• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín L5 - velká spotřeba, geometrie, chyba P0421

Jzee11

nový člen
7
Ahoj všem,

nakomec jsem se rozhodl popsat vše v jednom vláknu, tak snad to bude tak v pořádku :).

Cca před měsícem jsem pořídil Mazdu 6 GH 2.5l, rok výroby 2008, najeto 169000km. Auto bylo před koupí na diagnostice a řádně kontrolováno s tím, že jsem věděl o zrezlé přední nápravě, která mě čeká někdy před zimou.

První den po ujetí cca 300km se rozstvítila kontrolka motoru - P0421 nízké startovací napětí na katalyzátoru. Vyměnila se první Lambda, která byla opravdu špatná. Nicméně po 30km se kontrolka rozstvítila znovu a stejná chyba. Auto jede úplně bez problémů, nedusi se, jde do otáček, motorově "pocitově" vše ok. Tankovaná Verva 100, ale blbec jsem ještě přidal VIF. Po dohodě s mechanikem mám vyjet nádrž, dotankovat 100, nepřidávat aditiva a uvidíme. Načetl jsem o té chybě spoustu věcí a může to opravdu být ten kat? Když auto jede úplně ok? Nebo druhá lambda?

A teď k druhé věci, mám s autem po ujetí cca 1000km spotřebu kolem 12-13l. Sice jezdím každý den krátké trasy město - město cca 20km, ale stejně si myslím, že je to strašně moc. A můj styl jízdy je povětšinou úplně klidný. Přisuzoval jsem to špatné lambdě, ale ani po její výměně nedošlo k poklesu.

Kupoval jsem auto s tím, že bude třeba udělat geometrii. Citelně řízení ujíždí na stranu, je to vidět i na volantu, který je o pár mm stočný do leva, když jede auto rovně. Může to mít takový "obrovský" dopad na spotřebu auta? A tedy navštívil jsem známého pneuservis a řekli mi, že pokud je náprava takto zrezlá, geometrii neudělají. Je to pravdu tak? Mám smůlu, dokud se neudělá celá přední náprava?

Děkuji pokud jste dočetli až sem! :D a předem děkuji za vaše názory!

Jakub
 
P0421 - nízká účinnost katalyzátoru - zde v podstatě je první kat mrtvej. druhej kat funguje dál emisema projdeš

S 2.5 jsem jezdil po Brně ze začatku taky za 11 než jsem se naučil používat převodovku. Pak to padlo na 9-9,5. taky to může dělat kouslej brzdič.

S tím volantem doleva mám stejnej problém, mechanik mě řekl že excentry na zadní nápravě jsou tak zrezlý že by je serval a auto by pak neodjelo, musel bych měnit ramena i s excentrama na zadku
 
P0421 - nízká účinnost katalyzátoru - zde v podstatě je první kat mrtvej. druhej kat funguje dál emisema projdeš

S 2.5 jsem jezdil po Brně ze začatku taky za 11 než jsem se naučil používat převodovku. Pak to padlo na 9-9,5. taky to může dělat kouslej brzdič.

S tím volantem doleva mám stejnej problém, mechanik mě řekl že excentry na zadní nápravě jsou tak zrezlý že by je serval a auto by pak neodjelo, musel bych měnit ramena i s excentrama na zadku
P0421 - mam STK na rok a půl ještě, takže emise mě zatím nezajímají. Ale rád bych problém vyřešil. Další krok je sonda do katu a uvidíme, jestli je v prdeli.

Kouslej brzdič? Jsou nový přední kotouče a brzdové destičky ve předu i v zadu, přišlo by se na to?
 
Ten kat je v prdeli, životnost katu je 10 let tady ten první hned na svodech u těch mazd odchází cca po 15 letech. Na klubu ten problém má každej druhej na předfaceliftové 2.5. Řešení je buď nove kat za cca 30tis kč, nebo si nechat vypnout chybu za 2000Kč (resp s kompletní úpravou jednotky za 3000kč) u @shr3k

záleží jak pečlivej mechanik je. Většinou prdnou kotouče a desky i bez očištění a údržby ploch na bordel a nic neřeší, málokterej mechanik to očistí a mázne, případně zkontroluje stav brzdičů. Brzdiče na japoncích jsou taky docela běžnej problém , hlavně ty zadní s mechanismem ruční brzdy
 
Ten kat je v prdeli, životnost katu je 10 let tady ten první hned na svodech u těch mazd odchází cca po 15 letech. Na klubu ten problém má každej druhej na předfaceliftové 2.5. Řešení je buď nove kat za cca 30tis kč, nebo si nechat vypnout chybu za 2000Kč (resp s kompletní úpravou jednotky za 3000kč) u @shr3k

záleží jak pečlivej mechanik je. Většinou prdnou kotouče a desky i bez očištění a údržby ploch na bordel a nic neřeší, málokterej mechanik to očistí a mázne, případně zkontroluje stav brzdičů. Brzdiče na japoncích jsou taky docela běžnej problém , hlavně ty zadní s mechanismem ruční brzdy
Ahoj, tak jsem se vrátil od mechanika, koukali sme do prvního katu kamerou a zdá se být opravdu v pořádku. Nicméně tentokrát se nepodařilo naměřit napětí na druhé lambdě. Možná náhoda že odešla taky. Takže vyměníme a uvidíme.

Brzdiče jsou také v pořádku. Spotřeba se drží na 12,5l. Sledoval jsem momentální spotřebu a při rozjezdu na rovině vylitne na 50l při 2000 otáčkách. Při postupném přidávání plynu a řazení na dvojku a trojku spotřeba kolem 30-40l.

Nějaké další nápady? Díky!
 
Na vsetko si uz odpoved dostal, p0421 moze znamenat viac veci, ale skoro kazde GH 2.5 ma zahrevny kat mrtvy, najlepsie je chybu vymazat z pamete kodov, emisnou prejdes, ak tam nebudes s uplne studenym autom. V zime nastartujes a citis za autom nezhorety benzin. Vysoka spotreba je regulacna lambda sonda, v meste sa da jazdit okolo 10 max 11L. Vcera som siel okresky a dialnicu z Bratislavy do Madarska a spet asi 120km a priemer bol 7,4L, realne v lete 8,5L a v zime 9L. Tie hodnoty aktualnej spotreby nie su velmi smerodatne, pri kazdej akceleracii tam skoci 30-40L. Prilis bohata zmes moze dlhodobo poskodit katalyzator. Kazdopadne nespravnu zmes by si citil vahanim motora pri rozjazdoch, vibraciami na volnobeh. Asi by stalo zato skontrolovat tesnost hadic sania, vymenit vzduchovy filter a vycistit vahu vzduchu, pripadne ju premerat ake hodnoty ukazuje.
Znamy na geometrii by mal vediet, ze staci vymenit tycky riadenia ak su zarezle tie matky na nastavenie geometrie a moze nastavovat. Cela náprava je nezmysel, hlavne financny, ak nemá vôle na na capoch a potrhane silentbloky. Povrchova hrdza na ramenach spodnych aj hornych je len esteticka chyba.
Ak mas auto mesiac a na povodnych pneu ktore su krivo zjazdene kvoli nespravnej zbiehavosti, pred geometriou treba nove pneu.
 
@Jzee11 Ten kat je v pořádku v jakým smyslu? Že je čistej, nebo celistvej? Kamerou mechanik nezjistí, zdi je plocha pořád pokovena např platinou

@Kuko116 podle mě řešili zadní geometrii a tam jak ten ekcentr rupne tak opravdu neodjede
 
@Jzee11 Pokud by nefungovala zadní lambda (HO2S), měl bys tam od ní nějaké chyby P0138, P0140, P0037, P0038...
 
@Jzee11 Ten kat je v pořádku v jakým smyslu? Že je čistej, nebo celistvej? Kamerou mechanik nezjistí, zdi je plocha pořád pokovena např platinou

@Kuko116 podle mě řešili zadní geometrii a tam jak ten ekcentr rupne tak opravdu neodjede
Tak v prvom prispevku je rec o prednej naprave. Co som vycital tu na mazdaklan, tak diely na zadnu napravu sa nevyrabaju v druhovyrobe ani original myslim, jedine z vrakacu ak ak nahodou original z mazdy, tak tie ceny budu astronomicke na 15 rocne auto. Kazdopadne na geometriu predku mu staci dat nove tycky riadenia, skontrolovat silentbloky a volu v capoch a nahodit nezjazdene pneu.
 
@Jzee11 Jinak bylo by fajn příště dotaz rozložit do dvou, protože řízení motoru a nápravy jsou dvě odlišné věci.
 
Všem děkuji za odpovědi! Abych si to teda trošku shrnul.

@no_hits na kameře v katu je vidět, že je čistej a celistvej, ale je fakt, že vlastně netušíme zda je plocha stále pokovena jak má být.

Pokud se rozhodnu chybu nechat vypnout, nemůže to mít nějaké dlouhodobé následky na motor, či druhý kat? Ovlivňuje to pouze míru emisí za studena?

@Kuko116 řešila se geometrie ve předu i v zadu. Nechal jsem se možná trošku odbýt s tím, že to nejde. Objednal jsem nové funglovky gumy a nechám přední geometrii udělat jinde.

@shr3k jo, to jsem si říkal, když jsem příspěvek vkládal, zda rozdělit nebo nechat takto:)
 
@shr3k byl by si ochotný mi poskytnou nějaký návod na přehrání té řídicí jednotky? Nebo doporučit nějakého profíka například v Praze. Jsem ze severu a Zlín je přece jenom trošku z ruky.
 
Ahoj všem,

nakomec jsem se rozhodl popsat vše v jednom vláknu, tak snad to bude tak v pořádku :).

Cca před měsícem jsem pořídil Mazdu 6 GH 2.5l, rok výroby 2008, najeto 169000km. Auto bylo před koupí na diagnostice a řádně kontrolováno s tím, že jsem věděl o zrezlé přední nápravě, která mě čeká někdy před zimou.

První den po ujetí cca 300km se rozstvítila kontrolka motoru - P0421 nízké startovací napětí na katalyzátoru. Vyměnila se první Lambda, která byla opravdu špatná. Nicméně po 30km se kontrolka rozstvítila znovu a stejná chyba. Auto jede úplně bez problémů, nedusi se, jde do otáček, motorově "pocitově" vše ok. Tankovaná Verva 100, ale blbec jsem ještě přidal VIF. Po dohodě s mechanikem mám vyjet nádrž, dotankovat 100, nepřidávat aditiva a uvidíme. Načetl jsem o té chybě spoustu věcí a může to opravdu být ten kat? Když auto jede úplně ok? Nebo druhá lambda?

A teď k druhé věci, mám s autem po ujetí cca 1000km spotřebu kolem 12-13l. Sice jezdím každý den krátké trasy město - město cca 20km, ale stejně si myslím, že je to strašně moc. A můj styl jízdy je povětšinou úplně klidný. Přisuzoval jsem to špatné lambdě, ale ani po její výměně nedošlo k poklesu.

Kupoval jsem auto s tím, že bude třeba udělat geometrii. Citelně řízení ujíždí na stranu, je to vidět i na volantu, který je o pár mm stočný do leva, když jede auto rovně. Může to mít takový "obrovský" dopad na spotřebu auta? A tedy navštívil jsem známého pneuservis a řekli mi, že pokud je náprava takto zrezlá, geometrii neudělají. Je to pravdu tak? Mám smůlu, dokud se neudělá celá přední náprava?

Děkuji pokud jste dočetli až sem! :D a předem děkuji za vaše názory!

Jakub

Dobrý den pane Jakube !

S takovou spotřebou by jsem do toho auta ani nesed ! Já mám sice mazda 3 1,.5 diesel ,,Ale spotřeba = 3,7 l nafty !! A to nejezdím pomalu ! Samozřejmě , že když jedu po dálnici 130 tak jedu za cca 5.4 l
 
@Jzee11 povedlo se vyřešit?
Po výměně obou lambd chyba ještě párkrát vyskočila ale zase sama zhasla a nyní cca 3 měsíce úplně bez chyby.

Geometrie proběhla, nové gumy a spotřeba momentálně přesně 10l s tím, že jezdím hodně krátké trasy město. Takže asi ok
 
10L na hodně krátký trasy po městě to už jde. Já jsem po Brně jezdil 9-9,5... Ale začínal jsem na 11 než jsem vychytal kdy řadit nahoru a kdy podřadit:D
 
Back
Top