• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Načítání ŘJ před emisemi

proton

výkonný člen KLANu
270
rád bych se zeptal nějakého odborníka zda je možné technik STK zjistit že je zaslepen EGR , nebo vytažen DPF viz citace:

Od Nového roku se totiž u automobilů vyrobených po roce 2002 (s protokolem EOBD) kontroluje také takzvaný „Readiness Code“ v řídicí jednotce. Zatím se tyto údaje ještě neodesílají do databází ministerstva, ale v budoucnu jistě budou. „Readiness Code“ (kód připravenosti k emisnímu testu) označuje výsledky provedení testů jednotlivých systémů a komponent ovliňujících emisní chování vozidla (EGR, lambda sonda, katalyzátor a další), které provádí řídící jednotka sama automaticky za provozu vozidla. Je to vlastně výpis diagnostiky systémů či komponentů, majících vliv na emisní chování vozu.
Pokud si například necháte v servisu připravit auto na prohlídku technické kontroly, servisní technik vám ve většině případů vynuluje paměť závad v řídicí jednotce. Zároveň s tím ale dojde k restartování všech položek „Readiness Code“ a auto pak potřebuje nějaký čas na to, aby tyto údaje za normálního provozu samo obnovilo.
Pokud přijedete na stanici STK hned po servisu, může se stát, že váš vůz neprojde ani v tom případě, že technicky bude všechno v pořádku. Oslovení odborníci proto doporučují najet po servisu několik kilometrů (ve výjimečných případech i desítky), a až potom zamířit na samotnou kontrolu.
Pokud si auto necháváte před STK a emisní kontrolou prověřit v servisu, upozorněte na to důrazně právě kvůli možným potížím s nevytvořeným „Readiness Code“ v EOBD systému řídící jednotky vozidla.
Aktuálních problémů s EOBD, Readiness Code a vlastně celou kontrolou emisí je mnohem více (například diagnostická komunikace u nákladních vozidel nebo obcházení celého testu). Ministerstvo dopravy ale ustanovilo přechodné a benevolentní období do 1. července letošního roku a odborníci spoléhají také na seminář Diagnostic Con, který proběhne 2. února v Praze.
Zdroj:
http://auto.idnes.cz/prisnejsi-kontroly-stk-v-praxi-d33-/automoto.aspx?c=A160119_223823_automoto_hig

udajně

Na co si dát pozor

Nejčastější změny technického stavu, které nebývají zapsány v technických průkazech:
- jiné rozměry pneumatik
- změny výfukového systému (nové kontroly odhalí i vyřazený EGR ventil)
- snížený podvozek vozidla
- sportovní sedačky s pětibodovým upínáním
- jinak umístěná registrační značka (platí hlavně pro nákladní vozidla a majitele vozů Alfa Romeo)
- jakékoliv poličky, rychlovarné konvice a plyšoví medvídci v interiéru (hlavně majitelé nákladních vozidel)
- jiné brzdy, než je uvedeno v technické dokumentaci
- jakékoliv sportovní úpravy vozidla (tlumiče, pružiny, čipování motoru)
Zdroj:http://auto.idnes.cz/prisnejsi-kontroly-stk-v-praxi-d33-/automoto.aspx?c=A160119_223823_automoto_hig
 
Mazdar, včera som absolvoval STK a EK, tak prinášam čerstvé info ohľadne načítania RJ pred emisiami. Prikladám foto protokolu, kde sú zdokumentované informácie, načítané z auta.

WP_20160325_001.jpg
 
Pěkné, a co to vypovídá, poznají, že DPF nebo EGR je vyřazen?
EGR 100% poznají, je potřeba "odslepit" nebo zatím aspoň vymazat chybu. DPF záleží od koho. Pokud je motor v cajku, tak od Kuby žádný problém ;)
 
Zase něco extra :) Každopádně důrazně nikomu nedoporučuji jít na STK se zaslepeným nebo nevymazaným EGR.. Zbytečné tam jet potom znovu
 
@pjetro v rychlosti jsem to prolítl a vesměs se jedná o staré info. Readiness se sice načítají, ale neberou se dle aktualizace nařízení, jako rozhodující. Načítá se, a jako rozhodující se bere momentálně "jen" paměť závad. Cca od půlky roku má dojít k další aktualizaci, tak se uvidí co bude a nebude nového.

Ze začátku roku platilo načítání readiness kódů, každopádně během prvních týdnů došlo k aktualizaci, protože tyto kódy měly problém načíst některé modely u různých automobilek vždy (i když byly v naprosto bezporuchovém stavu) ;)
 
Zaujal mě údaj teplota oleje - dá se to na GH 2.5 z nějákýho parametru vyčíst? já nic nenašel. Nebo to měl strčenou sondu místo měrky oleje?
 
Back
Top