• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 (KE) - obecně

Z finančných dôvodov som si do teraz mohol dovoliť kupovať autá , ktoré tu radšej nebudem opisovať a toto je môj prvý automat. Snažím sa uživiť rodinu a z časových dôvodov nemôžem sledovať všetky videá a články o autách a bohužiaľ sú veci ktoré neviem.

Kickdown mají i mnohé manuály, nejen automaty. U auta, které ještě neznám, pokaždé dupnu na plyn maximální silou, abych zjistil, jaké má limity. :) A někdy takhle odhalím kickdown i tam, kde bych ho nečekal.
 
Poradí niekto, kde nájdem servisný manuál na opravy a údržbu CX-5 (KF)? Na nete som niečo našiel ale len na predošlý model KE a aj to v anglickom jazyku...:(
 
No, jestli není ve schránce před spolujezdcem;), tak asi jen objednat u dovozce. Pochybuju, že bude na netu ve slovenštině...
 
Aha, no možná něco vygoogluješ, ale asi nikoliv poslední verzi. Tohle know-how servisy draze platí, takže to nebude volně dostupné.
 
V září jsem jel 280 km do Krkonoš, všechno v klidu, žádné řvoucí kontrolky, ale když jsem nakonec zastavil po posledním dlouhém a klikatém stoupání, které jsem si užíval celkem svižně a vystoupil z auta, cítil jsem něco spáleného. Myslel jsem, že se asi něco důkladně vypálilo v motoru (prej se to něčím konzervuje kvůli přepravě po moři, najeto jsem měl tou dobou cca 6500 km), sahat na kola mě nenapadlo. Tak mám v autě další tamagotchi na pozorování :-/ Ale jinak myslím pozitivně :)

Potřeboval bych vyřešit věc, kterou jsem ještě pořád vloni 2 x spojoval s vypalováním vosku/výfuku nové AWD CX5-ky protože zápach venku byl podobný jak když jsem si nové auto poprvé odvezl z autosalonu. Popis stejný jak výše píše Bob v r.2015.
Na konkurenčním webu to vloni popisuje i Jans obdobně:
"v uplynulé zimě jsem zaznamenal několikrát po delší jízdě na sněhu (delší kopce cca 2-5km na 1-2 převodový stupeň , tzn. častěji aktivní 4x4 ) po vystoupení z auta smrad jako když se pálí spojka. Vzhledem k tomu, že AWD pohon je řešen elektromagnetickou spojkou, předpokládám, že smrad pocházel od ní. Palubní počítač žádnou chybu nehlásil, pohon 4x4 fungoval a smrad po výjezdu kopce po chvíli zmizel. Máte někdo podobnou zkušenost, resp. je to normální ? Dle popisu by měla být elektromagnetická spojka bezúdržbová, najeto nyní 100tis km. Při krátkodobém sepnutí AWD (např. vyhrabání se ze závě+jí na parkovišti) jsem podobný smrad nezaznamenal....."
Ale ani na jednom z webů není jednoznačný závěr příčiny či nebezpečí nějaké vady.
Proč se ptám.
Letos při stejném stoupání (suchá vozovka v Alpách, tj. žádné prokluzování kol na sněhu), zas ten stejný smrad.
A protože mi za rok a půl končí záruka nového vozu, a pokud je to příznak nějakého špatného dílu (brzdy, spojka ...) chci se zeptat
zda někdo nemá od výrobce/servisu potvrzenou příčinu tohoto zápachu, případně že se jedná o běžnou věc.
Nebo nedejbože, zda to u někoho bylo předznamenání nějaké nutné opravy vadného dílu atd.
 
Tak ja sice nemam CX-5 a ani AWD ale letos v Alpach pri dojizdeni k ubytovani, ke kteremu vedla celkem dlouha a klikata serpentina (rekl bych odhadem cca 4 km) tak jsem take zaznamenal smard jako od spojky, ale nedaval jsem tomu nejakou vahu...rikal jsem si spojka by to nemela byt nebot jsem cely kopec jel na dvojku a spojku jsem ani jednou neseslapnul. Co byla pricina to vazne nevim...stejna cesta opacne tedy z kopce prevodovy stupen 2 nebo 3 a zadny smrad jsem nezaznamel.
 
Mám stejnou zkušenost, CX 5 AWD 2012, poprvé cesta na Dachstein, potom skoro každé sedlo v Dolomitech. Jednou dokonce i na cestě na Horní Mísečky. Stejný smrad jako by se pálilo obložení. Před koncem záruky jsem nechal spojku zkontrolovat, vše OK. Napadlo mě, jestli si AWD při prokluzu nepřibrzdí protáčené kolo. Ale proč to smrdí i v létě???
 
Díky za reakce, konkrétní závěr (příčina) odéru po náročném stoupání do kopce tedy pořád není.
Pozoruhodné je, že i na zahraničních fórech mají o smradu stejné poznatky (mj. též bez zjištění příčiny), tj. že přesně tímto druhem zápachu bylo dříve cítit i nové auto od voskové úpravy podvozku. Žádným jiným smradem, např. po gumě (pneumatice) či namáhané elektrice ("amperpuch") a podobně.
Z našich odpovědí mi připadá nejrizikovější ta strohá od Kaja007 že "Mě smrdělo takle od kola a závada vadná ruční brzda".
Dotaz Kajo007, smrdělo ti to tak i z kopce?? My když jsme se vracívali po lyžování z téhož strmého vrcholu odpoledne dolů tak žádný smrad nebyl. A ráno zas do toho samého vrchu vždycky jo.
A taky skoro v letních teplotách a na suchu.
Mj. smrad mi šel od o b o u kol stejně, přesněji, nebyl rozdíl v intenzitě zápachu od zadní části auta.
Ty píšeš o kole, jednotné číslo, tak to aspoň chápu. Díkes.
 
Poslední úprava moderátorem:
Jsem si jistý, že to nebylo od ruční brzdy, kontroluji brzdy 2x ročně včetně důkladného vyčištění, když se to stalo poprvé, kontroloval jsem teplotu všech kol. Všechna studená.
 
Mi se to děje taky. Vždycky když "vyletím" kopec a nahoře zastavím. Ale jak zde padlo, asi to bude spojkou (10%) a nebo brzdovýma destičkama (90%). Ten čmach mi připadá, jako by se zajelo právě úplně nový auto. Někdy musím zkusit jet bez toho ESP, nebo co to tam je za nesmysl, co přibržďuje ta kola.
 
Ahoj tak mě to dělalo jen pravé zadní kolo a jelikož jsem to zjistil v Praze tak s těma kopcema to nevim.Zjistil jsem to jeden den a dalsi se to opakovalo tak sem hned mastil na servis.Tak nejsem schopen to nějak lepsi popsat,ale jinak než smrad a horký kolo se to neprojevovalo
 
Tak i já jsem dnes zaznamenal divný smrad po výjezdu prudšího kopce cca. 2 km, nevím jaký tam byl kvalt, ale musel jsem v půli hodně přibrzdit a znovu se rozjet. Žádný prokluz jsem za jízdy nezaznamenal. Dle mého, spojka nebo brzdy smrdí jinak, ale kdo ví, z čeho dělají Japonci to obložení.
 
První kotouče se mi "zvlnily" v 26t km, nechal jsem vyměnit (za EBC USR1912), mám najeto 36t a znovu začlo vibrování při brždění. Zajímavé je, že vibrace se objevovaly sporadicky a celkem silné - např při sjezdu z dálnice, ale ne vždy (imho ještě nebyly kotouče v háji). Teď již při jakémkoliv brždění v cca. 100/110 km/h cítím vibrace.

Podle mě jsou zvlněné kotouče jen důsledek jiné příčiny na brzdovém systému přední nápravy.

V pondělí jdu na servis a nechám jim tam auto tak jsem zvědavý, co bude...
Řešil jsem úplně stejný problém už loni na podzim. (Přišlo mi to na hlavu) na začátku léta jsem souhlasil se stočenim které vůbec nepomohlo, tak sem se před 14 dny rozhodl nechat v mazde vyměnit kotouče i obložení (originální) auto mělo při výměně najeto 31tisic.

Výše zmíněné vibrace se objevovaly při "intenzivnějším" brzdění z prudkého kopce, nebo jak píšeš při výjezdu z dálnice....
 
Back
Top