• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Motor netáhne ve vyšších rychlostech

Jirka H

nový člen
7
Dobrý den,nevim kam to přesně zařadit tak to napíšu do nového tématu,omlouvám se jestli to není spavně.
Mam M6 GJ 2014 2.2d 110 kw a asi rok mě trápí vykon motoru.Začlo to ve vyskokých rychlostech ( 180km)
a postupně se to snižuje k 130km/h. noha na podlaze a auto netáhne pak nohu pustím a rozjedese plynule v pořádku a pak zas přidám a nic nejsem schopen předjet ani felicii do kopce.Prostě to dělá jen občas.Měnim olej po 10 tis. sejtko je o.k, podložky pod vstřikama taky.diagnostika nic čistá, svolávačky všechny.Není někdo kdo by poradil, opravil(praha a okoli)
Já už fakt nevim. Dík za info
 
V nižších rychlostech to akceleruje normálně? Tipoval bych vadné turbo...anebo co filtr dpf? Není ucpanej? Vypaluje se jak má?
 
ano v nižších je to zatím o.k ,vypaluje každých 260 km+- v celku pravidelně,výfuky jsou čisté. Před rokem a půl jsem měl nízký tlak oleje. Je možné že je načlé turbo? Muže se to nějak zjistit ? Něco co odhalí jesti to je turbo nebo něco jen zaneseného?
 
A jak ti vyresili ten tlak oleje? Mas za sebou svolavacku na podlozky vstriku? A nespada tvy vin do vymeny vacky?...nizky tlak oleje vetsinou tady znaci karbon v motoru nebo rozredeny olej po spatnem vypalovani dpf...oboji by zrejme melo vliv na vykon...a kazdopadne kdyby byla spatna vacka....nevim jaky mas vin a jestli se te to tyka....tak ta by na to mela vliv urcite
 
Ted koukam ze sem prehlidl ze mas svolavacky a podlozky za sebou a sitko ok...hmm tak pak je otazka...podle me by turbo zahlasilo chybu a padalo by to do nouzaku..co tak nejaka netesna hadicka?
 
no napadlo mě , špína v nádrži nebo někde u přívodu paliva, nizký tlak oleje byl vyřešen vyčištěním vstřiků a proplachem motoru a vyčistěním sítka.Muže to mít spojitost s ucpáním EGR ventilu ale to by hodilo hlášku. ne?Jakou hadičku myslíš?mám už 2014 tak to snad už vačky o.k
 
Jj egr je nepravdepodbny...s tim tu nikdo nemiva problem...hadicku jsem myslel nejaky poddtlak staci kdyz bude netesna a nedavala by podtlak...me to delalo u octavky.jak pise Shrek rozhodujici je VIN..ja mam taky provoz 2014 ale vyroba nekdy 2013 ono to z japonska trva..a pak bys mohl mit problem s vackou
 
Ted jsem jel na moravu a pozoroval jsem to. Auto jakoby poškubava a chvilema jak kdyz te nekdo drži za kouly, dela to nejvic mezi 130 a 140 km v hodine. Neco jakoby ucpaneho. Win JMZGJ691821158907
 
Tak tvoje VIN už je myslím na vačku O.K....poškubávání tady řešíme dlouhodobě..karbon v sání..ale to je obvykle spojeno s menší rychlostí a otáčkami kolem 1500-2000/min a často taky nouzákem...to nechtění jet a pocit držení za kouli normálně pozoruju při zapnutí regeneraci DPF, ale to samozřejmě mizí po jejím ukončení cca 10 min....ikdyž je fakt ze při ustálene jizde 130 km se DPF regenerace zapne i dřív než obvykle...asi kvuli optimalnim podmínkam na vypalování....máš to za jízdy zkontrolované přes OBD?
 
Ahoj, taky mě tahal někdo za kouly, spíš za káru. Teď jsem jel Chorvatsko s károu(vezl jsem si skútra) konstantní rychlost 130km/h
Před měsícem výměna váčky, vahadla, turbo, oli pumpa, rozvody a odkarbonovano.
Přehrání softu ze 110kW na VersaTune díky (shr3k) je to prdel
A taky se mi zdálo, ze to regeneruje častěji.
Mimochodem má první Mazda a už teď chápu ze mít Mazdu není jen mít auto, ale je to životní styl. Učím se s ní žít a ona se mnou Ještě mě čeká další investice do výměny oleje v automatické převodovce. (Mazda Zlín)
Mějte se a ať Vám to jezdí.
Kaplan

5E4E425A-332A-418A-B1E4-D916531F32E9.jpeg
 
Krasny triko...odpovidajici presne Mazde a mym pocitum :) tak u me to je vacka,vahadla,hlava s ventily,karbon komplet saní,spojkovy lozisko,klapka turba, k tomu naštěstí ještě v záruce dvě trysky a čištění karbonu a výměna podložek,....prostě paráda... k tomu čip od Shreka...jsem nestihl ani vyzkoušet...hned po cestě domů došlo k rozebrání motoru...manželka Mazdu vysloveně miluje.
 
Taky svoji Mazdu miluju. Je to prostě auto s duší. To není jako mít nějakou škodovku :)
 
To je pravda :cool: až na to že kolikrát tu duši vypustí...a její save..to je pak pro majitele pořádně srdceryvná záležitost o_O.

@Jirka H...ikdyž jsme ti zatím asi moc nepomohli..jak pokračuješ s problémem? Nějáký posun?
 
Šel bych cestou kontroly přes OBD, jak to funguje? Mám jet do servisu a technik si to veme a projede?Tohle fakt nevim.
Pak možna vyndat vstřiky a nechat je zkontrolovat ?
 
Ideálně někdo z lidí kolem co má diagnostiku a rozumí tomu..většinou nemusí ani jet vyčte to z paměti...pokud tomu rozumí hodně může za jízdy sledovat hodnoty a jejich odchylky..ale pozor...aby se ti nepřihodilo to stejné co v jiném vlákně řeší "harry"
zaplatil v autorizáku 10800 a závadu mu nezjistili. Trysky to je ošemetné....většinou po nájezdu kolem 100 tis už na nich může být odchylka, která sice nemá na nic vliv..ale diagnostika ji vyhodnotí jako s chybou a pak vyměn něco za ty prachy když to tím nemusí být.
 
Osobně si myslím, že máš ucpané sání a ucpává se stále víc. Turbo by se projevilo na diagnostice podle tlaku. Já měl ten samý postup s tím dušením. Teď už to provází i vánoce na přístrojovce. Čistění mám za týden.
 
No prave ze mu to nedelalo zadnej stromecek a naopak pri vyssich rychlostech kdy by napor vzduchu do sani byl vetsi..i diky vyssim otackam...naopak sani se projevuje v mensich otackach a cukanim
 
Ne, nemusí mít stromeček. Mě se projevuje úplně stejně, jak tomu naložím, tak vzduch nestíhá. Nápor vzduchu bych neřešil.
 
IMG_2039.JPEG Teď jsem se vrátil z Chorvatska, první moje Mazdička, po opravě -výměně vačky, rozvodů, turba, ventilu, olejové pumpy, zdvihátka ventilů a snad i důkladné čištění sání (i když s tím si nejsem 100% jistý, jestli důkladné). Jedné co tak mi tam dali olejový filtr od Manna a né ten origo doporučený pro tyto motory :-( . Mazducha jela krásně i s károu. Dnes jsem si vyzvedl origo filtr v Mazdě a v nejbližší době olej vypustím i když mám najeto cca 3000km, použiji ho jako výplach s BG 109 EPR . Tím asi nic nezkazím ne?
Já právě ve vyšších rychlostech jsem přišel na to, že je něco špatně s vačkou a pak to šlo jedno za druhým. Po městě a rychlostech do 120km/h jsem nic zvláštního nepozoroval. Mazda jela krásně necukala, zrychlení měla. Ale když jsem chtěl akcelerovat kolem rychlosti 120km/h tak automat podřadil na 5ku a auto se sotva dostalo na 140km/h a stále za 5, automat už nezařadil 6. Stromeček mi taky nesvítil a dokonce na diagnostice v Praze Autopalace Spořilov mi nejdřív do telefonu řekli, ale pane diagnostika nic neřekla a technik říkal, že to docela jede. To ve mě už opravdu bouchly saze a řekl jsem své od plic. Po 1 dni mi volali a potvrdili vše co jsem jim řekl, že by to vše mohlo být. A to díky spoustě informací i tady na tomto webu-fóru, za to velké díky....
 
Poslední úprava:
Back
Top