• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Palubní deska, druhy budíků + ukazatel teploty chladící kapaliny

OutlawMan

výkonný člen KLANu
152
To je divné. Když svítí modrá kontrolka, motor se vypnout nemá. Dokonce to snad píšou v návodu, pokud se nepletu.

Tak to mě zase jo, nastartoval jsem, vycouval ze zahrady na silnici a potvora japonská usoudila, že je třeba šetřit kladenské ovzduší od výfukových plynů a zhasla mi motor. To že svítí modrá kontrolka studeného motoru jí vůbec nevadilo.​

Je to naopak. Viz. citace z navodu (4.121): “Zobrazuje stav pipravenosti funkcí systému i-stop na strane vozidla (motor, akumulátor a klimatizace) pomocí barev ikon. Modrá barva znamená, že funkce i-stop je pipravena a šedá barva znamená, že není pipravena.”I jsem to ted zkousel a je to skutecne tak.

Modra muze svadet k tomu, ze je motor studeny, ale opak je pravdou.:D I kdyz mozna motor opravdu studeny byt muze.:D
 
Je to naopak. Viz. citace z navodu (4.121): “Zobrazuje stav pipravenosti funkcí systému i-stop na strane vozidla (motor, akumulátor a klimatizace) pomocí barev ikon. Modrá barva znamená, že funkce i-stop je pipravena a šedá barva znamená, že není pipravena.”I jsem to ted zkousel a je to skutecne tak.

Modra muze svadet k tomu, ze je motor studeny, ale opak je pravdou.:D I kdyz mozna motor opravdu studeny byt muze.:D
Já psal o modré kontrolce teploty motoru v přístrojovce a ty asi máš na mysli tu funkci připravenosti i-stopu na středovém displeji. :cool:
 
Jj. Tak to jsme si nerozumeli. :D Ja totiz v sestce takovou kontrolku v pristrojovce nemam. Byly doby, kdy u vsech modelu byly kontrolky teploty motoru, resp. chladici kapaliny v podobe klasickeho teplomeru, ale to uz je tady off topic... :cool:
 
Jj. Tak to jsme si nerozumeli. :D Ja totiz v sestce takovou kontrolku v pristrojovce nemam. Byly doby, kdy u vsech modelu byly kontrolky teploty motoru, resp. chladici kapaliny v podobe klasickeho teplomeru, ale to uz je tady off topic... :cool:

To je snad blbost ne? Kontrolku teploty motoru určitě máš. Když ji má i malá CX-3, proč by ji neměla Mazda 6? Moje auto ji má a Ty v podpisu uvádíš, že máš taky model GL.
 
Ja to teda pochopil tak, ze GL (mozna az 2018) uz to zase nema kontrolkou, nybrz rucickou na digitalnim teplomeru.
 
To je snad blbost ne? Kontrolku teploty motoru určitě máš. Když ji má i malá CX-3, proč by ji neměla Mazda 6? Moje auto ji má a Ty v podpisu uvádíš, že máš taky model GL.

Já myslím, že opravdu ne. Podívám se dnes večer, pokud nezapomenu, a dám vědět... Resp. mám LCD ukazatel teploty motoru - chladící kapaliny, který je digitální (LCD - poslední třetí budík vpravo), ale vypadá jako analogový. Ale modrou kontrolku studeného motoru podle mě určo nemám. Rok výroby mé Mazdy 6 je 2017.
 
Já myslím, že opravdu ne. Podívám se dnes večer, pokud nezapomenu, a dám vědět... Resp. mám LCD ukazatel teploty motoru - chladící kapaliny, který je digitální (LCD - poslední třetí budík vpravo), ale vypadá jako analogový. Ale modrou kontrolku studeného motoru podle mě určo nemám. Rok výroby mé Mazdy 6 je 2017.
V modelu GL 2017 (výroba konec 2016) mám zcela jistě modrou kontrolku teploty motoru při dolním okraji budíků (myslím, že rychloměru), naskočí po startu a zhasne po ohřátí.
Jinak mě zaráží, že by model GL 2018 měl ručkové kontrolky, když model 2017 má vpravo jen elektronický (počítám že TFT) displej s několika módy zobrazení. Ale fotka o tom svědčí. Jen jestli to není nějaká americká mutace. Ale @Atronoss vypadá mladě, tak jistě dobře vidí a Mazdu asi nemá ze Států ;).
 
No a pak je tu ještě mé GL (2017), které právě nemá modrý symbol ukazatele teploty motoru a místo toho na třetím budíku vpravo je digitální ručičkový ukazatel tvářící se jako analogový... Je to vlastně varianta prvního shora nafocenýho GLka… Večer mohu nafotit...
 
Teď jsem si uvědomil, displeje jsou různé podle stupně výbavy, minimálně u mé GL FL manuál zmiňuje tři možné varianty, označuje je jako Typ A, Typ B a Typ C. Pokud to tak bylo i u GL bez FL, pak je možné, že u jednoho typu modrá kontrolka je a jiného typu ne. Ta velká digitální středová část (Typ A) je sice novinka GL FL u vyšších výbav, ale pro nižší výbavy má stále buď displej vpravo (Typ B) nebo opět displej vpravo, ale menší/jednodušší (Typ C). Předpokládám, že Typ B a Typ C zdědila po GL bez FL.
 
@OutlawMan:
GL 2017 zcela jistě indikátor teploty motoru má:

upload_2019-5-9_18-44-58.png

A pokud si myslíš, že nemá, pak sis jí nevšiml nebo Ti nefunguje. Nevěřím tomu, že Mazda udělala speciální model clusteru pro Mazdu 6 a kontrolku zaslepili. Spíše je opravdu nefunkční. Pak doporučuji postupovat podle této rady (druhá polovina odstavce): :)

upload_2019-5-9_18-46-2.png
 
Poslední úprava:
@Krabat Bohužel na nových "úžasných" stránkách Mazdy nefunguje vyhledávání manuálu pro Mazdy 6, vždycky to vrátí manuál pro GL FL, tak se nemůžu podívat sám na vaši Mazdu. Zkus zkontrolovat, jestli tam také není víc typů panelů. Já jsem teď koukal do svého manuálu, a moje GL FL Typ A kontrolku nemá, Typ B má a Typ C opět nemá. Myslím, že Typ B a C je převzatý právě z GL bez FL.

Jinak s těmi stránkami to je fakt fór, mají tam tolik chyb, a když jim to napíšu, velmi detailně co kde je špatně, tak mi napíšou, že mají nové stránky, tak jsou tam holt chyby a ani nepoděkují za postřehy.
 
@Krabat To na tvé fotce je dle manuálu GL FL Typ B, @OutlawMan má stupeň výbavy Attraction, což je tuším (snad mi odpustí) nízký stupeň výbavy, a tam je právě Typ C, který ji opravdu nemá.
 
Lze to snadno zkontrolovat. Když se to nasvítí nějakým venkovním světlem, např. pomocí mobilu, lze tam vidět obrys kontrolky. Jinak se teplota indikuje i červeně a krátce po sepnutí zapalování zhasne. To je ten druhý obrázek. Není nutné startovat motor. Stačí jen 2x stisknout tlačítko Start.

@Atronoss, jestli máš pravdu, tak je neuvěřitelné a nepochopitelné, co Mazda sledovala. Ušetřit za pár kontrolek? :D
 
@Krabat Mně spíš není jasné, proč tam tu kontrolku máš... ale jestli to správně chápu, tak ty můžeš mít na tom displeji i jiné zobrazení, takže bys neměl na první pohled představu o teplotě motoru, pak to asi dává smysl. U mé GL FL Typ A má analogový teploměr, takže je tam pořád, pak je kontrolka zbytečná a u Typ C mě napadá, že ač je to sice opět digitálně, tak to vypadá, že tohle zobrazení je tam pořád a nejde dát pryč, pak by opět kontrolka postrádala smysl.

Jinak jsme poněkud off-topic, tak možná aby to někdo přesunul do samostatného vlákna? :)
 
Uvažuješ správně. Na tom pravém digitálním displeji lze přepínat různé režimy zobrazení a jedním z nich je i teplota. Mám tam tedy dva nezávislé ukazatele. Abychom se ale vrátili k tématu - dokud ta modrá kontrolka nezhasne, nefunguje ani i-Stop. :)
 
@OutlawMan:
GL 2017 zcela jistě indikátor teploty motoru má:

Obavam se, ze nema. ;) Mrkni na vyznam te hvezdicky v manualu. Ta rika u cervene i modre kontrolky teploty chladici kapaliny “nektere modely”. Alespon v mem manualu to tak je. Je to, jak pise @Atronoss. V mem pripade GL 2017 ma dva typy displeje. A ja mam ten bez techto kontrolek. Je to dano i stupnem vybavy, a to je Attraction, jak napsal @Atronoss.

11CC065B-A906-4633-BAAA-499FB4EBACF0.jpeg

Ono by to ani nedavalo jinak smysl, protoze ja tam mam fixne digitalni ukazatel teploty bez moznosti variabilniho zobrazeni jinych funkci. Takze bych mel soucasne dve kontrolky na jednu a tutez vec.

No, je to zapeklita vec, co? :D
 
Back
Top