• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Palivový filtr

ZT79

člen KLANu
79
Zdravým,
Máte někdo rady ohledně výmeny palivového filtru u GH MZR-CD 2.2 120kW ?
Na YT jsem našel nějaká videa. Jsou ale většinou z opačné strany (asi verze pro GB).
Já ho mám při pohledu zepředu v levé zadní části. Přístup, resp. postup není uplně zřejmý.
Káždá rada dobrá!
Díky

1624180504904.png
 
Mám to samé auto a bylo to první na co jsem nadával. Měním si filtry sám. Kdysi jsem napsal návod na mazdafórum a tam ho smazali. Protože jsou <censored>

1. udělej si místo: sundej kryt motoru a taky pomohl ten tapecírunk na straně kabiny
2. sundej hadičky přívodu a odvodu nafty. Jde o blbě. Nejdřív posuň ty pružinové svorky na konci a pak hadičky stáhneš. A zašpuntuj si je, ať ti to zbytečně neteče kolem.
3. odpoj tu elektriku co k filtru vede. ale jenom z ten konektor co je nad webastem. Nemusíš hmatat pod filtr.
4. držák filtru drží dva šrouby (mez matky, takže ti na druhé straně nic neupadne). Fígl je v tom použít na malou golu dva různé prodlužováky. S moc dlouhým to tam nestrčíš a bude ti něco vadit na motoru a s moc krátkým zase pak neotočíš golou. Snaž se, aby ti volný šroub neupadl do motoru.
5. pak vyndáš filtr i s držákem a můžeš si to jít někam odšroubovat a vyměnit za nový.

6. !!!!!!!!!!!! Před opětovnou montáží NAPLŇ FILTR NAFTOU !!!!!!!!!! Ušetříš si minuty stresu, kdy ti auto nenastartuje, protože musí napumovat ty dvě deci do filtru. A zbytečně pak ničíš baterii, startér, atp.

7. Namontuj vše zpět, v tom už není háček :) Postupuj v seznamu po zpátku :)

A nastartuj. Budou tam bubliny, takže auto někdy chcípne, a nebo nebude chtít hned startovat. Musíš to protáčet startérem, dokuď tam nebude palivo. Měnil jsem dva filtry bez naplnění naftou a už jsem myslel že mi to nikdy nenastartuje. Točil jsem to snad pět minut, baterka to už nedávala a pak to vždycky chytlo a jezdilo bez problémů. Od té doby raději plním předem. Moje předchozí auto mělo takový mini filtr a ten se hned naplnil, tak to nedělalo takové problémy, jako tenhle hrnec.

Tak snad pomůže a snad to tady nikdo nesmaže.
 
Hmm, je třeba vůbec sundávat celou pumpu? Pokud mám klíč na stahování filtrů, nestačí filtr z pumpy odšroubovat a nový zase našroubovat?
Proč sundávat celou pumpu?
1624777434678.png
 
Jen pro update. Takže výměna filtru proběhla bez nutnosti odmontování pumpy, a to díky výše zobrazenému "klíči".
Takže stačí sundat kryt motoru, rozepnout konektor plovákového senzoru (umístěný na dně filtru) a průměrně tlustá ruka si s tím poradí.
 
Můžu potvrdit výše zmíněný postup,nejhorší je povolit starý filtr a zbytek už je v pohodě.
 
Jen pro update. Takže výměna filtru proběhla bez nutnosti odmontování pumpy, a to díky výše zobrazenému "klíči".
Takže stačí sundat kryt motoru, rozepnout konektor plovákového senzoru (umístěný na dně filtru) a průměrně tlustá ruka si s tím poradí.
Díky, asi jsi mi zachránil dost nervů. Minule jsem měnil výměnou komplet i s pumpou, a dělal jsem to asi 3 hodiny, přístup jak k penězům. Nenapadlo mě to odpojit zespodu :D njn už je to pár let. Tak uvidíme, jestli to půjde tím povolovákem na filtry.
 
Hmm, je třeba vůbec sundávat celou pumpu? Pokud mám klíč na stahování filtrů, nestačí filtr z pumpy odšroubovat a nový zase našroubovat?
Proč sundávat celou pumpu?
Zobrazit přílohu 35456
Ahoj,
potvrzuji výměnu palivového filtru tímto klíčem.
Nic jiného nezkoušejte, pouze tento se tam vejde.

Pro lepší hledání ve fulltextu : PALIVOVÝ FILTR MAZDA 6 GH po FL, 2,2 MZR-CD - umístění vlevo od motoru(koukám na motor) v rohu.
1) sundat kryt motoru
2) odepnout konektor plováku který je přichycen ke karoserii- lze vycvaknout a poté rozpojit.
3) koupit výše popsaný klíč na filtry- pozor palivový je poměrně široký, ale měl by být univerzální. Žádný jiný tam nezkoušejte, s řetězem nebo bez, nemá to cenu, ušetří vám mnoho času.
4) klíč navléci přes kabel plováku až k filtru, povolit a vyndat- lze vyndat bez vylití kapky nafty
5) pod pumpu hadr, pár kapek jde z hadic.
6) máznout těsnění nového filtru a plováku- vyčistit plovák.
7) DOLÍT do nového naftu aby se zaplavil- ušetříte si tak 2 minuty točení startéru naprázdno
8) namontovat, utáhnout nějak rozumně a přicvaknout konektor
9) párkrát bez startování zapnout a vypnout zapalování aby se natlačila nafta- to nevím jestli má vliv.
10) Hotovo do 20 minut.
11) opakovat co nejčastěji, interval neznám, ale cca 50 tisíc je akorát. Byl černý a to beru naftu bez biosložky, dávám aditiva a čistím pravidelně palivovou soustavu.

Ani nechci psát, kolik hodin jsem strávil úplně zbytečně když jsem to prvně celé odmontovával, včetně odpojování hadic. Druhý pokus byl s jiným klíčem na filtr a taky problém, až ten utahovací je ideální.
Chybami se člověk učí. :)

Filtr jsem koupil na doporučení v servisu- Herth Buss Jakoparts, vyrobený v německu, tak uvidíme. Předtím jsem měl Delphi.
Pro info kde případně koupit - stojí 150-350 Kč.

Tak mnoho zdaru.
 
Poslední úprava:
Každému člověku s dieselem doporučuju použít při výměně palivového filtru, nebo při práci na vedení obecně svorky na hadice. Zalít filtr naprosto samozřejmě ano.

Má to milion výhod. Pokud je místo je nasadit, nasaďte je. Problém má ten, kdo má tvrdé plastové trubky místo hadic, ale většinou i ta trubka v některém místě přechází do hadice. Hold někdy ale ne.

Samozřejmě další použití je chladící kapalina - hadice. Hodí se to častěji, než by jste si mysleli.

Například zde : https://www.autodily-pema.cz/quatros-skrtici-kleste-na-hadice-3ks-qs14201-2
nebo tady : https://www.ahprofi.cz/skrtici-kleste-na-hadice-svorky-sada-3-ks-c110025-product-758-product-758
apod..
 
Back
Top