• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda6 získala ocenění AUTO BILD Design Award 2013

  • Vlákno založil News RSS
  • Datum založení
Hlasy čtenářů časopisu AUTO BILD hovoří jasně – nejatraktivnějším automobilem střední či vyšší třídy je nová Mazda6. Nejpohlednější automobily vybíralo přibližně 200 000 čtenářů časopisu AUTO BILD a jeho mutací z patnácti zemí Evropy. Mazda6 získala 23,1 % hlasů a předstihla tak Maserati Quattroporte (19,1 %) i Mercedes-Benz třídy E (13,1 %). Za to jí náleží ocenění nazvané AUTO BILD Design Award 2013.

Japonský výrobce triumfoval v tomto prestižním hlasování již podruhé za sebou. Loni ocenění získala Mazda CX-5, a to v kategorii „SUV, velkoprostorové a terénní vozy“. Oba modely byly navrženy ve stylu KODO – Duše pohybu, který má na kontě mimo jiné prestižní mezinárodní cenu red dot design award 2013.

KODO ve své nejryzejší formě


Design nového modelu Mazda6 je KODO v nejčistší formě. Sedan i kombi v sobě kombinují krásu pohybu s vysokou funkčností. Dynamické křivky karoserie vytvářejí různé barevné efekty podle toho, jak na ně dopadá světlo. Nejvýraznější je tento efekt u vozů v metalické barvě Soul Red. Siluetu modelu Mazda6 charakterizuje vzad posunutý prostor pro cestující a prominentní lemy blatníků, které se klenou nad koly o průměru až 19 palců. Přídi dominuje výrazná maska chladiče a LED světla pro denní svícení. Zadní svítilny odrážejí tvar předních světlometů a zabíhají až do boků vozu, čímž podtrhují dynamický vzhled zadní části.

Harmonie jako hlavní designový motiv – mimořádná hospodárnost jako výsledek


Hlavním designovým motivem nového modelu Mazda6 je harmonie – mezi exteriérem a interiérem, dynamickými tvary karoserie a velkorysým vnitřním prostorem, mezi výbornou dynamikou a nízkou spotřebou. Díky technologiím SKYACTIV se Mazda6 pyšní jedněmi z nejnižších hodnot spotřeby paliva a emisí CO2 ve své třídě. Mazda6 sedan SKYACTIV-D 2,2 l 110 kW s rekuperačním systémem i-ELOOP má kombinovanou spotřebu pouhé 3,9 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 na úrovni 104 g/km. Tento moderní vznětový motor s extrémně nízkým kompresním poměrem 14,0:1 je k dispozici rovněž v provedení o nejvyšším výkonu 129 kW.

Novinkou v paletě motorizací pro model Mazda6 je motor SKYACTIV-G 2,5 l 141 kW s přímým vstřikováním benzínu. Vedle něj je v nabídce i jednotka SKYACTIV-G 2,0 l ve variantách 107 a 121 kW. Všechny tyto zážehové motory nabízejí plynulý nástup výkonu v kombinaci s pozoruhodnou hospodárností. Například verze 2,0 l 107 kW vyžaduje v kombinovaném cyklu pouhých 5,5 l/100 km a její emise CO2 činí jen 129 g/km.

Pokračujte ve čtení...
 
Back
Top