• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Napětí v palubní síti

Vajny

výkonný člen KLANu
188
Pod vlivem různých článků o tzv. "inteligentním" nabíjení akumulátorů jsem se rozhodl změřit napětí u mé M3 při různých provozních režimech. Nechtělo se mi ale tahat nějaké dráty od baterie, tak jsem pořídil levný digi voltmetr od číňana
https://www.aliexpress.com/item/12V...lgo_pvid=d3833aec-1a7c-4ff0-be1f-49fe4c77d3a7
a připojit přes konektor do zásuvky autozapalovače. Vím, že to není zrovna optimální způsob měření, ale pro základní orientaci asi postačí.
Dospěl jsem k následujícím výsledkům:
Jízda ve dne bez zapnutých světel - jen LEDky na denní svícení:
napětí po zapnutí ACC před nastartováním 12.2 V
napětí po nastartování motoru 12.4V
jízda "pod plynem" 12.4 až 12.5V
jízda na volnoběh (s vyřazením kvaltu) 12.5 V
brždění motorem 14.5 V
Po cca 30km jízdy se napětí při jízdě pod plynem blížilo častěji k 12.5V

Jízda se zapnutými světly (LED verze)
napětí před nastarováním 12.2V
napětí po nastartování a rozsvícení světel 13V
jízda pod plynem 12.9V
volnoběh 13 až 13.1 V
brždění motorem 13.9V

Zapnutí vyhřívání sedaček a jiných spotřebiču nemělo vliv na velikost změřeného napětí.
Otáčky motoru nemají vliv na velikost napětí.

Můj názor na věc:
Napětí 12.5 V je takové sotva udržovací, ale pravděpodobně se baterie za jízdy dále nevybíjí.
Na nějaké nabíjení to také moc nevypadá, takže asi další důvod nepoužívat i-stop. Ty chvilky s 14.5V by to časté startování nekompenzovaly. Překvapilo mě, že s rozsvícením světel se napětí zvětšilo.
Potěšilo mě, že zapnutí dalších spotřebičů nesnižuje napětí, takže zřejmě je použit dobrý regulátor a vyšší odběr jen více zatíží alternátor.
Nebo má někdo jiný názor ?
 
Dobrá práce. Sice jsem se v recenzích a na YT setkal s tím, že odchylka +/-0,4V při 12V těchto měřáků jim není cizí, ale na toto porovnání je to nejspíše více než dostatečné.
Já tedy nic neměřil, ale pravděpodobně to spolu bude mít nějakou souvislost. U LED verze mám na PP o 0,8 až 0,9 litru větší spotřebu paliva při jízdě v noci. Je to měřeno na stejném místě, při dá se říct stejných parametrech a podmínkách (a ne jen jednou).
 
No a proč jsi to vlastně měřil to napětí ??? Co tě k tomu vedlo ???
Jinak tvoje věta že se baterie pravděpodobně za jízdy nevybíjí .... no přece se nemůže vybíjet, jinak by jsi musel dle četnosti jízd sebrat nabíječku a nabíjet baterii, třeba 1x za měsíc.
Jinak logicky, čím větší odběr energie za jízdy (klima, vyhřívání, světla, BOSE), tak tím větší spotřeba paliva.
 
No a proč jsi to vlastně měřil to napětí ?? Co tě k tomu vedlo ??
Jinak tvoje věta že se baterie pravděpodobně za jízdy nevybíjí .... no přece se nemůže vybíjet, jinak by jsi musel dle četnosti jízd sebrat nabíječku a nabíjet baterii, třeba 1x za měsíc.
Jinak logicky, čím větší odběr energie za jízdy (klima, vyhřívání, světla, BOSE), tak tím větší spotřeba paliva.

Právě pod vlivem různých info o současném systému nabíjení
http://www.auto.cz/nespolehlivost-baterii-modernich-aut-kdo-chce-jezdit-musi-dobijet-125770
i když tento poslední článek je spíše reklamou na nabíječky.
Pokud nabíjecí systém nejprve čeká až klesne kapacita baterie na 70% a pak teprve začne nabíjet, může být problém při krátkých jízdách.
Tak proto jsem měřil, jestli klesá napětí. Jezdím převážně krátké trasy do práce a zpět.
 
Amen. Tak on ten test proběhl už dřív a obecně se to ví co dělá ekoterorismus v nových autech. Jen to teď bylo komplexně sepsáno + do toho vmíchaná ta reklama na nabíječku. A těch 70% je ještě zlatých..., jsou systémy které nechají baterii klesnout až ke 30ti procentům, než povolí nabíjení z jízdy. To je pak ten správnej masakr.
@Kozlik je vidět, že prostě vůbec nevíš "čím žije svět". A možná je to kolikrát i tak lepší raději nic nevědět a po ničem nepátrat.
 
Ale moc dobře vím čím žije svět (a celkem mě to štve a bohužel bude hůř) a taky vím že to co se píše není nikdy úplně tak pravda .... i když tam bude nějaký EKOteroristický systém v tom autě, tak pořád výrobce pro vlastní bezpečí to udělá tak, aby to bylo funkční, jinak by si tzv. "Podřezával vlastní větev" nebo "Sral do vlastního hnízda".
 
Takže právě jsem testoval nabíjení u Mazdy 6 GJ,2,5 AT,r.v.2014.Koupil jsem so tohle https://www.zarovkarna.cz/product/ostatni-produkty/voltmetr-do-auta-8-30v_-montaz-do-autozd/1044 , od Hadexu,zkonfrontoval jsem ho s profi voltmetrem(skoro přesné,rozdíl max0,1 V).Auto stálo 3 dny venku,naměřil jsem 12,66V,přístroj 12,6V.Nastartoval a jel,s denním svícením,bez jakýchkoliv zaplých spotřebičů.Po startu naběhlo 14,4V.Ujel jsem skoro 40 km a výsledek?Napětí v síti se udržovalo v rozmezí 14,2-14,4,bez jakýchkoliv výkyvů.Nejdřív jsem si myslel,že to normální nabíjení má souvislost s chladným motorem.Ale ne,i při horkém motoru na dálnici se nic nezměnilo,pořád kolem 14,3V.Takže klasický stav,na který jsme byli roky zvyklí.Zkusil jsem i výhřev sedadel,napětí kleslo o 0,1V. Ještě to vyzkouším při velmi dlouhé vzdálenosti na dálnici,ale myslím,že se nic nezmění.Všichni straší,ohledně toho ekologického nabíjení,ale u mne se nekoná.Schválně jsem vyzkoušel max.zrychlení(kickdown),a pořád 14,3V.Start stop mám deaktivovaný.Změřil jsem napětí při jízdě u Yarise,který int.nabíjení určitě nemá,displej ukazoval pořád 14,2-14,3 V.Rád bych věděl zkušenosti ostatních majitelů Mazda 6 GJ,co oni změří.Ted mě napadlo,jak mi p.Mikuš zrušil ten Start Stop,nemohl zrušit i tu inteligenci?Protože mi pořád tvrdí,až budu kupovat novou baterku,že mám koupit kvalitní,ale normální.Budu rád za Vaše poznatky.Těch 120 Kč za měřák nejsou vyhozené peníze.
 
Poslední úprava:
Back
Top