• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Přelakování kapoty

Když budou šikovní, tak jen přebrousí lak a znovu přelakují. Barvu netřeba, když neprobrousí. Ale další rozebírání a další vrstvy laku, to není dobrý, si myslím. Lepší je, když to vyjde na poprvé.
 
Řekli mi, že se bude znovu brousit až na kov. Proto chtějí auto na celý týden. Příští úterý to tam vezu a pak budeme čekat. :cool:
 
Oprava laku je za námi a s tím souvisí i pár zajímavých informací. Auto jsem odvezl na opravu v úterý ráno. Při převzetí mě pobavil technik, který při prohlídce auta prohlásil: "Ježiš, to je hrůza!". Ani jsem se nesnažil vysvětlovat mu celou anabázi, kdy nám auto lakovali tři týdny, natřikrát a tohle je výsledek. Každopádně, dnes kolem oběda volali, že auto je hotové a mohu si ho převzít. Nevěřícně jsem se ptal, jestli to myslí vážně. Za tři dny zvládli nalakovat auto líp než za tři týdny? Vedoucí servisu s klidem prohlásil, že auto vypadá, jakoby vyjelo z továrny. Tomu jsem samozřejmě nevěřil a asi se mi nikdo z Vás nediví. :cool:

Před chvílí jsem pro auto přijel a nechápal jsem. První myšlenka byla, a teď vážně nepřeháním, že někde rozebrali jinou Mazdu CX-3 a díly použili na mé auto. Ten lak je prostě dokonalý. Lesk, barva, struktura, nikde ani chybička! Prohlížel jsem ho deset minut ze všech úhlů za slunečného počasí a nenašel jsem jediný kaz! Znovu jsem udělal prohlídku doma a prostě zírám. Takže ono to přeci jen jde!

Ptal jsem se jich, proč to nešlo napoprvé. Dostalo se mi vysvětlení, že na přelakování mého vozu si zavolali specialisty z firmy, která tuhle barvu dodává Mazdě. Ti údajně zjistili, že poslední červená vrstva, která byla použita při první opravě, nebyla v pořádku. Barva byla špatná a proto nemohl být výsledek opravy lepší. Tentokrát to tedy nalakovali přímo oni, a asi i proto je lak tak dokonalý. Každopádně, tento problém už by se neměl opakovat, minimálně v Ivosu Zlín, kde asi prošli řádným školením.

Každému tedy doporučuji se nevzdat. Já to skoro udělal a jen díky lidem tady na MK jsem se rozhodl zkusit to ještě jednou. Jmenovitě @Jan Podsclan, @Ondrej K a @slayer mě nakopli, abych to tak nenechal. A jak vidíte, i takhle složitý lak lze opravit dokonale, kdy nemáte šanci opravu rozeznat. Věřte mi, že to poznat fakt nejde - já pracuji v Automotive a mám na starosti úsek kvality. :D Fakt všem díky za komentáře a na ukázku pár fotek níže. Ta úplně poslední fotka je záběr před opravou, pro srovnání struktury, tak se nelekněte. ;)

20190913_171431.jpg 20190913_171507.jpg 20190913_171527.jpg 20190913_171534.jpg 20190901_184336.jpg
 
Jak jsem slíbil, tady ukázka, jak taky může dopadnout lak Red Soul Crystal po opravě.
Jinak obecne vadil jen ten rozdil mezi novym a puvodnim lakem? Nebo je "spatne" i to, jak je "hrbolaty"/rozmazany ten odraz v laku?

Ja treba ted na novem aute take nemam cisty pekny odraz. Je take skoro tak rozmazany, jako na Tvych puvodne prelakovavanych dverich.
 
To je takový nejasný dotaz. Vadilo mně, že jsem poznal, kde bylo auto opravováno. Teď už to poznat nejde. Nejvíc mě vytáčela ta hrbolatá struktura. Lak byl na povrchu celkem hladký, ale pod tou průhlednou krycí vrstvou se nějak nepovedlo stříknout červenou barvu. Tvrdili mi, že byla špatná celá šarže laku, proto zřejmě celkem flexibilně kývli na další opravu.

U nového auta, pokud máš hrubší strukturu všude, je to asi dáno technologií lakování a samotnou barvou.
 
To samozřejmě můžu potvrdit, to byl právě kámen úrazu při lakování "mého" nárazníku na Mazdě 3 — i z výroby mají nárazníky (a plastové díly, např. na zadním víku kolem SPZ) jiný odstín, než plechové; je to vidět na každé nové Mazdě, na světlejším laku mi to přijde více patrné. No a lakovna pak jakoby trefovala ten nárazník na barvu plechu, ačkoliv jsem potřeboval, aby to trefili spíš na barvu nárazníku, tedy aby to auto nebylo při pohledu z boku trojbarevné, ale dvojbarevné. A taky přesně jak píšeš, tohle naprostá většina lidí vůbec nevidí ani na těch nových, nebo se nad tím vůbec nepozastavuje... ale mě ta trojbarevnost fakt štvala.

Co se týká napodobení původní struktury, orientace "krystalů" (částečky kovu?) uvnitř laku, popravdě i pochybuju, že by to mohli v aftermarket lakovně udělat zcela shodně jako z výroby (neznám sice technologii, ale selským rozumem mi přijde, že by ten lak musel být nanášený ze stejných úhlů, stejnou rychlostí, stejnou tloušťkou, apod.), takže ani nevěřím, že někdo nějaký zmíněný Superb od Krabata opravil tak, že to nebylo při zkoumání proti silnému bodu světla vidět.
Tak teď mám obavy si nechat opravit to co je na fotce. Míchání barvy do spreje na lokální opravu budu z kódu dle plechových dílů a plastové nárazníky mají nepatrně tmavší odstín. Neuměl by někdo za peníze opravit? 3f54f941d4e50a8b6c0d3bddd17bde39.jpg

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Back
Top