• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Odstranit DPF nebo ne

Petr N

člen KLANu
56
Mazda 6 2008 103kw nafta
Dobrý den, chtěl bych se zeptat. Na mé Mazdě začala blikat kontrolka DPF, tak jsem zajel do servisu(neautorizovaneho) a tam mi nejprve přes diagnostiku vynutil regeneraci, která se nepovedla řekl že filtr je k.o. A doporučil mi tři možnosti.
1. Komplet vyměnit nový
2. Zkusit nechat vyčistit (ale prej to moc nefunguje)
3. Nebo ho úplně vyndat a přehrát software
Může tě mi prosím poradit, kterou z těchto variant vybrat?
Pak bych se chtěl ještě zeptat na jednu věc. Ten servisák propojil drátem v elektro rozvodové skříňce nějaký štekr s kostrou a pak párkrát pošlapal plynový pedál a kontrolka přestala blikat. Je to v pořádku?
Předem díky za odpověď/názor
Petr
 
Poslední úprava moderátorem:
podívej se na rysku od oleje.. Někdy bliká DPF kontrolka a upozornuje na výměnu oleje. Tím drátem dělal reset DPF
 
Díky za reakci. Obávám se že s tím že je dpf k.o. si srandu asi nedělal. Vše tomu nasvědčuje. Průměrná spotřeba 7.4l/100 (jezdím do práce 40km mezi městy většinou po 1. silnicích). Občasné záškuby když jedu na 2. nebo 3. na cca 1800 až 2000 ot/m. Při nastartování je motor v tichosti cca 10 vteřin a pak cvaka jako když klepou ventily.
Spíš bych potřeboval poradit kterou variantu již zmíněnych možností.
 
Píšeš že jsi to vyměnil. To jako že je mají skladem? Píšou tam že je umí repasovat nebo se tam dá už reoasovany koupit? Jako třeba repas turba?
 
Jo už jsem to našel. Bazar. Jedno na Mazda 6 jsem tam našel. Ale 19500 mi přijde dost

I tak děkuji za ochotu.
 
Poslední úprava moderátorem:
Nejdřív bych asi řešil proč odešlo DPF a potom až řešil co s ním..
Záškuby můžou být zacpaným EGR; klepaní ventilové vůle atd.. Nevíme kolik má auto najeto a po jakých trasách.
Osobně si myslím, že to byl jen nevyresetovaný interval oleje.
 
Najeto mám necelých 400tis. Já osobně jsem z toho najezdil zlomek. Tak 20tis.
Bohužel k tomu není serviska. A ani nevím jak jezdil ten přede mnou. Ale já s tím jezdím do práce 40km tam a 40km zpět. Silnice standard 1. a občas dálnice.
Vyčistit egr je asi dobrej nápad.
Každopádně po tom resetu dpf se mi zatím kontrolka nerozsvitila. Ale zatím jsem najel jen 120 kilometrů.
 
Ještě bych se chtěl zeptat, jestli je v pořádku, když turbo za studena píská?
Díky za odpověď
 
1)Spotreba je vysoká díky časté regeneraci
2) servisak a jeho diagnostika stojí za prd
3) cvakání můžou způsobovat vstřiky, zkusit jejich kalibraci, pokud nepůjde, je potřeba jich vyčistit (vyměnit)
4) pokud DPF nebliká po 120km, tak to byl nevyresetovaný interval
5) EGR když nefunguje jak má, tak jsem u časté regenerace a tím vyšší spotřebě
6) pískat může, ale to nejlepší asi má za sebou, ale pokud tlačí, tak to nevadí.
 
Ok. Moc dík. Na tu kalibraci vstriku by to chtělo asi přímo do autorizovaného servisu co? A egr by se dal vyčistit?
A dnes jsem jel 400km a dpf ani nebliklo.
Takže asi budu muset dát za pravdu všem kteří říkali nevyresetovany interval.
Díky moc všem. Asi teda začnu těma vstrikama přes egr a pak dám vědět.
 
Vstřiky umí Forscan, ale i čínská Delphi, tedy většina garážových servisů. EGR když tak vyčistit a jede se dál. Dá se i zaslepit, ale sem tam se rozsvítí kuře (motor), ale když se do záslepky udělá 6mm vrtákem díra, někdy 8mm anebo až 10mm, tak ani to kuře svítí nemusí.
 
Vstřiky umí Forscan, ale i čínská Delphi, tedy většina garážových servisů. EGR když tak vyčistit a jede se dál. Dá se i zaslepit, ale sem tam se rozsvítí kuře (motor), ale když se do záslepky udělá 6mm vrtákem díra, někdy 8mm anebo až 10mm, tak ani to kuře svítí nemusí.


No a když bych to zaslepil nemohlo by to mít vliv na životnost ostatních dílů? Třeba zrovna ten filtr pevnych částic?
 
Ne. Pokud EGR funguje špatně, tak DPF dostává zabrat. Při zaslepení nejde bordel zpátky do motoru a tedy motoru se líp ,, dýchá" a dokonce se prodlouží nájezd mezi regeneracemi.
 
Ne. Pokud EGR funguje špatně, tak DPF dostává zabrat. Při zaslepení nejde bordel zpátky do motoru a tedy motoru se líp ,, dýchá" a dokonce se prodlouží nájezd mezi regeneracemi.

A ta záslepka se dá někde koupit nebo si jí musím vyrobit?
 
@sedvo to je sice pravda nicméně lidi neřeší hlavní věc - regulace turba počítá s EGR obtokem a při zaslepení turbomotor nefunguje správně (zapojení ve vysokotlaké části viz obrázek). Správnej postup je pročistit EGR a nechat funkční. Zaslepit to jde jen na systému kde je EGR na sání před turbem a na výfuku za turbem, ty se moc ale nevyskytují.
Schema_moteur_ENG.jpg

@Petr N koupil sis diesel se 400tkm (jistě za výhodnou cenu s vidinou nízké spotřeby) a teď se divíš že máš ko DPF a píská ti turbo. 20tis za repasovanej DPF ti přijde moc (dival ses vůbec kolik stojí novej? :D) a chtěl bys to levně ojebat ideálně nahradit trubkou. Podle mě tady máme případ kolenovrtství. Když si koupíš opici musíš mít na banány, a diesel se 400tkm těch banánů bude potřebovat značně víc než benzín se stejným nájezdem
 
Back
Top