• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Je daná servisní náplň a pak je náplň z výroby. U výměny oleje automobilka nepočítá, že vyteče úplně vše. Takže pokud se udělá výměna velice dobře, tak se dá nalít více, jak se udává při běžné výměně oleje. Mám Audi A6 a tam je předepsaná náplň 6,7l a jelikož to nechám pořádně vykapat, tak naleju 7l. U GH 2,0MZR-CD to mám podobně, náplň 4,1l a většinou tam dám o 2 dcl víc.
 
Tak jsem tu úpravu četl a zeptám se jako naprostý laik přes oleje. Na doporučení od @Max6 liju od začátku Castrol Edge 0W30 a měním každých 8tkm bez jediné decy ztráty. Ale auto užívám častěji ve vyšších otáčkách, občas jej protahnu a kratší trasy max kolem 30km ale spíše více. Na krátké přejezdy a studený motor jen opravdu výjimečně tak 5x do roka. Z toho mi ale vyšlo že pro motor udělám mnohem lépe když mu dám hustší 5W40?
Případně má smysl měnit viskozitu když 6 let běhá motor krásně a tiše a olej vůbec neubyva? Dikes

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
On je to obecnej přehled a když to chceš řešit do důsledku tak každej motor je individuální. Vycházel jsem z většiny dotazů tady nebo co mi chodí do zpráv a těm lidem to pomůže.

Nicméně vlastně tvýmu provozu odpovídá (stačila by ti i 5W-30). Ta 0W-30 je oproti 5W zaměřena hlavně na režim, kdy motor není v optimální teplotě - studený starty +provoz kdy se motor zahřívá. Takže delší trasy nevadí, spíš je pak otázka jak se projeví při větší zátěži při provozní teplotě. Pokud by dost černal, bylo by výhodnější zvolit spíš xxW-40

Pokud ti v rámci intervalu olej nemizí, nedělá ti za studena namodralej kouř z výfuku, není před výměnou (i dříve) moc černej nebo s kyselým zápachem, a neprojevuje se za studena motor znatelně hlučněji, tak používej dál to, co máš. Až se změní něco z toho co jsem uvedl, tak bych to teprve řešil.
 
Poslední úprava:
No naopak. Většinou jde ven po těch 8t km a má stále hnědou barvu. Třeba už ne tak medove čirou jako při naliti ale i tak a ani ničím nezapacha. To jest nepozoruji nic špatně ale raději se ptám kdyby třeba bylo mnohem vhodnější lít tam tu 5W40. Tak každopádně díky. Zůstanu zatím u toho na co je motor zvyklý..

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Jj to určitě ano ale já tu údržbu celkově dost hrotim. Prostě vonavka Ale dělám to z dobrého pocitu dříve pač často utíká na okreskach až k omezovači to jest asi 7200 otáček po zásahu Martina 🫣

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Podle dnes už starých informací by to chtělo minimálně kratší interval, případně neždímat maximum výkonu z motoru. Momentálně věřím že aditivace je zas za těch 15let dál, bohužel se k tomu zatím pan Černý z VŠCHT ani nikdo jiný fundovaný nevyjádřil, takže my lajci a amatéři vlastně nevíme jak to je a pro jistotu se držíme starších informací.
Dá se ale říct že pokud jsi tuctovej řidič kterej pravidelně nevyužívá celej potenciál motoru s nastaveným intervalem 10tkm a bez dalších příznaků asi nemusí ten olej řešit.
Například u viskozity 0W-20 jinej olej než C5 nebo C6 dnes už asi ani nekoupíte
 
Back
Top