• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Přelakování kapoty

Snake

výkonný člen KLANu
369
Zhruba před půl rokem jsem na dálnici sejmul ptáka, který mu rozbil přední sklo a taky trochu poškrábal kapotu. Ty škrábance na kapotě nejdou moc vidět, tak jsem to neřešil. Dnes jsem zjistil, že si můžu zadarmo a bez navýšení pojištění nechat opravit (přelakovat) celou kapotu, což by mi aspon na chvilku pomohlo se zbavit děr od kamínků (kterých je spousta). Moje otázka zní, jaká je šance, že se v autorizovaném servisu netrefi na barvu Soul Red Crystal? Stalo by za to nechat dát průhlednou folii jen na kapotu a zbytek auta nechat?
Díky
 
Relativne cerstvou zkusenost s lakovanim (asi jednodussi) Soul Red ma ted @Krabat.
Mazda 6 2.5i GL pohledem koncernisty

A pokud jde o folii, ja mam nejak pocit, ze ji na cerstvy lak uplne nechteji davat. Ze by mel aspon trosku vyzrat. Coz pro nova auta jedouci z Japonska neni problem. Ale cerstve opraveno z lakovny by asi mohl byt. Ale ruku do ohne za to nedam.
 
Nedávno jsem podstoupil lakování zadního nárazníku v Dolním Benešově. Barvu trefili bezvadně. Nepoznal bych rozdíl oproti originálnímu lakování.
Co se týče fólie, tak jsem taky četl, že na čerstvý lak to nejde dát, poškodil by se.
 
Díky, to je dobrý vědět, že na nový lak nesmí fólie. Předpokládám, že na již poškozený lak taky nesmí fólie?
Barvu trefili bezvadně.
Rád slyším, že se jim to povedlo. Bojím se že se jim to tu nepovede trefit a bude to ještě horší než ty škrábance. Přijde mi, že kvůli malýmu trhu (v Lucembursku) tu jsou všude amatéři co se týče technicky odborných prací :/
 
Ja bych teda do zbytecnyho lakovani zadnyho dilu nesel uz kvuli tomu, ze pokud bys to pak daval do vykupu (napr. na protiucet), maj tabulkovy "odpocty" vykupni castky pri lakovani dilu... a je to z toho pohledu horsi, nez bezne provozni sramy; to samy asi i pri soukromem prodeji, kupujici ti nemusi verit, ze jsi (i kdybys mel nafocene) to lakoval kvuli nejakym skrabancum, a ne protoze ti na to jeste nekdy pozdejc spadla cihla.

Moje zkusenost s lakovanim "obyc" pearl white je podobna jako Krabatova s cervenou - a sice na druhy pokus to bylo na prvni pohled skoro perfektni, ale porad ne takovy, jako original... Struktura uvnitr lehce jina (natoceni tech krystalku, nebo jak to napsat), a odstin uplne lehoulince jiny, nez maji origo narazniky (porovnaval jsem s jinou Mazdou 3 v bile na parkovisti), ale naopak blize k barve lakovaneho plechu... Jenze to byl zadni naraznik, ktery neni tak videt, jako kapota, takze uz jsem to dal neresil, krom momentu prodeje, kdy mi za to strhnuli ve vykupu asi 15 litru.
 
Myslíš, že bych na tom cenově utrpěl více než se dvěma škrábancema s asi 20-30ti tečkama od kamínků?
1DEAC226-DFD9-4AE8-8E57-5808CB12B336.jpeg 2A6AEDC9-714C-4800-B463-0C2912ECDC4E.jpeg 225514C4-9146-4653-AA59-B0B8DDD7B389.jpeg
 
Ja bych teda do zbytecnyho lakovani zadnyho dilu nesel uz kvuli tomu, ze pokud bys to pak daval do vykupu (napr. na protiucet), maj tabulkovy "odpocty" vykupni castky pri lakovani dilu... a je to z toho pohledu horsi, nez bezne provozni sramy; to samy asi i pri soukromem prodeji, kupujici ti nemusi verit, ze jsi (i kdybys mel nafocene) to lakoval kvuli nejakym skrabancum, a ne protoze ti na to jeste nekdy pozdejc spadla cihla.
Měl jsem to lehce nabourané, a nechtěl jsem to mít celé poničené. Tak jsem raději udělal přelakování nárazníku, než se na to pořád koukat :)
U mě bylo poškození mnohem výraznější než u Snake. Měl jsem otisky bílého laku na několika místech. Foto teď nemám bohužel k dispozici.
 
Myslíš, že bych na tom cenově utrpěl více než se dvěma škrábancema s asi 20-30ti tečkama od kamínků?
Zobrazit přílohu 23691 Zobrazit přílohu 23692 Zobrazit přílohu 23693

Díry od kamínků má po pár letech každá, takže to podle mě u ojeté nikdo řešit nebude... to největší se dá zakrýt téměř do ztracena korekční tužkou na lak, a ty škrábance mi taky přijdou docela malé, taky bych ještě zkusil nechat někde rozleštit... je to docela dřina, má-li se to rozleštit jemně, takže případně doporučuju někomu dát, kdo má strojní leštičku, ať si nenaděláš mikroškrábance všude okolo. Podle mě to za zkoušku stojí... a kdyby se to nerozleštilo, za pár let bude mít auto další šrámy, ne? :)

Teda jestli zase nebudeš měnit po roce ;)
 
Díry od kamínků má po pár letech každá, takže to podle mě u ojeté nikdo řešit nebude... to největší se dá zakrýt téměř do ztracena korekční tužkou na lak, a ty škrábance mi taky přijdou docela malé, taky bych ještě zkusil nechat někde rozleštit... je to docela dřina, má-li se to rozleštit jemně, takže případně doporučuju někomu dát, kdo má strojní leštičku, ať si nenaděláš mikroškrábance všude okolo. Podle mě to za zkoušku stojí... a kdyby se to nerozleštilo, za pár let bude mít auto další šrámy, ne? :)

Teda jestli zase nebudeš měnit po roce ;)
Ze by auto ztratilo na hodnote tim ze mu prelakuju kapotu by me nenapadlo. Diky za upozorneni :) Zjistim jak je v tom pojistovna flexibilni a zkusim to nechat nejdriv rozlestit, stejne jdu pristi tyden na garancku, tak uvidim.

To ne, tohle auto uz snad vydrzi cely 3 roky :)
 
Zhruba před půl rokem jsem na dálnici sejmul ptáka, který mu rozbil přední sklo a taky trochu poškrábal kapotu. Ty škrábance na kapotě nejdou moc vidět, tak jsem to neřešil. Dnes jsem zjistil, že si můžu zadarmo a bez navýšení pojištění nechat opravit (přelakovat) celou kapotu, což by mi aspon na chvilku pomohlo se zbavit děr od kamínků (kterých je spousta). Moje otázka zní, jaká je šance, že se v autorizovaném servisu netrefi na barvu Soul Red Crystal? Stalo by za to nechat dát průhlednou folii jen na kapotu a zbytek auta nechat?
Díky

V žádném případě to nenechej lakovat, pokud Ti neukáží nějakou předchozí opravu. Prostě ať se pochlubí prací na jiném autě. Dobrý lakýrník s tím nebude mít problém. Nalakovat Red Soul Crystal je fakt problém. Starší barva Red Soul nebyla tak náročná, ale tenhle novější lak je výzvou, kterou zvládne jen málokterý lakýrník. Anebo pokud budeš mít cestu po Zlínsku, velmi rád Ti ukážu, jak to dopadne, když se necháš přesvědčit značkovým servisem Mazda, že to umí. Případně mohu zkusit udělat fotky.

Fólie se neboj. Dávají se na úplně nová auta. Někteří lidé jedou z autosalonu s novým autem přímo pro fólie. Je to asi nejlepší řešení, i když každá fólie stárne a časem se musí sundat.
 
Red Soul Crystal se blbě lakuje a lakovnám se do toho nechce a cena nalakování jednoho dílu je ,,astronomická" oproti běžné barvě či jenom Red Soulu.
 
Teď jsem tu měl další Soul Red Crystal po lakování a bez problémů (samozřejmostí jiná struktura laku oproti originálu, jako u lakování jiných barev) ;)
20190726_204103.jpg

Každopádně souhlasím, že kvůli prkotinám bych lakovat taky nenechával. A když tak pouze tam, kde mají se 46V zkušenosti.
Škrábance vypadají dle foto, že půjdou bez problémů rozleštit (najít kvalitního leštiče, který ví co dělá, je pomalu tak složité, jako najít kvalitního lakýru :) )
Fólie se na čerstvě lakovaný díl opravdu nedoporučuje dávat ;)
 
Teď jsem tu měl další Soul Red Crystal po lakování a bez problémů (samozřejmostí jiná struktura laku oproti originálu, jako u lakování jiných barev)

Problém je, že Tě na tu novou strukturu laku nikdo neupozorní. :( Mně dva lidé v Mazdě Fryšták tvrdili, že lak po opravě nerozeznám od původního a to je zkrátka drzá, prachsprostá lež. Opakovali mi, jak už to umí, že s tím byl problém jen v minulosti, když to byla čerstvá novinka, ale teď už mohu být v klidu.

Dopadlo to tak, že auto lakovali tři týdny! Napoprvé jsem ho odmítl převzít, to byla katastrofa. Napodruhé mi volali a omlouvali se, že auto raději nepřevzal ani sám vedoucí servisu. Nakonec po třech týdnech se jim to jakž takž povedlo. Auto má stejnou barvu i lesk, ale odlišnou strukturu laku. Kdyby mi ovšem ukázali, že bude po opravě vypadat takhle, zeptal bych se jich, jestli se nezbláznili. :confused:

Příšerně mě štve tenhle přístup! :mad: To přece nemohou myslet vážně, že Mazda v ČR není schopná opravit lak auta bez následků? V reklamách propagují přístup, profesionalitu a odbornost značkových servisů a výsledek je ten, že lak jim spravuje nějaký Jouda z Horní Dolní, protože jim nabídl nejnižší cenu. Já prostě čekám, že značkový servis Mazda bude mít svou lakovnu. A pokud ji nemá, tak bude mít nasmlouvanou lakovnu, kde lakýrník projde odborným školením a bude mít certifikaci na opravu takhle složitých laků. Protože je to v tomhle Kocourkově jen naivní představa, vysral bych se příště na celou Mazdu, přinejmenším v laku, kde nejsou schopni garantovat opravu bez následků. Sorry, za tato tvrdá slova, ale tahle to prostě cítím. Unavuje mě tenhle fušerský přístup a amatérismus u firem třicet let po revoluci. :(
 
@99luftbalons , a ušetřil hromadu peněz. A je to červené? Je. Navíc originál, minimálně 50% zlodějů se tímto počinem zbavil.
A pak získal to nejcenější; ušetřil si hromadu nervů a strachu, co že se s tím stane, když někdo za ním bude špatně vyparkovávat, nebo popeláři budou ne zrovna šetrně k jeho nárazníku posouvat popelnice apod.
 
Díky všem za názory. Rozhodl jsem se podle nich, že to necham jen vyleštit a zakázal jsem jim lakování, tak jsem zítra zvedavej na výsledek :)
 
Problém je, že Tě na tu novou strukturu laku nikdo neupozorní. :( Mně dva lidé v Mazdě Fryšták tvrdili, že lak po opravě nerozeznám od původního a to je zkrátka drzá, prachsprostá lež. Opakovali mi, jak už to umí, že s tím byl problém jen v minulosti, když to byla čerstvá novinka, ale teď už mohu být v klidu.

Dopadlo to tak, že auto lakovali tři týdny! Napoprvé jsem ho odmítl převzít, to byla katastrofa. Napodruhé mi volali a omlouvali se, že auto raději nepřevzal ani sám vedoucí servisu. Nakonec po třech týdnech se jim to jakž takž povedlo. Auto má stejnou barvu i lesk, ale odlišnou strukturu laku. Kdyby mi ovšem ukázali, že bude po opravě vypadat takhle, zeptal bych se jich, jestli se nezbláznili. :confused:

Příšerně mě štve tenhle přístup! :mad: To přece nemohou myslet vážně, že Mazda v ČR není schopná opravit lak auta bez následků? V reklamách propagují přístup, profesionalitu a odbornost značkových servisů a výsledek je ten, že lak jim spravuje nějaký Jouda z Horní Dolní, protože jim nabídl nejnižší cenu. Já prostě čekám, že značkový servis Mazda bude mít svou lakovnu. A pokud ji nemá, tak bude mít nasmlouvanou lakovnu, kde lakýrník projde odborným školením a bude mít certifikaci na opravu takhle složitých laků. Protože je to v tomhle Kocourkově jen naivní představa, vysral bych se příště na celou Mazdu, přinejmenším v laku, kde nejsou schopni garantovat opravu bez následků. Sorry, za tato tvrdá slova, ale tahle to prostě cítím. Unavuje mě tenhle fušerský přístup a amatérismus u firem třicet let po revoluci. :(

A zase - ukaž mi jinou značku v podobné cenové úrovni, kde by to dopadlo líp. Viděl jsem v autorizákách lakované Fordy a Škody, různé služebáky mých přátel, obyčené metalické laky, a vidět to taky bylo... troufnu si říct že i víc, než když jsem se hádal s Mazdou o bílé perleti u mojí Mazdy 3. To, na co nadáváš, je podle me úpadek řemesla, nikoliv něco unikátního pro Mazdu, nebo pro auta obecně. Prostě opravované/lakované auto je opravované/lakované auto, a jediná možnost, jak ho udělat "na první dojem" jako nové, je celolak... což ale vlastně platilo vždy, i na začátku 90. let nikdo kolem nás neuměl bez celolaku opravit bouračku tak, že to nebylo poznat (a že se těch aut tahaly z Německa mírně bouraných mraky - jsem ze sev. Čech, tahalo a opravovalo plno znamých a sousedů apod.... a samozřejmě lakovny měly západní technologie, laky, lakýrníci ego... a vidět to bylo).
 
Už jsem to tady jednou psal. Kolegův služební Superb dostal zásah zezadu. Šedomodrá metalíza. Zničený nárazník, zadní páté dveře, samozřejmě parkovací senzory, světla, nějaké plasty atd. Už za čtyři dny bylo auto zpátky! Oprava dokonalá, nelze rozeznat původní a nový lak. Takže to jde, jen se to musí umět.
 
Back
Top