• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Opravy karoserie / laku / zakapávání

V pohodě to otestuj, třeba budeš úspěšnější ;) dokud to není zatvrdlé, lze opakovat, opakovat, opakovat :cool:
Navíc u mě RED SOUL CRYSTAL (46V), chjo.
 
Prosím vás. Chtěl bych se zeptat, jestli někdo nemá zkušenosti s tou opravnou sadou na lak od Mazdy. Referuji na přiložený obrázek.

Chci si jen ověřit následující:
- Barvu a ani ten zátěr netřepat (podle návodu). Já totiž viděl všude na internetech, že pokud opravujete lak "vždy dobře protřepat" a tak jsem překvapený, že tu na návodu je - netřepat?
- Všechny kroky jsou mi jasné až na 6. namočit tu špičku před tím, než se tím zamářkne krycí místo? K čemu je to dobré. Chápal bych, že se to má očistit před použitím, ale proč to namáčet? Neudělá to pak bordel - resp voda se spojí s barvou, vytalčí se na okolí toho opravovaného místa.

Někdo tady psal, že očistí místo, napatlá to na to, nechá to zaschnout a pak dá ten překryv. Nikde jsem nenašel na internetu nějaké instruktářní video, kde by používali tu textilní špičku, tak mám z toho trošku strach.

A ještě jeden dotaz, na "polishing", nemáte někdo nějaký tip na leštící pastu a nebo podle čeho ji vybrat?


Děkuji moc!

Zobrazit přílohu 48473
Očisti isopropylem, nejlépe, nebo ,lihem, odmastit místa která budeš zakapávat, a potom postupuj přesně podle návodu. Funguje to, neměj strach. Namáčet ten textilní klobouček je nutné kvůli tomu, aby se nezaschlá barva na něj nepřilepila. Ale z vlastní zkušenosti, už bych tam nedával ten bezbarvej, i když někteří budou proti, z hlediska lepší ochrany, ale udělaly se mi tam kloboučky a dost pracně se to rozlešťovalo. Toliko moje zkušenost, já budu zakapávat pouze barvou a lakem betzbarvým už ne. Jde to dobře, ten návod mají fakt dobře udělaný. Proč neprotřepat lahvičku? No nejspíš proto, že je tam štěteček, kterej bys třepáním celej zasral od barvy a musel ho před použitím ještě očistit od přebytečné barvy.
 
Ale z vlastní zkušenosti, už bych tam nedával ten bezbarvej, i když někteří budou proti, z hlediska lepší ochrany, ale udělaly se mi tam kloboučky a dost pracně se to rozlešťovalo.
Klobouček, kapka... přesně... jen, když jsi nedal ten bezbarvý (u RED SOUL atd. originální sady je barevný), drží to?
Já to taky zkusil (dva, tři kousky jako vzorek) a cca do roka začal zase prosvítat ten podklad (čím větší, tím hůře samozřejmě) :(

Ale může to být barvou, Machine Grey máme na MX-30 a ta mi přijde odolnější/jiná a taky to neumí jet výrazně nad dálniční limit = méně šrámů o_O
 
Nad
Klobouček, kapka... přesně... jen, když jsi nedal ten bezbarvý (u RED SOUL atd. originální sady je barevný), drží to?
Já to taky zkusil (dva, tři kousky jako vzorek) a cca do roka začal zase prosvítat ten podklad (čím větší, tím hůře samozřejmě) :(

Ale může to být barvou, Machine Grey máme na MX-30 a ta mi přijde odolnější/jiná a taky to neumí jet výrazně nad dálniční limit = méně šrámů o_O
Nad dálniční limit? Ten se teď bude zvedat na 150 😂

Mě spíš vadí ze ty barvy nesedí u malé tečky ještě to tolik netluče do očí, ale u větších je to dost vidět.
 
Klobouček, kapka... přesně... jen, když jsi nedal ten bezbarvý (u RED SOUL atd. originální sady je barevný), drží to?
Já to taky zkusil (dva, tři kousky jako vzorek) a cca do roka začal zase prosvítat ten podklad (čím větší, tím hůře samozřejmě) :(

Ale může to být barvou, Machine Grey máme na MX-30 a ta mi přijde odolnější/jiná a taky to neumí jet výrazně nad dálniční limit = méně šrámů o_O
Jo tak to možná bude odstínem, mám machinegrey a v pohodě drží, na první zakápnutí to nikde i po kloboučkování neprosvítá.
 
Diky všem za rady. Teď to čtu, stojím nad autem a nevím, co s tím. 😄 po inspekci všech vad jsem zjistil, ze jedna je “jiná”. Mam trosku obavy, ze je to plech. Všechny jsou takové sede, tato má ale nějaký hnus ještě uvnitř.

Co teď s tím? Zadelavat bych to asi neměl, co? První asi ošetřit nějakým antikoroznim přípravkem? Na fotce ta prava.

IMG_1196.png
 
Ahoj, přidám se , mám 2013 Bílou perleť, a od října co jsem auto koupil. Tak každou chvilku nalezam tukance od kamínků a zapatlavam tužkou s lakem, a to nebydlím v místech kde by se sterkovala cesta .... Máte s tím problémy taky ? Jen za ten půlrok asi 5 tukancu na rodičové straně,, nárazník už ani neřeším

20240310_132743.jpg
 
Ahoj, přidám se , mám 2013 Bílou perleť, a od října co jsem auto koupil. Tak každou chvilku nalezam tukance od kamínků a zapatlavam tužkou s lakem, a to nebydlím v místech kde by se sterkovala cesta .... Máte s tím problémy taky ? Jen za ten půlrok asi 5 tukancu na rodičové straně,, nárazník už ani neřeším

Zobrazit přílohu 50436
mám to stejně, bílá perleť a těch ťukanců je tam nepočítaně. vždycky v létě jich pár zakapu barvou co mám namíchanou se štětečkem a na jaře se zase divím a zase je zakapu...a tak pořád dokola :cool:
 
mám to stejně, bílá perleť a těch ťukanců je tam nepočítaně. vždycky v létě jich pár zakapu barvou co mám namíchanou se štětečkem a na jaře se zase divím a zase je zakapu...a tak pořád dokola :cool:
Uf jsem se lekl že, jen u mě se lakování v pátek odpoledne 😂 mám naměřené ( co se týká kraje auto ) origo tloušťku laku, Tohle Mazda fakt poslala a lokální opravy nechce nikdo dělat, protože to je perleť..
 
Pri predošlej mazde vo farbe soul red crystal mi brutálne vadili ďobance od kamienkov na kapote. To som nestíhal zakapávať. Auto som predal a pri kúpe nového som investoval do tých PPF fólií. Mám najazdených 12k km a minulý týždeň som kontroloval stav kapoty. Musím uznať, že sa to oplatilo.
 
Já nevím ale já tam skoro nic nemám za 6 let provozu. Asi mám prémiový lak

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Pri predošlej mazde vo farbe soul red crystal mi brutálne vadili ďobance od kamienkov na kapote. To som nestíhal zakapávať. Auto som predal a pri kúpe nového som investoval do tých PPF fólií. Mám najazdených 12k km a minulý týždeň som kontroloval stav kapoty. Musím uznať, že sa to oplatilo.
Kapotu mám třeba úplně bez, byla v minulosti lakovaná. Celé je to o tvrdosti laku no, u 23 let stareho auta jsem vůbec tenhle problém neměl

Já nevím ale já tam skoro nic nemám za 6 let provozu. Asi mám prémiový lak

Samsung S22 256GB Tapatalk
Možná že je slabší jen ta Bílá
 
Kapotu mám třeba úplně bez, byla v minulosti lakovaná. Celé je to o tvrdosti laku no, u 23 let stareho auta jsem vůbec tenhle problém neměl


Možná že je slabší jen ta Bílá
Mel jsem bilou perlet, cervenou soul red i soul red crystal, taky deep blue crystal, a taky nemetalickou bilou, a muzu odprisahnout, ze na vsech z nich je to uplne stejny. Po par letech je na vsech tech minidirek od kaminku nepocitane... Samozrejme vic je to videt, cim je barva tmavsi, protoze podklad na plechu je svetly. Na MX5 to zatim drzim na uzde, ale taky protoze se snazim vyhybat dalnicim a drzim si mimoradne velky odstupy od aut. Ale pak bude stacit jednou projet tesne kolem sekacu krajnic se strunovkama (zatim jsem mel vzdy stesti a mohl se od nich vzdalit do protismeru), a stejne bude cely moje dosavadni snazeni zbytecny...

Mimochodem dvoulety Citroen s piskovou metalizou na tom neni az o tolik lip... rekl bych, ze kapota (plech) lepsi, ale naraznik (plast) nastejno...
 
Kapotu mám třeba úplně bez, byla v minulosti lakovaná. Celé je to o tvrdosti laku no, u 23 let stareho auta jsem vůbec tenhle problém neměl


Možná že je slabší jen ta Bílá
Není to jen bílá.. Já mám Soul red a je jako cedník.. Nárazník je zralý komplet na lak, kapota už místy rezaví, protože je to až na plech a nepodchytilo se to včas, totéž střecha..
 
Back
Top