• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Tlačítka na volantu a kontrolka motoru

Sigin

nový člen
20
Zdravím, Tak jsem tu zase se 2 dotazy se serie zbytečných dotazů :D ...

Setkali jste se tu někdo s tím, že by vám na GH před FL přestaly fungovat, nebo fungují špatně tlačítka na volantu? Zapínání tempomatu mi jde, až když ho silou promáčknu na několikátý pokus, na klasické zmáčknutí nereaguje. Zesilování rádia mi funguje tak napůl a přidání tempomatu téměř vůbec. poslední 2 se objevily nedávno, první pozoruju už delší dobu. Vzhledem k více problémovým tlačítkům asi předpokládám zaoxidované kabely, nebo obdobný problém. Řešili jste už někdo něco podobného? případně jak?

Druhá věc, na kterou bych se chtěl zeptat je zhasínání kontrolky motoru. Delší dobu mi svítí kontrolka motoru s chybou P0420 - na doporučení z mazdy jsem vyměnil přední lambdu, což nepomohlo, takže mi mechanik doporučil výměnu katalyzátoru (zadní lambda je prý OK), což jsem chtěl udělat zjara, při větším servisu. Dnes jsem ale sedl do auta a kontrolka už nesvítíla, když jsem ho v neděli parkoval, tak ještě svítila.
Zájímá mě, jakým způsobem dochází ke zhasínání kontrolky, je to po najetí určitého množství KM bez chyby? Já totiž myslel, že nezhasíná vůbec.
Změna oproti dřívějšímu využívání auta, kterou jsem před zhasnutím udělal, bylo natankování vervy 100 a ujetí 200km po dálnici (dřív jsem dálnice nejezdil a vervy jsme zatím vyjel půl nádrže).
 
Druhá věc, na kterou bych se chtěl zeptat je zhasínání kontrolky motoru. Delší dobu mi svítí kontrolka motoru s chybou P0420 - na doporučení z mazdy jsem vyměnil přední lambdu, což nepomohlo, takže mi mechanik doporučil výměnu katalyzátoru (zadní lambda je prý OK), což jsem chtěl udělat zjara, při větším servisu. Dnes jsem ale sedl do auta a kontrolka už nesvítila, když jsem ho v neděli parkoval, tak ještě svítila.
Zajímá mě, jakým způsobem dochází ke zhasínání kontrolky, je to po najetí určitého množství KM bez chyby? Já totiž myslel, že nezhasíná vůbec.
• PCM compares number of A/F sensor and HO2S inversions for a predetermined time. PCM monitors number of inversions rear sides performs while front side inverts for specified number of times when the following monitoring conditions are met. detects inversion ratio is below threshold, PCM determines that catalyst system has deteriorated.
MONITORING CONDITION
― Calculated TWC temperature: more than 400 °C {752 °F}
― Engine speed: 1,500—3,000 rpm
― LOAD: 17—50 % (MTX), 20—50 % (ATX) (at engine speed 2,000 rpm)
Diagnostic support note
• This is an intermittent monitor (Catalyst).
• The MIL illuminates if the PCM detects the above malfunction condition in two consecutive drive cycles or in one drive cycle while the DTC for the same malfunction has been stored in the PCM.
• PENDING CODE is available if the PCM detects the above malfunction condition during the first drive cycle.
• FREEZE FRAME DATA is available.
• The DTC is stored in the PCM memory.
 
Ještě doplňující otázka - našel jsem dnes vykousaný kus tepelné izolace od kun. Je možné, že by přehryzaly nějaký kabel, kvůli kerému by přestala svítit ta chyba, ale zároveň to nijak neovlivnilo nic jiného v autě (pozorovatelného při běžné jízdě, jel jsem s tím od té doby jen pár KM)
 
Nie, hlodavca z toho môžeš vylúčiť. A ak sa ti znovu zhoršia emisné hodnoty, MIL sa ti rozsvieti znovu.
 
Back
Top