• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Přelakování kapoty

To nie je o cene auta a "hodnote" značky. V dnešnej dobe sa už jednoduché uni farby takmer nepredávajú, všetko má metalické a bohvieaké iné prísady, ktoré spôsobujú rôzne odlesky pod rôznymi uhlami.
Každý lakýrnik najprv "zmeria" aktuálnu farbu na kovovom podklade (kapota, blatník...). Jednak ale nie je možné namiešať opravnú farbu, ktorá bude v rôznych uhloch identická ako originál z továrenskej lakovne a navyše, keďže výrobcov farieb a laku je hafo (Axalta, PPG, BASF, Nippon Paint, Bollig-Kemper atď), servisné autolakovne nemusia používať ani opravné farby a laky od rovnakého výrobcu ako materská fabrika. Teda ani nemôžu mať na sklade všetky prídavné aditíva na všetky farby - napr. na odtieň, na svetlosť atď.
Navyše je rozdiel lakovať na kovové komponenty, ktoré majú základovú farbu ponorom a plastové diely, kde má základová farba iný účel a systém nanášania.
Vždy je rozdiel medzi novo nalakovaným/prelakovaným dielom a zvyškom auta. Dobrý lakýrnik odvedie robotu tak, že 96% ľudí nezbadá rozdiel. Ale vždy sa nájde spôsob ako sa to dá rozoznať. Vnímavejší aj voľným okom, a keď nie, tak meracími prístrojmi.
Pred cca. 2 mesiacmi som bol v Petržalskej predajni Mazda. Každé jedno auto na predajni malo iný odtieň na nárazníkoch ako na zvyšku auta. Jedno či Soul Red, Machine Grey alebo nejaká biela. Kovová kasňa sa lakuje v lakovni, nárazníky sa lakujú u dodávateľa nárazníkov a montujú na auto na montáži dielov. Preto už z výroby nepríde rovnako nalakované auto.
Vždy keď niekde zbadám trebárs odparkované prelakované auto, tak sa pýtam polovičky, či tam vidí rozdiel. A v drvivej väčšine prípadov ten rozdiel ona nevidí. Zbadá to, keď je robota fakt odfláknutá.
 
Tak jsem to nechal vylestit v Mazdě. Přišel tam 'expert' z pojišťovny a zakázal jim to vylestit, protože by to prý nebylo dokonale a řekl, že jediná možnost je prelakovani, což jsem jim já zakázal. Takže asi budu dál jezdit s poškrábánou kapotou :)
 
Pred cca. 2 mesiacmi som bol v Petržalskej predajni Mazda. Každé jedno auto na predajni malo iný odtieň na nárazníkoch ako na zvyšku auta. Jedno či Soul Red, Machine Grey alebo nejaká biela. Kovová kasňa sa lakuje v lakovni, nárazníky sa lakujú u dodávateľa nárazníkov a montujú na auto na montáži dielov. Preto už z výroby nepríde rovnako nalakované auto.

To samozřejmě můžu potvrdit, to byl právě kámen úrazu při lakování "mého" nárazníku na Mazdě 3 — i z výroby mají nárazníky (a plastové díly, např. na zadním víku kolem SPZ) jiný odstín, než plechové; je to vidět na každé nové Mazdě, na světlejším laku mi to přijde více patrné. No a lakovna pak jakoby trefovala ten nárazník na barvu plechu, ačkoliv jsem potřeboval, aby to trefili spíš na barvu nárazníku, tedy aby to auto nebylo při pohledu z boku trojbarevné, ale dvojbarevné. A taky přesně jak píšeš, tohle naprostá většina lidí vůbec nevidí ani na těch nových, nebo se nad tím vůbec nepozastavuje... ale mě ta trojbarevnost fakt štvala.

Co se týká napodobení původní struktury, orientace "krystalů" (částečky kovu?) uvnitř laku, popravdě i pochybuju, že by to mohli v aftermarket lakovně udělat zcela shodně jako z výroby (neznám sice technologii, ale selským rozumem mi přijde, že by ten lak musel být nanášený ze stejných úhlů, stejnou rychlostí, stejnou tloušťkou, apod.), takže ani nevěřím, že někdo nějaký zmíněný Superb od Krabata opravil tak, že to nebylo při zkoumání proti silnému bodu světla vidět.
 
Přesně tak. Lícuje to a nepadá bordel do motoru. Nevím, co tady furt někdo řeší.
Jak píšeš, v životě jsou důležitější věci než barva, odstín atd. Prostě si zvykneš. Lidský oko je nedokonalý a dá se snadno oblafnout. Záleží na tom jak si s danou barvou lakýra poradí, nebo jak mu dovolí si s ní poradit. Když barvu rozstříkne do dalšího sousedícího dílu a ten celý přelakuje, amatér pozná leda kuloví. To je o ceně OPRAVY ( oprava je oprava, né nový vůz). Když někdo nastříká díl tzv. do hrany a trefí odstín, je to buď zkušenost, nebo měl kurva štěstí. Že značkový servis nemá svou lakovnu??? Je to jednodušší a levnější. Veškerý předělávky jdou za majitelem lakovny, a že jich je, to mi věřte. Je snadnější nechat auto předělat smluvní lakovnu, než krejt vlastního lakýru a tvrdit zákazníkovi, že ,,to dojde'', když se mu nezdá odstín. Opravárenský barvy-odstíny se ladí podle plechových dílů, né podle plastů. Proto se víc blíží karoserii než k nárazníkům. Udělat stejnou struktůru je taky někdy umění. Robot šetří každej gram a pak se lakýrníku ukaž. Likvidátor jde na ruku servisu, pojišťovny a prodejci+servis si přihravají prachy. Proč leštit za pár stovek škrábanec, když můžeme přelakovat kapotu za 5tis.+ DPH.
Reaguji tady na víc příspěvků najednou, promiňte. Jsou to jen mé zkušenosti s lakováním, značkovým servisem, pojišťovnou......... A nemyslete, každej den lezu na parkovišti okolo mojí Magdy, jestli mi jí nějákej ocas neodřel. Prej jsem uchyl, říká manželka.
 
Tak na tohle teda zareaguje, také na více příspěvků najednou. Dost mě šokuje, jak tady někteří tvrdíte, že se jedná o opravu, tak co bych vlastně chtěl. Jinými slovy, omlouváte fušerskou práci a neschopnost, za kterou si Mazda nechá zaplatit šílené peníze. Pletete si přelakování za pár tisíc někde v garáži s opravou ve značkovém servisu za mnoho desítek tisíc Kč. Navíc sebevědomě tvrdí, že po opravě bude auto ve stejném stavu, v jakém vyjelo z tovární linky, všichni jejich technici jsou školeni přímo Mazdou a podobné kecy.

A než začnete tvrdit, že tomu snad nikdo nemůže věřit, tak si pusťte videa na YT, kde jsou machři, kteří umí tyhle laky dokonale opravit. Sám jsem viděl přelakovanou červenou Mazdu a kdyby mi to majitel neřekl, ničeho bych si nevšiml. Ani po bližším zkoumání jsem neviděl rozdíl mezi původním lakem a opraveným. Takže ono to jde, jen se to musí umět. Tady malá ukázka, jak taková dokonalá oprava laku Red Soul Crystal má vypadat.

 
Zdravím,
né, opravdu jsem nechtěl omlouvat fušerskou práci. Video potvrdilo jen to co jsem psal. Rozstříknul bázi do blatníků. Cena opravy naroste o ty dva díly. Když to platí pojišťovna, je Ti to jedno. Ale když to platíš ze svýho???? Radši někdy oželíš odchylku v odstínu.
Když jsem vybíral jakou Mazdu si koupím, zaujala mě CX3 v barvě Keramic ( salon v ČB) a tak hrozně nastříkaný auto jsem dlouho neviděl. Hrozně málo laku a pak se při opravě ,, lakýrníku ukaž.''
Video je Ok, dodržení technologie. Jestli je to dokonalý? To z videa fakt nepoznám, jen naživo. A co ta kšiltovka a vyhrnutý rukávy?
Můj předešlý příspěvek? Asi jsem ho špatně formuloval, nepochopil jsi, co jsem chtěl říct-napsat.
 
V pohodě. :) Přečti si, co jsem tu psal já. Nadávám na to, že Mazda tvrdí, jak umí opravit lak tak, že to nepoznám. Ve výsledku zprzní půlku auta kvůli tomu, že šli do rozstřiku na okolní díly. Cena 65 tisíc a struktura laku je úplně jiná. Zkrátka pro mě Lessons Learned a příště bych podobné rozhodnutí neudělal. Ve mně přišli o zákazníka, tam už mě nikdy neuvidí. Další Mazdu, pokud bude, beru jinde.

PS: O víkendu jsem slíbil manželce umýt auto, pokud bude hezky. Vezmu to i s voskem a pak sem dám fotky pro srovnání.
 
V pohodě. :) Přečti si, co jsem tu psal já. Nadávám na to, že Mazda tvrdí, jak umí opravit lak tak, že to nepoznám. Ve výsledku zprzní půlku auta kvůli tomu, že šli do rozstřiku na okolní díly. Cena 65 tisíc a struktura laku je úplně jiná. Zkrátka pro mě Lessons Learned a příště bych podobné rozhodnutí neudělal. Ve mně přišli o zákazníka, tam už mě nikdy neuvidí. Další Mazdu, pokud bude, beru jinde.

PS: O víkendu jsem slíbil manželce umýt auto, pokud bude hezky. Vezmu to i s voskem a pak sem dám fotky pro srovnání.

Přečetl jsem a chápu. Za těch 25 let co jsem se lakařině věnoval, jsem taky pár masakrů viděl. Nová SRC je prej trochu oříšek. Drahý pigmenty, mnoho vrstev, tonovanej lak, čirej lak, časově a energeticky náročnější. Nevím, Mazdy jsem nedělal. Ale je pravda, že největši problém s barvama byl u japonských a korejských aut, nejmenší VW a jejich dcerušek(moc prodaných aut-moc oprav-velká podpora od prodejců barev a jejich techniků).
V září Mazdici taky umeju přeleštím, navoskuju a ošetřím kůži. Ten povrch je pak super. Taky musím na prohlídku po 2 letech. Poprosím technika, aby mě nechal kouknout na spodek, až bude auto na zvedáku. Stříkal jsem ho s dutinama hned jak jsem ji přivezl domů, ale jistota je jistota. Snad mě nepošle k čertu.
 
Jak jsem slíbil, tady ukázka, jak taky může dopadnout lak Red Soul Crystal po opravě. Abych byl férový, z větší dálky to poznat není. A úmyslně jsem vyfotil to nejhorší možné místo, kde jde nejvíce vidět kontrast mezi původním lakem s krásnou hladkou strukturou a opraveným místem, kde je struktura daleko hrubší.

Na druhé fotce je opačná strana auta s původním lakem kvůli lepšímu srovnání. A nakonec třetí fotka Superbu, který měl hodně nabořený zadek. Po opravě nejde rozeznat přelakované místo a původní lak. Oprava naprosto dokonalá.

20190901_184336.jpg 20190901_184352.jpg 20190830_142624.jpg
 
Tak to je mazec. To vypadá na moc hustej lak, nebo nízký tlak, a nebo pistole s velkou tryskou. Nebo ruce???
 
To teda vypada dost zle. Ale to doufam neni ani u Mazdy normalni. Kdyby takhle blbe vypadala oprava meho perletoveho bileho, jeste dnes bych jim to jezdil omlacovat o hlavu :)

Doporucuju se nedat a znova reklamovat. V Usti to tenkrat vyslo az na treti pokus - teda z meho pohledu druhy, protoze pokud se nepletu, jeden z nich neprebral ani jejich technik. Dnes uz maji i jinou smluvni lakovnu, co vim. A nektere Mazdy maji svoji "vlastni", treba v Praze; v Kladne zas meli myslim sdilenou s Peugeot a dalsimi vozy, ktere prodava V-Group. Je mozny, ze tam, kde delaji prevazne Mazdy, to umi lip.
 
Tak to je dobrý hnus.. takhle pomerančové to nemám (nemáme) ani ve spodní části vozu, kde chápu tu větší vrstvu laku kvůli kamínkům, bordelu atd.. jak píšou kluci nademnou, tady bych se nedal a znovu tam jel reklamovat

Tohle téma pro mě teď bylo aktuální, protože mi po menším ťukanci na parkovišti paní zbořila světlomet a hlavně přední nárazník.. oprava proběhla u Halfara v Dolním Benešově a já se hrozil co se mi vrátí zpátky.. k mému překvapení je lak úplně stejný resp. nepoznám rozdíl, něco jak u výše zmiňovaného Superba.. takže to opravdu jde!
 
Mám Mazdu 6 od 2018/10, Deep crystal blue. Musel jsem měnit přední nárazník, takže proběhlo lakování nového. Celé to dělali v CarStar a nezaznamenal jsem rozdíl od původního. Myslím si tedy, že problém je v lakovnách s kterými autorizované servisy spolupracují. Protože mám najeto 43k km, tak mám dost omlácenou kapotu od kamínků. Po zkušenosti s nárazníkem počítám že k nim dám časem i kapotu.
 
No, pánové, nahlodali jste mě pořádně. Já už to vzdal a skoro se s tím smířil. Včera večer jsem tedy napsal do Mazdy a požádal je o vyjádření. Dnes ráno volali a přijali reklamaci. Auto znovu přelakují. :eek: Tak nevím, zda se z toho radovat nebo ne, ale horší už to snad nebude. Teď se jen dohodnout s manželkou, kdy to tam zavést. Jsme domluvení ještě na září a dám tedy později vědět, jak to dopadlo. Ivos Zlín si trochu napravuje svou reputaci, alespoň u mě.
 
Nevím, k čemu bude ta větší tloušťka laku na plastu dobrá. Tam bych to bral spíše jako negativum, pokud to dělají jednotnou barvou, která je primárně vyvinuta pro aplikaci na kovy.
 
Plast lakovaný není, jen oboje dveře a zadní blatník. Do nárazníku už nešli. A právě kontrast mezi nárazníkem a blatníkem je to nejhorší, co tam je. Dveře se jim celkem povedly.
 
A jo, tak to sem pak nahoď fotky. Sám su zvědavej, jak se jim to povede.
 
Back
Top