• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda odhalila technické parametry dieselového šestiválce, hybridem bude za příplatek

Je to měsíc, co proběhla premiéra nového modelu Mazda CX-60. Ta přijíždí nejen s novou platformou s pohonem zadních kol, ale také novými motorizacemi. Debutující CX-60 byla s plug-in hybridním ústrojím, díky kterému se stala nejvýkonnějším sériovým modelem v historii značky. Ovšem ví se, že dorazí později i benzínový a dieselový řadový šestiválec.

Ke vznětovému agregátu můžeme konečně zmínit i technické parametry, které byly odtajněny. Standardní 3,3litrový řadový šestiválec Skyactiv-D bude disponovat výkonem 231 koní v rozmezí 4000 až 4200 otáček za minutu. Točivý moment 500 Nm bude pro změnu k mání v rozmezí 1500 až 3000 otáček za minutu. Za příplatek si bude možné pořídit stejný šestiválec, avšak v kombinaci s mild-hybridním systémem. Ponese označení e-Skyactiv D a nabídne výkon 254 koní při 3750 otáčkách za minutu, resp. točivý moment 550 Nm v rozmezí 1500 až 2400 otáčkách za minutu.

azda-inline-six-3.3-liter-diesel-engine-1-1024x576.jpg

Řadový dieselový šestiválec, ať už hybridní či nikoliv, bude spolupracovat se zcela novou osmistupňovou automatickou převodovkou, která bude přenášet výkon na obě nápravy. Mazda CX-60 se vznětovým agregátem, která bude vážit zhruba 1900 kg, zrychlí na stovku za 7,3 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 220 km/h.

Bohužel technické parametry k benzínovému šestiválci nebyly stále zveřejněny, proto můžeme porovnat prozatím plug-in hybridní provedení s tím dieselovým. CX-60 PHEV má pod kapotou celkový výkon 328 koní při 6000 otáčkách za minutu a krouticí moment 500 Nm při 4000 otáčkách za minutu. Ovšem i přes hmotnost 2050 kg, čili o 150 kg více než diesel, dokáže zrychlit na stovku za 5,8 sekundy (rychlejší o 1,5 s) a jet rychlostí až 200 km/h.

Co je však velmi zajímavé, tak provedení PHEV má ideální rozložení hmotnosti 50:50, kdežto CX-60 s dieselem má 55:45. Navíc plug-in hybridní model bude k dispozici výhradně s pohonem všech čtyř kol a automatickou převodovkou. V následujících dvou letech dorazí do Evropy ještě větší sourozenec, a to sedmimístná CX-80.

Zdroj: motor1.com

mazda-cx-60-with-inline-six-diesel-engine-1024x576.jpg
zda-cx-60-with-inline-six-diesel-engine-1-1024x576.jpg
mazda-inline-six-3.3-liter-diesel-engine-1024x576.jpg
azda-inline-six-3.3-liter-diesel-engine-1-1024x576.jpg

Pokračujte ve čtení...
 
Back
Top