• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Odstranit DPF nebo ne

@no_hits samozřejmě, že nefunguje správně. Když se zaslepí, tak po určité době ECU vyhodí chybu a hlásí nízký průtok přes EGR. Ale výkonově je na tom motor normálně, regulace turba funguje normálně. Zaslepní EGR způsobí, že motor míň kouří, tedy dochází k menšímu zanesení DPF. Ale ten EGR je na to, aby to více kouřilo a DPF to pořešilo (emise). EGR moc vyčistit nejde, protože se zadrhnává a neotvírá, tak jak má. Ideální je jeho výměna.

Vyčištění DPF vyjde do 6000,- Kč, repasovaný EGR za 3600,- (nový aftermarket cca 8000,-).

Benzín se 400000km je tak zralí na druhou GO motoru.
 
To bych zas neřekl, ale při těch kilometrech se dá očekávat dražší servis u nafty oproti benzínu - spojka s dvouhmotou, repas nebo výměna turba , DPF filtr, EGR ventil a to se pak rychle srovná cenovej rozdíl 100tis kč oproti benzínu. Jediný co je podstatně dražší u benzínu jsou rozvody ale ty se dělají jednou za životnost toho auta a furt je to za cenu spojky s dvouhmotou nebo DPF filtru.

GO motoru není důvod dělat pokud motor nežere vodu, olej nebo má jinej problém kterej lze opravit jen kompletním rozebráním, opravou a složením. Bez ohledu na druh paliva.
 
@vladas75 Jenomže benzín od mazdy v GH, prostě po cca 200000km začne olej žrát. A je toho dost na netu, co dělají GO, protože je nebaví každých 1000km dát 1l oleje. A někdy ty ceny servisu za GO, co si říkají, tak jsou brutální (40000,- - normální suma)

@no_hits Mám 330000km a na motoru mám vše původní - turbo, vstřiky, spojku s dvouhmotou, EGR. Životnost těch komponent mám ověřenou. U 400000km asi už něco doslouží, ale to už bude mít na to nárok.

Cenová dílů je asi taková:
turbo - 6500,- (repase)
spojka + dvouhmota - 20000,-
DPF - když se vyčistí 6000,-
EGR - 3600,- (repase)

Ještě jsem zapomněl vstřiky - ty se dají sehnat za 2500,- kus.

Zase OT.
 
@no_hits samozřejmě, že nefunguje správně. Když se zaslepí, tak po určité době ECU vyhodí chybu a hlásí nízký průtok přes EGR. Ale výkonově je na tom motor normálně, regulace turba funguje normálně. Zaslepní EGR způsobí, že motor míň kouří, tedy dochází k menšímu zanesení DPF. Ale ten EGR je na to, aby to více kouřilo a DPF to pořešilo (emise). EGR moc vyčistit nejde, protože se zadrhnává a neotvírá, tak jak má. Ideální je jeho výměna.

Vyčištění DPF vyjde do 6000,- Kč, repasovaný EGR za 3600,- (nový aftermarket cca 8000,-).

Benzín se 400000km je tak zralí na druhou GO motoru.
Měl jsem na servise několik Skyactivů G hluboko přes 300 000km a dokonce i 2 s AT a,světe div se,ty motory předly jako hodinky, bez spotřeby oleje a pazvuků..Majitelé se chlubili,jak jsou spokojeni,takže nepředpokládám,že někdo dělal GO.
 
Měl jsem na servise několik Skyactivů G hluboko přes 300 000km a dokonce i 2 s AT a,světe div se,ty motory předly jako hodinky, bez spotřeby oleje a pazvuků..Majitelé se chlubili,jak jsou spokojeni,takže nepředpokládám,že někdo dělal GO.
A baví se tady někdo o SkyG?
 
já bych zůstal v generaci GH, Sky jsou už trochu jiný motory než MZR.

@sedvo je to flákaná údržba (intervaly na olej 15-20tis km) a používání nevhodných olejů vzhledem k provozním podmínkám - nejčastěji mazda original 5W-30 nebo castrol
 
Jen reaguji na tvůj komentář,že benzín bude po 400 000km po druhé GO.
U GH bude určitě zralé na druhé GO, tedy jak psal @shr3k minimálně překroužkovaní. První v cca 200000km, tak jak to řeší hromadu lidí no a další zase za 2000000km.
 
Překroužkování ale není GO :D a jak rikam pokud auto jezdilo na slušnej olej měněn v rozumnych intervalech, pak by ta spotřeba oleje nemusí být
 
Mĕ ted taky štve DPF filtr, jel jsem na dovolenou a před dovolenou jsem načerpal plnou a ještĕ kanistr levný nafty u hranic s Rakouskem, když jsem se vracel a po doplnění nádrže a kanistru mi asi 100km potom začala svítit kontralka DPF. Tak jem snažil vypálit nečistoty ve filtru a nic. Po vyjetí nádrže jsem načerpal premiovou naftu a zkoušel to dál a zase nic. Nakonec musel dát auto do servisu na vyčištĕní.
tak už levnou naftu nebudu čerpat.
 
Jsem na tom podobně...jel sem na dovolenou, 100km za hranicema mi padla do nouzáku a nešla vynutit regenerace (Akumulace sazí, Akumulace popela, Trvání regenerace filtru), až doma po asi 1500km jsem se už nasral a dal "Obnovení uložených hodnot filtru pevných částic" - tím zmizel CEL i DPF, dal jsem statickou regeneraci a dobrý. Po asi 100km se už sám znovu regeneroval, tak jsem udělal hned další statickou regeneraci, ale i tak pořád regeneruje mezi 50-100km... Divný je, že regeneruje relativně krátce - pár km vyloženě.

Jinak auto má najeto 275tis, z německa, servisováno v Mazdě do loňska, letos si už vše dělám sám, protože způsobem jakým autorizáky servisujou umim taky (zatuhlý brzdy, nikdo neřešil orezliny, klapka totálně zakarbonovaná, konektory v motorovým prostoru exponovaný soli totálně zoxidovaný atd atd.). Já se o ni dělím s manželkou - ona jezdí po praze občas (10%), já dálky po dálnici (90%).

Plán na nejbližší dny je udělat kontrolu DP sensoru a pak se uvidí, trochu se bojim, že je DPF mrtvé...
 
Kdyby DPF bylo mrtvé, tak neuděláš regeneraci. Koncovku výfuku máš čistou?

Z 99% máš EGR KO. Zaslepit, aby se tato myšlenka potvrdila. Po té zkusit jej vyčistit.
 
Poslední úprava:
Jj, koncovka je pěkná - absolutně čistá... Co ten DP senzor? Zkusím ho vyčistit taky co nejdřív.... Při jakým PM_ACC se vám spouští regenerace? Mě to vyběhne na 3,04 - pak třeba skokem na 5,05 a už jede teplota na 600°, dálniční jízda - ustálený otáčky na tempomat...
 
Tak máš EGR KO. Regenerace se spouští při 5g a to podle PM_GEN (což by mělo být hlavní) a také podle PM_ACC, ale to většinou, když je něco před DPF špatně a z 99% je to EGR. Řešilo se to x-krát a nic jiného to není.

Když je výfuk čistý, tak je DPF OK.

Abych doplnil, proč se ti to stalo při ustálených otáčkách - ono v tomto režimu se EGR otvírá a proto ti to skočí na 5g a už jede regenerace.
 
Ve Forscanu zkusit obnovit hodnoty, ale zkušenost je taková,že je vychozený a nepomůže nic jiného než jeho výměna.
 
Back
Top