• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-60 obecně

goalmann

nový člen
1
Mazda připravuje zcela nový model CX-60.

Do prodeje vstoupí v roce 2022
Vyrábět se bude v továrně Hofu
Půjde o pětimístné SUV
Využije zcela nový technický základ, zřejmě s pohonem zadních kol
Nabídne plug-in hybrid i nový šestiválec
 
Ale Mlho! Vzdyt my o tom tady uz nejmin pulhodinu mluvime...
 
Však ak máš viac tech. informácií ohľadne novej platformy, aké nové motory a prevodovky sa búdu vyrábať a ponúkať v EU, tak kľudne napíš, nie len mňa to zaujíma. Keď som bol 2 týždne dozadu u dealera v Brně, tak ani jeden predajca mi nebol schopný poskytnúť žiadne konkrétne info...
 
Však ak máš viac tech. informácií ohľadne novej platformy, aké nové motory a prevodovky sa búdu vyrábať a ponúkať v EU, tak kľudne napíš, nie len mňa to zaujíma. Keď som bol 2 týždne dozadu u dealera v Brně, tak ani jeden predajca mi nebol schopný poskytnúť žiadne konkrétne info...
6610570-img-1.jpg6610570-img-680x362.jpg2019-132250-img-680x468.jpg2019-132249-img-3-680x401.jpg2019-132249-img-1-680x497.jpg2019-132249-img-680x511.jpgJPA-503046854_i_000006-622x680.jpgJPA-503046854_i_000005-680x490.jpgJPA-503046854_i_000004-680x482.jpg
O 3.0 Skyactiv-X se už vyjádřil říďa, že bude, zdá se tedy, že později. 3.3 Skyactiv-D zatím nic konkrétního pro Evropu. Převodovka pro všechny motory stejná 8kvalt automat viz nákresy - tři spojky, dvě brzdy.
 
Ja tomuto počinu s benzínovou I-6 a novou 8AT rozhodne fandím, či už to bude prepracovaný Skyactiv-X 3.0 alebo Skyactiv-G 3.0, tak túto motorizáciu rozhodne kúpim, bez akéhokoľvek rozhodovania...

Mazda_new_powertrains.png
 
3.3 Skyactiv-D bude určitě v Japonsku, Austrálii/NZ, asi i USA, uvidíme jak s Evropou.
 
Prvé foto olepenej testovačky a stručné informácie vo videu, zaujali ma zdvojené koncovky výfukov...
 
Až do takýchto detailov som to neskúmal :D Snáď je to takto spravené iba na prototype toho PHEV s 2,5L...
 
Zase ten patos. Mě z nich omyjou:
Krásný a dynamický design zcela nové Mazdy CX-60 PHEV je nejnovějším rozvinutím Kodo, filozofie designu Mazdy, která vdechuje život jejím vozům, nyní v kombinaci s japonským konceptem Ma, který představuje klidnou a důstojnou krásu prázdného prostoru, v houževnatosti nového působivého SUV s motorem vpředu a pohonem zadních kol.

Designéři, kteří jsou pro Mazdu jedineční a mají kořeny v japonském dědictví, vytvořili elegantní a vysoce kvalitní interiér, který kombinuje tradiční postupy i nové technologie.

CX-60 poprvé představuje myšlenky Kaichô, harmonie, která vzniká mícháním různých materiálů a textur, včetně javorového dřeva, kůže nappa, japonských textilií a chromovaných detailů, a Musubu, jedinečného japonského způsobu vázání textilií, který byl inspirací pro prošívání přístrojové desky.

Zcela nový interiér Mazdy CX-60 bude pro řidiče a cestující zcela novým zážitkem.
 
Zcela nová Mazda CX-60 PHEV představuje první plug-in full hybridní technologii společnosti na evropském trhu SUV.

Nová vlajková loď Mazdy, nejdůležitější model, který představila za posledních více než deset let, představuje vše, co společnost za posledních 100 let zabudovala do své DNA, od vynikajícího designu exteriéru a interiéru přes nejlepší japonské řemeslné zpracování, nejnovější inovace v oblasti technologií zaměřených na člověka až po prvotřídní pohonné ústrojí.

Krásný a dynamický design zcela nové Mazdy CX-60 PHEV vyjadřuje inteligenci a eleganci nejnovějšího vývoje designu Kodo - japonského konceptu Ma, který představuje klidnou a důstojnou krásu prázdného prostoru - vetkanou do houževnatosti pozoruhodné architektury SUV s motorem vpředu a pohonem zadních kol.

Elegantní interiér prémiové kvality, jedinečný pro značku Mazda a hluboce zakořeněný v japonském dědictví, dále představuje myšlenky Kaichou - prvek rozrušení, který mísí různé materiály a textury, jako je javorové dřevo, kůže nappa, jedinečně zpracované japonské textilie a chromované detaily, a Musubu - umění vazby, které bylo inspirací pro speciálně detailní prošívání přístrojové desky.

Zpracování obložení z javorového dřeva odráží japonskou estetiku Hacho - asymetrickou vyváženost nebo záměrnou nerovnost. Různorodé vzory a příze tkaných látek citlivě reagují na změny světla a japonská technika prošívání zvaná Kakenui vytváří "visuté švy" s mezerami mezi látkami obložení, které odhalují pohled na materiál pod nimi.

Technologie zaměřené na člověka byly znovu promyšleny a zdokonaleny, aby zdokonalily zážitek z jízdy Jinba-Ittai a více než kdy jindy vyhovovaly individuálním potřebám řidiče. Přelomový systém Mazda Driver Personalisation System rozpozná osobu sedící na sedadle řidiče a automaticky přizpůsobí okolí - polohu sedadla, volantu, zrcátek, HUD, dokonce i nastavení zvuku a klimatizace - tak, aby odpovídalo její postavě i osobním preferencím.

Mazda CX-60 PHEV stojí v čele evropského představení plug-in hybridních modelů s pohonnou jednotkou, která kombinuje čtyřválcový benzinový motor Skyactiv-G 2,5 s přímým vstřikováním paliva s velkým elektromotorem o výkonu 100 kW, zcela novou automatickou převodovkou eght-speed a vysokokapacitní baterií 355 V s kapacitou 17,8 kWh.

Tato kombinace motoru a elektromotoru poskytuje celkový systémový výkon 327 k/241 kW a bohatý točivý moment 500 Nm, což z něj činí nejvýkonnější silniční vůz, jaký kdy Mazda vyrobila. Mazda CX-60 PHEV dosahuje velmi působivých výkonů a zrychluje z 0-100 km/h za pouhých 5,8 sekundy.

Naopak nová Mazda PHEV vykazuje vynikající ekologické vlastnosti. Kombinovaná spotřeba paliva podle normy WLTP je pouhých 1,5 l/100 km a kombinované emise CO2 podle normy WLTP jsou pouhých 33 g/km.

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV nabízí 63 km jízdy na elektrický pohon při rychlosti 100 km/h nebo nižší.

Multifunkční škálovatelná architektura Skyactiv nové Mazdy CX-60 obsahuje řadu vylepšení, která nabízejí vynikající jízdní dynamiku. V rámci přístupu Mazdy zaměřeného na člověka k nim patří tuhost karoserie, která zajišťuje, že řidič cítí reakce vozidla bez zpoždění, sedadla, která ještě více usnadňují každému cestujícímu udržet rovnováhu během jízdy, odpružení, které stabilizuje polohu vozidla během jízdy, a systém kontroly polohy vozidla, který je pro Mazdu jedinečný - Kinematic Posture Control (KPC).

Díky umístění vysokonapěťové baterie mezi přední a zadní nápravou a co nejníže v karoserii má nová Mazda CX-60 PHEV mimořádně nízké těžiště. To v kombinaci se systémem trvalého pohonu všech kol zahrnujícím hřídelový přenos točivého momentu mezi nápravami zajišťuje vozu vynikající jízdní vlastnosti srovnatelné s nejlepšími v prémiovém segmentu.

Zcela nová Mazda CX-60 PHEV je vybavena rozsáhlou škálou pokročilých bezpečnostních technologií i-Activsense, které podporují řidiče, poskytují nejlepší výsledky v oblasti aktivní bezpečnosti ve své třídě a usilují o pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti Euro NCAP.

Mazda CX-60 je vybavena několika novými systémy aktivní bezpečnosti: See-Through View - monitor výhledu nové generace, který zlepšuje viditelnost při jízdě nízkou rychlostí, asistent pro odbočování v protisměru, detekce chodců SBS-R, nouzové udržování v jízdním pruhu, i-Adaptivní tempomat (i-ACC) a varování před opuštěním vozidla BSM.

Uvedením CX-60 PHEV na trh Mazda učiní důležitý krok na cestě k dosažení své ambice být do roku 2050 zcela uhlíkově neutrální. V následujících letech bude Mazda pokračovat ve vývoji elektrifikace v široké škále nových produktů. Mazda MX-30 REV bude kombinovat plný elektrický pohon s generátorem poháněným rotačním motorem a nabídne tak neomezený dojezd. A v roce 2023 společnost uvede na trh nový model, který bude větší než CX-60 a bude mít tři řady sedadel.

Mazda v příštích třech letech uvede na trh celkem pět nových elektrifikovaných produktů s architekturou platformy pro více řešení. Po roce 2025 společnost uvede na trh zcela novou škálovatelnou architekturu Skyactiv EV - jedinečnou technologii, která Mazdě umožní efektivně vyrábět elektromobily všech velikostí s využitím jedné společné platformy.
 

Přílohy

  • mazda-cx-60_press_kit_2022.pdf
    9,2 MB · Zobrazení: 31
Cena v AT zacina na 50 tisic €, to je tedy hodne. Skoro dvounasobek CX-5. Otazka zni, jestli je to taky 2x lepsi auto. A to sme jeste u zakladu. Ty vrcholne verze s 6-vacem budou jeste vys...

BTW, menicovej automat je pryc! Po novem je to planetovej automat s jednou klasickou spojkou. To sem teda zvedavej, protoze dle meho mineni se dobremu menicovemu automatu zadna treci spojka nemuze rovnat.
 
Poslední úprava:
Musím říct, že bohužel první současná Mazda, která se mi vzhledově vůbec nelíbí. :confused:
Opět obrovská kapota a celkově maska je na mě moc překombinovaná. Interiér naštěstí klasická Mazda a tam nemám moc výtek.

Jinak cena mi při současném vývoji a cenách jiných aut, přijde úplně v pořádku. Základ v Belgii za 48800 a full včetně barvy a všech paketů se pořád vejde do 60 000 EUR. Myslím, že Volvu, Lexusu a částečně i premii to udělá pár vrásek na čele.

BTW. dle fotek jsem čekal, že to bude mít k 5 metrům a realita je o nějakých 6 cm kratší než 6 Wagon. :eek:
 
Back
Top