• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Rok 2013: Pro Mazdu vynikající

  • Vlákno založil News RSS
  • Datum založení
• Japonská automobilka dokázala meziročně zvýšit odbyt v Evropě o 18 procent
• Ve všech evropských zemích si Mazda vedle lépe, než byl průměr daného trhu


Mazda má za sebou velmi úspěšný rok, ve kterém si připsala jedenz největších meziročních nárůstů ze všech masových značek zastoupených na evropskémtrhu. Japonská automobilka zaznamenala v roce 2013 o 18 procent více nových registracínež o rok dříve, ačkoliv evropský trh celkově klesl o 1,8 %. Pro Evropu to byl již šestýmeziroční pokles v řadě.*

Mazda si vedla nadprůměrně dobře v každé jednotlivé zemi Evropy. Ve třech čtvrtináchz nich vykázala dokonce dvojciferný růst. Velmi dobrý byl z tohoto pohledu severský region,kde se prodalo o 59 procent více automobilů značky Mazda než v roce 2012. Prodejev Norsku se více než zdvojnásobily. Značného zlepšení dosáhla firma rovněž vPolsku (+ 73 %), České republice (+ 47 %), ale také v Portugalsku (+ 44 %) a Maďarsku (+41 %).

Pokud jde o pět největších trhů Evropy, v Německu Mazda meziročně vyrostla o 11 procent,v Británii o 19 procent, ve Francii o 18 procent, ve Španělsku o 32 procent a v Itálii o sedmprocent. Celkem značka v Evropě prodala během roku 2013 více než 150 000 novýchautomobilů. Díky tomu zvýšila svůj tržní podíl na 1,2 %.**

Za takto příznivé výsledky vděčí Mazda nové generaci svých modelů, která je u zákazníkůstále populárnější. Kompaktní SUV Mazda CX-5, uvedené na trh v roce 2012, vykázalomeziroční nárůst registrací o 92 procent, na 51 393 vozů. Mazda6, jež se začala prodávatzačátkem roku 2013, oslovila celkem 32 563 zákazníků. To představuje meziroční zlepšenío 71 procent.

Společnost Mazda ráda hledá způsoby, jak dělat zažité věci jinak. Proto přišlas revolučním receptem na velkosériové automobily, které se vzpírají zažitýmkonvencím. Díky designovému slohu „KODO – Duše pohybu“ a úsporným technologiímSKYACTIV v sobě vozy Mazda nové generace spojují úchvatný vzhled, přesvědčivoudynamiku a vynikající hospodárnost. Přitom si zachovávají pověstně okouzlující jízdníprojev, jehož symbolem je legendární roadster Mazda MX-5.

Prodejní výsledky Mazdy se výrazně zlepšovaly během celého roku 2013. Ve čtvrtémčtvrtletí, kdy přišla na trh zcela nová Mazda3, firma zaznamenala meziroční zvýšení odbytuo 36 procent.* Záměrem společnosti je udržet pozitivní trend i v roce 2014, kdy Mazdauvede na trh další modely nové generace a evropský trh jako celek by se měl začítzlepšovat.

„Navzdory nepříznivé situaci v Evropě jsme měli fantastický rok. Náš úspěch stojí zejménana zdařilých produktech,“ řekl Philip Waring, provozní ředitel Mazda Motor Europe.„Pozitivní trend bude pokračovat podpořen plným rozjezdem prodejů oceňované Mazdy3 ataké zvyšující se popularitou a povědomím o celé naší produktové řadě“.

Tisková zpráva ve formátu PDF.



*Zdroj: www.acea.be (Evropská asociace výrobců automobilů), Registrace nových osobních automobilů v EU+ EFTA (kromě Malty)
**Zdroj: Interní údaje společnosti Mazda; do celkového výsledku je započítáno i Turecko a balkánské země,které nejsou členy EU

Pokračujte ve čtení...
 
Back
Top