka Vehicle System Inspection Required i s červeným trojúhelníkem. ? Olej měním pravidelně po 10k km. Mám Mazdu 6 r.v. 2014 2,2 AWD 129 kW.
Reddwarf - myslíš, že bych se mohl zastavit?
 
Dnes se mi při dojezdu ke garáži rozsvítila kontrolka Vehicle System Inspection Required i s červeným trojúhelníkem. ?Olej měním pravidelně po 10k km. Mám Mazdu 6 r.v. 2014 2,2 AWD 129 kW.
Reddwarf - myslíš, že bych se mohl zastavit?
Nazdar, mame ten isty motor v CX5 ke, a ked sa mi toto iste rozvietilo minuly mesiac, tak som postudoval ine vlakna a objednal som sa na pretesnenie vstrekov. A zistilo sa ze boli 3 zo 4 podfuknute, tak sa to vymenilo a takisto aj sitko z olejovej vane, kedze karbon zasral vsetko naokolo...AK mas uz ale tieto vymeny za sebou tak neviem.... Alebo len olej velmi nariedeny naftou a preto hlasi problem....
 
6.3. budu vědět více, jak vyměníme olej, sundame vanu a mrkneme na sítko. Po návštěvě u Reddwarf, který mi vymazal tuhle chybu, tal jsem ujel 500 km a zatim to drží. Samozřejmě neponecham nic náhodě
 
@Boza v pondělí jedu z Běchovic do Měchenic k p. Dufkovi, tak to můžu vzít po okruhu a můžu to načíst.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
Dobrý den, mám opět stejnou závadu na Mazdě i po opravě. Bylo by možné se domluvit na nadechnutí na diagnostiku? Jsem z Kamenice u Jesenice?
 
Dobrý den, mám opět stejnou závadu na Mazdě i po opravě. Bylo by možné se domluvit na nadechnutí na diagnostiku? Jsem z Kamenice u Jesenice?
Od minulé závady jsem čistila DPF, čistila olejové sítko, měnila olejové čerpadlo a čistila celý motor od karbonu. Od této opravy jsem ujela cca 1500 km a mám znovu stejné hlášení. Už jsem z toho opravdu zoufalá......

IMG_20210307_124146[1].jpg IMG_20210307_173524[1].jpg IMG_20210307_173629[1].jpg
 
@Boza chybu někdo teď načetl? Auto padlo do nouzáku nebo se chová normálně? A karbon byl čištěný jak, rozebrali ti motor a vyčistili sání mechanicky, dělali i kontrolu podložek pod vstřiky? K té chybě..zhasne po vypnutí motoru a objeví se až po vytočení motoru nebo je tam už pořád?
 
Back
Top