• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-60 obecně

Tak docela mě zarazilo, že u CX-60 nejde vypnout ten asistent pro jízdu v pruzích. Nebo spíš, že se při nastartování opět zapne. U trojky jsem ho vypnul jako první a tam se naštěstí sám nezapne.
 
Zarazilo mě to ztrhání Bridgestone, to na dieselu jsou opravdu tak špatné? Na PHEV to tak hrozný není. Jaká je jiná alternativa kromě TOYO, ty jsou podle mě ještě o úroveň horší...
 
Zdravim

mazdu CX 60 PHEV vlastnim cca 6 měsíců. najeto cca 8000km par postřehů.

Spotřeba za celou dobu benzin 5,7l
elektrina 29kw
jezdim jen na dva rezimy a to na EV a delsi trasy prepinam zrovna na Sport rezim normal je tak zvane k ..........

Na reklamaci již opraveno.
-nejake tesneni v nadrzi (svolavacka)
-nejake utazeni sroubu (svolavacka)
- nejake softwarové upgrade (svolavacka)
- vymena tlumicu a stabilizatoru (neskutecna zmena)
- vymena leve zrcadko (za me uplne nevyresilo problem trepani)
- cukani prevodovky vyreseno v servisu nastavenim prevodovky
- vibrujici kardan pri rychlosti 50-60 je v reseni ceka se na novy.

Dalsi problemy ktere bych rad vyresil.

-neco klepe v kufru
-predni naprava vrze a lupe v ni hlavne pri manipulaci na parkovisti.
-po poslednim upgrade nejde prepnout zobrazeni pristrojove desky.
- v rezimu EV i pri plne baterce obcas z niceho nic pri nulove akceleraci preskoci do rezimu Normal na 5 vterin zapne spalovak a hned ho vypne.
-nekdy nejdou prepinat rezimy hlavne kdyz jedu na sport tak nejde prepnout na EV.
-rezim drzeni v pruhu moc nefunguje strasne rychle ztraci čáry hlavně v zatáčkách má obrovsky problem jako bezpecnostni prvek zklamaní nebo kdyz vas vrati tak je nekolik vterin neaktivni ne pokazde .Nekdy si vesele jedete po čáře a dle asistenta je vse ok. Měl jsem auto za tretinovou cenu (taky nové) a tam tenhle asistent fungoval troufnu si rict stoprocentne.
- automaticke zamykani auta po odejití ma tak 50% uspěšnost možná dělám někde chybu já nevím.
-senzory na aute zacnou reagovat az cca 30cm od prekazky a zacne se zobrazovat zrovna oranzova a pak cervena čára zelena se prestala zobrazovat zcela.
-v personalizaci jsem zakazal pohyb sedacek a volantu pro snadne nasedani volant i pres to si pokazdem nasednuti musi popojet nahoru a dolu.
-pokud klesnete s benzinem na hladove oko tak se zblazni dojezdova vzdalenost na baterku.

Co mi vadí
- nemoznost adaptivniho tempomatu pri rezimu Sport
- nespolehliva funkce bezpecnostnich systemu nekterych.

Naštěsti problemy s baterii nemám tam vybiju na EV klidne do nuly. Dojezt ted v lete pri nabití na 80% relane kolem 40-45 km.
 
Zarazilo mě to ztrhání Bridgestone, to na dieselu jsou opravdu tak špatné? Na PHEV to tak hrozný není. Jaká je jiná alternativa kromě TOYO, ty jsou podle mě ještě o úroveň horší...
Je toho dost, namátkou Michelin PS4 SUV.
 
Je toho dost, namátkou Michelin PS4 SUV.
Koukal jsem co je k dispozici v 235/50 R20:

Continental Premium Contact C
Bridgestone Alenza 001 SUV
Bridgestone Alenza Sport
Falken AZENIS FK520
Goodyear Eagle F1 (Asymmetric) SUV AT
Hankook Ventus S1 evo3 SUV
Michelin Pilot Sport 4 SUV
Michelin E.Primacy
Pirelli Scorpion
Pirelli Scorpion Verde
Pirelli P Zero sport SUV
 
Tak tady taky hodin nějaké info ohledně mé CX60 PHEV, vyrobena v listopadu 2022, dnes najeto cirka 12t KM,
Na krátké trasy převážně jezdím jen na elektřinu s spotřeba je cirka 18kw, v zimě spotřeba stoupá někam k 22kw.
Dálnice po vybití baterie spotřeba cirka 8l.
Jezdím s karavanem 1.5t spotřeba dálnice 13l a okresky 11l

Provedené reklamace
  • Oprava třepajícího se zrcátka (je to lepší ale né perfektní)
  • Výměna tlumičů a stabilizátorů
  • Výměna nádrže (Svolaváčka)
  • Výměna kardanů, důnění za tepla úplně vymizelo, za studena se stále lehce projevuje, ale uvidíme jaké to bude v zimě.
  • Softwarové updaty
  • Vybíjení 12v baterky

Co mi stále pije krev
  • Personalizace, pokud sednu do auta po manželce, nikdy mne nerozezná.
  • Každou chvílí se mi nedovře kufr a musím tlačítko mačka znova.
  • Pistol na benzín nejde zcela zastrčit do hrdla nádrže a tudíž ji během tankování musím držet. Štěstí že je jen 40l nádrž takže to není na dlouho, ale o to častěji
  • Občasné cukání převodovky
  • Adaptive tempomat při předjíždění na dálnici, velmi často vyleká kamionu v pravém pruhu a auto pak nesmyslně zpomalí.
  • Popojíždění volantu, ikdyž je zakázané v personalizaci, při každém nastartování se volant posune nahoru a dolů.
  • Bezdrátová nabíječka, pořád hlásí chybu že není dostupná, pokud náhodou funguje tak během chvíle promění telefon v žhavou placku.
  • Někdy v čistě EV režimu se motor z ničeho nic nastartuje a pak po 5s chcípne.
  • Při couvání do kopce na EV auto cuká.
 
Tak tady taky hodin nějaké info ohledně mé CX60 PHEV, vyrobena v listopadu 2022, dnes najeto cirka 12t KM,
Na krátké trasy převážně jezdím jen na elektřinu s spotřeba je cirka 18kw, v zimě spotřeba stoupá někam k 22kw.
Dálnice po vybití baterie spotřeba cirka 8l.
Jezdím s karavanem 1.5t spotřeba dálnice 13l a okresky 11l

Provedené reklamace
  • Oprava třepajícího se zrcátka (je to lepší ale né perfektní)
  • Výměna tlumičů a stabilizátorů
  • Výměna nádrže (Svolaváčka)
  • Výměna kardanů, důnění za tepla úplně vymizelo, za studena se stále lehce projevuje, ale uvidíme jaké to bude v zimě.
  • Softwarové updaty
  • Vybíjení 12v baterky

Co mi stále pije krev
  • Personalizace, pokud sednu do auta po manželce, nikdy mne nerozezná.
  • Každou chvílí se mi nedovře kufr a musím tlačítko mačka znova.
  • Pistol na benzín nejde zcela zastrčit do hrdla nádrže a tudíž ji během tankování musím držet. Štěstí že je jen 40l nádrž takže to není na dlouho, ale o to častěji
  • Občasné cukání převodovky
  • Adaptive tempomat při předjíždění na dálnici, velmi často vyleká kamionu v pravém pruhu a auto pak nesmyslně zpomalí.
  • Popojíždění volantu, ikdyž je zakázané v personalizaci, při každém nastartování se volant posune nahoru a dolů.
  • Bezdrátová nabíječka, pořád hlásí chybu že není dostupná, pokud náhodou funguje tak během chvíle promění telefon v žhavou placku.
  • Někdy v čistě EV režimu se motor z ničeho nic nastartuje a pak po 5s chcípne.
  • Při couvání do kopce na EV auto cuká.
Převodovka také občas cukala nahlášeno v servise a po opravě už necuka. Personalizace funguje bez problémů i po tmě tam bych možná zkusil znovu nahrát oblicej.
Nabíječku nemám jak otestovat ale vím že při první svolavačce mi říkali že ji nějak nastavovali aby byla silnější nebo tak neco .
Jinak co jsem si dneska potvrdil tak nefunguje automatické brzdění dříve mi auto zastavil malí květináč na zemi dneska narazí klidně do odrážedla od dětí.
 
Zdravim

mazdu CX 60 PHEV vlastnim cca 6 měsíců. najeto cca 8000km par postřehů.

Spotřeba za celou dobu benzin 5,7l
elektrina 29kw
jezdim jen na dva rezimy a to na EV a delsi trasy prepinam zrovna na Sport rezim normal je tak zvane k ..........

Na reklamaci již opraveno.
-nejake tesneni v nadrzi (svolavacka)
-nejake utazeni sroubu (svolavacka)
- nejake softwarové upgrade (svolavacka)
- vymena tlumicu a stabilizatoru (neskutecna zmena)
- vymena leve zrcadko (za me uplne nevyresilo problem trepani)
- cukani prevodovky vyreseno v servisu nastavenim prevodovky
- vibrujici kardan pri rychlosti 50-60 je v reseni ceka se na novy.

Dalsi problemy ktere bych rad vyresil.

-neco klepe v kufru
-predni naprava vrze a lupe v ni hlavne pri manipulaci na parkovisti.
-po poslednim upgrade nejde prepnout zobrazeni pristrojove desky.
- v rezimu EV i pri plne baterce obcas z niceho nic pri nulove akceleraci preskoci do rezimu Normal na 5 vterin zapne spalovak a hned ho vypne.
-nekdy nejdou prepinat rezimy hlavne kdyz jedu na sport tak nejde prepnout na EV.
-rezim drzeni v pruhu moc nefunguje strasne rychle ztraci čáry hlavně v zatáčkách má obrovsky problem jako bezpecnostni prvek zklamaní nebo kdyz vas vrati tak je nekolik vterin neaktivni ne pokazde .Nekdy si vesele jedete po čáře a dle asistenta je vse ok. Měl jsem auto za tretinovou cenu (taky nové) a tam tenhle asistent fungoval troufnu si rict stoprocentne.
- automaticke zamykani auta po odejití ma tak 50% uspěšnost možná dělám někde chybu já nevím.
-senzory na aute zacnou reagovat az cca 30cm od prekazky a zacne se zobrazovat zrovna oranzova a pak cervena čára zelena se prestala zobrazovat zcela.
-v personalizaci jsem zakazal pohyb sedacek a volantu pro snadne nasedani volant i pres to si pokazdem nasednuti musi popojet nahoru a dolu.
-pokud klesnete s benzinem na hladove oko tak se zblazni dojezdova vzdalenost na baterku.

Co mi vadí
- nemoznost adaptivniho tempomatu pri rezimu Sport
- nespolehliva funkce bezpecnostnich systemu nekterych.

Naštěsti problemy s baterii nemám tam vybiju na EV klidne do nuly. Dojezt ted v lete pri nabití na 80% relane kolem 40-45 km.
- něco klepe v kufru - jestli máš na mysli přejezdy retardérů a větších nerovností a "bouchnutí desky" v kufru, tak jsem to vyřešil celkem jednoduše.
Oblepil jsem elektrikářskou páskou zavírací hák v kufru, viz foto. Překvapivě to pomohlo a již několik měsíců je klid. Asi o sebe klepal kov na kov. Ale pozor, oblepit pouze jednou točkou! Jak dáš dvě nebo víc, tak se kufr už nechce docvaknout. Jsou to jen desetiny mm navíc, ale to auto to nějak pozná. A nejlépe černou páskou, já měl doma bílou a nečekal jsem že to vlastně pomůže a zůstane to tam o_O Aspon na fotce jde vidět jak jsem to lepil, jednou zeshora a jednou z čela.

- pazvuky z přední nápravy - nahlásil jsem při poslední návštěvě servisu, tak prý promazali tlumiče/stabilizátory a zatím dobrý ( 1 měsíc ).

Takže mě osobně už štve poslední věc a tou je dobíjení auta. Před pár měsíci se mi zpomaloval dobíjecí výkon až tak, že jsem nabíjel 10-12 hodin. V servisu jsem vyměnil autonabíječku ( měl jsem původně celou černou, kterou tady snad ani nikdo nemá, asi nějaký prvotní typ ), a dostal jsem tu černo- modrou.
Tam se naopak zvýšil výkon a místo klasických 7 hodin dobiju auto za 5 hodin cca. Což je fajn, ale stává se mi, že do asi 40 min od začátku nabíjení dostanu oznámení "Baterie je nyní nabitá", což samozřejmě není a auto se přestane nabíjet. Musím dojít, vytáhnout konektor z auta a začít nabíjet znovu. Poté se to už chytne a nabíjí do konce.
Byl jsem s tím v servisu, zbytečně 4 dny bez auta, bo nezjistili nic, prý rozvody v domě, elektroinstalace slabá atd...
Technik mi tvrdil, že se to u nich neprojevilo. No kecy, protože zapomněl, že jsem dobíjení mohl sledovat z domu na aplikaci a viděl jsem, že se jim taky do půl hodky nabíjení přeruší. Takže se pak vymlouval, že z klasické zásuvky jim to teda taky nešlo, ale z nějaké silnější v karosárně už jo.
Takže mi pak doporučil pořídit si nějakou spešl zásuvku za 2 500 Kč na netu. Do toho se mi moc nechce, bo to taky nemusí být tím a zbytečně budu vyhazovat prachy.

20230921_053809 11.jpg 20230921_053802 11.jpg
 
Tam se naopak zvýšil výkon a místo klasických 7 hodin dobiju auto za 5 hodin cca. Což je fajn, ale stává se mi, že do asi 40 min od začátku nabíjení dostanu oznámení "Baterie je nyní nabitá", což samozřejmě není a auto se přestane nabíjet. Musím dojít, vytáhnout konektor z auta a začít nabíjet znovu. Poté se to už chytne a nabíjí do konce.
Jen ta nová dobíjecí stanice vypadá takto? Mám ji na MX-30 a dělala jednou, dvakrát týdně dtto :(
Dopřál jsem jí samostatnou 16A zásuvku a zase podobné výpadky, žádná změna...
 
- něco klepe v kufru - jestli máš na mysli přejezdy retardérů a větších nerovností a "bouchnutí desky" v kufru, tak jsem to vyřešil celkem jednoduše.
Oblepil jsem elektrikářskou páskou zavírací hák v kufru, viz foto. Překvapivě to pomohlo a již několik měsíců je klid. Asi o sebe klepal kov na kov. Ale pozor, oblepit pouze jednou točkou! Jak dáš dvě nebo víc, tak se kufr už nechce docvaknout. Jsou to jen desetiny mm navíc, ale to auto to nějak pozná. A nejlépe černou páskou, já měl doma bílou a nečekal jsem že to vlastně pomůže a zůstane to tam o_O Aspon na fotce jde vidět jak jsem to lepil, jednou zeshora a jednou z čela.

- pazvuky z přední nápravy - nahlásil jsem při poslední návštěvě servisu, tak prý promazali tlumiče/stabilizátory a zatím dobrý ( 1 měsíc ).

Takže mě osobně už štve poslední věc a tou je dobíjení auta. Před pár měsíci se mi zpomaloval dobíjecí výkon až tak, že jsem nabíjel 10-12 hodin. V servisu jsem vyměnil autonabíječku ( měl jsem původně celou černou, kterou tady snad ani nikdo nemá, asi nějaký prvotní typ ), a dostal jsem tu černo- modrou.
Tam se naopak zvýšil výkon a místo klasických 7 hodin dobiju auto za 5 hodin cca. Což je fajn, ale stává se mi, že do asi 40 min od začátku nabíjení dostanu oznámení "Baterie je nyní nabitá", což samozřejmě není a auto se přestane nabíjet. Musím dojít, vytáhnout konektor z auta a začít nabíjet znovu. Poté se to už chytne a nabíjí do konce.
Byl jsem s tím v servisu, zbytečně 4 dny bez auta, bo nezjistili nic, prý rozvody v domě, elektroinstalace slabá atd...
Technik mi tvrdil, že se to u nich neprojevilo. No kecy, protože zapomněl, že jsem dobíjení mohl sledovat z domu na aplikaci a viděl jsem, že se jim taky do půl hodky nabíjení přeruší. Takže se pak vymlouval, že z klasické zásuvky jim to teda taky nešlo, ale z nějaké silnější v karosárně už jo.
Takže mi pak doporučil pořídit si nějakou spešl zásuvku za 2 500 Kč na netu. Do toho se mi moc nechce, bo to taky nemusí být tím a zbytečně budu vyhazovat prachy.

Zobrazit přílohu 47885 Zobrazit přílohu 47886
Ahoj

dobijim v podstate denne mam tu origo cerno modrou a nabijeni se mi prerusilo za 6 mesicu co mam auto asi 3 krat. Dobijeni trva cca. kolem 5 hodin. Rozvody v dome to urcite nebude mam uplne nové a odber 2,5kw coz si zhruba tadle nabijecka bere neni nic co by melo nejak rozhodit jakekoli rozvody.
Ohledne te predni napravy mi byla podana informace v servisu ze o tom mazda vy ale hleda reseni promazani je prej jen na nejakou dobu bohuzel. Myslel jsem ze to prestane pri vymene tlumicu ale bohuzel.
 
Ta potvora má nějaké teplotní čidlo a těžko říci jak reaguje...
Pro plné EV jsem nakonec plánoval a koupil přenosný CTEK wallbox na 400V. MX-30 to i tak nevyužije, umí jen jednofázové nabíjení, nicméně využívám externí rozvody domu a tento HW to samozřejmě taky už nedělá. Cena mi přišla drsná, ale proti modrému démonovi "jen" 30-40% navíc.
Já se pak podívám ještě, ale návod MX-30 snad i označoval to 240V dobíjení za nouzové. Pokud to nemotám, protože když mě to štvalo, přečetl jsem celý Google o_O
 
Pohledove krasne auto. Ale jak tady ctu ty seznamy zavad a neduhu, tak to by nebylo auto pro me. Jeste, nez bych zasilel, tak bych ho zapalil. A to jsem u Fo S-max nadaval, ze se na zaruku menilo jedno svetlo (uz mame najeto 140 tkm) a prej ze Fordem tam, vlakem zpet, tak urcite 😹😹😹
 
Já se pak podívám ještě, ale návod MX-30 snad i označoval to 240V dobíjení za nouzové.
Tak návod MX-30 to nebyl, našel jsem to tenkrát třeba přímo :eek: na MENNEKES stránkách v sekci FAQ :rolleyes:
Can I simply charge my EV from a socket at home?
In principle, yes, but normal household sockets or their supply cables are not usually designed for such a continuous load. Charging at a normal household socket should therefore only be done in an emergency. For normal charging at home, we expressly recommend charging with charging stations or wall charging stations, e.g. wallboxes, which have been specially developed for this purpose. These are available with different charging capacities.


Alibismus směrem v bezpečnosti v domě (rozumím a chápu), ale zřejmě taky směrem k dlouhodobé využitelnosti toho jejich 240V bazmeku o_O
 
Tak návod MX-30 to nebyl, našel jsem to tenkrát třeba přímo :eek: na MENNEKES stránkách v sekci FAQ :rolleyes:
Can I simply charge my EV from a socket at home?
In principle, yes, but normal household sockets or their supply cables are not usually designed for such a continuous load. Charging at a normal household socket should therefore only be done in an emergency. For normal charging at home, we expressly recommend charging with charging stations or wall charging stations, e.g. wallboxes, which have been specially developed for this purpose. These are available with different charging capacities.


Alibismus směrem v bezpečnosti v domě (rozumím a chápu), ale zřejmě taky směrem k dlouhodobé využitelnosti toho jejich 240V bazmeku o_O
Hmm, tak nechápu proč Mazda vybavuje auto zrovna s touhle nabíječkou teda o_O
No nejsem elektrikář, ale i tak by to mělo v pohodě fungovat, pokud máme zásuvku na 230V, 16A, tak max. příkon je cca 3,6 kW. Což dáváme s rezervou.
Viz screen z mojí WiFi zásuvky při nabíjení auta. Bere si to cca 12A a 2,9 kW.
Rozvody mám nové a čistě okruh jen na garáž, takže tam problém nebude.
Screenshot_20230630-090418_Smart Life.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Rozvody jak popisuješ musí být ok, potíže by mohla přivodit jen nevhodná prodlužka (ale to jen pro doplnění).
Dle mě bude zakopaný pes v té krabičce (ta teplota?). Asi bude vhodné testovat i přes podzim/zima, třeba se poměr výpadků ustálí u nuly.
Oni to důsledně zařadili pod Charging cable a hned zostra v popisu mají "... also known as an emergency charging cable". Pak samozřejmě pasou ještě další produkty, Wallboxes a Charging stations.
 
Caute. chcem sa opytat ci niekto dostal dodatocne vytlmenie dveri. Vraj sa zakaznici stazovali na plechovy zvuk ked sa silnejsie zavru a na zaklade toho mazda nasledne daval nejake tlmiace pasy do dveri.Ma s tym niekto skusenost? Na moje VIN nie je chvalabohu ziadna zvolavacka .
 
Ja som sa stazoval na velmi plechovy zvuk a nainstalovali mi tlmiace pasy do dveri. Zvuk je taraz uplne v poriadku.
 
Back
Top