• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Maximální rychlost

u GL jsem ještě maximálku nezkoušel, u bývalé GJ na německé dálnici se čtyřmi chlapy a hromadou bagáže na lyže v autě podle GPS 239 , na tacho v tu chvíli okolo 250. Řekl bych, že by to jelo i víc, ale blížila se zatáčka a vlastně mi to už přišlo jako víc než dost s tolika lidmi v autě ....
 
Tak já bych si v ČR, taky asi už netroufal hledat hodnotu maximálky, tam se snažím držet v hodnotách zaručujících udržení řidičáku, ale v Německu pokud není provoz, tak se Mazda k/za 200 podívá skoro pokaždé. Nicméně třeba těch mých 235 km/h byla jízda o samotě, nikoho jsem nevezl, s rodinou bych to neriskoval. Jinak i tehdy mne už pak zastavil blížící se provoz, auto by ještě možná jelo.
 
Odpověď zní ano:D. Ne vážně pokud není provoz jako včera. Tak i na okresce, když se rozvášníš si na těch číslech začínající 2kou celkem rychle. (4řka těsně před omezovačem u RX). Ano člověk má občas výčitky, může se stát cokoliv, ale ten pocit když auto "zpívá" u 9tis nepopsatelný.
Otáčky a rychlost jsou dvě různé věci.;)
 
Tak já bych si v ČR, taky asi už netroufal hledat hodnotu maximálky, tam se snažím držet v hodnotách zaručujících udržení řidičáku, ale v Německu pokud není provoz, tak se Mazda k/za 200 podívá skoro pokaždé. Nicméně třeba těch mých 235 km/h byla jízda o samotě, nikoho jsem nevezl, s rodinou bych to neriskoval. Jinak i tehdy mne už pak zastavil blížící se provoz, auto by ještě možná jelo.
Jen připomínám, že na Autobahn je doporučená rychlost 130. Nad touto hranicí nesete v Německu plnou odpovědnost i za ostatní. Ale neberu vám tu radost...:yum
 
Nad touto hranicí nesete v Německu plnou odpovědnost i za ostatní. Ale neberu vám tu radost...:yum
Plnou odpovědnost nenesete. Pokud dojde k nehodě nebo podobné skutečnosti, které by bylo možné snížit nebo jí zabránit dodržením doporučené rychlosti, soud posuzuje procentuální zavinění obou stran. Tzn. jak moc přispělo překročení doporučené rychlosti k nehodě. Viz. např. ZVS Hamm 6 U 191/99, ZVS Düsseldorf 12 U 129/80. Aktuální rozsudky např. překročení doporučené rychlosti cca o 20 km/h např. ZVS Hamm 7 U 39/17, ZVS Mnichov 10 U 4976/06 vůbec neberou v potaz s ohledem na stav techniky a zažité vzorce chování. Takže radost si dělat lze, ale ne vždy a za všech okolností.
Doplním ještě, že samozřejmě existují rozsudky, kdy se řidič choval jako totální prase (nejen, co se rychlosti týče) a nesl plnou odpovědnost.
 
Poslední úprava:
Plnou odpovědnost nenesete. Pokud dojde k nehodě nebo podobné skutečnosti, které by bylo možné snížit nebo jí zabránit dodržením doporučené rychlosti, soud posuzuje procentuální zavinění obou stran. Tzn. jak moc přispělo překročení doporučené rychlosti k nehodě. Viz. např. ZVS Hamm 6 U 191/99, ZVS Düsseldorf 12 U 129/80. Aktuální rozsudky např. překročení doporučené rychlosti cca o 20 km/h např. ZVS Hamm 7 U 39/17, ZVS Mnichov 10 U 4976/06 vůbec neberou v potaz s ohledem na stav techniky a zažité vzorce chování. Takže radost si dělat lze, ale ne vždy a za všech okolností.
Doplním ještě, že samozřejmě existují rozsudky, kdy se řidič choval jako totální prase (nejen, co se rychlosti týče) a nesl plnou odpovědnost.
Dobře. Jste cizinec, jedete 230, vjede vám tam starší dáma s broukem a vy to nedobrzdíte. Nechtěl bych se dostat do situace, kdy bude německý soud “zvažovat procenta”. (Nemusím připomínat, že nás Němci zrovna nemilujou.) Když tam bude zranění nebo dokonce smrťák, počítejte s vazbou, soudem a dost možná vězením. Tohle je vrstevnaté téma a zaslouží si otázku: nad 200 jste na limitu auta, řidiče, provozních podmínek, nebo už za nim?
 
To se ti může přihodit i při 130. To je život. 100% záruku, že se nikdy nic nestane, nedostaneš nikdy. Pokud se bojíš, uzavři si pojištění právní ochrany.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Otáčky a rychlost jsou dvě různé věci.;)
Tak dobře no i na trojku v 9viti zdaleka poruším všechny předpisy u nás stačí? Prakticky i na 2ku při okresce.+ pokud se bojíš postihu, každé měření se dá zpochybnit když víš jak na to. Nic víc k tomu psát nebudu?
 
Poslední úprava:
V Nemecku som predbiehal viac áut na diaľnici a pri 170kmh ma zrazu vyblikala staršia pani vo VW Polo.. : unamused:

Inak čo som si všimol, tak je tam bežná cestovná rýchlosť okolo 160, rýchlejšie idú najčastejšie "nenemecké" autá, typicky PL, CZ a poliaci v starých vrakoch s viedenskou značkou (tých je ale dosť aj na D1 pri Ostrave) :grinning:
 
Inak čo som si všimol, tak je tam bežná cestovná rýchlosť okolo 160...
To můžu potvrdit. Běžně jezdíme 170 -180 km/h tempomat ( upřímně je to i ideální pohodlná cestovní dálniční rychlost v 6ce)tak nějak se jede s provozem. Jinak ale má zkušenost (jezdíme hlavně z B hranic tedy Aachen, Köln, Frankfurt, Nuremberg, ČR) je, že 200+ jsou německá auta, typicky A5, BMW 5, MB E a vyšší řady. Samozřejmě pokud z Kolína jedu na Drážďany, tak jsou v přesile Poláci.:D
 
To se ti může přihodit i při 130. To je život. 100% záruku, že se nikdy nic nestane, nedostaneš nikdy. Pokud se bojíš, uzavři si pojištění právní ochrany.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
O to přeci nejde. Při rychlosti 230 ujedeš za jednu sekundu přes šedesát metrů. Průměrná reakční doba je kolem 1 s. Minimální bezpečný odstup 120 metrů. Ale brzdná dráha z této rychlosti je podle tabulek 350 metrů! Máme na to?:joy:
 
O to přeci nejde. Při rychlosti 230 ujedeš za jednu sekundu přes šedesát metrů. Průměrná reakční doba je kolem 1 s. Minimální bezpečný odstup 120 metrů. Ale brzdná dráha z této rychlosti je podle tabulek 350 metrů! Máme na to?:joy:
Když chceš brzdit z 230, nemůžeš pochopitelně brzdit v mazdě. Jinak máš pravdu, pokud mi do cesty spadne meteor a podobné případy, nemám šanci. Kdežto ve 130 jsem kompletně v suchu a bezpečí. Jinak viz předřečník. ;)

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
V Německu jezdím obvykle, jak uvádí @tommas , pokud je na dálnici nepříliš husto. Při silném provozu spíš 150 - 160, tedy pokud to vůbec jde. Pokud spěchám, tak 200 a víc, jen když někdo jede přede mnou a nebo v noci, když je na dálnici prázdno. U nás když jedu výrazně nad limit, tak jedině na poloprázdné dálnici a pokud někoho míjím, tak snížím na rozdílovou rychlost do 30 - 40 km/h. To se dalo třeba loni velmi dobře mezi ČB a Táborem. Jinak u nás mám opravdu obavu, že běžní řidiči s tak rychlým autem v levém pruhu často nepočítají.
Ale vybavil jsem si staré časy jízd po německých dálnicích, kdy jsme jezdili před 20 - 25 lety služebním Formanem na CeBit do Hannoveru. Ten udržel i naložený trvale 160 a když jsme kolem Magdeburgu předjeli typického východoněmeckého ojetého Opel Kadetta, tak se skoro každý nechal vyprovokovat a začal nás honit :D Obvykle to vzdal :p Akorát nám pak garážmistr trochu nadával za spotřebu :innocent:
 
Poslední úprava:
Když chceš brzdit z 230, nemůžeš pochopitelně brzdit v mazdě. Jinak máš pravdu, pokud mi do cesty spadne meteor a podobné případy, nemám šanci. Kdežto ve 130 jsem kompletně v suchu a bezpečí. Jinak viz předřečník. ;)

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
První větu jsem nepochopil...:eek: Bavíme se tu přeci o maximálce. Říkám jen, že na takové rychlosti v Česku nejsme (většinově) trénovaní. Můj názor je, kdo chce jezdit na limitu, patří na autodrom. To je vše.
 
Nevím no myslím, že když maš nějaké lepší brzdy (ne oem) tak ty jen tak neutavíš při jakékoliv rychlosti. Toť můj názor. A druhá věc, že u spousty aut nejsi schopen ani v tom Brně dát maximálku. Bohužel se obavám že okruh na kterém si schopen využit 100% potenciál auta je nejblíže "zelené peklo" i tak je to o rukách, nohách a hlavě a to platí všude i v normálním provozu. Prostě když je provoz, tak nejedu jak "bezmozek", a když nikde ani noha proč si toho neužít.
 
Poslední úprava:
dlouho jsem tu nebyl.... díky všem za postřehy a názory; na pokusech s maximální rychlostí (navíc u nás a v provozu) určitě nic bezpečného není... rychlost se prostě musí vždycky přizpůsobit stavu auta-silnice-řidiče a hlavně provozu a počasí...a taky by se měla samozřejmě přizpůsobit pravidlům ale ty předchozí věci jsou osobně pro mě daleko důležitější....
Úplně stejný projev (cukání + vysoký otáčky + vysoká zátěž) může být i z důvodu malého obsahu nasávaného vzduchu - koukni na filtr. To by ten benzín v nádrži musel být hodně nekvalitní JZD styl, aby se stalo tohle co je popisováno. Ať už z vůle čidla klepání nebo nižší výhřevnosti paliva. Za sebe bych zkouknul vzduchový filtr a pokud bude čistý (z obou stran) tak bych asi hned uvažoval o změně pumpy kde budu tankovat. S GJ2.5 jsem na autobahnu dal maximálku s plně naloženým autem a 5 lidma uvnitř na N95 E5 no problemo (jen pak brzdit bylo trochu s hnědým flíčkem na trendírkách)

Kdyby jsi měl manuál tak ti řeknu že tam dosáhneš maximální rychlosti spíš na předposlední stupeň. U automata bych dělal pokusy taky spíš v sekvenčním/manuálním režimu.
přesně jak píšeš - na mě to dělalo dojem že prostě málo vzduchu. Kouknu na filtr a uvidíme.. zkusím ještě manuál režim atd.. ale tuším, že ten problém bude spíš někde tady... btw má smysl investovat třeba do přímého sání ....? čistě z důvodu pružnosti a lepší reakce motoru.. nedělám si iluze o nějakém zvýšení výkonu
 
Převodovka v manuálním režimu a SPORT.

Měl jsem za to, že režim SPORT má vliv jen na to, jak řadí převodovka, tedy v manuálním režimu nemá žádný vliv. Nebo se pletu?

Jinak já teda maximálku nezkoušel, ale příjde mě to, že to moc netáhne už tak od 180-190. Okolo 200 už mě to přišlo celkem mrtvé.
na těch 220-230 si člověk už asi musí hodně počkat :D
 
Moje pokusy s OBD adaptérom - takže dáta priamo z auta, nie GPS (test na prázdnej rovnej, širokej ceste, úplne bez premávky samozrejme). Pneumatiky sa pretáčali aj bez Sport režimu,takže zrýchlenie z 0 je dosť ťažké zmerať, ale rezerva tam asi ešte je. Podľa výrobcu je 0-100 za 8,9, ja som sa pod 9 na tri pokusy nedostal.

download_20210505_123404.jpg

Ak raz otvoria hranice, musím skúsiť v Nemecku ako to ide nad 130.

Ak to niekoho zaujíma, je to aplikácia Car Scanner, dajú sa tam zadať rozmedzia rýchlostí a po vynulovaní to začne automaticky merať čas, keď sa auto dostane na danú rýchlosť.
 
Back
Top