• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

novinářský test Mazda 3BM G165 po 7 letech a 110 000 km

....vyžaduje nějaký zvláštní jízdní styl?...Ty mě bavíš. :D hláška roku!
Offtopic na odhlehčení.. přezouval jsem teď firemní Ochcávu na zimní kola a při té příležitosti jsem si všiml, že mám komplet zrezlé zadní brzdové koutouče z vnitřní strany, tak jsem jel do Škodovky (protože to auto bylo ani né měsíc zpátky na garančce, kde mj. měnili brzdovku a kontrolovali brzdy) a zde mi pan technik řekl, že to je tím, že jezdím málo a málo brzdím.. auto je denně v provozu a měsíčně najezdí 2000-5000km.. nevím jakým zvláštním stylem jízdy mám vůz provozovat :(
 
Podívej... Ber to tak že ty jsi prostě smolar co koupil snad nejhorší kus Mazdy pod sluncem. Máš na ni nejvíce závad a některé se ti opakuji a to má to auto prd najeto. Už třeba že jsem si pročetl téma s výměnou oleje a pouze dva lidé jste tam měli problém s RAVENOL. Sám ho budu teď někdy dávat a doufám že to lehce pomůže. Většina recenzi uvádí samá pozitiva a je pouze jedna která tomu autu škodí a to je právě ta co si zde postnul. Ono člověk může mít smůlu na kus ale to přeci neznamená že pak hodím všechny ostatní do jednoho pytle. Jasně.. Sám uvidím jak tomu bude až bude auto staré 10 let jako kia ceed bez jediné závady a pak lze lépe hodnotit ale pročetl jsem všude a všechno a fakt je málo věci co se na autě děje a ty máš bohužel pech že se ti sešlo snad všechno. Trhání sedačky byla též ojedinělá záležitost. Tobě to snad slozily z reklamovanych dílů...sám bych ti přál abys měl naopak vše doreseno ale skoro cítím z každé tvé odpovědi jak ti to auto vadí a už máš zafixovano že má same potíže. Proto ta rada s prodejem a nákupem jiného vozu.

Mimochodem už jsem též v rámci reklamace měnil stříbrné lemy masky pro nějaké kosmetické vady a osoupanou bulvu řazení ale naopak jsem rád že se staví k výměně bez problémů ačkoli bych mohl uvažovat opačně a říct si proč ty díly mají takové výjevy nedokonalosti po pár km. Je to hold jen kupa drátu a plechu montovaná lidmi a stroji.
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Poslední úprava:
V čem je nejhorší? Že pomlouvají jak ty píšeš o mně,mazdu? Moje auto má přesně tyto problémy,která tam zmiňují. To přece není pomlouvaní,ale holý fakt! Píšeš, že jsem jediný s tlumiči. Oni je tam ale zmiňují.
Já si opravdu tenkrát myslel,že jsem měl štěstí na špatný kus. Nicméně, po shlédnutí této recenze jsem se utvrdil v tom,že vlastně mé fňukání je oprávněné a mám na to právo.

Každé dva roky jsem obměňoval vozový park. Lezlo to dost do peněz. Proto jsem si řekl,že naposledy koupím nové auto,ať mám na dlouhou dobu klid. Chtěl jsem atmosféru benzin. Koncern ji bohužel nenabízí. Rozhodoval jsem se mezi mazdou 3 a toyotou auris. Nakonec jsem skončil u mazdy,jelikož jsem dostal na ni slevu a takto to dopadlo.
Několikrát jsem měl inzerát na prodej, ale po chvilce jsem ho stáhl. Asi nemám srdce prodat někomu takové auto.

Vím, že je to pro tebe těžko pochopitelné. Ale jak už jsi zmínil několikrát,ty nemáš žádné problémy,kdežto já jich mám plno. Proto mé rozčarování a tvé nepochopení. Nebudu ti přát žádnou karmu jako ty mně,ale dám ti radu.....zkontroluj si tlumiče.

Fakt to prodej.

...Mazda se prodává skvěle. Zůstatková cena je mnohem vyšší, než u mnoha jiných značek, zvlášť poslední dva roky. Tak proč to neprodat. Trpí-li na nedostatky každá, pak to přeci není nijak nefér? Zní mi to jako nepříliš promyšlená výmluva :) Navíc nejspíš ještě v záruce (2020 - 2018 = 2, záruka je 3), takže při prodeji víceméně za nic neručíš.

Aspoň dvakrát jsem tady ukazoval výpočet, že nové auto je obvykle levnější, než "středně staré" (čtyřleté, sedmileté, atp.) - nové má nevýhodu akorát "blokace větší částky". Mě vyšla nová Ma 3 (BM G165 Revolution) před čtyřmi lety na cca 4 litry měsíčně, dnes to je snad opravdu ještě lepší, protože i čtyřleté se prodávají za cenu, za kterou já tenkrát prodal dvouapůlletou.

Málokteré lepší pětileté auto střední třídy v super stavu vyjde při rozpočtu na měsíční ztrátu ceny na méně, stačí se podívat na inzerce, kolik stojí třeba pětileté a za kolik prodáš osmileté. A počítat s tím, že krom situace, kdy budeš mít naprosto výjimečné štěstí, už tě budou čekat i nějaké servisní zásahy, na moderních autech s vyšší výbavou spíš dražší.

Kde se to samozřejmě láme, to jsou auta, která koupíš ojetá za třeba 50 - 100 tisíc, tam už by servis musel být ukrutně drahý, aby to vyšlo tak draho, jako vlastnictví nového. Ale to jsi počítám proti nové Mazdě neuvažoval? (koupit si 12leté vs nové) Mně jinak kdysi ta sedmiletá Mazda 626 onehdá vyšla mnohem dráž, než dvouletá 2, dvakrát nová 3, nová CX3. Nová 6 byla cca nastejno :). Samozřejmě jsem tenkrát neměl prachy, které bych do nového auta mohl dát, takže jsem stejně neměl jinou možnost... ale pointa fakt je, že až na prémii, vyjímky nebo extrémně blbou koupi nejsou nová auta pro majitele významně dražší, než nepříliš staré ojetiny. "Vyjedeš ze salonu a čtvrtina ceny je pryč" je absolutní blábol a mýtus.
 
Nepříliš promyšlená výmluva....taky dobrý! Tak jak mi vadí na autě drhnoucí převodovka,různé lupání, praskání, vrzání od podvozku a interiéru,tak to samé platí prodat někomu vůz v takovémto stavu. Bych se musel hanbou propadnout. Teď si vemte,že ten "šťastlivec" se nově přihlásí zde na fórum a bude zde fňukat,co to koupil za vergla... hoši,to přece nechcete!

Já s Ravenol olejem nemám problém. Problém s ním má převodovka, tak proč ji budu trápit?
 
Tak pokud na to trpí podle tebe skoro každá... a prodáváš v záruce, není co řešit. Normálně nedostatky kupujícím přiznávám, i když v mém případě nikdy nebyly tak dramatické, takže se to omezilo na to, že jsem jim ukázal co se kdy na autě dělalo, včetně svolávaček, vady laku, upozornil na rez na zadních kotoučích, atp. A většina problémů je značně subjektivní, např. skoro žádný můj pasažér nikdy neslyšel nebo nevnímal to klepání od podvozku, když jsem se ptal... stejně jako tužší řazení/přechod přes neutrál nebo pomalejší synchrony z 1 na 2 a 2 na 3 při kalupu, to jsou věci, které skoro nikdo řešit nebude :). Řazení na mámině novém Rapidu šlo rozhodně o dost hůř, lidi co před koupí tvé Mazdy 3 neměli nový MB S-klasse musí být zvyklí na všelicos :D

Např. moji BM si koupila paní na ježdění po městě. S předpokládaným nájezdem zhruba na pětině mého... CX3 si sice koupil skvělý řidič, ale taky spíš do města, a jezdí hlavně na motorce a auto moc neřeší. Většina kupců nejsou "pošahanci" nebo "maniaci" jako těch pár desítek aktivních lidí zde na fórech. A těch aut jezdí (deseti-)tisíce.

Nezapomínat, že ten kupce ojetiny porovnává v drtivé většině případů opět s jinými ojetinami, nikoliv novým. Tak pokud by sis byl extra nejistý, běž se projet dvouletými a tříletými auty do nějakého bazaru... nejen Mazdami 3. Na webu ty auta vypadají všechna skvěle, ale za jízdy je vidět, že asi nic není po třech letech dokonalé.
 
Poslední úprava:
Já bych tuhle zbytečnou debatu uzavřel. Nemám síly někoho přesvědčovat že auto značka nebo model se prostě nehodnoti podle jednoho kusu. Jestliže chce @king dave dále hatit M3 tak ať v tom pokračuje. Prostě měl smůlu na kus. Ostatně já bych si skladovou či predvadecku nekoupil. K cizímu se vždy lidi chovají jako prasata. Přál bych mu aby závady odstranil ale nějak mám pocit že by stejně zase něco našel. Já si M3 doslova užívám.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Ja se rozhodl vymenit prevodovku. BM G165 z 2014 za nejakou z BN G165 2017-2018. Co se vrzajicich plastu palubky tyce, je tu na to nejaky navod? Moc nevim,jak na to. Rozdelat to podle manualu snad zvladnu. Ale sehnat nejaky tesneni (konkretne jaky?) a podlepit - nevim jak by to melo vypadat.
 
Já bych rozdíl v BM a BN nějak moc nerozlišoval. U mojí bejvalý BM2014 akorát v zimě cca 2x denně křuplo ve spojení dílů palubka-display infotainmentu. Jinak nic - ohledně vrzajících vnitřních plastů. Na dílně jsem měl hodně BN kde lidi řešili vrzající a křupající kde co. Takže kdybych to měl já za sebe zhodnotit tak ano BN má pár věcí vyřešený už z fabriky, který se u BM v případě výskytu dělali až dodatečně, ale je to spíš o tom jak se směna ve fabrice vyspinkala a podle toho to auto nebo jednotlivý díly smontovali. Tak jako když přišli první BM z Mexika tak už jen po stránce smontování/slícování to bylo oproti BM z Japonska docela o level horší.
To samý s tou převodovkou. Mě samotnýmu stačilo dát správný olej a převodovka fungovala jak po másle. A na dílnu mi jezdí hodně lidí co o převodovce taky neví a ani nějakou dřívější výměnu oleje neřeší (protože nemusí). Mraky lidí se teď přihlašuje na kluby a klany ne protože by byli fandové značky, ale protože hledají řešení problémů. Proto se může zdát že všechny auta stojí za ho.... Máma měla nissana a taky jsem se přihlásil na jeden Nissan club ne proto že bych byl fanda, ale proto že jsem potřeboval zjistit jeden údaj.
Já svojí BM ale prodal z důvodu že mi ten "Mazda" požitek co jsem měl ze starších modelů začínal docela rychle vyprchávat. Kdybych měl ale auto za půl mega co mě stálo začít hned někde rozebírat a podlepovat a dělat věci za fabriku, tak ho prodám daleko, daleko dřív.
Co je ale megaShit u Mazdy to jsou laky. Poprvý jsem se s ním začal trápit když jsem měl bílou perleť na M3BL 2009. Když pozoruju 3-4 roky starý Mazdy a mají lak dobitější než jsem měl po 15 letech na 323ce ?? Ano je to ekologií, ale třeba v tom 2014 byly auta kde člověk neřešil jestli tu špínu má slušně prosit aby jemně odleťela nebo to člověk mohl v klidu protáhnout myčkou.

Když zpětně zhodnotím co jsem za 4,5 roku a cca 90000km musel řešit tak:
- kolize plechů v motorový prostoru (opravenou za pomocí kladiva a plochýho šroubováků pomocí TSB co jsem dostal z Mazdy)
- dřívější výměna oleje v převodovce (od výměny naprostá spokojenost s funkcí)
- uvolněný vnitřní zpětný zrcátko (stačilo dotáhnout)
- katastrofickej lak (jelikož jsem dával bodykit tak jsem nechal cca 50% auta přelakovat a to už fungovalo)
- klepající ložisko horního uložení (po výměně OK, ale odhadem to další majitel bude určitě řešit znovu)
- sem tam v zimě prasknutí plastů okolo displeje infotainmentu (neřešil jsem)
- cca 3x se mi rafnul infotainment (1x pomohlo pouze odpojení baterky a zbytek opraveno trojhmatem)
A to je asi všechno co se mi přihodilo.
Nazdar Max6, mohol by si mi prosím ta napísať PN, chce by som sa s ta opýtať na pár veci ohľadom nástreku a servisu, mám záujem využiť tvoje služby. Dakujem, budem rad ak sa mi ozves.
 
Back
Top