• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda mění politiku dieselových motorů, v Evropě končí naftová 6 a v USA naopak začíná

Emisní normy jsou čím dál přísnější na evropské půdě, proto některé automobilky začaly stahovat z nabídek dieselové motory a nahrazuje je hybridními, například Honda.


mazda6_242.jpg

Ovšem stejnou cestou se zřejmě vydá i Mazda, která oznámila, že v Evropě přestane nabízet u „šestky“ dieselový agregát, ale pro změnu v USA se značka konečně dočkala certifikace pro prodej dieselů na tamním trhu.






Vyjmutí dieselu z nabídky motorizací se týká obou karosářských provedení a stane se tak do konce října letošního roku po celé Evropě. Zákazníkům tak zůstanou pouze atmosférické zážehové motory Skyactiv-G. Podle webu Autocar by prý motor 2,2 Skyactiv-D musel být přepracován tak, aby splňoval současné přísné emisní normy, což by prý vzhledem k jeho prodejům nebylo rentabilní. Ale třeba mluvčí Mazda UK řekl, že u nich bude možné diesel zakoupit ještě do konce roku.

Pokud tak toužíte po dieselovém motoru, je k dispozici ještě u CX-5, ale nikdo neví, na jak dlouho. Jestli si vzpomínáte ještě na můj článek s informacemi k nové generaci Mazdy 6, psal jsem tam také o vývoji nového dieselového šestiválce, který by právě měl splňovat všechny evropské regule a stát se tak možná i nástupcem 2,2 Skyactiv-D.

2019-Mazda-CX-5-Diesel-1.jpg

Ovšem zcela jiná situace právě nastává v zámoří, kde Mazda získala po dlouhých cirka deseti letech certifikaci pro dieselové motory u modelů 6 a CX-5. Vrátíme-li se do minulosti, dieselová Mazda 6 měla vstoupit na americký trh už při jejím uvedení, a to v roce 2013, ale nestalo se tak. Druhý pokus se odehrál v polovině roku 2017 s modelem CX-5, opět neúspěšně. O dva roky později se ukázala na newyorském autosalonu CX-5 s 2,2 Skyactiv-D o výkonu 170 koní a točivém momentu 393 Nm. Jenže tenhle agregát byl k mání jen s nejvyšší výbavou Signature, zhruba za 41 tisíc dolarů (cca 950 tisíc korun), což nebylo zrovna lákavé pro zákazníky.

Pak najednou zmizela z nabídky dieselová CX-5 a zákazníci se tak začali loučit s možností dieselového motoru od Mazdy, jelikož automobilka jej nezmínila ani při srpnovém uvedení CX-5 s modelovým rokem 2021. Ale nyní už je konečně jasno, neboť v Evropě sice končí dieselová Mazda 6, kdežto v USA tamní mluvčí importu pronesla: „Můžeme potvrdit, že jsme dokončili certifikaci dieselových motorů u 6 a CX-5 modelového roku 2020 a podrobnější informace budou zveřejněny později.“

Bohužel nemluví se o tom, co může za opožděné uvedení, ale dá se předpokládat, že za to může současná pandemie koronaviru anebo zpřísněné kontroly vznětových motorů po aféře dieselgate.

Zdroj: carscoops.com

Pokračujte ve čtení...
 
Back
Top