• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 (KE) - obecně

Hoši, hoši nestrašte mě.

Ještě jsem auto ani nepřivezl a už mám starch :) Zasekavají se brzdy, ostřikovače nestříkají, světla nesvítí, kamera na prd, asistenti nefungují bo přední kamera je na nic, připojení k wifi je druhá státnice, lak škrábne I moucha, navigace nenaviguje, rádio slabé, Boss nehraje dostatečně, když prší tak se v autě nedá jezdit kvůli hluku ????? Zapoměl jsem na něco ?

Jsem si nejspíš vybral špatné auto :) :) :) a to jsem ho vybírál hooooooooooooooooooooooooooooooooooodně dlouho :)
 
@DokySn No kritika na jízdní vlastnosti zatím nepadla, takže záleží, vzhledem ke kterým proměnným si vybíral ;) Určitě se neboj, jsou to spíše postřehy co by na autě mohlo být dotaženější. Pro někoho jsou to důležité věci, pro někoho ne a každý má jiný metr a jiné očekávání.
Uvidíš sám jak ji budeš mít doma. To se budeme těšit i na tvoji recenzi a tvoje zkušenosti ;)
 
Kluci, a co klakson? Troubí? :nailbiting: Omlouvám se za stupidní OT, ale datum převzetí se blíží a moje vnitřní emocionální nastavení se začíná limitně přibližovat pocitům dítěte 24. prosince ráno :woot:.
 
@DokySn Vybral jsi dobře! :) Chce to klid a nohy v teple, ale subjektivně mi přijde v CX-5 právě od noh zima - hlavně od té doby, co jsem si někde v diskusi přečetl, že někomu to přestalo dolů na straně řidiče topit úplně (takže teď nevím, jestli je to objektivní problém nebo jsem si vyrobil něco v hlavě :D. Každé auto má svoje mouchy, díky MazdaKlanu se z masařek stávají vinné mušky (když už teda nezmizí úplně), tak ještě jednou - vybral jsi dobře ;)

A taky bys možná neměl na MK trávit tolik času, tu se scházejí asi samí chroničtí hledači problémů, kteří kazí Mazdě auru dokonalosti pracně budovanou oslavným hýkáním na Facebooku a dalších propagačních (nebo propagandistických?) kanálech. Po mých krušných zkušenostech s Mazdou (myslím teď spíš organizaci než auto) jsem dospěl k poznání, že jejich auta nemají žádné problémy. A když už, tak ne problémy, ale vlastnosti. A když vlastnost nevyhovuje, dělejme že není. A když vlastnost není, není ani co řešit. Prostě dokonalost sama. :D

CX-5 není ztělesnění dokonalosti (aspoň já nepatřím k těm, co nepřipustí, že jsem koupil něco, co má chybky), ale nevím jak to ti Japonci udělali, že přesto se každé ráno těším do auta, i když jedu do práce a ne na golf :) Šmarjá, jááá už se zas těšííííím na ráááááno.

@PaKo my ti rozumíme ;) (snad můžu mluvit i za ostatní). Troubí. A až někde potkáme radostně troubící CX-5, tak si nebudeme říkat, že to je nějaký pako, ale že jede PaKo :)
 
ale nevím jak to ti Japonci udělali, že přesto se každé ráno těším do auta, i když jedu do práce a ne na golf :) Šmarjá, jááá už se zas těšííííím na ráááááno.
Vzdy jsem si rikal, zda vubec od Tebe padlo nekdy neco kladneho na Mazdu. Ze v chybach se rad postouras a jen tak se nedas. Ale je videt, ze precejen tam asi neco bude. Konec koncu, kdyz sis koupil i podruhe tu CX-5 ;).
 
Vzdy jsem si rikal, zda vubec od Tebe padlo nekdy neco kladneho na Mazdu. Ze v chybach se rad postouras a jen tak se nedas. Ale je videt, ze precejen tam asi neco bude. Konec koncu, kdyz sis koupil i podruhe tu CX-5 ;).
Musím víc chválit. Já jsem s CX-5 fakt spokojený, na jízdní vlastnosti nemůžu říct ani "ň", to vrním za volantem blahem. Akorát mě prostě dokážou udivit věci, kdy něco funguje jinak (hůř/špatně/vůbec) než je obvyklé, když vidím, že jinde to jde a v Mazdě ne. Je to trochu můj problém, nerad dávám z ruky jinou než perfektní práci (nebo aspoň s vědomím, že líp to už neumím ;) ) a totéž požaduju po ostatních a zvlášť v případě, kdy za to zaplatím.

Vzhledem k tomu, že druhou CX-5 jsem pořídil navzdory přesvědčování nejmenovaného reprezentanta Mazdy, že v našem městě mi už nikdo neprodá ani koncernové auto (prej možná Forda - tak už vím, proč mi teď přišly z Číny zástěrky na Kugu místo na CX-5 :D ), Mazdu prý už nekoupím v celé České republice a na servis budu muset jezdit do Rakouska, tak asi málokdo bude pochybovat o mém přesvědčení, že to auto je fakt povedené a pořídil jsem ho i přes tyto přátelské a dobře míněné výhr... informace.

I když něco zkritizuju, do něčeho si rýpnu, tak zkuste mezi řádky číst: tohle mu vadí, tohle by se podle něj dalo udělat líp, ale jinak je z auta nadšený. A když si vzpomenu, tak to občas mezi řádky připíšu ;)

...už to na mě zase jde, už se zase těším na ráno, do auta, do práce ...a zase do auta! Mažu na kutě, ať mi to čekání na ráno rychleji uteče :) Dobrou....
 
Ahoj, před časem tu byly diskuze ohledně porovnání LED a xenonů, tady je srovnání opel insignia s xenonama a CX 5 s LED při stejné vzdálenosti od zdi.
22850541404_b2871a6284_o.jpg
(CX5 s xenonama bohužel v dosahu pro porovnání nebyla...)
 
Kájo, tak cx5 je dobré nebo?:)
CX5 světla výborné, když se na fotce stáhne trochu kontrast, tak vlevo se xenony oproti mazdě začínají ztrácet :) - a automatické tlumení (či polotlumení) mě maximálně vyhovuje. Funguje to rychle a nikdo na mě zatím neblikal.
 
Taky si myslí a jen naserou chvíle když to stávkuje :eek:)
tak světla zatím nestávkovaly ale nasral mě senzor stíračů - někdy se chová celkem rozumně, ale někdy po prvním aut. setření - když těměř neprší - začne stírat po vteřinových intervalech i když má suché sklo a regulace je na minimu. Vypnul jsem stírače, za chíli začalo pršet víc, tak jsem opět automatiku zapnul, ale to zase stíraly v dlouhých intervalech, že bylo nutné přidat reg. kroužkem. Tak jsem se po chvíli naštval a v infotainmentu jsem senzor vypnul aby mi rozumně fungoval cyklovač. Včera lehce pršelo a fungovalo to dobře. Jaké s tím máš zkušenosti?
 
.... AUTO JELO DO KOPCE ... lezu ven, ovál mně smrad obložení. guma cajk ale kolo rožhavené až z něho sálalo horko.
V září jsem jel 280 km do Krkonoš, všechno v klidu, žádné řvoucí kontrolky, ale když jsem nakonec zastavil po posledním dlouhém a klikatém stoupání, které jsem si užíval celkem svižně a vystoupil z auta, cítil jsem něco spáleného. Myslel jsem, že se asi něco důkladně vypálilo v motoru (prej se to něčím konzervuje kvůli přepravě po moři, najeto jsem měl tou dobou cca 6500 km), sahat na kola mě nenapadlo. Tak mám v autě další tamagotchi na pozorování :-/ Ale jinak myslím pozitivně :)
 
nasral mě senzor stíračů - někdy se chová celkem rozumně.... Jaké s tím máš zkušenosti?

Mně automatika stěračů celkem vyhovuje, tak jsem ještě tuhle funkci mého R2D2 nedeaktivoval. Sem tam stěrače vypnu aby nestíraly, když to není potřeba (zpravidla když je čidlo zmatené ze změny intenzity deště, případně při pár dobře mířených kapkách v počasí, kdy stírat netřeba a asi hraje roli i světlo, jak tady popisuje @Kábek).
 
Díky za odpovědi jak pozitivní tak negativní. Musím uznat, že některé mě uklidnili a některé ne, že @Bouu. Tak už teď nic nezbývá, než se smířit s neduhy :) Původně jsem se rozhodoval mezi Toyota RAV-4, Hyundai Tucson, Honda CR-V, Volvo XC-60 nebo Mazda CX-5. Vyhrála to Mazda. Já věřím, že budu spokojený majitel…….i když jsem docela hračička a mám rád všechno OK.
Jenom pro zajímavost. Kámoška koupila tenhle týden nového Tucsona a musím uznat, že je to pěkné auto (ještě jsem v něm nejel, jenom jsem ho prolezl). Mile mě překvapil. Maličkosti jako automatické otevírání víka kufru, polohovatelné opěrky zadních sedaček, zadní průduchy klimatizace na středovém tunelu, možnost navolení 4x4, asistent sjezdu z kopce jsou maličkosti, ale potěší. Na druhou stranu mě nemile překvapila kvalita materiálu použitých v interiéru……..tvrdý plast. U auta v max. výbavě….dost nezvyklé. Ještě se v něm musím jet někam vyřádit, ať vím, jak to jezdí. Srovnávat s mojí budoucí Mazdou (benzín, manual) to nejspíš nepůjde, protože je to nafta v automatu, ale aspoň uvidím, jak mi sedne do ruky.
@Bouu: Bosch Aerotwin používám už léta a spokojenost. Jednou jsem koupil něco jinéhon (levnějšího bo jsem chtěl ušetřit) a do měsíce jsem tam nasazoval Aerotwin :)
 
K funkci senzoru stěračů nemám výhrady, a to jak u mé 6, tak i u švagrovy CX-5, kterou vezu v neděli z Anglie domů, důstojně fungoval i ve starší generaci 6. Tahle komfortní výbava jsou beztak polotovary od firem jako Visteon, Bosch a tak dále.
 
Myslel jsem, že se asi něco důkladně vypálilo v motoru (prej se to něčím konzervuje kvůli přepravě po moři, najeto jsem měl tou dobou cca 6500 km), sahat na kola mě nenapadlo.
Dodatečná "ochrana" podvozku se provádí při vykládce v Antverpách, pomocí nějakého vosku, který se nanáší nejjednodušeji jak může. Plasty se nesundávají a stříká se i přes výfukové potrubí (smrdí první km nejvíce). @Max6 by mohl vyprávět, jaký je to sajrajt a jaké komplikace s "ochranou" jsou, když provádí lidem nástřik dutin a podvozku pomocí Dinitrolu.

Ohledně smradu. Když dávám autu pořádně naložit tak při vystoupení z auta smrdí i GH s nájezdem cca 200tis km. Záleží, jak moc si člověk řízení užívá :)
 
No ono to až tak dlouhá story nebude :) Jde hlavně o to, jak špatně se hmota odstraňuje a zbytečně tato NEochrana zdržuje od práce. @Max6 může popsat blíže jeho zkušenosti.
 
Že to těžce zdržuje práci s nástřikem to je věc jedna, ale pro samotnýho majitele je asi nejdůležitější vědět,že ten kdo to tam stříká tak je mu absolutně jedno na co to stříká a jaký množství. Takže to že je nastříkaný výfuk nebo třeba lanovody to vem ještě čert, ale běžně se setkávám,že je tímhle voskem nastříkanej třeba brzdovej třmen a všechno v okolí brzd, pak třeba jsou schopný to tím tlakem nacpat i pod prachovku tlumiče,takže je zestříkaná i pístnice tlumiče a tak dále.
Tenhle jejich nástřik mi spíš příjde jako taková ta vizuelní ochrana. Jo majitel to krásně vidí a myslí si jak má ochráněný auto,ale stačí sundat jakejkoliv plast a pod ním to už není a mimo 6GJ (nevím jestli ještě dneska),tak třeba pod plastama spodku nemá ani barvu,ale jen základovku. 3BM mají (měli) dokonce i na některých místech díky těm plastům prodřenou tu základovku až na holej kov. To by bylo k podlaze.
Podběhy jsou samozřejmě tímhle voskem taky vystříkaný,ale jen směrem za tlumičem. Teda napsal jsem to blbě,prostě podběhy nejsou vystříkaný. Všichni kdo měli starší mazdy ví,že zadní lemy hnijou hlavně kvůli tomu pitomýmu filcovýmu koberci co tam je. Ten se u většiny modelů opírá rovnou o plech,kterej je zevnitř taky holej a opravdu není to tam vystříkaný.
Pro mě je to jen práce navíc. Když stříkám podvozek,tak ten jejich vosk musím ze všeho sundat,odmastit atd... abych to mohl nastříkat. Někde mi ten vosk pomůže a ušetří mi práci,ale tak odhadem ze 70% je tam zbytečně a jen překáží.
 
Ok, diky za popis. Ja jsem se ptal predevsim proto, ze me zajimalo, co se s tim (ne)dela. Protoze kdyz jsem si ja nechaval nastrikat podvozek, tak to strikali pres tohle. Mysleno tak, ze tam kde to bylo a kde se melo strikat, slo to pres. Nikde to primo nesundavali a pokud jsem koukal dobre, tak pres vyfuk to moc nebylo. Tak jestli to udelali spatne.
 
Když chceš nastříkat podvozek a dutiny,tak se musí sundat všechny plasty na spodku. Tím pak můžeš ošetřit podlahu a vystříkat nosníky. A pak se musí sundat přední i zadní podběhy aby se mohly vystříkat lemy. Jak se sundají přední plastový nadkolý a zadní filce,tak se odkrejou i servisní díry,kterýma se dá vystříkat další dutiny karoserie.
 
Poslední úprava:
Back
Top