• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 6 GH

Benzín nebo nafta,kilometrama obojí dobré. Záleží co preferuješ. Benzín 2.5 průměr 9/100
Ale na naftě co ušetříš v ropě, tak proinvestuješ v údržbě. Každý ví že nafta má víc náchylných věcí v motoru a v zimě ji musíš dát více péče.
Určitě někdo napíše že nemá problém v zimě, ale u benzínu sednu a nastartuji vždycky.
Přeji dobrý výběr, ale upřímně v Čechách,no nevím. Za tvůj rozpočet naftu tady koupíš pěknou. Benzín ne a pokud ano tak soc.vybava.
 
To je jeden z duvodu, proc benzin nee. Do ted jsem jezdil s Octavii 1.8t a je to uzasne svezeni, ale premyslim nas tou naftou z duvodu te dostupnejsi vybavy. Pokud se nafta spravne vyuziva a nepouziva se na tupe popojizdeni po meste a stylem brzda plyn, tak by se mohla odvdecit. Tak snad ten muj najezd cca 20tis rocne a prevazne delsi trasy se mi odvdeci..
 
Tak za mě bych šel do FL a to z důvodu kvalitnějšího interiéru, lepšího odhlučnění a hezčího vzhledu masky. Je otázkou, zda je EURO 5 přínos, nebo spíš mínus.
 
Zrovna R2 motory jsou totožné EURO5 u obou verzí (jenom RF je EURO4). Odhlučnění totožné, no a ostatní prvky jsou spíše o vkusu a designu. Naopak bych FL bral například kvůli natáčecím xenonům (není tam pouze přísvit do zatáčky žárovkou jako u před FL) ;)
 
A pánové, máte problémy s ventilky v kolech? Nekde jsem cetl ze jeden ventilek stoji snad 2400 na kolo .. to je celkem mazec :D
 
Benzín nebo nafta,kilometrama obojí dobré. Záleží co preferuješ. Benzín 2.5 průměr 9/100
Ale na naftě co ušetříš v ropě, tak proinvestuješ v údržbě. Každý ví že nafta má víc náchylných věcí v motoru a v zimě ji musíš dát více péče.
Určitě někdo napíše že nemá problém v zimě, ale u benzínu sednu a nastartuji vždycky.
Přeji dobrý výběr, ale upřímně v Čechách,no nevím. Za tvůj rozpočet naftu tady koupíš pěknou. Benzín ne a pokud ano tak soc.vybava.

Takovouhle spotřebu mám teď na své malé sovičce. Já snad začnu vážně uvažovat že ji vyměním za šestku 2.5.
 
Ahoj, po dlouhém zvažování pro a proti jsem se rozhodl, že si pořídím mazdu 6.. preferuju tento motor, možná bych uvažoval o prvním 2.0l , ale myslím že rozdíl ve spotřebě a v pojistce není o tolik vyšší, aby mi to tenhle motor nevynahradil, nebo má někdo jiný nazor? Chtěl bych asi nejraději sedan, ale výběr je dosti omezený a já nejsem úplně trpělivý člověk.. proto jsem mezi své favority zařidil tento vůz

https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/6/18686471?goFrom=list

co na ní říkáte? můj rozpočet je max 200k, pak už bych koupi musel řešit nějakou půjčkou a to už bych se poohlížel po passatu b8.. díky
 
2.5 je parádní. Pokud bude vše ok klidně ji kup. Ja kupoval teď v lednu a jsem max. spolkojen. Jezdím za 7.9 l a motor je fakt bezva. Dej si pozor na korozi podvozku ten jsem hned udělal. Známá slabost mazdy. Karoserie ok. Jestě jsem měnil senzor na zadní nápravě pro nastavování xenonů z ali expresu za 4 stovky. Jinak všechno cajk. Já měl z rakouska se skutečným nájezdem 147 000 km. Ale tenhle motor pokud ho necháš zahřát a měníš olej po 10 000 vydrží na věky
 
Tých 5 dcl čo ušetris na spotrebe na 2.0l ti 2.5l vynahradí určite lepším zážitkom z jazdy. Jazdiť sa dá za 8l ak nie si nonstop brzda plyn, okresky za 6-7 a ak si letec tak 9. Ak jazdis hlavne v meste tak to ale amen. Aj keď pri dnešných cenách benzínu...
Pri nájazde pod 200tisic ale už nejaké investície do spotrebného materiálu určite absolvujete, jedine žeby to pred predajom niekto vyservisoval :imp:
Zeme puvodu Dánsko znamená nejaké odlišnosti a nástrahy oproti stredoeurópskej verzii , to sa docitas v 100 stranovom threade ohľadom kúpy GH na tomto fóre kde je prebraty každý jeden detail kúpy tohoto modelu
 
Poslední úprava:
Určitě 2.5. Sedan je dost nepraktickej. Ber kombi nebo hatchback (liftback). V zakladu kufru je mezi nimi rozdíl jen 9L, bez plata samozřejmě u kombi o trochu víc
compare.png kombi vs hatch 2.jpg

Spotřebu mám město 8.7, mimo město 8.2, dálnice okolo 8 a dlouhodobě 8.4 co mám v podpisu. Jezdím svižně, ale ne rychle, ani jako hovado. Na zimních mám mimo město včetně dalnice o 1L míň (moje starý zimáky moc nedrží)

Věci co se v recenzích většinou nedočteš:
  • Velkej mrtvej bod skrz A sloupky - Už jsem několikrát odbočoval doleva a najednou tam byl člověk, kterýho jsem měl celou dobu schovanýho za sloupkem.
  • Při / po dešti když pomaleji otvíráš zadní vrata (hatchback), nateče voda dovnitř
  • BT / handsfree - kvalita zvuku otřesná, když ti někdo volá, ukáže se jen číslo, když chceš volat ty musíš vytáčet hlasově (např anglicky) po jednotlivých číslicích nebo vzít do ruky telefon, BT moduly často zlobí / odchází
  • Automatický cyklovač stěračů - dobře funguje od cca 110km/h, při nižších rychlostech stírá pomalu/pozdě, pak třeba zastavíš a stěrače letí naplno, kompenzoval jsem to tekutými stěrači a používám jen ty standartní polohy (1x setřít /pomalu/rychle)
  • Bose audio - podle některých super zvuk, podle mě je to spíš horší průměr (srovnávám s origo repro v 1. Almeře která hrála čistěji), basák v kufru hraje tak nějak zvláštně, neurčitě a dle mýho názoru je naladěn do vyšších tónů než by měl být, sada slušných repro (6ks) za 2000 z ahifi hraje lépe.
  • Hatchback nemá v kufru přihrádky a háčky na tašky
  • 2.0 má delší převodovky (hlavně FL) takže je značně linější, ale zas žere na dalnici a okreskách míň v klidným tempu
  • Klapky v sání občas dělají randál, zní to jak když na volnoběh klepe vačka, já jednu sadu (VTCS) klapek odstranil, nechal jsem jen klapky víření, ty dělají hlavně po zahřátí občas rachot, ale z podstaty funkce je nechám v autě, dočasné řešení tu je (mě vydrží tak týden)
  • Při věku okolo 12 let odchází koncový tlumiče výfuku - většinou levej jako první, prohnije z vrchní strany kde není bez demontáže vidět

Přesto, aby to nevypadalo že nejsem spokojen, s autem se jezdí parádně, pohodlně, je tiché a jsem moc rád, že jsem ho koupil. Přijde mně vzhledově v záplavě tuctových aut originální. Rozhodoval jsem se mezi BMW 325i E91 (řadový 6 válec) a touto mazdou, nakonec Mazda zvítězila diky prostoru, vzhledu a levnější údržbě.

Pojistku (bez havarijka) platím 4600 ročně včetně pojištění všech skel, mám nejvyšší plnění od AXA. Jsem člověk v "rizikovým" věku, jezdící po velkým městě. Řidičák mám 10 let bez nehod.

Co se inzerce v ČR týká já auto vybíral skoro rok než jsem našel něco co nebyla naleštěná bída. Slušný kusy, pokud inzeruje přímo majitel, se pohybují od 180tis. Vzhledem k tomu co jsem za ten necelej rok viděl, mám pár poznatků:

  • Vyšší cena není zdaleka záruka dobrýho stavu (nejdražší za 260tis byla to nejhorší co jsem viděl - shnila utrhany puky na napravach, každej díl kastle jinej odstín atd)
  • Vyhni se bazarům, hlavně těm co jsou kousek od německa - levně koupí krám, umyjou vyčistí a draze prodávají. Divej se po soukromých inzerátech
  • Nenech se zlákat na venek napucovanou kastlí a nablýskaným interiérem nebo motorem - pořádně si auto prolez - hlavně motor a spodek a rozhoduj se rozumem
  • Neřeš kolik má auto najeto, řeš stav konkrétního kusu a kondici motoru
  • Vem si s sebou zkušenýho mechanika s dobrou diagnostikou

Kdybys ještě něco chtěl vědět tak se ptej. ;)
 
Poslední úprava:
Díky za velké info. Ještě mi zajímá, jak je to v téhle autech s hudbou z mobilu.. pustím normálně přes AUX? Dále jestli by se mi někdo mrknul dle win JMZGH19L601138185 na nějakou historii, i když prodejce přidává nějaké fotky.. případně jaké rozdíly a případne problémy mi čekají, když auto pochází z DK, jak zmiňuje kolega výše, jestli v tom může být nějaký problém.. nebo mám svůj dotaz rovnou přesměrovat na tu 100vlaknovou diskuzi..
 
@maricek u předfaceliftu hudba jen přes 3,5 jack do AUX. U faceliftu je možnost přehrávat hudbu i přes BT, ale pouze MP3 a možná WMA
 
Přes Bluetooth je to přece úplně jedno, stejně se to přenáší u takto starého modulu přes SBC.

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
Očekával jsem že BT vytváří klasicky jen most a data se přesouvají v původním formátu. Pokud jsem se mýlil, beru zpět ;)
 
Díky za velké info. Ještě mi zajímá, jak je to v téhle autech s hudbou z mobilu.. pustím normálně přes AUX? Dále jestli by se mi někdo mrknul dle win JMZGH19L601138185 na nějakou historii, i když prodejce přidává nějaké fotky.. případně jaké rozdíly a případne problémy mi čekají, když auto pochází z DK, jak zmiňuje kolega výše, jestli v tom může být nějaký problém.. nebo mám svůj dotaz rovnou přesměrovat na tu 100vlaknovou diskuzi..

Ja svoji kupoval u neho. Tady mas co jsem psal, kdyz se o neho nekdo zajimal drive.
https://www.mazdaklan.cz/threads/koupe-gh-s-automatem.4239/#post-84243
 
Back
Top