• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Maximální rychlost

petr_6_2.5

nový člen
14
Ahoj všichni,

dnes jsem při pracovní cestě neodolal pokušení a na nejmenované dálnici ne krásnem rovném úseku jsem zkoušel maximum svého celkem nového autíčka (6_2.5AT_najeto 38tis; zimní pneu..) - na svou obhajobu dodávám, že bylo opravdu volno, celkem hezky a nakonec se ukázalo, že jsem nebyl zdaleka jediný...:))Dost mě ale překvapilo chování téměř u té hranice udávané maximální rychlosti (tuším 223). Poměrně plynule a celkem pružně se auto rozjede do rychlosti 210; pak ale naprosto zhasne a jakoby cuká (snaží se přidat a hned zase ubere). Zkoušel jsem to 2x při cestě tam i zpět a pořád stejné chování. Přijde mi to jako by tam byl nějaký omezovač... Rozumím tomu, že to není závodní auto a takovou rychlost reálně nepotřebuji - možná 2x do roka při cestě přes Německo, ale zarazilo mě to a budu rád za Vaše zkušenosti a názory... Netuším do jaké míry na to může mít vliv zimní pneu..

díky za postřehy P.

P.S.: omlouvám se všem řidičům co lpí na předpisech přesně...vím, že se to nedělá
 
Pozor na zimné pneu, ja mám svoje s rýchlostným indexom len T (do 190). Zistil som to až následne doma, keď som zisťoval, prečo to malo nejaký zvláštny zvuk pri 215 (fakt v Nemecku pred Drážďanmi), takže som mal celkom šťastie asi.
 
Poměrně plynule a celkem pružně se auto rozjede do rychlosti 210; pak ale naprosto zhasne a jakoby cuká (snaží se přidat a hned zase ubere). Zkoušel jsem to 2x při cestě tam i zpět a pořád stejné chování. Přijde mi to jako by tam byl nějaký omezovač...
Jaký tam byl benzín?
 
Oktany nenahradíš sebelepší značkou. Každopádně to, co popisuješ, může být jednoduše klepsenzor ve vysokých otáčkách/zátěži.
 
Oktany nenahradíš sebelepší značkou. Každopádně to, co popisuješ, může být jednoduše klepsenzor ve vysokých otáčkách/zátěži.
OK.... no zkusím tedy někdy delší dobu jezdit na vyšší oktan a někdy to zkusím na letních pneu v Bavoří... Pokud by to byl ten klepsenzor - tak je to vliv kvality silnice nebo mám být myslíš obezřetný a řešit, že se motor nějak nestandardně "vrtí" při zátěži...

promiň, že to píšu dost laicky... nejsem mechanik.....

moc díky za rady a názory..

P.
 
Klepsenzor nemá s kvalitou silnice nic společného. V závislosti na použitém palivu pomocí něho řídící jednotka upravuje "parametry" motoru tak, aby nedocházelo k detonačnímu spalování (klepání). U 95 oktanů je náchylnost ke klepání vyšší než u vysokooktanových paliv, řídící jednotka proto upraví předstih a sníží výkon. Při přechodu z 95 na vysokooktan se jednotka "přeučí" pomaleji, než obráceně, proto je třeba projet více nádrží, než si nějaké změny všimneš. Já rozdíl poznal zhruba po druhé nádrži a od té doby jsem už nic jiného než 100 oktan nenatankoval. Snad jsem to nějak nepopletl, taky jsem jen laik :)
 
Klepsenzor nemá s kvalitou silnice nic společného. V závislosti na použitém palivu pomocí něho řídící jednotka upravuje "parametry" motoru tak, aby nedocházelo k detonačnímu spalování (klepání). U 95 oktanů je náchylnost ke klepání vyšší než u vysokooktanových paliv, řídící jednotka proto upraví předstih a sníží výkon. Při přechodu z 95 na vysokooktan se jednotka "přeučí" pomaleji, než obráceně, proto je třeba projet více nádrží, než si nějaké změny všimneš. Já rozdíl poznal zhruba po druhé nádrži a od té doby jsem už nic jiného než 100 oktan nenatankoval. Snad jsem to nějak nepopletl, taky jsem jen laik :)
Díky za postřeh.... vím; napsal jsem to jak kokot..:D; po svém posledním příspěvku jsem si v rychlosti nastudoval trochu teorie spalovacích motorů a uvědomil si to... . Rád čtu, že s tím rozdílem benzínů jsou praktické zkušenosti a už tam určitě taky budu tankovat jen vyšší oktany. Měl jsem nevím proč zažité, že to potřebují především truba ale vzhledem k vysokým kompresním poměrům Skyactiv motorů to logicky také bude mít vliv.

Poznáš ten rozdíl už při "běžné" jízdě - byť třeba ostřejší (akcelerace) nebo právě až u maxima zátěže motoru .. maximální rychlosti...?
 
Nema na tohle vliv taky podil ethanolu v palivu? Jestli se nemylim, ethanol ma sice o par procent vyssi oktanove cislo nez benzin, jenze zaroven o ~1/3 nizsi objemovou energii. Takze z hlediska vykonu motoru by melo byt lepsi tankovat E5, nez E10 (kdyz uz to tam musi byt)...
 
Nema na tohle vliv taky podil ethanolu v palivu? Jestli se nemylim, ethanol ma sice o par procent vyssi oktanove cislo nez benzin, jenze zaroven o ~1/3 nizsi objemovou energii. Takze z hlediska vykonu motoru by melo byt lepsi tankovat E5, nez E10 (kdyz uz to tam musi byt)...
To je taky vlastně pravda. To číslo tuším značí % podíl ethanolu v benzínu .....? Rozdíl 5% objemu v celku. Otázkou pak je, co má vetší vliv. Jestli 100 (98) oktanů při zastoupení 90% v celkové směsi nebo 95 oktanů v 95% celkové směsi.....

- doufám, že jsem zase nenapsal úplnou blbost....:)
 
Poznáš ten rozdíl už při "běžné" jízdě - byť třeba ostřejší (akcelerace) nebo právě až u maxima zátěže motoru .. maximální rychlosti...?
Řekl bych, že rozdíl poznáš i při běžné jízdě, motor je živější i ve středních otáčkách a běží krásně klidně. Ale jak říkám, tankuju 100 oktan už víc než rok a půl takže si vlastně moc nepamatuji jaké to bylo na 95
 
Díky všem za rady. Prostě mě to zarazilo jak to najednou přestalo jet. Doufám, že je to tím benzínem. Při sportovnější jízdě na okreskách, kde jsem si zkoušel manuální řazení a běžně přeřazoval na limitu omezovače lehce nad 6000 ot. tak všechno běží jak má.... jen při tom pokusu o maximálku se motor prostě zastavil a 5000 ot. právě při cca 210km/h a dál nic...

Proč vlastně ten "klepsenzor" nezasáhne už tady....? Při jízdě na okreskách a zrychlování na hranici omezovače není motor v takové zátěži aby se projevil ten efekt klepání...?
 
Nesiel si proste do kopca? Mokra cesta? Zimne pneu=vecsi valivy odpor? Alebo nespravny rozmer pneu tak ti tacho ukazuje trochu menej? :D 98+oktan ma pri skyactive benzine zmysel, pre vysoky kompresny pomer a priamovstrek je to snad vzdy lepsie. Pre mzr LF motor ako ma MAN s kompersnym pomerom 10:1 na 98 alebo 95 oktanoch nezalezi, skor ide o kvalitu a znacku benzinu, pri dynamickom zrychleni by si nenameral rozdiel.
 
To je divné, 210 a 5000 je málo. Zkus přepnout na manuální mód převodovky.
 
Úplně stejný projev (cukání + vysoký otáčky + vysoká zátěž) může být i z důvodu malého obsahu nasávaného vzduchu - koukni na filtr. To by ten benzín v nádrži musel být hodně nekvalitní JZD styl, aby se stalo tohle co je popisováno. Ať už z vůle čidla klepání nebo nižší výhřevnosti paliva. Za sebe bych zkouknul vzduchový filtr a pokud bude čistý (z obou stran) tak bych asi hned uvažoval o změně pumpy kde budu tankovat. S GJ2.5 jsem na autobahnu dal maximálku s plně naloženým autem a 5 lidma uvnitř na N95 E5 no problemo (jen pak brzdit bylo trochu s hnědým flíčkem na trendírkách)

Kdyby jsi měl manuál tak ti řeknu že tam dosáhneš maximální rychlosti spíš na předposlední stupeň. U automata bych dělal pokusy taky spíš v sekvenčním/manuálním režimu.
 
Poslední úprava:
Alebo nespravny rozmer pneu tak ti tacho ukazuje trochu menej?
Jak píše @Kuko116 , může být i problém ve skutečné rychlosti, pokud máš menší průměr zimáků než originálních kol. Při té rychlosti to už může v absolutních číslech dělat klidně 5 - 8 km/h. Na druhou stranu je fakt, že tachometr nadměřuje, aspoň u mé 2017 tuším asi o 2 %. Takže pokud mluvíš o rychlosti odečtené z rychloměru, tak by neměl být takový problém dosáhnout těch 220. Je každopádně dobré si kontrolovat skutečnou rychlost mobilem s GPS.
Při sportovnější jízdě na okreskách, kde jsem si zkoušel manuální řazení a běžně přeřazoval na limitu omezovače lehce nad 6000 ot. tak všechno běží jak má..
Zátěž motoru při vysokých rychlostech je díky odporu vzduchu a valivému odporu opravdu velká, nelze srovnávat s vytáčením motoru při nižších převodových stupních.
 
Já se dostal v Německu s G194 Wagon nejvíc na 235 km/h GPS (238 na head-up). Převodovka v manuálním režimu a SPORT. Letní gumy, auto tankuje pouze N98, případně v Německu na Aralu tu jejich 102. Auto to zvládne pouze na 5ku. Jinak ale ano, někdy po dvoustovce už je to docela mrtvé a rychlost přibývá jen pomalu.
 
Poslední úprava:
Budu za starýho prďolu: dejte velkýho bacha při tom testování. Jak píše @Max6, bude problém při dobržďování. Maximální soustředění a předvídat situaci.:rolleyes: Btw. Když vás změří, přijdete na rok o řidičák. Stojí to za to riziko?
 
Odpověď zní ano:D. Ne vážně pokud není provoz jako včera. Tak i na okresce, když se rozvášníš si na těch číslech začínající 2kou celkem rychle. (4řka těsně před omezovačem u RX). Ano člověk má občas výčitky, může se stát cokoliv, ale ten pocit když auto "zpívá" u 9tis nepopsatelný.
 
Poslední úprava:
Back
Top