• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Problém s "nadbytkom" alebo "úbytkom oleja , problém odčítať mierku

SKIMAN

nový člen
5
Ahojte Mazďáci,

Kúpil som Mazdu 6 2.0 Diesel 105kW, BEZ DPF 2007 ročník, 275 000 km v pondelok idem do servisu, idú mi tam meniť komplet rozvody, tesnenie pod vekom ventilov, gufero pri rozvodoch, lebo sú tam priesaky oleja a tak isto rozobrať olejovú vaňu a vyčistiť sací kôš a vymeniť podložky pod vstrekovačmi.

Čo ma ale dosť trápi je to, že neviem odčítať mierku oleja, pretože ráno pri úplne studenom motore mi ukazuje viac oleja a pri zohriatom motore mi ukazuje akoby málo oleja (foto pri zohriatom motore dám). Olej po jazde som meral tak, že som auto odstavil, počkal 10 sekúnd a potom skontroloval mierku. Mierka má dve strany, na jednej ukazuje viac oleja a na druhej menej oleja, na tej jednej je bližšie k tomu X.

Keď som auto kupoval v sobotu, skontroloval som olej a zdalo sa mi, že ho je tam málo, bolo to pod L (kontrolka nesvietila), tak som dolial 1 liter, skontroloval a mierka bola pri F z druhej strany bol olej asi 4cm nad F. Hovorím si, že ok. S autom som po doliatí prešiel asi 200 km, nič mi nesvietilo. Veď nie je možné, aby mi auto žralo 1 liter oleja na 200 km, však to by muselo dymiť jak traktor.

No a dnes idem s autom z práce a ako som brzdil pri križovatke, motor akoby jemne začal triasť a hneď na to sa mi rozsvietila kontrolka oleja tak na 3 sekundy, potom zhasla a už sa viac nerozsvietila. Keď som po cca. 10 minútach došiel domov na parkovisko, počkal som asi 15 minút a skontroloval olej a toto mi ukázalo, meral som to asi 10x.
Auto štartuje v pohode žiadny dym, iba včera keď som štartoval studený motor, tak asi pol minúty po štarte išiel chvíľu modrý dym najviac 5 sekúnd. A potom už nič.

No a ráno, keď pozerám olej pri studenom motore, tak ryska uakzuje na jednej strane olej úplne pri X a na druhej strane 4cm nad F.


Mohlo sa stať, že som nalial viac oleja ako bolo treba? Môže to poškodiť motor? Ako zistím, či mi motor žere olej alebo nie?

Pridávam aj foto z merania pri zohriatom motore po 15 minútach od odstavenia auta na parkovisku.

Zajtra sem dám foto z merania pri úplne studenom motore.


dík za rady

257668484_449993633224513_6355112743603302038_n.jpg 257943186_2932153257050225_214200468751050464_n.jpg
 
Týmto motorom olej pribúda, málokedy mizne. Keď sa blíži k X je olej veľmi nariedeny naftou a treba ho meniť. Nadmerné množstvo oleja v motore môže poškodiť tesnenie na kluke a nejaké ďalšie veci, určite to nieje dobre tak jazdiť. Staré mazdy nemaju čidlo hladiny oleja, ale iba tlakové čidlo, ktoré keď zasvieti (pri benzíne) väčšinou je už po motore a zadre sa. Ak máš olej preliaty a zasvietila kontrolka tak bude asi upchatý ten sací kôš alebo nejaký problém s čerpadlom. Každopádne by som do vymeny oleja s tým vôbec nejazdil.
 
Ahoj, já olej u tohoto motoru měřím stylem, jedu, vypnu motor, 15 minut počkám, vytáhnu měrku, otřu jí, vrátím a hned vytáhnu. Strana kde je víc oleje většinou odpovídá množství oleje v motoru.

Pokud je měrka u X, nejezdit do výměny oleje! Velké množství oleje v motoru značí časté regenerace DPF (ježdění ve městě) nebo poruchu na motoru. Motorový olej je naředěný naftou.
 
Back
Top