• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Skyactiv-G cvakání na volnoběh

Taky jsem byl mile překvapen. 😉

Tady by mě opravdu zajímalo čím to může být. Osobně, když jsem to slyšel, tak to odhaduji na vůli v pístním čepu nebo v důsledku nižšího tlaku oleje při nízkých otáčkách a nepřesnosti ve výrobě/vadě ve výrobě na vůli v ložiskách ojnic. Fakt jsem zvědavý jestli se dozvíme resumé...
Jj bude se to prý posílat do Japonska na rozborku.
Taky mne to zajímá - ať je to cokoliv na věci to nic nemění, prostě už mám jiný motor ale bylo by fajn to vědět plus k tomu nějaký odborný odhad do jaké míry je to závažné, zda třeba po 100 tisicich hrozí KO nebo je to záležitost 300 tisíc, no a nebo to prostě jen bude rachtat ale motor bude běhat spolehlivě dál. Jde taky o lidi co si ty auta budou kupovat jako ojetiny a zároveň dobré vědět pro nás první majitele. Či zda to třeba postihlo jen určité výrobní série modelových rok a td.

No snad se to časem dozvím.

Každopádně teď mám ještě 8 měsíců záruku tak to budu sledovat, ale snad už to bude bez problému - zatím jak píšu jsem velmi mile potěšen jednak tím, že se auto chová úplně stejně jako před výměnou a jen odpadlo to cvakání a za druhé to jak se k tomu servis postavil a dostal jsem nějaké podklady a td - po tom co tu ostatní psali, že nic nedostali.

A ještě to mělo jednu pozitivní zkušenost.
Utvrdil jsem se v tom, že jsem zvolil správně hatchback 😂 za deště se mi ten sedan ukázal dost nepraktický - kamera zasratá (to je klasika u všech) ale mokré sklo zrcátka a couvat s tím byla lahůdka po slepu. To že tam nedostanu bednu mi bylo jasné hned, světly strop a sloupky bych přežil ale tmavá varianta se mi líbí víc. Na druhou stranu je ten sedan víc dospělý a pár lidí z okolí si myslelo že mám 6 dokud se nekoukli na nápisy z boku. Nicméně když jsem se při koupi rozhodoval dost mi to pak ještě vrtalo hlavou a takhle mít na týden tu možnost si to porovnat bylo fajn.
 
Zdravím, rád se s Vámi podělím o svoji zkušenost s podobný typem cvakaní (klepaní), jsme vlastníkem Mazdy 6 - 2,5 L / 143 KW (2019) auto vlastníme cca 2 roky, pořizoval jsem ho s nájezdem cca 45 tis/km a bylo ještě ve standartní záruce (pravidelný servis atd…)

Mazda je v každodenním provozu, při cca 70 tis/km se začalo objevovat stejné cvakání (klepání) jako na sdílených videi, bylo to při chladnějším počasí a za studena, Mazdu jsem dal do Mazda servisu, aby to prověřili, bohužel se jim daný problém nepodařilo vyvolat, a nic nenašli.

Problém se znovu opakoval, ale tentokrát jsem zjistil jak ho vyvolat, Mazda začala cvakat při jízdě v koloně do 70 km/h (v nízkých otáčkách) a cvakala i po zahřátí motoru, daný problém jsem nahrál na video a vše předal servisu, bohužel problém se v servisu znovu nepodařilo vyvolat, tak že opět nic.

Každopádně mi to nedalo, a začal jsem to řešit, čirou náhodou mám sestru v USA, a známí mého švagra děla v Mazdě (v San Diegu) tak jsme se obrátil na něho a poslal mu dané video s popisem, ten mi obratem napsal, že se jedná s velkou pravděpodobností o deformované zdvihátka, a že má na to Mazda servisní bulletin, že se jedná o konstrukční chybu (ztráta tlaku oleje) která se tykala některých motorů (2018 až 2020) s deaktivací válců a dokonce mi podle VIN dohledal, že se jedná i o mojí Mazdu.
S touto informací jsem jel zpět do Mazdy, auto jsem tam nechal, a opravdu to bylo způsobené deformací zdvihátek, i když auto už nebylo v záruce, tak Mazda zaplatila všechen materiál a já zaplatil pouze práci, + mám 2 roky záruka na vyměněné komponenty.

Oprava by jinak stála až 40 tis…
Dle slov technika z Mazdy se s tím ještě nesetkal.

Od té doby žádný problém, najeto dalších cca 18 tis, každopádně to pořad sleduji. :)
 
Zdravím, rád se s Vámi podělím o svoji zkušenost s podobný typem cvakaní (klepaní), jsme vlastníkem Mazdy 6 - 2,5 L / 143 KW (2019) auto vlastníme cca 2 roky, pořizoval jsem ho s nájezdem cca 45 tis/km a bylo ještě ve standartní záruce (pravidelný servis atd…)

Mazda je v každodenním provozu, při cca 70 tis/km se začalo objevovat stejné cvakání (klepání) jako na sdílených videi, bylo to při chladnějším počasí a za studena, Mazdu jsem dal do Mazda servisu, aby to prověřili, bohužel se jim daný problém nepodařilo vyvolat, a nic nenašli.

Problém se znovu opakoval, ale tentokrát jsem zjistil jak ho vyvolat, Mazda začala cvakat při jízdě v koloně do 70 km/h (v nízkých otáčkách) a cvakala i po zahřátí motoru, daný problém jsem nahrál na video a vše předal servisu, bohužel problém se v servisu znovu nepodařilo vyvolat, tak že opět nic.

Každopádně mi to nedalo, a začal jsem to řešit, čirou náhodou mám sestru v USA, a známí mého švagra děla v Mazdě (v San Diegu) tak jsme se obrátil na něho a poslal mu dané video s popisem, ten mi obratem napsal, že se jedná s velkou pravděpodobností o deformované zdvihátka, a že má na to Mazda servisní bulletin, že se jedná o konstrukční chybu (ztráta tlaku oleje) která se tykala některých motorů (2018 až 2020) s deaktivací válců a dokonce mi podle VIN dohledal, že se jedná i o mojí Mazdu.
S touto informací jsem jel zpět do Mazdy, auto jsem tam nechal, a opravdu to bylo způsobené deformací zdvihátek, i když auto už nebylo v záruce, tak Mazda zaplatila všechen materiál a já zaplatil pouze práci, + mám 2 roky záruka na vyměněné komponenty.

Oprava by jinak stála až 40 tis…
Dle slov technika z Mazdy se s tím ještě nesetkal.

Od té doby žádný problém, najeto dalších cca 18 tis, každopádně to pořad sleduji. :)
Proč se ale zvuky ozývají zespodu motoru? Jinak díky za info!
 
Proč se ale zvuky ozývají zespodu motoru? Jinak díky za info!
To co popisuje @Mates84 je jiná závada (závada na hydroštelech u motorů s vypínáním válců) než to co má/měl třeba @MK-M3 , kde je vyloženě problém někde na klice nebo ojnicích nebo pístech. Tam je pro automobilku asi snazší nechat vyměnit polomotor.
Na ty hydroštely existuje klasicky servisní informace TSB R028/20 (to číslo teď nevím přesně) a mění se jen poškozený hydroštely.
Pokusím se najít tu zprávu z EU, ale tady zatím z USA: https://www.google.com/url?sa=t&sou...gQFnoECCYQAQ&usg=AOvVaw1FvpOSVHl1pJH_8tKI6ozu


Problém je, že těch videí je už tolik, že to bude lidi plést který z těch problémů vlastně mají. Když jsem třeba koukal na motor @MK-M3 tak ze začátku jsem taky pořád poslouchal zeshora na hlavě, ale ten zvuk se rozléhal hrozně divně. Když se ale sundal spodní kryt motoru a vlezlo se přímo pod motor, tak to bylo krásně slyšet - žádný cvakání, ale přerušovaný klepání jako kladívkem do kovadlinky a jen na nejnižší otáčky motoru. Jako kdyby byla vůle v pístním čepu nebo v ložiskách kliky/ojnic.

Zato ty hydroštely, ty jsou slyšet čistě jen zeshora motoru na hlavě. Je to klasický cvakání hydroštelů, když nemají olej.
 
Poslední úprava:
bohužel se jim daný problém nepodařilo vyvolat, a nic nenašli.

bohužel problém se v servisu znovu nepodařilo vyvolat, tak že opět nic.

De slov technika z Mazdy se s tím ještě nesetkal.
To jsou naprosto legendární hlášky napříč všemi značkami v rámci ČR a měly by se jako takové zapsat do kroniky automobilismu :joy:
 
Držte se tématu, diskuze o tom, jestli zvolit tamten či onen model sem nepatří.
 
Back
Top