• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Oblíbený motor Mazdy MX-5 končí na českém trhu, důvod je jasný

Pomalu, ale jistě! Těmito slovy by se dala popsat proměna evropské automotive sféry, která postupně uvadá pro opravdové nadšence do aut. Bohužel tomuto se nevyhne ani Mazda, která se i dnes snaží dělat řidičská auta. Směrnice Evropské unie jsou totiž nekompromisní…

Od nejmenovaného zdroje jsem se dozvěděl, že v brzké době nebude možné objednat v ČR novou Mazdu MX-5/MX-5 RF v oblíbené motorizaci 2,0 Skyactiv G o výkonu 184 koní a zůstane tak v nabídce pouze slabší 1,5 Skyactiv G o výkonu 132 koní. Tím pádem nejspíš skončí i nabídka automatické převodovky, která je nyní k mání jenom u silnějšího agregátu.

MX-5_Detail-engine-1-1024x683.jpg

A z jakého důvodu? To vás asi nepřekvapí, jsou to zas a znovu emise. Vyřazení motoru G184 z českého ceníku chvíli potrvá, protože se budou ještě doprodávat, jak bývá zvykem, skladové vozy. Na březen ale nejsou už stanoveny výrobní kvóty, proto pokud bude zájem o MX-5 s dvoulitrem, bude si klient vybírat pouze ze skladových vozů. Jakmile bude vyprodáno, zmizí G184 z ceníku a pak bude asi jen otázka času, kdy bude vyřazena z nabídky i samotná MX-5 (ND) a bude se čekat na elektrifikované provedení, které se emisně vejde do tabulek.

Prozatím není jasné, zda tohle rozhodnutí se dotkne všech trhů, kde se MX-5 nabízí, ale silně o tom pochybuji a ostrouhají beztak zase jen evropští, potažmo čeští zákazníci… Proto, chcete-li MX-5 se 184 koňmi, nečekejte a jděte pro ni, hned!

Pokračujte ve čtení...
 
Back
Top