• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda oslavuje KODO na týdnu designu v Miláně

  • Vlákno založil News RSS
  • Datum založení
Mazda využila příležitosti v podobě milánského týdne designu k prezentaci svého nadšení pro krásu, které je patrné i z jejího oceňovaného designového stylu „KODO – Duše pohybu“. Do Milána přijel globální šéfdesignér Mazdy Ikuo Maeda, aby se podělil o inspiraci s umělci a kreativními profesionály z celého světa. Přivezl s sebou také svůj vlastní výtvor. Doprovázejí ho Peter Birtwhistle a Derek Jenkins, šéfdesignéři Mazdy pro Evropu a Severní Ameriku.

Hlavním motivem předmětu navrženého panem Maedou a jeho týmem v Hirošimě a představeného v Miláně je přirozeně KODO. Nejedná se však o automobil, ale o provokativní kus nábytku: křeslo KODO. Ačkoliv je to statický objekt, evokuje toto futuristické křeslo silný dojem pohybu. Mezi ním a vozy Mazda navrženými ve stylu KODO jsou patrné silné paralely – například přikrčený, jakoby ke skoku připravený „postoj“, příslib náhlého uvolnění nahromaděné energie. Křeslu i automobilům jsou společné rovněž krása a preciznost v autentickém japonském duchu.

„Mazda se na milánském týdnu designu obrací k širšímu publiku. Jsme zde proto, abychom představili naši kreativní vizi a rozšířili si obzory, abychom se nechali tímto podnětným prostředím inspirovat a, jak doufám, také inspirovali ostatní,“ řekl pan Maeda, který řídil vývoj stylu KODO. „Domníváme se, že vzhled křesla KODO by mohl ovlivnit budoucí design nábytku. Zhostíme se každé výzvy, pokud jsme přesvědčeni, že můžeme stvořit něco jedinečného. To je náš přístup k navrhování automobilů.“

Křeslo nezvolili designéři Mazdy náhodou. Milánský týden designu totiž probíhá v souvislosti se Salone Internazionale del Mobile, nejvýznamnějším nábytkářským veletrhem na světě. Křeslo bylo odhaleno ve výstavním prostoru Mazda Con-Temporary Space (MACS), založeném Mazdou v módní čtvrti Zona Tortona speciálně kvůli týdnu designu. Hlavními tématy MACS jsou „pohyb“ a „duše pohybu“ a vedle nového modelu Mazda6 je zde k vidění také výstava italské umělkyně Giuliany Cunéaz, jejíž umělecké vize v mnoha směrech korespondují s designérskou filozofií Mazdy.

Výstava Forma Fluens vznikla speciálně pro MACS. Vedle maleb, soch, fotografií a kreseb využívá rovněž 3D a HD video instalace. Prostřednictvím těchto vyjadřovacích prostředků zavede diváka na fascinující virtuální výlet měnící se krajinou, během kterého mu představí nanotechnologii i další formy vědy. Forma Fluens bude v MACS vystavována do 14. dubna.

Co je „KODO – Duše pohybu“


Designový sloh „KODO – Duše pohybu“, určený pro novou generaci automobilů značky Mazda, byl inspirován bezprostředními pohyby divokých zvířat. KODO představuje vrcholnou formu pohybu, překypuje energií a emocionálním nábojem, symbolizuje odhodlání Mazdy vyrábět vizuálně úchvatné, přitom však mimořádně praktické a řidičsky přitažlivé automobily. Německý časopis Auto Bild udělil kompaktnímu SUV Mazda CX-5, což je první sériový model ve stylu KODO, cenu European Design Award 2012. Koncepční studie Mazda Takeri, z níž vychází Mazda6 nové generace, zvítězila v kategorii koncepčních automobilů v soutěži Automotive Brand Contest 2012, vyhlašované sdružením German Design Council.

Co je nová Mazda6


Nový model značky Mazda v segmentu C/D skrývá pod svými okouzlujícími křivkami úplnou paletu technologií SKYACTIV. Spojuje v sobě lehkou a bezpečnou konstrukci s vysoce hospodárnými motory a řidičsky atraktivním charakterem. Nová Mazda6 se vyrábí v karosářských variantách sedan a kombi. Obě nabízejí přívětivý a prostorný interiér spolu s vynikající spotřebou, dynamikou a ovladatelností.

Co je týden designu v Miláně


Milánský týden designu dává umělcům, firmám i dalším organizacím vynikající příležitost představit svoje designové práce a instalace v lokalitách dle vlastního výběru po celém městě. Týden designu se vyvinul z tradičního nábytkářského veletrhu „Salone del Mobile“, pořádaného každoročně už od roku 1961. Největší veletrh svého druhu na světě přitáhne do Milána 2500 vystavovatelů a přibližně 300 000 návštěvníků. Letošní ročník se koná od 9. do 14. dubna.

Pokračujte ve čtení...
 
Back
Top