• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Předstih Z5 motor 1.5 F BA

LuckyMA-323

nový člen
7
Ahoj.. Zeptám se zkušených. Měnil někdo někdy hydronapínák včetně řetězu na vačkách na Z5 motoru po FL 1.5?

Mám takovej problém..Mám vytočenej rozdělovač do maxima protože mi cvrdlikalo v motoru (byl špatný předstih - původní nastavení rozdělovače bylo v půlce a auto nemělo výkon). Maximálním vytočením rozdělovače co šlo - je po cvrdlikání, ale max. výkon není protože nemohu nastavit správnej předstih a otáčky mám na 500 ot... Nejede jako dřív. Setkal se s tím někdo? Vše ukazuje právě na napínák. Předem všem děkuji
 
Ty jsi ten napínák měnil?
Zkusil bych zkontrolovat nastavení rozvodů. Pro jistotu: motor Z5 byl v BA ve dvou variantách, které se lišily od data produkce:
S jedním vačkovým kolem a hydraulickým napínákem na vačkovém rozvodu
upload_2020-2-26_10-51-6.png upload_2020-2-26_10-53-0.png

A pak s dvěma vačkovými koly
upload_2020-2-26_10-53-17.png
Zdroj zde: z5 1-5i 16v rozvody
 
Děkuji za odpověď. :) neměnil, ale podle všeho to ukazuje na problém se špatnou polohou vaček. Rozvody jsou kontrolovány 2x pokaždé v jiném servisu. V příloze zasílám fotku pohonu vaček.

Jinak vše začalo postupně.. Dlouhá jízda v létě při zátěži se ozívalo cvrdlikáním - říkal jsem si že něco na výfuku rezonuje. Pak se to začalo objevoat i na krátké vzdálenosti, ale vždy po ohřátí motoru. S rozdělovačem se postupně pootáčelo až jsem došel na konec.. Motor necvrdliká, ale taky nejede na 100%. a otáčky jak jsem psal jsou na 500 ot.

IMG_20190808_093847.jpg
 
Nevím, jestli by měl ten řetěz takový vliv. Já měl na BA 1,5 před FL najeto 350tis a řetěz byl za tepla hlučný, to jo, ale to bylo tak vše :)
S tím rozdělovačem jste točili na základě čeho, jakého měření?
Zkusil bych udělat Diagnostika LEDkou jestli náhodou něco neukáže. Mrknul bych na klapku sání, v jakém je stavu a to včetně volnoběžného ventilu. Zkontroloval/vyměnil svíčky a když už budou venku, tak rovnou změřil komprese, zkontroloval/vyměnil vzduchový a palivový filtr.
Pokud by to nepomohlo, proměřil bych snímač otáček na klice, lambdu a kouknul na váhu vzduchu. Na tyhle měření to chce už osciloskop.
 
Proto potřebuju informace.. :) S rozdělovačem se točilo protože jsem auto odvezl na diagnostiku ( osciloskop ) a na základě toho se změnila poloha rozdělovače. To bylo na jaře minulého roku. Byl od toho klid, ale stejně výkon nebyl 100%. Začlo léto a cvrlikání tu bylo znovu. Zkoušel jsem nastavovat předstih podle navodu na internetu a ten nastavit nejde. Abych nastavil správnej předstih tak bych musel bych sundat šrouby a jit s rozdělovačem do polohy mimo šrouby jestli mi rozumíš :)
Svíčky a filtry jsou nové. Klapku jsem čistil před rokem ( sundal vyčistil od bordelu a odmontoval takovej ventyl s pružinkou ( jestli to je ten ventil o kterém mluvíš TY ) - ten jsem vyvařil ve vodě ). Je pravda diagnostika ledkou ukazuje chyby: 1. předehřev lambdy, 2. čidlo nasávaného vzduchu. Čidlo jsem vyměnil za jiné a lambdu jsem neřešil ( pokud se jedná jen o předehřev ). Ale dělalo by to takovou paseku?? Kde přesně najdu snímač otaček na klice? Jinak rozdělovat mám viz. fotka.

IMG_20190709_073953.jpg
 
No, konečně více info. Předstih se jinak měří stroboskopem na hlavní řemenici - na krytu rozvodů je stupnice.
Ten manuál na netu jsi asi myslel tento? https://www.mazdabg.com/ftp-uploads/Mazda/--Repair Instructions--/323, 626, 929, Miata, Millenia, MX3, MX6, Protege, RX-7/7920maz.htm#7920CH02_Ignition_Timing.htm
Snímač otáček kliky bude integrovaný v rozdělovači, jen teď nemůžu dohledat schéma a potvrdit to. Ano lambda dělá problémy, ale ty se většinou projeví jako cukání nebo zvýšené otáčky a většinou je to spojené s vyšší spotřebou.
Jinak přikládám manuál k Z5 motorům.
 

Přílohy

  • MAZDA32315i16VZ5.pdf
    1,9 MB · Zobrazení: 14
Ano ten jsem myslel..:) Jinak predstih jsem měřil stroboskopem a dokonce zkusil jsem zkusil jiny rozdělovač. Tak bud je stejně KO jako ten muj a nebo jeje problem jinde.. Ještě budu mit další rozdělovač. Ale to si myslím že problem v tom nebude.. Další moznost je bud špatná RJ a nebo právě v tom napinaku..
 
Tak jsem vyblikal chyby a tady je výsledek . Co tam vidite?? Já jsem z toho zmatenej :)
Vidím 15 Lambdu, 11 IAT senzor, ale také 12 TP senzor?
https://www.uschovna.cz/zasilka/VQD7J8PKZ4YUDE6V-5IN

Vyresetoval jsem paměť a zítra až přijedu z práce znovu provedu diagnostiku.
Jinak jsem vyměnil i tu lambdu (senzor taky, ale už dřív - chyba z minula), ale nevím jestli mohu nahradit starou tou novou.
Konektor sedí, ale lambda je větší než původní, auto startuje.
Ta s modrým drátkem je nová, vedle původní.

IMG_20200301_141706.jpg
 
Koukám že už si tu píšu sám . :) Tak po dnešní jízdě cca 12km tam a 12km zpět žádná chyba. Jen mi přijde že teď je zase linejsi nez byla a za studena pcukavala.. Je možné že se něco změnilo ?? Myslím třeba jestli neni potřeba znovu nastavit predstih ??
 
Díval jsem se a taky jsem vyčetl chyby 11, 12 a 15. Pokud máš jinou lambdu a i IAT, zkusil bych proměřit ještě TP sensor. Průběh by měl/neměl vypadat takto:

tps_waveform.gif

a ano, zkusil bych znovu zkontrolovat i předstih - říkal jsi že jsi na dorazu a to by v normálním stavu nemělo být.
 
Díky že ses ozval :) TP senzor by bylo potřeba změřit přes osciloskop a ten já nemám a pán u kterého jsem byl by sice měl čas ale to je pořad jen pokus omyl.Navíc co jsem byl u něj naposled tak vše proměřil a prej to maká vše jak má, jen se mu nezdála váha vzduchu, ale tu jsem taky vyměnil a tvářilo se to všechno stejně. Potřeboval bych někoho kdo tomu rozumí a bude do toho zapálenej a hlavně nevezme si moc. Protože to je hledání jehly v kupce sena..
Předstih kouknu a dám vědět ještě zkusím kabely ke svíčkám, a pak třeba i palec v rozdělovači. Pak už fakt nevím.
Jinak RJ je zcela bez chyb!!!
 
Back
Top