• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Opravy karoserie / laku / zakapávání

V práci máme firemní BMW auta a na některých odstínech je to též vidět. Plast má jiný barevný podklad než plech. Ale je fakt že nejvíce patrné je to na japoncich.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Moje zkušenost, před cca 2 lety mi po výměně, lakovali Red Soul na CX-3 zadní nárazník a páté dveře, a na poprvé se to taky nepovedlo, ale napodruhé už bylo vše perfektně sladěno a nebyl vidět žádný rozdíl. Tak třeba to napodruhé taky klapne, reklamuj to.
 
Moje zkušenost je taková, že po lakování nárazníku v autorizáku vždy výborné sladění barev. Ale mám trochu světlejší lak.
 
Máte někdo dobrou zkušenost s lakýrou Brno/okolí? Někoho fakt precizního, kdo umí trefit odstín a lakovat bez nečistot?
 
Máte někdo dobrou zkušenost s lakýrou Brno/okolí? Někoho fakt precizního, kdo umí trefit odstín a lakovat bez nečistot?
V AP na Řípské mi v jednom roce dělali zadní nárazník. Letos mi dělali PZ dveře. Obě opravy naprosto perfektní. Nechci působit jako jejich agent, ale jsem spokojený.
 
No a kdyby mel nekdo doporuceni na nejakou lakovnu v Praze a okoli, idealne kdyby to bylo mensi misto s osobnim pristupem, kde nedostane pistoli do ruky nejaky nove zamestnany vemeno, ale nejaky borec s renome, tak bych byl moc vdecny.

Na ctyrlete Mazde 6 s tmavomodrou Crystal Deep Blue mam uz pul roku poskrabanou hranu zadniho podbehu (asi jako kdyby nekdo prejel smirkovym papirem po te hrane, kde se blatnik staci dovnitr podbehu), od nejake zenske, co se nedokazala trefit do parkovaciho mista. Rozlestit to neslo, resp. pomohlo to, ale je to videt, takze bude potreba to tam citlive lokalne striknout a s rozstrikem jen k nejblizsi hrane na blatniku (cca 5 cm), coz je mala plocha a bude to chtit asi dost zrucnosti. Cast lidi rika "radsi to nech bejt, to nikdo nedokaze", cast lidi rika, ze "sikovna lakovna to zvladne"... nechat to na aute je dost skoda, kdyz je jinak ve skvelem stavu.

Mam uplnou hruzu z beznych lakoven, v podstate nikdy jsem nemel dobrou zkusenost, moji rodice taky ne... Jestli to bude stat dva litry nebo sest, nebo jestli si budu muset pockat v poradniku zakazniku pul roku, to mi je jedno, hlavne at to lakovani neni videt na aute, co je jinak na prvni pohled novy.
 
Chtěl bych se zeptat. Jakou máte zkušenost s "opravou laku" svépomoci? Vím, že existují barvy přímo od Mazdy, ale dá se předejít tomu, aby to ve finále nechytlo a nerezavělo? Jsem si vědom, že ta červená od Mazdy je velmi tenká a tak se lehce oťuká.

Dá se to zachránit nějakým antikorozním přípravkem a pak následně zadělat originální barvou od Mazdy? A nebo je to už nevyhnutelně včudu a do 5 let je to na výměnu dílu. :D

Otázka do budoucna: nemá někdo zkušenosti, že kolik asi vyjde lakování celé masky. Je mi jasné, že to nebude levná záležitost, ale někde jsem četl, že je lepší rovnou vyměnit celý díl, než to lakovat za 25 000,- (neplánuji, ale ať vím, čeho se případně bát. :D)

371173178_874440717660732_1140612525653278545_n.jpg 371150784_711964757422521_4159815967674675789_n.jpg 371161423_632719058975573_2308420294662526065_n.jpg
 
Takové tečky od kamínků, které ještě nezačaly rezavět, stačí jenom zakápnout origo barvou od Mazdy. dělaám to po každé zimě jednou za rok, jde to dobře a ani to není moc vidět. takže odrezovač, když to nerezaví není třeba, ono to většinou oprýskne ten barevnej lak, ale ne až na holej plech, ale na tu šedou vrstvu z kataforézy.
 
Takové tečky od kamínků, které ještě nezačaly rezavět, stačí jenom zakápnout origo barvou od Mazdy. dělaám to po každé zimě jednou za rok, jde to dobře a ani to není moc vidět. takže odrezovač, když to nerezaví není třeba, ono to většinou oprýskne ten barevnej lak, ale ne až na holej plech, ale na tu šedou vrstvu z kataforézy.
Blbá otázka. Jak to bude vypadat, když to bude "na plech"? Stříbrná? Někde jsem četl, že bíle do šeda > ok vrstva; a šedá do stříbrna > plech. Což je dost ...moc jsem toho nezjistil. :D
 
Jen dve poznamky: Novej dil prijde bez barvy, takze se stejne musi zaplatit jeho lakovani. Trefit barvu precizne u zestarleho laku (zbytek auta starne) nedokazou skoro nikde, takze osobne bych do toho u tak velke plochy, jako je treba kapota motoru, nesel. Ale v zasade je to teoreticka moznost, neresit to, a za pet / sedm / deset let (dle preference) nechat jen prelakovat predni naraznik a kapotu, prip. i sloupky (tam ja moc dirky nemivam). Kdyby clovek mel dobrou lakovnu, kde by si s tim pohrali a na nekolik pokusu "bokem" to trefili presne ke zbytku auta, tak to mozna vubec neni tak spatna varianta.

A druha poznamka — vsechny Mazdacke laky jsou stejne slabe. Mel jsem bilou perlet, bilou obyc, cervenou red soul 3x (1x crystal, 2019+), ted na Mazde 6 deep crystal blue, vsechno to uplne stejne trpi na dirky od kaminku, vsechno jsou to moderni vodou reditelne laky s tloustkou treba jen 60 - 120 mikronu, jako u ostatnich nepremiovych znacek aut. Nas 2022 Citroen je na tom uplne stejne. Akorat proste cim tmavsi barva, nebo cim pastelovejsi, tim vic je kazda tecka videt, takze na bilych, stribrnych nebo sedivych autech je to videt o hodne mene, nez na cervenych nebo tmave modrych.
 
Když to bude na plech bude chvíli stříbrný, ale ne moc dlouho, během max několika dní tam máš rez.To už je na odrezovač.Fotky které máš, jsou jen na zakápnutí, ale taky s tím moc dlouho neotálet.
 
A ten odrezovač se musí nějak alchemisticky nanášet, aby se nedotkl okolního laku, nebo mu neublíží? Mám taky pár teček, mám tu barvu od Mazdy, ale už mi to chytá lišku a nevím jak nanést odrezovač na tečku 1x1 mm protože se bojím o okolní lak.
 
moc dlouho neotálet.
No věc se má tak, že toto není moje auto, ale uvažuji o jeho koupi. Všechno okolo auta odpovídá a je ve skvělém stavu, zánovní 25k najeto, slušná výbava, všechno, auto bude mít 2 roky ...No byl jsem se na auto podívat a toto mě trošku šokovalo, že jak někdo zvládl takhle dobtí auto za 2 roky.

Tvrdili mi, že se to dá zadělat barvou a nic se nestane, že Mazdy mají velmi tekný lak a s tím se prý musí počítat. Problém je, že auto není dobité jen od kamínku ale něco udělal i původní majitel. :D Takže v případě, že by nefungovalo "pokrytí barvou", tak bych musel lakovat tak 3 díly, protože jsou tam drobné odřeninya to na dveřích, masce a vzadu u dveří.

Na tu barvu jsem se ptal, protože jedna durka mi přijde "dvojbarevná", tak mám obavy, že tam už šel plech. Viz foto. Já jsem úplný nýmand na toto.

U jetého auta počítám s nějakou kosmetikou a nemám problém si to zamalovat, jen nechci do 2 let řešit rez na tak mladém autě. :(

371145859_975500997074391_5192417187152372125_n.jpg
 
Podle těch fotek, všechny místa jsou spíš od kamínků.Ano Mazdy mají tenký lak, ale není to jen problém Mazdy, ale i jiných značek. To co máš, zakápni, není nutné stříkat celý díl.Na jedné fotce je to na nárazníku,což plast nezkoroduje. Na boku dveří jsem to měl nedávno taky.Zakápnul a pohoda. Jak říkám, pokud to není rezavý, tak zakápnout stačí, nemusíš mít obavy že to v tom místě začne korodovat třeba po čase. Spíš bych se věnoval korozi zevnitř-ven a nechal cca každý dva roky vystříkat dutiny. Já třeba měl od kamínků jednu tečku na střeše, bohužel to bylo na blbě viditelným místě a úplně na plech.Pouze tuhle jedinou sem opatrně obrousil,vzal odrezovačem a zakápnul. Je to už víc jak rok a rez mi z toho nevylezla, sem si s tím vyhrál.
 
Prosím vás. Chtěl bych se zeptat, jestli někdo nemá zkušenosti s tou opravnou sadou na lak od Mazdy. Referuji na přiložený obrázek.

Chci si jen ověřit následující:
- Barvu a ani ten zátěr netřepat (podle návodu). Já totiž viděl všude na internetech, že pokud opravujete lak "vždy dobře protřepat" a tak jsem překvapený, že tu na návodu je - netřepat?
- Všechny kroky jsou mi jasné až na 6. namočit tu špičku před tím, než se tím zamářkne krycí místo? K čemu je to dobré. Chápal bych, že se to má očistit před použitím, ale proč to namáčet? Neudělá to pak bordel - resp voda se spojí s barvou, vytalčí se na okolí toho opravovaného místa.

Někdo tady psal, že očistí místo, napatlá to na to, nechá to zaschnout a pak dá ten překryv. Nikde jsem nenašel na internetu nějaké instruktářní video, kde by používali tu textilní špičku, tak mám z toho trošku strach.

A ještě jeden dotaz, na "polishing", nemáte někdo nějaký tip na leštící pastu a nebo podle čeho ji vybrat?


Děkuji moc!

mazda.png
 
Díky moc za tip. No já koupil už tuto sadu a taková opravná tužka zní lepší, než to moje "lakovací náčíní". co jsem pořídil, když se chystám zadělat tak 5 dipů.
 
Tužka vypadá lákavě, zkusím taky, neb já to s těmi originálními lahvičkami nedokáži dotáhnout k dokonalosti ani omylem.
Prostě tam vznikne (dnes už menší) ale pořád "kapka" :rolleyes: K broušení jsem se zatím neodhodlal.
A speciálně to "mokré zahlazení" v návodu mi ve většině případů i 10 minut zaschnutý lak strhne (anebo jsem prostě silný jako býk a chytrý také tak :sob:)
 
No tak to mi ani neříkej, že to nějde pěkně zadělat tou sadou. :D Já se chystal teď o víkendu, že to opravím, než bude venku zima.
 
Back
Top