• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Rozvody na 2.3 DISI Turbo

drobeček

nový člen
1
Dobrý den chtěl sem se zeptat na váš názor Mazda cx7 na diagnostice vyhodila hláškuP0012 poloha vačkového hřídele A časově zpožděný čas co je to za závadu pokud je to o výměně rozvodů tak mi bylo nabídnuto v servisu za cenu 72 000kč zdá se vám cena adekvátní a nebo poradíte nějaký servis okolí Pardubic? Předem děkuji za odpověď s pozdravem j Šádek
 
Doporučuju sehnat matroš na rozvody z ebaye. Pak se to dá udělat za +- 20-25k s prací.
 
Teď zrovna objednávám komplet rozvody na MPS (stejnej motor jako v CX7 benzín) protože odešelo díky vadnýmu dílu z výroby časovaní ventilů + k tomu i výměna řetězu a napínáků na olejový čerpadlo když už se bude u toho.
Díly jsou všechno origo Mazda mimo těsnění pod víkem ventilů a těsnící hmoty:
L3K9-12-201 - Rozvodový řetez
L3K9-12-671 - Napínací lišta
L3K9-12-614 - Vodící lišta
L3K9-12-500A - Napínák řetězu
L3K9-12-425A - Ozubený kolo výfukové vačky
L3K9-12-4X0C - Ozubený kolo sací vačky + časování ventilů (to byl ten vadnej díl kvůli kterýmu rachtají rozvody L3K9-12-4X0B)
L3K9-12-429 - 2x podložky pod ozubený kola vaček
L3K9-11-32XA - Sada ozubených kol pro rozvodový řetez a řetez olejového čerpadla s podložkamy na klikovou hřídel (není potřeba celá sada pro výměnu jen rozvodů)
L3K9-14-143 - Ozubené kolo olejového čerpadla (není potřeba pro výměnu jen rozvodů)
L3K9-14-151 - Řetěz olejového čerpadla (není potřeba pro výměnu jen rozvodů)
L3K9-14-614 - Vodící lišta řetězu čerpadla (není potřeba pro výměnu jen rozvodů)
L3K9-14-500 - Napínák řetězu olejového čerpadla (není potřeba pro výměnu jen rozvodů)
L3K9-10-230 - Těsnění víka ventilů (použito od Victor Reinz)
Těsnění tmel - Victor Reinz
+ drobnosti nutné při výměně
Za celou tuhle srandu jsem vyfakturoval 23721Kč + cena za výměnu (dle ksichtu :bag::shame::jimlad::hungover::grumpy::blackalien::droid::phantom::troll::D)
Ceny za ty díly jsou už cca 5,6 let +/- stejný.

Na eBay se dají komplet tyhle sady co jsem tady napsal sehnat za cca 5000-8000Kč (je to všechno čína),ale pokud je koupíte,tak doporučuji minimálně ten řetěz z těhle číno sad (Panther,maXpeedingrods, OE Quality, a podobný) vyhodit a koupit originální. Osobně bych teda dal origo řetěz, časování ventilů a napínák, protože MPS motor už má trochu síly, ale hlavně tam jdou v jistých chvílích fungování docela kmity co s těma rozvodama cukají. Zbytek může bejt něco "lacinějšího"
 
Poslední úprava:
Před cca třemi lety se tam daly sehnat sady za cca 17k. Pokud to tak kleslo na ceně, tak je to pak jasné:). Sadě za 5-8k bych taky nevěřil.
 
Teď zrovna objednávám komplet rozvody na MPS (stejnej motor jako v CX7 benzín) protože odešelo díky vadnýmu dílu z výroby časovaní ventilů + k tomu i výměna řetězu a napínáků na olejový čerpadlo když už se bude u toho.
Díly jsou všechno origo Mazda mimo těsnění pod víkem ventilů a těsnící hmoty:
L3K9-12-201 - Rozvodový řetez
L3K9-12-671 - Napínací lišta
L3K9-12-614 - Vodící lišta
L3K9-12-500A - Napínák řetězu
L3K9-12-425A - Ozubený kolo výfukové vačky
L3K9-12-4X0C - Ozubený kolo sací vačky + časování ventilů (to byl ten vadnej díl kvůli kterýmu rachtají rozvody L3K9-12-4X0B)
L3K9-12-429 - 2x podložky pod ozubený kola vaček
L3K9-11-32XA - Sada ozubených kol pro rozvodový řetez a řetez olejového čerpadla s podložkamy na klikovou hřídel (není potřeba celá sada pro výměnu jen rozvodů)
L3K9-14-143 - Ozubené kolo olejového čerpadla (není potřeba pro výměnu jen rozvodů)
L3K9-14-151 - Řetěz olejového čerpadla (není potřeba pro výměnu jen rozvodů)
L3K9-14-614 - Vodící lišta řetězu čerpadla (není potřeba pro výměnu jen rozvodů)
L3K9-14-500 - Napínák řetězu olejového čerpadla (není potřeba pro výměnu jen rozvodů)
L3K9-10-230 - Těsnění víka ventilů (použito od Victor Reinz)
Těsnění tmel - Victor Reinz
+ drobnosti nutné při výměně
Za celou tuhle srandu jsem vyfakturoval 23721Kč + cena za výměnu (dle ksichtu :bag::shame::jimlad::hungover::grumpy::blackalien::droid::phantom::troll::D)
Ceny za ty díly jsou už cca 5,6 let +/- stejný.

Na eBay se dají komplet tyhle sady co jsem tady napsal sehnat za cca 5000-8000Kč (je to všechno čína),ale pokud je koupíte,tak doporučuji minimálně ten řetěz z těhle číno sad (Panther,maXpeedingrods, OE Quality, a podobný) vyhodit a koupit originální. Osobně bych teda dal origo řetěz, časování ventilů a napínák, protože MPS motor už má trochu síly, ale hlavně tam jdou v jistých chvílích fungování docela kmity co s těma rozvodama cukají. Zbytek může bejt něco "lacinějšího"
Ahoj. Prosím Tě kde jsi objednal ty dild co píšeš? Koupil jsem CX 7 a rozvody me čekají. Rozvodak je volný a po nastartování motoru se ozve zaklepání asi 2 sec. a pak je ticho. A rozvodak je napnutý. Tak se bojím ať se nic nestane. Je to neskutečně silná kára. Lepší jsem neřídil. Imprezu a další rádoby silná auta si dává k večeři. Děkuji za info a přeji hezký den.
 
Mám Mazdu CX-7, najeto 123000 km. Kdy nejlépe měnit rozvody a jak jako laik poznám, že už jde do tuhého a je potřeba výměna?
 
Ahoj, předpokládám že máš benzín 2.3T DISI. Tam se v podstatě řeší rozvody až když se začnou "zvukově projevovat". Pokud ti nevadí objetovat pár peně za těsnění pod víko ventilů, tak můžeš udělat takovou revizi, že si sundáš ventilový víko a zkoukneš jak je napnutej řetěz a jak jsou hnutý vačky když dáš klikovku do TDC. Případně pokud chytneš hodně dobrýho diagnostika,tak přes diagnostiku se to dá taky odvodit,ale tohle není úplně spolehlivý a přesný - spíš jen OK, možná OK nebo KO (což už se projevuje i třeba zvukem rozvodů).
Za mě, bych to neřešil. Dokud ti motor za úplnýho studena nebo naopak po ohřátí nebude ze strany rozvodů chrastit (vytahaný řetez) nebo klepat (VVT je v čudu) případně oba dva problémy najednou,tak bych se o ně nestaral.
 
Dobrý den chtěl sem se zeptat na váš názor Mazda cx7 na diagnostice vyhodila hláškuP0012 poloha vačkového hřídele A časově zpožděný čas co je to za závadu pokud je to o výměně rozvodů tak mi bylo nabídnuto v servisu za cenu 72 000kč zdá se vám cena adekvátní a nebo poradíte nějaký servis okolí Pardubic? Předem děkuji za odpověď s pozdravem j Šádek
Taky mám cx7 a chtěl jsem to řešit. Ve Zlíně v Auto Efekt tak kolem 30000Kč
 
Pokud chceš vypsat čísla dílů co potřebuješ na ro
Taky mám cx7 a chtěl jsem to řešit. Ve Zlíně v Auto Efekt tak kolem 30000Kč
Podle VIN co jsi mi poslal ti píšu tři varianty výměny rozvodů co se dají udělat. V podstatě záleží jen na dvou faktorech - jak máš auto rád, kolik na to máš peněz:

Nejzákladnější výměna rozvodů (moc nedoporučuji):

Rozvodový řetěz - L3K9-12-201A
Napínák rozvodového řetězu - L3K9-12-500A
Vačkové kolo s VVT - L3K9-12-4X0C
Podložka pod vačkové kolo - L3K9-12-429
Napínací lišta - L3K9-12-671
Vodící lišta - L3K9-12-614
Těsnění víka ventilů - L3K9-10-230
Těsnění vysokotlakého čerpadla - L3K9-10-193
Gufero kliková hřídel/kryt rozvodů - L3G6-10-602

Doporučená výměna rozvodů (nejideálnější sada pokud chceš vyměnit jen rozvody):
Rozvodový řetěz - L3K9-12-201A
Napínák rozvodového řetězu - L3K9-12-500A
Vačkové kolo s VVT - L3K9-12-4X0C
Vačkové kolo výfuk - L3K9-12-425A
Podložky pod vačková kola 2x - L3K9-12-429
Napínací lišta - L3K9-12-671
Vodící lišta - L3K9-12-614
Těsnění víka ventilů - L3K9-10-230
Těsnění vysokotlakého čerpadla - L3K9-10-193
Šroub hlavní řemenice s podložkou - LF01-11-406
Sada ozubených kol s podložkamy na klikovou hřídel - L3K9-11-32XA
Gufero kliková hřídel/kryt rozvodů - L3G6-10-602

Sada exluziv oprava (když už je ten motor otevřenej :D):
Rozvodový řetěz - L3K9-12-201A
Napínák rozvodového řetězu - L3K9-12-500A
Vačkové kolo s VVT - L3K9-12-4X0C
Vačkové kolo výfuk - L3K9-12-425A
Podložky pod vačková kola 2x - L3K9-12-429
Napínací lišta - L3K9-12-671
Vodící lišta - L3K9-12-614
Těsnění víka ventilů - L3K9-10-230
Těsnění vysokotlakého čerpadla - L3K9-10-193
Šroub hlavní řemenice s podložkou - LF01-11-406
Sada ozubených kol s podložkamy na klikovou hřídel - L3K9-11-32XA
Ozubené kolo olejového čerpadla - L3K9-14-143
Řetěz olejového čerpadla - L3K9-14-151
Vodící lišta olejového řetězu - L3K9-14-614
Napínák řetězu olejového čerpadla - L3K9-14-500
Olejové čerpadlo - L310-14-100J
Gufero kliková hřídel/kryt rozvodů - L3G6-10-602

Samozřejmě je to jen doporučení a můžeš si ty díly jakkoliv nakombinovat. Případně při tom třeba vyměnit ještě termostat, vodní čerpadlo, klíňák s kladkama, vyčistit EGR atd... atd...Je to o tvých finančních možnostech.

Pokud si výměnu chceš dělat sám,tak mimo klasickýho nářadí budeš ještě potřebovat minimálně tyhle dvě věci:
- těsnění v tubě na utěsnění krytu rozvodů a víka ventilů - doporučuji Victor Reinz REINZOSIL
- aretační přípravek na rozvody Mazda/Ford - tohle je nejmenší sada,ale měla by stačit https://gmtools.cz/356,aretace-rozvodu-ford-1-8-sci-mazda-2-0-2-3.html
 
Paráda, auto mám opravdu rád :) určitě víc než mám financí :D ale co se dá dělat, nejraději bych tam dal jen to nejlepší. Tak hold šetřit, šetřit a šetřit, sice to jde ztuha ,protože žena, dítě, barák a prachy lítají :D ze se člověk nestačí divit. Já osobně bych se v tom ale nehrabal, protože jsem úplný laik a nerad bych něco pohnojil. Mrknu na ty díly, nakoupím a ve Zlíně v Mazde mi to snad udělají. Moc diky;)
 
Nazdar chlapi nemáte niekto skúsenosti s materiálom na výmenu rozvodov z poľska ? napríklad na stránke alegro som nasiel rozvody za cenu 750 eur a píšu tam že sú to originálne diely mazda. Diely by som bral osobne na predajni takže by som ich aj videl na vlastne oči.... Je tam 19 vecí. Viem potom pridať aj nákres ktoré diely to sú. Dá sa to neako rozoznať či sa jedná o originál alebo nie ? Ďakujem za rady
 
Pokud chceš vypsat čísla dílů co potřebuješ na ro

Podle VIN co jsi mi poslal ti píšu tři varianty výměny rozvodů co se dají udělat. V podstatě záleží jen na dvou faktorech - jak máš auto rád, kolik na to máš peněz:

Nejzákladnější výměna rozvodů (moc nedoporučuji):

Rozvodový řetěz - L3K9-12-201A
Napínák rozvodového řetězu - L3K9-12-500A
Vačkové kolo s VVT - L3K9-12-4X0C
Podložka pod vačkové kolo - L3K9-12-429
Napínací lišta - L3K9-12-671
Vodící lišta - L3K9-12-614
Těsnění víka ventilů - L3K9-10-230
Těsnění vysokotlakého čerpadla - L3K9-10-193
Gufero kliková hřídel/kryt rozvodů - L3G6-10-602

Doporučená výměna rozvodů (nejideálnější sada pokud chceš vyměnit jen rozvody):
Rozvodový řetěz - L3K9-12-201A
Napínák rozvodového řetězu - L3K9-12-500A
Vačkové kolo s VVT - L3K9-12-4X0C
Vačkové kolo výfuk - L3K9-12-425A
Podložky pod vačková kola 2x - L3K9-12-429
Napínací lišta - L3K9-12-671
Vodící lišta - L3K9-12-614
Těsnění víka ventilů - L3K9-10-230
Těsnění vysokotlakého čerpadla - L3K9-10-193
Šroub hlavní řemenice s podložkou - LF01-11-406
Sada ozubených kol s podložkamy na klikovou hřídel - L3K9-11-32XA
Gufero kliková hřídel/kryt rozvodů - L3G6-10-602

Sada exluziv oprava (když už je ten motor otevřenej :D):
Rozvodový řetěz - L3K9-12-201A
Napínák rozvodového řetězu - L3K9-12-500A
Vačkové kolo s VVT - L3K9-12-4X0C
Vačkové kolo výfuk - L3K9-12-425A
Podložky pod vačková kola 2x - L3K9-12-429
Napínací lišta - L3K9-12-671
Vodící lišta - L3K9-12-614
Těsnění víka ventilů - L3K9-10-230
Těsnění vysokotlakého čerpadla - L3K9-10-193
Šroub hlavní řemenice s podložkou - LF01-11-406
Sada ozubených kol s podložkamy na klikovou hřídel - L3K9-11-32XA
Ozubené kolo olejového čerpadla - L3K9-14-143
Řetěz olejového čerpadla - L3K9-14-151
Vodící lišta olejového řetězu - L3K9-14-614
Napínák řetězu olejového čerpadla - L3K9-14-500
Olejové čerpadlo - L310-14-100J
Gufero kliková hřídel/kryt rozvodů - L3G6-10-602

Samozřejmě je to jen doporučení a můžeš si ty díly jakkoliv nakombinovat. Případně při tom třeba vyměnit ještě termostat, vodní čerpadlo, klíňák s kladkama, vyčistit EGR atd... atd...Je to o tvých finančních možnostech.

Pokud si výměnu chceš dělat sám,tak mimo klasickýho nářadí budeš ještě potřebovat minimálně tyhle dvě věci:
- těsnění v tubě na utěsnění krytu rozvodů a víka ventilů - doporučuji Victor Reinz REINZOSIL
- aretační přípravek na rozvody Mazda/Ford - tohle je nejmenší sada,ale měla by stačit https://gmtools.cz/356,aretace-rozvodu-ford-1-8-sci-mazda-2-0-2-3.html

Ještě jednou moc díky Max6 za výpis dílů.
Našel jsem na ebay rozvodovou sadu ale tři díly mají trošku jiné čísla dílů :
Vačkové kolo výf. (Není L3K9-12-425A)
ale L3K9-12-425, sada ozubených kol s podložkamy na klikovou hřídel (není L3K9-11-32XA) ale L3K9-11-316, šroub hlavní řemenice s podložkou (není LF01-11-406)
ale LF17-12-428. Píšou tam ze to na cx7 co mám sedí ale raději bych znal Váš názor.
Díly jsou od Autos Nerd (Německo), tak pokud má někdo nějaké zkušenosti napište mi prosím, ať vím jestli je to v pohodě.
Moc díky. ;)
 
Odpovím stručně,protože toho tady už bylo napsáno dost.
1) kódy dílů jsem ti napsal z VIN co jsi mi dodal, a i tak by to bylo jedno,protože to je prostě MPS/Mazdaspeed/L3K9 motor nebo jak to nazvete je na vás
2) rozdíl mezi L3K9-12-425A a L3K9-12-425 je jen jeden a to ten že s tím A nakonci je "modifikovanější" díl (prostě čím dál v abecedě = tím novější). Může tam být rozdíl v materiálu nebo třeba jen že se přesunula výroba do jiný fabriky. Každopádně se vždy bere to nejnovější, takže kdyby na konci bylo třeba C tak se vezme C protože se jedná a "vyspělejší" "modernější" "modifikovanější" atd... díl než ty před tím
Vysvětloval jsem to už v příspěvku nahoře ohledně VVT kde se musí vzít díl L3K9-12-4X0C protože B a A měly konstrukční vadu.
3) "Sada ozubených kol s podložkamy na klikovou hřídel - L3K9-11-32XA" je opravdu celá sada dvou ozubených kol a tří podložek (ozubené kolo rozvodového řetězu na klice, ozubené kolo řetezu olejového čerpadla a 3 kusy zajišťovacích podložek). L3K9-11-316 je pouze ozubené kolo rozvodového řetězu na kliku BEZ zajišťovacích podložek, který je při výměně nutný vyměnit za nový. Samotný podložky mají kód L3K9-11-407 a je nutný je použít nový. Za mě osobně pokud to auto dělám pro sebe a ne proto abych ho prodal na východ do Asie,tak volím celou sadu těch ozubených kol L3K9-11-32XA kde už je vše potřebné.
4) Šroub hlavní řemenice podle VIN co jsi dodal je LF01-11-406 (a i kdyby jsi ho nedodal tak je to prostě tenhle šroub). LF17-12-428 je šroub (respektive šrouby protože se kupují 2 kusy) na uchycení vačkových kol (VVT na sací vačce a výfukového vačkového kola). Tyto šrouby LF17-12-428, narozdíl od hlavního šroubu hlavní řemenice na klice, není třeba měnit. Pouze se mění "Podložky pod vačková kola 2x - L3K9-12-429".
Znovu opakuji LF01-11-406 hlavní šroub hlavní řemenice na klice se MUSÍ vyměnit, protože drží celý nastavení rozvodů pohromady.

5) Jak jsem psal nahoře nahoře ohledně různých prodejců tak to trochu shrnu: Nevím co je to za prodejce Autos Nerd (Německo) nebo jaký díly prodává (odkaz by byl fajn), ale pokud to není origo Mazda (klidně od prodejce IHaTeSkoDa, ale prostě origo v pytlíkách od Mazdy),tak je to vždy origo ČÍNA a opravdu jí na motor z MPS nedoporučuji pokud to auto nechcete vyslat do světa a ať si s tím pak poradí další majitel kterej se střelí do hlavy. Já svojí sadu skládám cca od 3-4 prodejců, aby to bylo finančně OK, vše bylo originální a zároveň jsem na to nečekal půl roku.
 
Poslední úprava:

Podobná vlákna

Back
Top